۷۸۴۵۲۴
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

تلف شدن ماهی‌ها در ساحل گناوه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: با توجه به رهاکردن ماهی‌های غیرقابل‌استفاده و فاسدشده توسط صیادان، تعدادی از این ماهیان به ساحل گناوه رسیدند.

خبرگزاری مهر: محمد تولیده در گفت‌وگو با خبرنگار با تائید پیدا شدن تعدادی ماهی در ساحل گناوه اظهار داشت: در حال بررسی ابعاد این موضوع هستیم ولی در ارتباطی که با صیادان محلی داشتیم، مشخص شد که این ماهیان در تور صیادان گرفتار شده و به علت اینکه برخی از صیادان به‌موقع به صید خود نرسیده‌اند، تعدادی از ماهیان قابل مصرف نبوده و توسط صیادان رها شده است که اکنون به ساحل رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: بخشی از ماهی‌هایی که صید شده بود قابل مصرف بود و مقداری از آنها که قابل مصرف نبود و فاسد شده بودند در دریا رها شدند که با امواج به ساحل رسیدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با بیان اینکه تلف شدن این ماهیان ربطی به موضوع فاضلاب و ورود فاضلاب به دریا ندارد، تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ گونه مختلف آبزی و پرنده داریم و اگر قرار بر آلودگی دریا باشد، باید این گونه‌ها نیز آسیب می‌دیدند.

وی بیان کرد: با توجه به بافت ماهی‌ها که ملاحظه کردیم مشخص بود که روزهای گذشته صید شده و به وسیله جریان باد و آب به کنار ساحل آمده است. حجم ماهی‌های تلف‌شده نیز بسیار کم است.

تولیده با انتقاد از برخی شایعه‌سازی‌ها و بزرگ‌نمایی تلف شدن این ماهیان، افزود: برخی تصاویر منتشر شده با بزرگنمایی بودند و ماهیان کوچکی بودند که در دریا صید و رها شده بودند.

وی افزود: در برخی مواقع صیادان که تور خود را پهن کرده‌اند، به علت پاره‌ای مشکلات شخصی و کاری موفق نمی‌شوند خود را به موقع به محل صید در دریا برسانند و این سبب می‌شود که بخشی از ماهی‌های صیدشده آنان تلف شود و ماهی‌های فاسد را به دریا می‌ریزند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه خاطرنشان کرد: وضعیت فاضلاب گناوه تحت کنترل است و فاضلاب به دریا ریخته نمی‌شود و فاضلاب به سمت تصفیه‌خانه فاضلاب می‌رود و پس از تصفیه وارد دریا می‌شود و از طریق آزمایشگاه‌های مجهز کنترل می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فاضلاب ها نباید در رودخانه و دریا بریزند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج