۷۸۴۹۹۷
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

برای کی‌روش که از حسرت ۴۰ ساله ما می‌گوید

چه کسی است که نداند کارلوس کی‌روش چه تاثیر مثبتی روی فوتبال ایران گذاشت و تیمی که حتی درجه دوم‌های آسیا هم مقابلش شانس پیروزی داشتند را به تیمی شکست‌ناپذیر در آسیا تبدیل کرد و ما را دوباره به سطح اول آسیا برگرداند.

فرهیختگان: چه کسی است که نداند کارلوس کی‌روش چه تاثیر مثبتی روی فوتبال ایران گذاشت و تیمی که حتی درجه دوم‌های آسیا هم مقابلش شانس پیروزی داشتند را به تیمی شکست‌ناپذیر در آسیا تبدیل کرد و ما را دوباره به سطح اول آسیا برگرداند.

بی‌انصافی است اگر به هر دلیلی تلاش‌های سرمربی پرتغالی برای اوج‌گیری دوباره فوتبال ایران را نادیده بگیریم، با این حال به همان اندازه هم بی‌انصافی است اگر چشم‌هایمان را روی رفتارهای عجیب و اظهارات تنش‌زای کی‌روش و اطرافیانش ببندیم.

اگر بخواهیم از درگیری‌های پرتعدادش با اهالی فوتبال ایران و حواشی‌اش بنویسیم شاید یک کتاب شود. حتما خودش هم از این همه انتقاد اهالی رسانه خسته شده با این حال نه‌تنها تغییری در شکل رفتاری‌اش نمی‌دهد که روی آن اصرار هم دارد.

سرمربی تیم ملی در تازه‌ترین اظهاراتش با کنایه اعلام کرده که فوتبال ایران ۴۰ سال است که قهرمان آسیا نشده و باید به او کمک کرد تا این طلسم را بشکند. پربیراه هم نمی‌گوید اما چه کسی است که از لابه‌لای این جملات کی‌روش، تحقیر فوتبال ایران را حس نکند؟

کاش کی‌روش که با پرستاره‌ترین تیم تاریخ رئال مادرید در لالیگا ناکام بود و در تیم‌های باشگاهی و ملی مختلفی در قاره‌های گوناگون آن هم با قراردادهای چشمگیر مربیگری کرده به این سوال ما پاسخ دهد که استاد! آخرین قهرمانی خودت در رده بزرگسالان کی بوده؟!

مرد پرتغالی بعد از دو قهرمانی با ارزش در جام‌جهانی جوانان مربیگری در رده بزرگسالان را آغاز کرد و در سال ۹۴ سرمربی اسپورتینگ شد و نتوانست قهرمانی در لیگ را تجربه کند و جام حذفی را به دست آورد.

سال ۹۶ به آمریکا رفت و سرمربی نیوجرسی مترواستارز شد آن هم به‌عنوان گران‌ترین مربی لیگ و در حالی که چندان هم از امکانات باشگاه راضی نبود با ناگویا گرامپوس ژاپن قرارداد امضا کرد تا مشخص شود در آمریکا نمی‌ماند و تیمش هم در پایان فصل موفق به کسب عنوان مهمی نشد.

کی‌روش در ژاپن جانشین آرسن ونگر شد و تیمی که در لیگ سوم بود، در نهایت دوم شد و خبری از قهرمانی لیگ نبود و در این کشور هم به جام حذفی بسنده کرد و فصل بعد هم در جی لیگ نهم شد!

حضور در تیم‌های ملی امارات و آفریقای‌جنوبی چالش‌های مهم بعدی کی‌روش به‌عنوان سرمربی بود که با امارات در بازی‌های آسیایی ۹۸ در مرحله دوم حذف شد. آفریقای‌جنوبی را هم بعد از اینکه به جام‌جهانی رساند بدون اینکه در این تورنمنت حاضر باشد به خاطر اختلافاتی که با مسئولان این کشور داشت آن را رها کرد و به پرتغال برگشت. ضمن اینکه در جام ملت‌های آفریقا نیز تیمش حذف شد و بعدها نیز به منچستریونایتد رفت و دستیار فرگوسن شد و به‌عنوان نفر دوم قهرمانی‌های زیادی را تجربه کرد.

کی‌روش در سال ۲۰۰۳ با رئال مادرید پرستاره در لالیگا چهارم شد و تنها به جام حذفی رسید و فاتح سوپرجام هم شد و حالا ما امیدواریم در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا بتواند هم به طلسم ۴۰ ساله قهرمان نشدن ایران پایان دهد و هم یک عنوان قهرمانی معتبر به‌عنوان سرمربی به کارنامه‌اش اضافه کند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رابین هود

      ببخشید که از این 40سال 9سالش خود این آقا سرمربی بوده و دوره قبل هم هیچ غلطی نکرده.

      پاسخ ها

      • ایرانی.

        م40 سال دیگه هم هیچ غلطی نخواهدکرد. اصلانمیدونستم چه رزومه ی پرافتخاری داره خخخ.

    • امین

      این ۴۰ سال ۸سالش که دست خودت کیروش خان باز چرا مدال نیووردی

    • بدون نام

      دلال موزامبیکی بیشرف

    • قراب

      با با تو تعریف نکن اخه ادم عاقل اگه او این اقتدار را نداشت که الان تیم درجه ۳ اسیا هم نبودیم بعد هم چرا ما عادت کردیم چشمها را ببندیم ویکطرفه قضاوت کنیم اینها که فارسی بلد نیستند شاید ترجمه ها اشکال دارد مثل مورد قبلی کیروش که تحریف شده بود چرا نمیخواهید قبول کنید که یک عده ای مثل سیاست ما نمیخواهند ایران موفق وسربلند بشه وهمیشه مانع تراشی میکنند و حاشیه درست میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط تو حرف حق رو زدی بقیه کامنتها جانبدارانه بود

    • ابی

      نگارنده مطلب چقدرعقب مونده ای...بجای اینکه قبول کنی که ۴۰ ساله قهرمان نشدیم به کیروش تلنگرمیزنی که توهم قهرمان نشدی...اوسکول بجای اینکه حمایت کنی تاتیممون قهرمان بشه افتادی تو دنده لجبازی...خیلی بیشعوری بابا...کمی فکرکن بعدمطلب بنویس...اشکال ازتونیست...اشکال ازطرزتفکرایرانی بودنته

    • بدون نام

      این‌تفسیرخط‌دارشماست‌وگرنه‌ماتحقیری‌درای‌گفتگوندیدیم‌واین‌شماییدکه‌بانوصفت‌به‌همه‌چیزاین‌بنده‌خداگیرمیدید،شرمنده‌هاولی‌خرخودتونید!

    • شهرام

      نویسنده معلوم نشد که ملت رو مسخره کرده یا کیروش رو . اینهمه سابقه خراب رو لیست کردی و منتظری برای ما جام بیاره . خخخخخخ خدایی امروز اصلا نخندیده بودم . مقاله خوب و کمدی قشنگی بود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج