۷۸۶۶۶۸
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

نخستین واکنش اردوغان به اطلاعیه ریاض

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در نخستین واکنش به اعتراف به قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول از سوی آل سعود گفت: &#۰۳۹;این کار را نیمه کاره رها نمی کنیم.&#۰۳۹;

خبرگزاری ایرنا: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در نخستین واکنش به اعتراف به قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول از سوی آل سعود گفت: 'این کار را نیمه کاره رها نمی کنیم.'

اردوغان همچنین اظهار کرد: 'وظیفه خود را برای روشن شدن رویداد انجام می دهیم.'

مقامات آل سعود بامداد شنبه به کشته شدن 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و ادعا کردند که وی بعد از یک نزاع داخل این ساختمان کشته شده است.

در متن بیانیه آل سعود که نحوه قتل خاشقچی به شکل غیرباوری ترسیم شده و آمده است: عربستان سعودی اقدامات ضروری را برای آشکار شدن حقیقت آغاز کرده و یک تیم امنیتی را برای تحقیق درباره این موضوع و همکاری با همتایان ترکیه‌ای روانه این کشور کرد و یک تیم مشترک امنیتی میان عربستان سعودی و جمهوری ترکیه تشکیل شد.

بنا به این بیانیه، در پی تشکیل این تیم مشترک، برای تحقیق درباره این پرونده، اجازه ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول و منزل سرکنسول به مقام های امنیتی ترکیه داده شد.

بر اساس بیانیه صادر شده، تحقیقات اولیه توسط دادستان کل عربستان نشان داد که مظنونان با توجه به وجود نشانه‌هایی درباره احتمال بازگشت خاشقچی به کشور برای ملاقات با وی به استانبول سفر کرده اند و رایزنی میان مظنونان و خاشقچی در خلال حضور وی در کنسولگری عربستان در استانبول روال منفی به خود گرفته و در نهایت منجر به درگیری و منازعه برخی از آنها با وی شده و باعث مرگ خاشقچی و تلاش مظنونان برای مخفی کردن وقایع شده است.

بنا به بیانیه صادر شده از سوی دولت عربستان، در این پرونده ۱۸ شهروند سعودی بازداشت شده اند.

با اعلام قتل خاشقچی توسط آل سعود، ایالات متحده در واکنشی حمایتگرانه از دولت عربستان و تنها با 'ابراز تاسف'، از بیانیه صادر شده درباره سرنوشت جمال خاشقچی و اقدام علیه مظنونان شناسایی شده، تقدیر و اعلام کرد که ' ما کماکان تحقیقات بین المللی درباره این حادثه غم‌‌انگیز را رصد کرده و از اجرای عدالت به نحو بهنگام، شفاف و منطبق با رویه های قانونی حمایت می کنیم.'

رسانه های ترکیه نیز در نخستین واکنش به این بیانیه اعلام کردند که روایت رسمی عربستان در مورد قتل جمال خاشقچی با اطلاعاتی که از تیم تحقیقاتی ترکیه در این خصوص درز کرده است، همخوانی ندارد.

دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ ای ضمن ابراز تأسف از تأیید قتل خاشقچی، خواستار تحقیقات شفاف و فوری در این باره شد.

گزارشگر سازمان ملل متحد نیز توضیح عربستان سعودی درباره اعدام خودسرانه خاشقچی را غیر قابل قبول دانست و اعلام کرد: نباید هیچ دولتی توضیح عربستان را بپذیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ال سعودوال یهودبرادرندوهردوجنایتکارندوازهبچ جنایتی اباندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته آل سعود مسلمان است و بدین ترتیب جمله بالا اصلاح میشود : مسلمان و یهود برادرند و

    • بدون نام

      بابا راست میگه دیگه! میگه احساس کردیم مایله بیاد عربستان، گفتیم یه تیم ۱۵ نفره را بفرستیم کمکش کنن! براش بلیط تهیه کنن، چمدوناشو براش ببرن فرودگاه، و خلاصه هر کاری داشت براش انجام بدن! حتی یه نفر از پزشکی قانونیو هم فرستادیم تا اگه دوست داشت از خدماتش استفاده کنه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ال سعود نه مسلما نند نه انسان بلکه زبیریان از خدا بی خبرند وفرقه با پرس تان عربستان هستند

    • محمد

      واقعآ روح خاشقچی بعد از قتل هم در حبس سعودی بود حالا که اعتراف کردند که ما او را به بهشت فرستادیم وی شهید محسوب میشود و این است منطق آل سعود که در برهه ای افراد و مخالفان خود را از طریق دادگاه شمشیر گردن می زند واگر نتواند بشکلی ترور می کند و اگر روزی ترامپ بدست این آدم کشها بیفتد همین بلا را سر او هم خواهند آورد به این می گویند تروریسم بین الملل،!

    • مهدی شایسته

      هرکز این جنایتی رو که عربستان از روی خودکامگی و نداشتن تحامل مخالف و منتقد خود مرتکب شده نباید فراموش شود همنطور که تا الان هیچ دولتی و کشوری این جنایت رو تابید نکردند بلکه از اون بعنوان جنایتی که بر خلاف ارزشهای شناخت شد در جهان صورت گرفت است یاد کردند جنایتی که نشون دهند بی توجه عربستان به اصول اولیه پذیرفت شد از طرف دولت جهان صورت گرفت

    • بدون نام

      اهل تسنن و اهل شیعه همه معتقدند که وهابیت هیچ سنخیتی با اسلام ندارد.پس خواهشا ال سعود وهابی را در جرگه مسلمانان قرار ندهید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج