جاباما
۷۸۸۰۲۸
۶ نظر
۵۰۱۸
۶ نظر
۵۰۱۸
پ

ماه مصنوعی چینی، خیابان‌ها را مهتابی می‌کند!

چین می‌خواهد در شهر چنگدو (Chengdu) یک ماه مصنوعی را در مدار زمین قرار دهد تا از روشنایی آن برای خیابان‌ها استفاده شود و به نوعی جایگزین چراغ‌های روشنایی شود.

وب‌سایت یک پزشک - میثاق محمدی‌زاده: چین می‌خواهد در شهر چنگدو (Chengdu) یک ماه مصنوعی را در مدار زمین قرار دهد تا از روشنایی آن برای خیابان‌ها استفاده شود و به نوعی جایگزین چراغ‌های روشنایی شود. چین تصور می‌کند با این ماه مصنوعی بتواند تمام سطح شهر در شب روشن شود.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، ماه مصنوعی چین می‌توان تا مسافتی ۸۰ مایلی پرتوافکنی کند و سطح زمین را به طور کامل روشن سازد. این ماه که «illumination satellite» نامیده می‌شود؛ می‌تواند روشنایی هشت برابر ماه واقعی داشته و تابشی غروب مانند برای شهر به ارمغان بیاورد.

ماه مصنوعی چینی، خیابان‌ها را مهتابی می‌کند!

قرار است این ماه مصنوعی تا سال ۲۰۲۰ ساخته شده و در مدار زمین قرار گیرد. این ماه توسط بخش علوم فضایی شهر چنگدو و موسسه Technology Microelectronics System Research Institute ساخته می‌شود.

به نظر می‌رسد، ایده اولیه ماه مصنوعی برای روشن کردن خیابان‌های شهر در شب از یک هنرمند فرانسوی الهام گرفته است. این هنرمند فرانسوی ایده استفاده از یک ردیف آینه‌های انعکاسی در زمین برای بازتاب نور خورشید روی خیابان‌های پاریس را مطرح کرده بود.

هنوز درباره فناوری روشنایی این ماه یا سوخت و مصرف انرژی آن صحبت نشده است و کاملا مشخص نیست این ماه مصنوعی چگونه کار می‌کند.

رقیب جدید ماه از راه رسید

مردم چین تصور می‌کنند تلاش این کشور برای راه‌اندازی یک ماه مصنوعی، بخشی از فعالیت‌های دولت برای مقابله با توان فضایی کشور ایالات متحده باشد.

در سال‌های اخیر، دولت چین تلاش‌های گسترده‌ای را برای توسعه توان فضایی و موشکی خود آغاز کرده است و به طور مستقیم قصد رقابت با امریکا در این حوزه را دارد. احتمالا پروژه ماه مصنوعی هم بخشی از این تلاش‌ها برای مقابله با گسترش توان نظامی و نجومی ایلات متحده است.

ماه مصنوعی چینی، خیابان‌ها را مهتابی می‌کند!

برخی کارشناسان هم تصور می‌کنند این ماه مصنوعی ظرفیت‌ها و توانایی‌های دیگری هم داشته باشد و کشور چین در سال‌های بعد بتواند ازش استفاده‌های دیگری هم ببرد. در حقیقت، برخی رسانه‌ها این گمانه را مطرح کردند که ماه مصنوعی برای روشنایی خیابان‌های شهر یک پروژه مخفی در پشت سر خود داشته باشد.

همین‌طور، برخی رسانه‌ها از تاثیرات منفی و سوء این ماه مصنوعی روی حیوانات، گیاهان و مشاهدات نجومی سخن گفتند. البته، متخصصان علوم فضایی اظهارنظر کردند که روشنایی این ماه همانند روشنایی ماه واقعی در هنگام غروب است و نباید روی حیوانات و موجودات دیگر تاثیر سوء داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بجای این کارها بهتر است بروند دو رکعت نماز بخوانند،توبه کنند که دیگه تو کار خدا دخالت نکنند.

    • بدون نام

      "برخی رسانه‌ها از تاثیرات منفی و سوء این ماه مصنوعی روی حیوانات، گیاهان و مشاهدات نجومی سخن گفتند."ميتونه پروژه هاي ديگه اي پشت سرش باشه. منم خيلي وقته به ايده توليد اب فكر ميكنم.

    • بدون نام

      بعد تو اینجا هنوز که هنوزه دارن پراید تولید میکنن. هی هی
      سی مملکت

    • راش

      دانشمندان و ناسا گفته همچین چیزی ممکن نیست ک بخاد تاثیر منفی یا مثبت داشته باشه

    • محسن

      اسمش ماه مصنوعیه،ولی به زیبایی ماه عمرا بتونن چیزی بسازن حسابش کنید میشه یه لامپ روشن سفید یا زرد رنگ تو آسمان شب.

    • بدون نام

      ۳۱ تیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج