۷۹۱۳۶۴
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

۳۰۰ سال زندان برای متهمان شورای مرودشت

شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز احکام ۲۸ متهم پرونده تخلف اعضای شورا و شهردار مرودشت را صادر و این افراد را جمعا به ۳۰۴ سال و نیم حبس و ۲۸ میلیارد ریال جزای نقدی و ۸۱ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرد.

خبرگزاری ایسنا: شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز احکام ۲۸ متهم پرونده تخلف اعضای شورا و شهردار مرودشت را صادر و این افراد را جمعا به ۳۰۴ سال و نیم حبس و ۲۸ میلیارد ریال جزای نقدی و ۸۱ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرد.

نتیجه رسیدگی به پرونده اعضای شورای شهر و شهرداری شهر مرودشت با ۲۹ متهم و عناوین اتهامی راشی، مرتشی، تدلیس در معاملات دولتی و اختلاس بعد از برگزاری ٦ جلسه دادرسی علنی ٧ ساعته، بزهکاری ۲۸ متهم و محکومیت این افراد به حبس، انفصال از خدمات دولتی و جزای نقدی بود.

براساس این گزارش، عامل اصلی این فساد در این پرونده به تحمل ۶ فقره ۴.۵ سال حبس تعزیری بابت مشارکت در ۶ فقره رشاء، ۱۸ فقره ۱۵ سال حبس تعزیری و ۱۸ فقره ۱۱۱ ضربه شلاق‌، ۱۸ فقره انفصال موقت به مدت ۴.۵سال از خدمات دولتی و پرداخت ۱۸ فقره جزای نقدی جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۳۳ تومان معادل ۱.۵ برابر وجوه محصله بابت شرکت در ۱۸فقره ارتشاء و یک فقره ۷.۵ سال حبس تعزیری علاوه بر جبران خسارت وارده به میزان ۱۲۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت بابت تدلیس در معاملات دولتی محکوم شد.

٩ نفر دیگر از متهمان این پرونده نیز هر کدام به لحاظ ارتشاء و به مانند متهم ردیف اول و به تعداد بزه های محرز شده و یا مشارکت در تحقق آن به ١٥ سال حبس تعزیری‌، ١١١ ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی‌، پرداخت جزای نقدی به میزان وجوه اخذ شده و همچنین ۷ سال و نیم سال حبس تعزیزی و جبران خسارت به لحاظ تدلیس در معاملات دولتی محکوم شدند.

همچنین ١٣ نفر دیگر از متهمین این پرونده که اقدام به رشاء و پرداخت رشوه و مشارکت در تحقق این جرم کرده بودند نیز هر کدام به شش ماه حبس تعزیزی محکوم شدند. ٥ نفر دیگر از پرداخت کنندگان رشوه در این پرونده نیز به هر کدام یک سال حبس تعزیری و ضبط کلیه وجوهات نقدی، حواله، چک و اسناد پرداخت شده به نفع دولت محکوم شدند‌.

گزارش ایسنا حاکی است که پرونده یاد شده هنوز در مورد یکی از متهامان مفتوح به رسیدگی است.

شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز همچنین در راستای اعمال مجازات تکمیلی متهمین ردیف‌های اول تا هشتم را علاوه بر مجازات‌های اعلام شده به دو سال اقامت اجباری و منع خروج از کشور محکوم کرده است‌.

براساس گزارش ایسنا، رأی صارده در خصوص این افراد قطعی نیست و مطابق قانون قابل تجدید نظرخواهی در دادگاه های تجدید نظر استان فارس است.

همچنین در رای صادره از شعبه ١٠١ دادگاه کیفری ٢ شیراز قید شده است که مطابق با قانون در خصوص متهمینی که با تعدد کیفر مواجه باشند؛ تنها شدیدترین مجازات اعمال خواهد شد و در صورتی که به هر علت مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یا تبدیل و یا غیر قابل اجرا شود؛ مجازات اشد بعدی اجرا خواهد شد‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حبس تعزیزی فک کنم یعنی اینکه هیچکس زندان نمی رود

      پاسخ ها

      • محمد

        خیر. اشتباه میگی.

    • بدون نام

      این هم اعدا و ارقام که گفته شد یعنی اینکه هر کسی شامل چند سال حبس و پرداخت غرامت شده چون مثل خرید از تره بار درهم حساب شده تازه هنوز هم رای قطعی صادر نشده

    • سید قدرت

      خدا لعنتشون کنه
      اینارو یکی مثل خدا بیامرز
      صادق خلخالی میخاد. که همه شون و. اعدام بکنه

    • بدون نام

      راشی تدلیس و... به فارسی چی میشود مثلا زبان رسمی ما فارسی است

    • م۴

      دست دادگاه دردنکندوخسته نباشیداگرتمام دادگاههااینطوربرخورد میکردنددزدکمتری توکشوربودتمام این بدبختیها زیرسربخشداریهادهیاریهاشوراهامیباشدکه باید دست آنان روشودمشت دزدنامردی دولت بایدجلواینهابگیرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا چرا هرکی یک سمه تی بهش میرسه اینکارها رامیکننن دیگه ادم به کیا رای بده

    • بدون نام

      زندان کهف برایشان بسازند!!!

    • بدون نام

      خب اینا که گفته شد یعنی چه ؟ما که هیچکدومشونو نفهمیدیم حتی از از اسماشونم چیزی نگفتن

    • بدون نام

      رشا و مرتشی و این چیزا دیگه چیه!درست بنویسید جرمشون چی بوده؟؟اینقد فارسی صحبت کردن سخته!

    • پارسی

      همشو عربی مینوشتی خودت خلاص میکردی والا فقط خود قاضی شاید بفهمه چه رایی داده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج