۷۹۳۲۳۸
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

دل نوشته فتح الله زاده برای پورحیدری؛ دردانه من

امروز دومین سالگرد درگذشت منصور پورحیدری است.

جام جم: امروز دومین سالگرد درگذشت منصور پورحیدری است.

بیست سال زمان کمی برای شناختن یک انسان نیست، زمان زیادی است ، به ویژه اگر با او در سفر باشی، سفری به بزرگی وسعت عملکرد استقلال از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب، زمینی و هوایی.

منصور پورحیدری یک جنتلمن تمام عیار بود، مردی برای تمام فصول. او در تمام این بیست سال که من به صورت غیر متوالی در باشگاه استقلال سمت داشتم کنارم بود. عجیب اینکه این مرد که دو ستاره استقلال به او مدیون است بی ادعا بود. از سرمربیگری تا سرپرستی و مدیریت فنی و رئیس کمیته فنی، هر کجا که باید، هر زمان که شاید، بدون توجه به نام پست به من که نه بلکه به استقلال کمک می کرد و حتی یک بار نگفت نه، نگفت کجا، نگفت چرا؟

انگار سوال پرسیدن در قاموسش نبود، او هر کجا که لازم بود خدمت می کرد و عجبا که هیچ وقت چیزی از من نخواست بلکه این او بود که به من همیشه می گفت چه می خواهید؟ چه کنم؟ منصورخان می گفت: شما به استقلال خدمت می کنی و من باید پاسخگوی شما باشم و این واژه ها عجیب در درونشان، در فحوای ناگفته اشان ، در نیمه پنهانشان خضوع داشتند و خشوع!

به پورحیدری گفتم تیم ملی را رها کن و به استقلال بیا، تیم به شما نیاز دارد، گفت: چشم!

گفتم دیگر سرمربی نباش و سرپرست باش، گفت چشم!

گفتم سرپرست نباش و مدیر فنی باش، گفت چشم!

این مرد کار را عمقش را طول و عرضش را می شناخت و می دانست چقدر کار در استقلال بزرگ است و عمیق و چون آن را می فهمید، ماندگار بود و نامش جاودانه.

حتی وقتی به وی می گفتم شرایط کار مهیا نیست و من فعلا شرمنده ام، دستی تکان می داد، دستی می فشرد و لبخند زنان می رفت و حتی یک مصاحبه هم از ایشان علیه استقلال یا خود بنده وجود نداشت.

مرد جنتلمن استقلال مردی بود با روحی بزرگ، با قلبی عاشق. پورحیدری مرد بزرگی بود از آن دسته که ناخود آگاه احترامت را بر می انگیخت، صبور، راستگو و باهوش. او استقلال و فوتبال ایران را مثل کف دست می شناخت و بازیکنانش را مثل بچه های خود دوست داشت . به موقع تنبیه و به موقع تشویق می کرد و می دانست بازیکن در چه شرایط روحی قراردارد.

ویترین افتخارات این مرد تمامی نداشت، با او تا سومی آسیا رفتم، قهرمانی ایران را گرفتم، از حذفی تا لیگ برتر ، انگار او از همیشه با استقلال بوده است، انگار او همیشه با من بوده است. انگار که نه، او واقعا دردانه من بود.

خاطرات بیست سال کار با پورحیدری که از جلوی چشمانم عبور می کند حسرت می خورم، حسرت اینکه او دیگر نیست. منصورخان که بود خیال همه ما راحت بود، او که رفت انگار پست هایش جانشین ندارند.

روحش شاد و یادش گرامی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر می کردیم فقط فتوشاپ بلده

    • بدون نام

      فتل خان برو گم شو شما باعث رنج و غم پورحیدری بودی الان داری وراجی میکنی

    • سیاوش

      چه غلط های اضافه
      فتل فتوشاپ کجا ، مرحوم منصورخان پور حیدری کجا !!!
      حیف نان خودت را با اسطوره فوتبال ایران یکی نکن
      ما پرسپولیسی ها احترام خاص و ویژه ای برای این بزرگ مرد قائل هستیم
      روحش شاد

    • بدون نام

      روحش شاد

    • بدون نام

      حدس می‌زنم تازه از پای منقل و بساط بلند شده

    • بدون نام

      انسانیت و شرافت مرحوم پور حیدری برای همه مردم ثابت شده و نیاز به تعریف تو نداره تو کجا و پورحیدری کجا او یک انسان واقعی بود که کاری به مادیات نداشت اما توی پول پرست این چندسالی که استقلال بودی فقط به فکر پول بودی و بس . پورحیدری خادم بود ولی تو خیانت کار . نمیتونی خودت را بچسبونی به پورحیدری و خودت را تبرئه کنی . مردم ایران خیلی فهیم هستن . اگر کسی تو را استقلالی بدونه هیچی سرش نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        14:58 تو استقلالی نیستی و نخواهی بود فتح اله زاده درسته پورحیدری نمیشه اما دست کمی از اون نداره،تو به کسی میگی پول پرست که از جیبش واسه استقلال هزینه کرد،وقتی بودش استقلال همیشه مدعی بود و تیم لنگ و میسوزوند،دیگه از این اراجیف نگووووو حاجی فتل تو قلب هواداران تاج کبیره
        زنده باد حاجی لنگ سوز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج