۷۹۴۰۴۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ژاپن واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرد

به دنبال موافقت آمریکا با معافیت ژاپن برای عبور از تحریم های نفتی، شرکت های نفتی ژاپنی واردات نفت خام از ایران را شروع می کنند.

خبرگزاری ایرنا: به دنبال موافقت آمریکا با معافیت ژاپن برای عبور از تحریم های نفتی، شرکت های نفتی ژاپنی واردات نفت خام از ایران را شروع می کنند.

شبکه خبری نیکی ژاپن روز چهارشنبه گزارش کرد 'هیروشیگه سیکو' وزیر تجارت ژاپن خاطر نشان کرده است مشکلی برای واردات نفت نیست و این برنامه در دستور کار شرکت های ژاپن قرار گرفته است.

بنا به این گزارش بزرگترین مشتریان نفتی ایران از تحریم های نفتی معاف شده اند و دستکم تا ۱۸۰ روز دیگر می توانند به خریدهایشان ادامه دهند.

اگرچه بر اساس این گزارش میزان فروش نفت ایران تا اندازه ای کاهش یافته است اما از ماه دسامبر کشورهای ذی ربط معاف از تحریم ها خریدها از ایران را ادامه می دهند.

سیکو در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت شرکت های خصوصی نیز می توانند برای خرید نفت از ایران تصمیم گیری کنند اما تا آنجا که دولت ژاپن در جریان است شرکت های این کشور آماده واردات نفت خام ایران هستند.

وزیر تجارت ژاپن حاضر به پاسخگویی به سوالاتی مربوط به حجم خریدها و اینکه پس از این ۱۸۰ روز خریدها به طور کامل متوقف می شود، نشد و تاکید کرد در آینده نیز رایزنی های مشابه گذشته با واشنگتن ادامه خواهد یافت.

کشورهایی نظیر کره جنوبی، ژاپن، هند و چین بشدت به نفت ایران وابسته هستند و بسیاری تحلیلگران بر این باورند که آنها نمی توانند خریدهای نفتی از ایران را تحت فشار آمریکا صفر کنند.

'تارو کونو' وزیر خارجه ژاپن به خبرنگاران گفت ما به ارتباطات و مشورت ها با آمریکا ادامه می دهیم زیرا نمی توانیم اجازه دهیم اختلال در عرضه نفت خام شرکت های ژاپنی را با مشکل مواجه کند.

هنوز نام شرکت هایی که می خواهند نفت از ایران وارد کنند اعلام نشده اما شرکت 'جی ایکس تی جی نیپون' بزرگترین پالایش کننده نفت ژاپن می گوید که کار بررسی شرایط موجود را در ارتباط با معافیت از تحریم ها آغاز کرده است.

ژاپن سال ۲۰۱۷ میلادی روزانه ۱۷۲ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرد که معادل ۵.۳ درصد از کل نفت مورد نیاز کشور بوده است.

ژاپن در سال ۲۰۱۱ میلادی نزدیک به ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز از ایران خریداری می کرد از آن زمان میزان خریدهایش کاهش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جون چه پولی گیرمون میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج