۷۹۵۰۵۲
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

از ایران - ایرلند تا پرسپولیس - کاشیما

حالا امروز پرسپولیس در دیدار مقابل کاشیما هم جام قهرمانی می‌خواهد و هم جبران دو گل که در دیدار رفت دریافت کرد. آبان ماه است؛ ورزشگاه آزادی لبریز از تماشاگر ... و یک رویای ۳-۰ دیگر.

عصر ایران: «برانکو ایوانکوویچ - سرمربی پرسپولیس - در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با کاشیما گفت، این دیدار مهم‌ترین بازی ۳۰ سال اخیر فوتبال ایران است. در این که بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا یک هیجان مطلق است تردیدی وجود ندارد اما حساس‌ترین دیدار ملی در ورزشگاه آزادی بازی ایران - ایرلند بود.

آبان ماه ۱۳۸۰، شاگردان بلاژویچ در حالی مقابل ایرلند قرار گرفتند که دیدار رفت را ۲-۰ واگذار کرده بودند. درست مثل نتیجه‌ای که قرمزها در ژاپن کسب کردند. اگر در دیدار پرسپولیس - کاشیما، علی علیپور یک فرصت طلایی و سرنوشت ساز را هدر داد، در دیدار تیم ملی مقابل ایرلند این علی کریمی بود که دو موقعیت سرنوشت‌ساز را به گل تبدیل نکرد تا روزنامه خبرورزشی تیتر بزند: «نه دوبلین ملبورن شد نه کریمی، خداداد!»

همراه هزاران هوادار تیم ملی از حوالی ظهر رفتم استادیوم آزادی. دانشجویان صنعتی شریف پارچه‌نوشت بسیار بزرگی را با خودشان همراه آورده بودند که روی آن با بزرگ‌ترین اندازه ممکن به انگلیسی نوشته بودند ۳-۰ . چیزی شبیه همین WE CAN (ما می‌توانیم) که پرسپولیسی‌ها آماده کرده‌اند.

تیم بلاژویچ مجموعه‌ای از بهترین بازیکنان روزگار خودش را در ترکیب داشت. از آن تیم‌هایی که هنوز افسوس می‌خوریم که چرا گرفتار حاشیه‌ها شد و نتوانست به جام جهانی ۲۰۰۲ صعود کند. روی کین ستاره آن روزهای منچستریونایتد با میک مک‌کارتی سرمربی تیم درگیر شد و او هم روی نامش خط کشیده بود. اتفاقی امیدبخش که به ما می‌گفت شاید از همین پاشنه آشیل توانستیم ضربه کاری را به آنها بزنیم.

ابراهیم میرزاپور، افشین پیروانی، یحیی گل‌محمدی، رحمان رضایی، مهدی مهدوی‌کیا، حامد کاویانپور، کریم باقری، علی کریمی، مهرداد میناوند، علیرضا واحدی نیکبخت و علی دایی ۹۰ دقیقه تلاش کردند. جنگیدند ما هم کنارشان فریاد زدیم اما زورمان به رابی کین، استیو استانتون یا هارت، استیو فینان، مارک کینسلا، شی گیون و... نرسید که آن روزها بازیکنان کلیدی در لیگ جزیره بودند.

۱-۰ بردیم. یحیی گل زد و بعد اشک ریخت. جمعیت از دقیقه ۶۰ ناامید شد و علیه بلاژویچ و بعضی بازیکنان فحاشی کرد. جای‌جای استادیوم روزنامه آتش زدند و رویای جام جهانی بر باد رفت.

بعد از بازی از خروجی غربی طبقه دوم استادیوم سیل جمعیت را نگاه می‌کردم. سرها در گریبان بود، مثل یک موج مُرده راه می‌رفتند، ساکت، سوگوار ... فکر کردم که خدا می‌داند چند سال دیگر ممکن است تا این اندازه به صعود نزدیک بشویم و آیا اصلاً میشود ما باز برویم جام جهانی؟

از آن روزها ۱۸ سال می‌گذرد و ایران سه جام جهانی را تجربه کرده، برده، باخته، مساوی کرده و زندگی هنوز ادامه دارد.

حالا امروز پرسپولیس در دیدار مقابل کاشیما هم جام قهرمانی می‌خواهد و هم جبران دو گل که در دیدار رفت دریافت کرد. آبان ماه است، ورزشگاه آزادی لبریز از تماشاگر ... و یک رویای ۳-۰ دیگر.»

هر نتیجه ای رخ بدهد اما بعید است هواداران پرسپولیس ناسپاسی کنند. آنها می دانند که بازیکنان این تیم تا سرحد جان دویده اند، سرشان را جلوی توپ گذاشته اند و حضور در فینال یک معجزه است. اگر قهرمان شوند معجزه تکمیل می شود ... این زندگی مان چقدر «اگر» دارد ...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درماتیکش نکن انشاالله کاشیما میبره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یخ بذار اونجا که میسوزه

      • علی مرادی

        برو گم شو خائن وطن فروش

      • بدون نام

        فشارت بالاست ی موقع جاییت رگ به رگ نشه

      • بدون نام

        برای سلامتی خاندانت نگرانم

      • بدون نام

        میتونی بشینی نگاه کنی

      • بدون نام

        البته چرا گقتم یخ نگفتم اب چون کار تو از اب گذشته با یخ التیام پیدا میکنی

      • بدون نام

        در ضمن اون دراماتیکه اول درست بنویس بعد چیز بخور
        در ماتیک زارت . یهو بگو در رژلب

      • بدون نام

        خفه کیسه

      • بدون نام

        خواهشا همه نظر هایی که در پاسخ به اون اوسکول دادمو بذار

      • بدون نام

        راستی ناهار داری اگر نه ی غذای خوب هست

      • علی

        کارمون تو آسیا تموم بشه به خدمت تر تریا و کیسه زباله ها و شله زردا میرسیم ...

    • بدون نام

      دمت گرم که با سانسور گذاشتی خخخ . این بی غیرتو پیامشو پاک کن خوب نیست زیاد فحش بخوره .

      پاسخ ها

      • matin

        بابا چرا این قدر بی فرهنگید چه اون اقا که ارزوی برد کاشیما را داره چه توی بی فرهنگی که اینقد بهت فشار اومده مسلمه که هرکه بهتر بازی کنه میبره حالا خدا کنه پرسپولیس باشه ولی خب زهی خیال باطل اون تیمی میبره که با برنم است نه پرسپولیس که شانسی اومده بالا تا اینجا هم انصاف نبود بیاد ولی اینو بدون پرسپولیس حتما حتما گل میخوره خیلی زور بزنه مساوی کنه ..
        لنگ لنگ ......آفتابه قرمز

      • بدون نام

        متین جان کم مارو زیاد بدون

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج