۷۹۵۸۳۶
۱۶۱ نظر
۵۰۱۵
۱۶۱ نظر
۵۰۱۵
پ

نصف جنگل‌های شمال از دست رفت

رئیس انجمن جنگلبانی ایران گفت: با وجود اجرای "طرح تنفس" در حال حاضر ۴۲ درصد از جنگلهای شمال در معرض نابودی است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس انجمن جنگلبانی ایران گفت: با وجود اجرای "طرح تنفس" در حال حاضر ۴۲ درصد از جنگلهای شمال در معرض نابودی است.

هادی کیادلیری با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ درصد از جنگل‌های شمال در معرض نابودی است، اظهار کرد: همان نشانه‌هایی که طی ۳۰ سال گذشته منجر به نابودی جنگل های زاگرس شد، امروزه در جنگل‌های شمال مشاهده می‌شود و اگر این روند ادامه یابد تا ۳۰ سال آینده جنگلی نداریم.

وی تصریح کرد: در شمال کشور در ارتفاعات بالا یخچال‌ها را از دست داده‌ایم، چشمه‌ها، رودخانه‌ها در حال خشک شدن هستند و این عوامل نشانه های وقوع خشکسالی است.

نصف جنگل‌های شمال از دست رفت

رئیس انجمن جنگلبانی ایران با اشاره به اینکه مجموع این خشکسالی‌ها به همراه دستبردهایی که به طبیعت وارد شده، چنان مرگ و میر ایجاد کرده که طی ۵ تا ۶ سال اخیر شاهد مرگ میلیون ها درخت در شمال کشور بودیم، خاطرنشان کرد: پس از تصویب قانون طرح تنفس جنگل در برنامه ششم توسعه، قطع درختان در جنگل‌های شمال ممنوع شد و دولت در قالب واگذاری به شرکت‌ها هیچگونه بهره برداری انجام نداد.

کیادلیری با بیان اینکه این طرح نتوانست از قاچاق چوب جلوگیری کند، تاکید کرد: واردات چوب می تواند مانعی برای قاچاق و برداشت غیرقانونی درختان جنگلی باشد. در حال حاضر کشور به ۱۳ میلیون متر مکعب چوب نیاز دارد و از این مقدارفقط 500 هزار مترمکعب آن از جنگل‌ها تامین می‌شود.

رئیس انجمن جنگلبانی ایران با اشاره به اینکه در گذشته بهره برداری های قانونی و یا غیرقانونی از منابع چوبی جنگل بسیار سنگین بوده است، گفت: گاها ۴ تا ۵ برابر ظرفیت های اکوسیستمی از منابع چوبی جنگل‌ها بهره برداری کرده ایم که همین امر سبب کاهش و سیر قهقهرایی طلای سبز در شمال کشور شده است.

کیادلیری تصریح کرد: بهره برداری بی رویه در مدت طولانی باعث شد تا موجودی جنگل ها کم شود به همین دلیل هیئت دولت در سال ۹۱ طی مصوبه‌ای برداشت از جنگل‌های شمال را تنها در قالب درختان آفت زده، خشک شده و افتاده را قانونی اعلام کرد.

رئیس انجمن جنگلداری ایران در ادامه بابیان اینکه در سال ۹۵ با وخیم تر شدن اوضاع جنگل ها، طرح تنفس تصویب شد، تاکید کرد: با تصویب قانون طرح تنفس جنگل، برداشت درختان خشک و افتاده نیز ممنوع شد، چون احساس می شد برداشت این نوع درختان می‌تواند معبری برای برداشت های غیر مجاز و بی رویه در جنگل های شمال باشد.

وی خاطرنشان کرد: اصولا سیاست، قانون گذاری و سیاسیون از جیب منابع طبیعی خرج می‌کنند، یعنی در کشورهای در حال توسعه و جهان سوم منابع طبیعی به عنوان یک منابع رایگان است که از آن چه در راستای خیر خواهانه و گاها منفعت طلبی سوء استفاده می‌شود. به طور مثال، افراد سیاسی برای حل مشکل هایی چون اشتغالزایی، بیکاری و مسائل اجتماعی، واگذاری معادن و استفاده از منابع طبیعی را بهترین راهکار می‌ دانند.

وی بابیان اینکه جنگل های شمال با دارا بودن یک درصد از خاک کشور از اهمیت بالایی برخوردار هستند، افزود: این یک درصد از خاک کشور اهمیت باستانی داشته و چندین میلیون ساله است و به عنوان میراث طبیعی جهان محسوب می شود.

کیادلیری با اشاره به اینکه تصمیمات نادرست به زمین خواری و سوء استفاده های بیشتر از جنگل ختم می شود، خاطرنشان کرد: باید نگاه منفعت طلبانه را از منابع طبیعی کنار بگذاریم، می‌توان با توسعه کشاورزی، گردشگری و صنایع از بهره برداری‌های بی رویه از طبیعت دست کشید.

رئیس انجمن جنگلداری ایران گفت: با ساختن بزرگراه‌ها گردشگران را به شهرستان‌ها می‌کشانیم بدون آنکه در بخش گردشگری سرمایه گذاری‌ها، زیر ساخت‌ها و مکان یابی‌های لازم را انجام داده باشیم، در این صورت گردشگران به طبیعت هجوم می‌آورند.

وی با بیان اینکه در گام اول دولت باید یک آمایش سرزمینی داشته و براساس توان و پتانسیل هر منطقه یک کاربردی درخور و مناسب در نظر بگیرد، یادآور شد: این کار صورت نگرفته زیرا ما منابع طبیعی را یک منبع رایگان لایتنهاهی می‌دانیم و نابودی آن را باور نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بومی های شمال رو دور کنید از این مناطق جنگل و ساحل گند زدن به طبیعت خجالت نمیکشن میندازن گردن مسافر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این تازه به دوران رسیده هایی که تا به پول میرسن هوس ویلای جنگلی میکنن و باید دور کرد قرنها بومیها اونجا بودن و مشکلی نبود از زمانیکه پای غیر بومیها باز شد این شد

      • بدون نام

        هم بوميها مقصرند كه به طمع پول شاليزارهاشون و خشك ميكنن و ميفروشند
        هم تازه به دوران رسيده ها كه بخاطر خودخواهي ميرن دنبال ساخت ويلا و تخريب جنگل

      • بدون نام

        شمادو طرف جاده های شمال را وقتی یک تعطیلی است نگاه کن! در روزهای عادی زباله ی چندانی به چشم نمی خورد و آشغال ها جمع آوری شده است اما همینکه دو روز تعطیلی است دوطرف جاده به لطف مسافرانی که کنار جاده اتراق می کنند مملو از پلاستیک و زباله است.

      • بدون نام

        امثال تو رو باید دور کنن بومیها که بالای هزار سال اونجا بودن بی مشکل کافیه فقط چند روز تعطیلی مثل ۳ روز تعطیلی آخر هفته پیش قبل و بعدش ساحل و کنار جاده رو مقایسه میکردین اونوقت میفهمیدی وقتی میگن مسافران میان کثیف میکنن یعنی چی جالبه وقتی بهشون تذکرم میدی میگن جذب طبیعت میشه!

      • بدون نام

        ۱۱.۰۳
        به دوران رسیده بومی هست زمین مفت ارثی رو میفروخت ماکسیما حالا شاسی بلند میخره از منابع طبیعی مفت بر میداره تعطیلات چند برابر میفروشه مسافر . خوبه خود بومی شمال میگفتن تهرانی ها فرهنگ و آداب رو آوردن اونجا

      • بدون نام

        برای گرمایش ویلای خودشون و ویلای اجاره ای شومینه و بخاری هنوز از چوب درخت جنگل گرم میشه

      • ف.پ

        شما چه اطلاعی داری که میای به بومی همون منطقه میگی باید برن؟ اونا قبل تو و پدران و اجدادت ساکن بودن ,عامل اصلی قطع درختان تو مناطق مالی خیلی از کسانی هستند که با پول هاشون تونستن تو مناطق جنگلی زمین بخرن و ویلاسازی کنن و یکی از عوامل دیگه مسئولین بالا رده هستن....یکی از عوامل هم تو شهرستان گرگان هست اسمشو نمیبرم ولی 99% خودمردم گرگان ما میدونن کار کیه....شما لازم نکرده تععین تکلیف کنی...سانسورچی ,سانسورش نکن نطرات رو

      • بدون نام

        -

      • بدون نام

        این بحث ها رو تموم کنید لطفا، تقصیر هرکی بوده قبل از به وجود آمدن این مشکلات باید باهاش برخورد می شده که البته نشده

      • بدون نام

        من شمال نمیرم

      • بدون نام

        دو روز مسافر میره شهرشون کوفتش میکنند مریضن فقط پول مسافر میخوان عوضی ها

      • بدون نام

        چرا جنگل نابود نشه توسط بومی شمال . از درخت ویلای ارزون وسایل خونه سوغاتی میسازن هیزم پول نقد درخت گنج براشون

      • بدون نام

        ۱۱:۲۳
        یکبار برای همیشه بفهمید تو شمالم مثل بقیه استانها بیشتر جمعیت شهرنشینن و بیشتر شمالیها یک متر شالیزار هم ندارن

      • بدون نام

        بومی ها تمام نوار جاده ساحلی رو ویلا ساختن شبی میلیونی اجاره میدن مسافر
        دیوارکشیدن دریارو دیگه معلوم نیست مثل قبل
        چرا شهرداری اجازه ساخت تو ساحل داد
        همه عکس داریم سن کم از ساحل معلوم میشه گذر زمان لو میره فساد و مجوز های غیر قانونی یک روزی

      • بدون نام

        ما قرنهاست جنگل و ساحل شمال رو حفظ کردیم و این مشکلات دقیقا در چند دهه اخیر که مسافرای داخلی میان شمال ایجاد شده شرمم میاد بگم که یه بار به همراه توریست آلمانی زباله هایی که مسافرای بی فرهنگ ریختن رو جمع کردم.

      • بدون نام

        مهاجم های بی تمدن رو باید دور کنیم بومی که صاحب این طبیعت و این سرزمینه

      • بدون نام

        کامنت منو بریدی کامنت این وقیح رو کامل گذاشتی

      • بدون نام

        ای کاش به جای این همه حرف و حدیث و اینکه گناه گردن کی هست یه کم فرهنگ داشتیم. کل این سرزمین متعلق به تمام مردم ایران هست. ای کاش یاد بگیریم با طبیعت درست رفتار کنیم.

      • بدون نام

        این کامنت و مثبتهایی که خورده نشونه بی عرضگی شمالیهاست .اینها جرات نمی کنند در مورد ترک ها یا کردها چنین حرفی بزنند ولی شمال شده حیاط خلوتشون و کم مونده صاحبان اصلی رو هم بیاندازند بیرون.بومی های شمال مقصرند چون اجازه دادند سرزمینهاشون بیافته دست یک مشت....

      • بدون نام

        شمالی ها عادت کردن به بیکاری مفت بری از طبیعت جنگل و بکر سبز رو نابود کردن نصفش رو سکوت نکنید

      • مرگ بر اسرائیل

        اینکه ما بخواهیم سرزمین اجدادی مون رو نابود کنیم به تو اصلا ربطی نداره ولی اینکه امثال تو وارد سرزمین ما بشین و نابودش کنید به ما خیلی مربوطه.امیدوارم سیل های بیشتری بیاد و ویلاهای نکبتتون رو نابود کنه.الهی آمین

      • بدون نام

        جنگلهای شمال قدمتی میلیون ها ساله داره و تا شصت هفتاد سال پیش هم پابرجا بود ولی از وقتی سر و کله یک مشت ... پیدا شد که بطور مداوم برای تفربح کردن به این منطقه هجوم آوردند جنگلهای هیرکانی نابود شد پس نتیجه می گیریم این توریستهای نابودگر رو باید از شمال دور کنیم .باید دور شمال بخصوص گیلان که هنوز به شدت مازندران تخریب نشده دیوار بکشیم تا این جماعت نابودگر وارد نشوند

      • بدون نام

        ۱۱:۵۴
        تو انقدر احمقی که نمیدونی زمینهای جنگلی زمینهای ارثی نیست که در اختیار اشخاص باشه که بخوان بفروشنش یا نفروشنش تازه به دوران‌رسیده هم هستی چون از روی سریال پایتخت فکرمیکنی حتی کشاورزهایی که بخاطر عدم پرداخت پول محصولاتشون توسط دولت زمینشون و فروختن رفتن ماکسیما خریدن نه خونه و مغازه درضمن شهرنشینان شمال همیشه یه یر و گردن از شهرنشینان تهران بالاتر بوده آمار تحصیلکردگان قدیم و تعداد پزشکان قدیم این و میگی بیشتر پزشکان بالای ۸۰ سال شمالی ان تو مواطب باش فرهنگ خودت و باد نبره نمیخواد بیای فرهنگ یاد بدی به شمالیها دختر پسراتون یه استخر میبینن استخر پارتی راه میندازن بایدم عقده شمال اومدن داشته باشید

      • بدون نام

        قاچاقچی درخت جنگلا ریختن اینجا دیسلایک الکی بزنن

      • بدون نام

        لینک زورگیری در مناطق ییلاق چالوس باز نشد به خودشون هم رحم ندارن دیگه

      • پیمان

        ساکت باش.

      • بدون نام

        دم تهرانی ها گرم ترکوندید حقا بچه تهرونید برای دفاع از جنگل که نابودش کردن پررو بازی هم در میارن

      • بدون نام

        اونایی که شمال زندگی میکنند نصف جنگل رو نابود کردن حمله کردن دیسلایک میزنن واقعیت رو عوض نمیکنه

      • بدون نام

        مملکت نابود شد جنگل پیش کش

      • بدون نام

        البته کسانی که قاچاق چوب میکنن خود شمالیها هستن

      • بدون نام

        اگه شما مخصوصا آقایان اهل شمال که مبیبنید جنگل را دارن نابود میکنن وهمه میدونیم که به دست مسئولین و شرکتهای دولتی نابود میشه نباید سکوت کنید .نباید به راحتی ببینید و به راحتی از کنار اون بگذرین مرتب فیلم و عکس بگیرین بفرستین رسانه تا جلوی این کار گرفته بشه .در اصل خودتون دارین کوتاهی میکنین اگه با هم متحد باشین میتونین جلوی این کار را بگیرین.وگرنه همه میدونیم که مردم عادی جنگل را از بین نمیبرن .
        در ضمن تمام سرزمین ایران برای همه مردم ایرانه

      • بدون نام

        کاربر ۸:۴۹ اگه کسانیکه قاچاق چوب کردن خود شمالیها هستن پس کسانیکه قاچاق خاک کردن تو جنوبم خود جنوبیها بودن حداقل به خودت زحمت خوندن متن خبر و بده و صحبتهای کیادلیری رو بده بعد بشین کامنت بنویس طرح تنفس جنگل برای چی داده شد؟ که دولت دیگه بهره برداری چوب نکنه

      • بدون نام

        کاربر ۹:۱۷ ممنون از کامنت شما فعلا چند ساله طرح تنفس جنگل اعلام شده ولی یه چیزی این وسط نمیخونه نمیشه طرح تنفس باشه و این حجم سیل بیاد در ضمن اون چند صد هزار نفری که مهاجرت کردن به شمال طبق گفته پروانه سلحشوری دقیقا کجا دارن زندگی میکنن

      • بدون نام

        کاربر ۲۲:۰۳ تو تهرانی هستی؟؟آبروی منو بردی بی فرهنگ لجن بیسواد.

    • بدون نام

      فکر کردین الکی ویلا ارزون میدن با چوب جنگل چرت میسازن میفروشن به شهر های دیگه جنگل هم نابود کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        املاک ویلاساز چوب بر جنگل شمال همه حمله کردن به این پست تابلوس

    • بدون نام

      پررو تر از این شمالی ندیدیم با ترک ها کاشیما رو تشویق میکردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منگول جون اونا شمالیها نبود خود ترکهایی بودن که اومدن شمال و الان با جمعیت ۷ درصدیشون گیلان آذرباییجان جنوبی میدونن بودن خنگول جان

      • بدون نام

        شمالیها تا حالا جنگل حفظ کردن تواین چهل سال برین تحقیق کنین کی جنگل نابود کرده

      • بدون نام

        وقیح تر از این بیابان نشینها ندیدم که هجوم میارند شمال و همه جا رو نابود می کنند و دو قورت و نیشمون هم باقیه . البته که بومیهای طماعی که دارند بهشون کمک می کنند که سرزمین اجدادی ما رو نابود کنند رو هم باید آتیش زد

      • بدون نام

        شمالیها اتفاقا بسیار واداده اند اگه مثل ترکها روی هویت و سرزمینشون تعصب داشتند الان نصف جنگلهاشون نابود نشده بود

      • بدون نام

        کاربر۱۵:۲۹ که همیشه خودت و شمالی جا میزنی و از وادادگی شمالیها میگی و بالاخره معلوم شد از ترکهای مهاجر به شمالی ترکهای وانداده ای مثل تو برید زمینهاتون و از کردهای عراق پس بگیرید بعد بیاید اینجا از تعصب حرف بزنید

    • بدون نام

      تمشک و ماهی مرکبات زمین مفت زیاد ارثی همین میشه طبیعت رو ارث باباشون میدونن خرابش کردن بی غیرتا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه بی این مردم 7000 هزار ساله تو این جنگل زندگی کردن حفظش کردن کارخانه های دولتی جنگل از بین برد

      • بدون نام

        مردم جنگل با اصالت ترین مردم ایرانن نمیفهمی حرف نزن اگه نابود کننده بودن تواین چند هزار ساله نابود میشد

      • بدون نام

        زمستون بری میگن هیزم خشک فروشی
        یعنی تر تازه کنده باشن از جنگل نیست
        معلومه این پست مابودی نصف جنگل تیتر میشه
        از سکوت و عدم نظارت مسئول با وجدانه

      • بدون نام

        باز یک موجود مریض پشت سر هم بر ضد شمالیبها کامنت پرانی کرده .احتمالا از این عقده ای هایی باشه که جنگل ندیده اند و آرزو داشته صاحب جنگل و دریا می بوده و حالا هم به شمال تهاجم کرده با کل قبیله اش تا هویت شمال رو نابود کنه

      • بدون نام

        ۱۵:۳۱
        مریضی همه جا کامنت گذاشتی تا پایین توهین میکنی به شهر ها

      • بدون نام

        قطعا طبیعت ارث بابای ماست نمی دونم شما اجنبی ها این وسط چی میگین؟ زیادی بهتون خوبی کردیم

      • m.amin

        کار بر 1542گفته قومیت شمال منقرض میشه . ی طوری میگه انگار طلاس جمع کن بابا

      • بدون نام

        ماهی حلوایی ۱۵:۳۱
        حتما تو توهم مالکیت دریا و جنگل داری مگه میشه صاحبش بودخودتون قبیله ای ییلاق میرین جنگل فکر میکنی تهران هم جنگله نه شهره هویتی هم مگه گذاشتین نصف جنگل رو بردین

      • بدون نام

        انقدر بیسوادی که نمیدونی ماهی حلوایی ماهی جنوبه نه شمال شایدم بخاطر جنوبی بودنته مثلا تهرانی ! بگذریم اگه تهران شهره رشت ولاهیجان و ساری و بابل و ...هم قبل از اینکه تهران شهر بشه شهر بودن الانم شهره مردمش ییلاق نشین نیستن بیسواد که بخوان قبیله ای جایی برن تو با قبیله ات برگرد همون جنوب ببخشید همون تهرانت بیسواد

    • بدون نام

      همه اش تقصیر تهرانیهاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه ادرس غلط بده به قطع درختا برس

      • بدون نام

        نکن دو روز تهرانی نیاد مردین از گرسنگی خیلی کار درستی دارین

      • بدون نام

        شمالی اونجا زندگی میکنه همه چی رو مفت بلعیدین به کسی چه

      • بدون نام

        جنوبی ها خیلی سختی میکشن باید کوچ کنند شمال پررو ها تبعید بشن مثل تو

      • بدون نام

        تهرانیها که نه ولی همش تقصیر یک خود سازمان محیط زیست و جنگلهاست دوم تقصیر پولدارها از بازیگران و فوتبالیستها گرفته تا آقازاده ها و ...است اصرار بر داشتن ویلا تو جنگل که مثلا ویلاهاشون دور از بقیه باشه

      • بدون نام

        شمالي ها زمين ميفروشند دنبال مايه دار شدنن تهراني ها هم خودخواه دنبال ويلاي شخصي هر دو مقصرند

      • بدون نام

        اگر تهرانی نبود ویلا نارنج میوه ترشی برنج مربا کلوچه ماهی رو پنجشنبه ها به کی میفروختین خوبهخوبه بعد رفتن مسافر افسردگی میگیرین خصوصا زمستون

      • بدون نام

        شومینه وبخاری تون از چوب درخت جنگل هاست خیلی پررویین از حسادت به تهران بسوز اونجا بدنیا نیومدی

      • بدون نام

        حیف اون طبیعت و جنگل دست شماهاست با اون اخلاق ضایع تون تهرانی تا پول خرجتون کنه خوبه باشه بهش میگم

      • بدون نام

        کاربر ۱۱:۲۵ زمینهای جنگلی در اختیار شمالیها نیست در اختیار سازمان جنگلهاست تا مجوز نده نمیشه ساخت و ساز کرد تو جنگلها سازمان منابع طبیعی مقصر اصلیه کشیدن خطوط آب و برق و گاز به داخل جنگل و ...رو چرا ممنوع نمیکنن و چرا ساخت و ساز در جنگل و ممنوع نمیکنن

      • بدون نام

        کی میره ویلای تهرانی ها دزدی وقتی زیاد نیستن در سال

      • بدون نام

        جد اینجا شغلی وجود نداره

      • بدون نام

        جدیدا جنوبیها بیشتر به شمال تهاجم کردند با فرهنگهای عجیب و بی ربط.نه تنها محیط زیست که حتی قومیتهای شمال در معرض نابودی هستند

      • بدون نام

        _

      • بدون نام

        ۱۲:۱۳
        شومینه و بخاری ما گازیه گازشم از ترکمنستان خریداری میشه اصلا از چوب استفاده نمیشه معلوم نیست تو کدوم جنگلی رفتی ویلا خریدی که لوله کشی گازم نداشتنکه توهم داری تو شمال تو بخاریها از چوب استفاده میشه

    • بدون نام

      تا محکوم میشن شمالی ها سر نابودی جنگل و طبیعت بهشون بر میخوره میریزن اینجا چرت گفتن شمال نیاید خوراکی هامون تموم میشه جا نیست خوبه روزیشون رو تهران میده با سفر آخر هفته ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه تو چقدر احمقی که فکر میکنی تو شمال همه مزرعه دارن نه جانم تو شمالم مثل بقیه جاخا بیشتر مردم‌شهرنشینن تو و امثالت اومدنتون نفعی که برای شهرنشینها تو شمال نداره که هیچ باعث مشکلات و ترافیک و ...هم میشه

      • بدون نام

        نیاین خوب روزتونم نخواستیم مگر تو این چند هزار ساله تهران روزی داده به شمال یا از روزی شمال خوریدن برنج چای میوه چوب ماهی

      • بدون نام

        این یکیه که پشت سر هم کامنت گذاشته و خیلی عقده از شمالیها داره .توصیه می کنم شمالیها به جنبش هویت طلبی خودشون سرعت بدن

      • بدون نام

        کامنتهای غربتیها رو کامل گذاشتی کامنت منو بریدی .اینکه اینها قصد کردند شمال رو تصاحب کنند سانسور کردن داره؟؟؟؟

      • بدون نام

        از بالا تا پایین چرت نوشتی یک نفری تو هین به بقیه برای حمایت از شمالی که نصف جنگل رو نابود کردین یکی از چوب بر خودتی دردت گرفته مردم معترضن ۱۵:۳۴

      • بدون نام

        ۱۶:۰۷
        خنده داره یه غربتی چوب مفت بر جنگل تخریب کن به تهرانی اونجارو آباد کرده روزی رسونه بگه غربتی از بس چرت گفتی تا پایین میبرن تو رو حقته

      • بدون نام

        ۱۵:۳۴
        اره به هویت طلبی تون سرعت بده از این وضع دربیاین پیشنهاد خوبی دادی به همشهریات ...بدو بی سواد

      • بدون نام

        تو کی هستی که بخوای ما رو محکوم کنی؟ دم ات رو می گیریم و از سرزمین نیکانمون پرتت می کنیم بیرون

      • بدون نام

        ۱۱:۳۷
        کجای کامنتش اسم مزرعه آورد چقدر شمال خیلی مزرعه دارن حالا چه ربطی داشت خواستی حرفی زده باشی

      • بدون نام

        ۱۶:۰۷ خیلی داغونی اخر کیا خواستن تصاحب کنند نترس حالا غش نکنی چند سالته

      • بدون نام

        سیر ترشی ۱۶:۰۷
        غربتی بازی در نیارین مسافر میاد خاطره بد نسازین براش که اینجا گفت ترشی کباب نشی

      • بدون نام

        از کدوم آبادانی میگی شما اگه اهل آبادانی بودید تهران و آباد میکردید تهران جز بالا کشیدن منابع بقیه استانها کار دیگه ای کرده تهران خودش چی داده آب ؟ گاز؟ نفت ؟ الانم اگه مثل مار چنبره زدید رو شما بخاطر خوشگذرونی و شرکت حفاری نفت شماله ادعای مخالفت با چوب بری داری اما از وجود کلبه ها و ویلاهای جنگلی به طور غیرمستقیم بعنوان آبادانی تهرانی ساخته یاد میکنی اخلاق و تربیتتم که از بالا تا پایین تو کامنتهات میباره

      • بدون نام

        ۲۳:۱۰
        کجای کامنت من اسم مزرعه اومده ...

      • بدون نام

        ۰۰:۴۵
        سیرترشی بودن بهتر از عقده ای بودن تو سگ ترشی هستی ممنون از برترینها که همه جور فحشی رو نسبت به ما منتشر کرد و جوایهای ما رو سانسور ادعای حمایت از اقوامم داره خدا جوابتون و بده

    • بدون نام

      اینم از افتخارات چهل سال گذشته اس

      پاسخ ها

      • هموطن

        لاییییک

    • بدون نام

      وقتی دولت فقط به شمال اجازه برنج کاری میده بخاطر اب معلومه پررو میشن به اینا نباید امتیاز داد از بیکاری میرن ویلای تهرانی ها نارنج کندن کلیپ شاخ و شونه کشیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی گفته فقط به شمال اجازه برنجکاری میدن از تهران گرفته تا اصفهان تا حتی سیستان با ته مونده آبشون که همین الانم دارن برنجکاری میکنن

      • بدون نام

        باشه از این به بعد شما بادیه نشین ها هم برنج بکارید.اما من کلا مخالف کشت برنج در شمالم. محصولی که با رنج بدست میاد و چندین نسل شمالیها کمرشون از سنین پایین خمیده شد و روماتیسم گرفتند تا دسترنجشون ریخته بشه تو شکم یه مشت بی چشم و رو از نوع تو...

      • بدون نام

        ویلات و برو تو لواسون بساز نه تو شمال

    • بدون نام

      جنگل و طبیعت رو از دست شمالی نجات بدین حیفه خصوصا مازنی ها نصف جنگل رو نابود کردن به هیچی رحم ندارن اینا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر اون نهاد و سازمانی است که اجازه ساخت و ساز کنار دریا و داخل جنگل می دهد. مگر می شود بدون مجوز ارگان های دولتی کاری کرد؟ شما یک آلونک کنار ملک خودت اضافه کن ببین چجوری میان میریزن سرت و جریمه ات می کنند! پس مطمئن باش منشا فساد جای دیگه است

      • بدون نام

        -

      • بدون نام

        مردم شمال چند هزار ساله جنگل نابود نکردن

      • بدون نام

        شمالیها مثل تو جنگل ندیده نیستند هزاران ساله دارند در این طبیعت زندگی می کنند و در ژنشون جنگل و دریا وجود داره.در ژن تو بیابان و خشونت بیابانی وجود داره که در کامنتهای این صفحه از بالا تا پایین خودش رو نشون داده!!!

      • بدون نام

        برترین ها تمام کامنتهای وقیحانه این رو گذاشتی کامنتهای من رو هم کامل بگذار

    • بدون نام

      هر دفعه این پست نابودی نصف جنگل میذارین حال ادم بد میشه بی شرفا با پررویی هم میگن کسی نره شمال گند کاری زمین خواری هاشون معلوم نشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس دولت چکاره است

    • رحیم بیگی

      تمام ویلا ها که با این چوب مجانی میسازن خوبه حالا امن نیست هفته ای دزدی میشه بیستر از ویلای تهرانی ها از نمک ابرود تا متل قو از نوشهر تا نور انارور بین چلک نجارده چلندر شمع ساحل دریاسر خودم بالای راه و ترابری ام امن نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انارور بعد راه ترابری

    • بدون نام

      مقصر اصلي شمالي و جنوبي و ترك و تهراني و نيستند
      مقصر اصلي دولت سود جو و ادارات مربوطه شهرداري - شوراي شهر و روستا قانون قانونگذار ووو كه اجازه ساخت ويلاي شخصي و تخريب جنگل و خشك كردن شاليزار و ميده
      خود همين نمايندهاي مجلس و سران و وزرا بزرگترين ويلا داران هستند
      بايد دنبال مقصر اصلي گشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا مردم هم به اندازه دولت سودجو و فاسدند .هر کس که صنار پول داره میاد شمال ویلا می خره .رشوه میدن که برن بالای کوه و وسط جنگل و کنار رودخونه ویلا بسازند .این مردم رو باید نفرین کرد.بومیهایی هم هستند که دارند به مردمشون خیانت می کنند

    • بدون نام

      موقعیکه اقایان اموال عمومی را غارت کردند وبعد رسیدن به جنگلها وکوه ها ودریاها میخواستید بهتر ازاین بشه ولله قوم مغول واسکند .اعراب چنین اسیبی به این مملکت نزدن که اینا زدن

    • بدون نام

      بخدا مردم مقصر نیستن کارخانه چوب قرق ببینین مال کیه تمام کارخانه های چوب مال سران من شاهد ماجر هستم هرشب چقدر چوب قاچاق میاد یا جنگل میدن به یه شخصی
      که درختای افتاده رو جمع کنه الان بچه هاش تو خارج دارن لذت میبرن از همین جنگل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا سکوت کردین میدونید کیه شکایت کنید

      • بدون نام

        به کی وکجا باید شکایت کرد وقتی از سران مملکتن

    • اتوبوس مجانی

      لطفا جنگلهای شمال را از بین نبرید

    • بدون نام

      فقط خود دولت مردان دارن جنگل نابود میکنن مردم شمال هیزم هم نمیتونن ببرن چی میگین شما افرد قاچ چی چوب هم یک هزاروم شرکت های دولتی نمیتونن چوب خارج کنن که این بیش از هفت هزار سال مردم داشتن از جنگل استفاده میکردن ده برابر الان مگه به جنگل اسیبی میرسید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا پس فیلم و سند درست نمی کنید سکوت کردین شکایت کنید همتون ما که اونجا نیستیم

      • بدون نام

        یکی هست که گویا خودش و تهرانی میدونه و قول میدم از شهرستانیهای مهاجر به تهرانه بعد هر وقت خبری از شمال میشه سر حساب کل کلش با یکی دیگه که گویا اون یکی دیگه تو شماله ولی قول میدم اونم اجدادش مهاجرت کردن به شمال و شمالی اصیل نیست و خیلیم پرروئه و همیشه خیلی بی ادبانه به غیرشمالیها توهین میکنه حتی به خود شمالیها هم توهین میکنه کل کل دارن این دو نفر تو برترینها و کل کلشون و به بقیه میرسونن از اونور اون ضد شمالی عقده اون یه نفر و سر همه شمالیها خالی میکنه جالبه که حتی نمیدونه تو شمال خیلیا زمین و باغ کشاورری ندارن بیشتر مردم شمال کارمند و کارگرن نه کشاورز جنگلم نهاد مربوطه داره اونه که مجوز ساخت به نورچشمیها میده

      • بدون نام

        ۱۴:۲۰
        داستان میگی توهم داری همه سر نصف شدن جنگل بحث دارن باعثش کیه خودت از بالا تا پایین همین کامنتو گذاشتی

      • بدون نام

        ادامه نظر قبلم اونیم که خودش و شمالی جا میزنه که نوشتم قبلا قول میدم‌شمالی نیست اجدادش از مهاجرین به شمالن و بی ادبانه به جنوبیها و مردم کویر حمله میکنه انقدر بی ادبه که من که شمالیم از کامنتهاش خجالت میکشم چندبارم با خودم درگیر شده کلا این دو تا آدم مریض و عقده ای مدام در حالت نفرت پراکنی ان اون مثلا تهرانیه که توهم‌زده خرج شمالیها رو میده انگار همه مردم تو شمال مسافرخونه و وبلا دارن یا کشاورزن لنگ اومدن این بابان اونیکی هم که با الفاظ بیابانی و ...غیرشمالیها رو هدف قرار میده و فقط ترکها رو قبول داره که از نوع نگارشش معلومه کیه و چرا فقط ترکها رو قبول دارن این مثلا شمالی !!!

      • بدون نام

        ۱۴:۲۰کاربر شمالی
        میگفتن بیکاری اعتیاد شمال زیاده مزخرفات ذهنت چیه نوشتی دکتر برو مریضی

      • بدون نام

        جواب تو رو دادم ولی تایید نکردند.امثال تو باعث نابودی شمال شدید چون بسیار منفعل و شلغم اید.من هم نسل اندر نسل ام همگی شمالی اند با قیافه های تیپیکال همین منطقه .تو احتمالا از اینهایی هستی که از مناطق دیگه مهاجرت کردی با مهاجمهای تازه حس همبستگی می کنی

      • بدون نام

        ۱۷:۵۷
        والا بیکاری توشمال زیاده اما اعتیاد مصرف مشروبات الکی اونم تو ماه رمضون عیاشی ولنگاری بی حیایی دختران پلاستیکی پسران عقده ای انقدری که تو اون تهران خراب شده تون هست جای دیگه ای نیست شما تهرانیا اول تهران و خراب کردید بعد خوزستان و ۳۰ سالیم هست که افتادید به جان شمال راستی تو که مخالف تخریب خودت چرا ویلا گرفتی تو شمال دم خروس تو و امثالت و آدم باور کنه یا قسم حضرت عباست؟

    • بدون نام

      اونیکه پست زده خرج شمالیها رو تهرانیها میدن باید عرض کنم اول اینکه ....ت والی غیر اگر سانسور کنی وپست منو نذاری حق مسلم شمالی ها رو نادیده گرفتید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخواب بابا سیرترشی کله ماهی بزن حق کل ایران رو خوردین با مفت بری چیه باز برخورد بهتون

      • بدون نام

        کامنت منو که جواب این ...رو دادم سانسور کردی کامنت این بیابان نشین رو که علنا به شمالیها توهین میکنه گذاشتی

      • بدون نام

        ۱۵: ۵۹ غارنشین چرا سوختی انقدر کاسبیت از درخت جنگل رو شده ناراحتی همه معترضن

      • بدون نام

        حق کل ایران و شما تهرانیها خوردید به گواهی آمار زمین خواری و جنگل خواری تو شمالم کار شماست از شرکت حفاری نفت شمالم دارید میخورید خاکشیر

    • بدون نام

      اگر قانون درست و حسابی تو کشور داشتیم و همه ملزم به اجرای قانون بودیم
      این روز و حال طبیعت و محیط زیست مون نبود
      بی قانونی و هرکی به هرکی ، این مملکت رو ویرانه کرد از رئوسای جمهور و وزیر و معاون و شهردار و استاندار بگیررر تا کشاوز و بومی نشین منطقه شمال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سهم ویلا نشینها و مهاجرها چیه اون وقت؟ اگه مهاجم نبود و برای بومی کار بود زمین اجدادش شون رو مفت در اختیار غریبه ها نمی گذاشتند

    • داريوش ن م

      با سلام
      تمام كامنت ها رو مطالعه كردم بعنوان يك ايراني بسيار متاسفم كه مردم اينگونه دارن به هم بي احترامي ميكنن

    • شمالی

      هر کس زاده اون منطقه هست باید در سرزمین خودش زندگی کنه وبمیره تا خاک اونجا تنشو قبول کنه

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      باروحانی ا کل ایران وایرانی تزبین میرزودتراستعفابده اگه وطن وهم وطنانتودوست داری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمق جنگل چه ربطي به روحاني داره

    • بدون نام

      حفظ جنگلها و منابع طبیعی وظیفه چه ارگانی هست ایا نابودی منابع طلیعی هم کار استکبار جهانیه

    • بدون نام

      سانسورچی مسخره کردی خودتو ،هر کی هر چی دهنش امده به شمالیها گفته بعد پستشو میزاری حالا که ما جوابشو دادیم دو تا خط گذاشتی ،که چی مثلا !!!!اقایونی که شمال میان حال نمیکنند هری به سلامت،ده هزار ساله اینجا اجداد ما زندگی میکنند هیچ اتفاقی نیفتاده همینکه پای تهرانی های شهرستانی تبار!باز شده جنگل هم نابود شده چون فرهنگ گردشگری ندارید!دوم اینکه بدبختا شمالی اگر برنج وسبزی ومرکبات که به شما نرسونه یک ماهه تلف میشید پس ببند اون گاله رو!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه تیکه انداختی سانسورچی که گاله ات رو باز کنی توهین کنی تهرانی توهین نمیکنه شعور داره حقیقت رو میگن بدتون میاد همیشه خیلی بی تربیت و پررو اید هری

      • بدون نام

        اره کامنتهای منو همه رو تیکه پاره کرده .جالبه که میان در سرزمین ما همه چی رو نابود می کنند و بهمون فحش هم میدن و ما نگاه می کنیم فقط.چقدر باید واداده و بدبخت شده باشیم.

      • بدون نام

        بد سوختی تو لایک مرورگر فعالی تنها خسته نباشی زارت

      • بدون نام

        هر چی بگن حقتونه همه درست گفتن جنگل و طبیعت رو نابود کردین پررو بازی میکنید

      • بدون نام

        همه اهوازی ها برای ریزگرد ها باید کوچ کنند شمال امثال تو برن جنوب

      • بدون نام

        همه جا گریه کردی غر زدی کامنت اینارو کامل میذاری مال تو رو نه خخخخخخخ

      • بدون نام

        کاربر ۱۵:۲۲ توهینهای خودت که بدتر بود ....

      • بدون نام

        چند ساعت کامنت آخری هیچ وقت انقدر لایک نمیخوره دستت چسبیده به لایک کنتور میندازه بسه خسته نشدی خخخخخخ

      • بدون نام

        بی شخصیتی خودتو مسخره کردی

      • بدون نام

        باقالی ده هزار سال کم خالی ببند فرهنگ گردشگری تو همشهریات دارین بسه خون به دل مسافرا میکنید دوروز میان کامنتاتون مشخصه چقدر ادب و فرهنگ دارین تو یکی از فرهنگ گردشگری حرف نزن گند زدین به شمال و تهران وقتی میاید

    • محمدرضا بختیار

      جناب کیادلیری به شما قول میدهم اون نصف سالم بمونه میدونی علتش چیه؟!چون خود مسئولین و مدیران و اقوام آنها در اون نصفی باقی مونده ویلاهای لاکچری دارند نگران نباش فقط آب وگاز را بهشون هوایی هم که شده برسونید!!!!

    • سانسور نکن

      این غربتیهایی که تو شمال همه گندی می زنند و بعد به شمالیها فحش هم میدن جرات دارند در مناطق ترک نشین چنین غلطی کنند ؟؟؟ من از شمالی ها می پرسم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه والا حق با شماست کدوم جنوبیی رو دیدی بره تبریز دلیلشم اینه که زمانی ترکها برای آوارگان کرد عراقی دلسوزی کردن اما تاوان سختی بابت این دلسوزیشون پس دادن از اون اشتباهشون عبرت گرفتن در مورد اصفهانم همینه اصفهانیها برای جنگزدگان جنوبی دلسوزی کردن کلی آبادانی ریخت تو جنوب اصلا قیافه اصفهانیها به لطف اون مهاجرتها از سال ۵۹ تغییر کرد اصفهانیها هم عبرت گرفتن دور نیست روزی که شمالیها هم عبرت بگیرن دیگه راهشون ندن که بیان اینطور توهین کنن چه خودشون و تهرانیم جا میزنن تو فضای مجازی

    • رضا

      تهرانیها های عزیز.
      لطفا تقی به توقی میخوره پا نشین بیاین شمال. خسته شدیم بخدا با اون وضع رانندگیتون.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نخوندی کامنتارو جنگ سر همین نیاین شماله شماهاست

      • بدون نام

        بدترین رانندگی رو همین شمالی ها دارن

      • بدون نام

        ۴:۱۵
        خب بیاید هرچی بیشتر بیاید تخریب محیط زیست بیشتر میشه البته من با مسافرت مخالف نیستم ولی مهاجرت بحثش جداست تجربه نشون داده مهاجرت به هر نقطه ای زیاد شده اونجا طبیعتش نابود شده نمونه اش تهران و اصفهان و شیرار

    • بدون نام

      جالبه محکوم متهم میشن همیشه شمالی ها دردشون لجشون میگیره توهین میکنند ناراحتن برترین منتشر نمیکنه انگار اینجا هم شهرشونه هر غلطی میخوان بکنند جواب بده نصف جنگل رو چرا بردین نابود کردین برای پول بومی شمالی

    • بدون نام

      همش تقصیر شمالی هاست که زمینشون رو به غیر بومی میفروشن خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      جنوبی ها همه کوچ میکنیم به شمال از امسال طبیعت سبز ارث باباشون نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمال انقدر جا و فضا نداره که شما جنوبیها بخواید کوچ کنید عوض مهاجرت به شمال برید ق خودتون و مطالبه کنید از عراقیا کمترید ؟ اونا چطور با تظاهرات مشکل آبشون و حل کردن شما هم همون کار و بکنید شمال ظرفیت پذیرش اینهمه جنوبی رو نداره همین ۴۰۰ هزار جنوبیی هم که اومدن شمال یه حد کافی برای ساخت خونه براشون همون زمینهای سرسبزی که میگی تخریب شد و سیلهای اخیرم بخاطر همونه

      • بدون نام

        بفرماید در خدمتون باشیم

    • بدون نام

      زپرشکبابا،خوب جواب بعضی از تهرانیهای ساپورت پوش رو دادی دمت گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تهرانی نیست ترکم نیست جنوبیه یه دفعه دیگه کامنتها رو از بالا بخون سر اصفهانیا هم همینجوری بلا دادن واسه همین کسی نمیخواد وارد شهرشون بشن

    • بدون نام

      مثلا زرنگی لایک زیاد میزنی کامنتا تو از بالا تا پایین چقدر بیکاری تو شمال

    • روح الله کریمی

      چینی ها ۸۴ سال پیش بیابان بدون اب و علف را تبدیل به جنگل سرسبز کردن ولی دولت نتوانسته در عرض ۷ سال حتی جلوگیری کنه از نابودی جنگل ها

    • بدون نام

      اوضاع آب و محیط زیست اسفباره
      آب نباشه حیات نیست

    • بدون نام

      وقتي مديران و مسئولين اهميتي براي زيست محيط ايران قائل نباشند طبيعيه ملت هم اهميت ندهند

    • بدون نام

      نبود قانون محكم و قاطع
      نبود برخورد قاطع
      نبود نظارت

    • بدون نام

      در چند سال اينده شاهد اين خواهيم بود سرتاسر شمال ايران پر شده از ساختمان و آجر در كوههاي خشك بي اب و علف

    • بدون نام

      بذاريد شمالمونم خشك بشه خيال همه مون راحت بشه

    • محمد

      علی برکت الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج