جاباما
۷۹۶۰۰۰
۶ نظر
۵۰۹۵
۶ نظر
۵۰۹۵
پ

درآمدزایی با تصویر برهنه بیماران در اینستاگرام!

تب تند عمل‌ها‌ی زیبایی باعث شده که این روزها فضای مجازی به بهترین مکان برای تبلیغات پزشکان تبدیل شود و در این بین اینستاگرام نقش پر رنگ تری از سایر پیام رسان‌ها‌ ایفا می‌کند.

روزنامه آفتاب یزد: تب تند عمل‌ها‌ی زیبایی باعث شده که این روزها فضای مجازی به بهترین مکان برای تبلیغات پزشکان تبدیل شود و در این بین اینستاگرام نقش پر رنگ تری از سایر پیام رسان‌ها‌ ایفا می‌کند.

جستجوی ساده در فضای مجازی می‌توانیم با هزاران پزشک و متخصص رو به رو شویم که برای جذب مخاطب بیشتر عکس‌ها‌ی قبل و بعد از عمل جراحی زیبایی بیمارانشان را منتشر می‌کنند و در این بین، از آن جایی که پیکر تراشی و عمل زیبایی‌اندام در رتبه بالایی از این عمل‌ها‌ی زیبایی قرار می‌گیرد، متخصصان این حوزه نیز در زمره دیگر پزشکانی که برای تبلیغ بیشتر و جذب مشتری به سراغ انتشار عکس‌ها‌ی قبل و بعد از عمل رفته‌اند، قرار می‌گیرند!

درآمدزایی با تصویر برهنه بیماران در اینستاگرام!

این در حالی است که انتشار عکس‌ها‌یی از پیکر‌تراشی مستلزم این است که فرد منتشرکننده، عکسی از پیکر بیمار منتشر کند که با موازین شرعی ما در تضاد مشهود قرار دارد و همین موضوع نیز سبب می‌شود که صفحات پزشکان پر از عکس‌ها‌ی دور از شئونات اسلامی و فرهنگی ما باشد!

در حال حاضر همه پزشکان پیکر تراش از عکس‌ها‌ی قبل و بعد از عمل بیمارشان استفاده می‌کنند و در برخی موارد حتی شاهد هستیم که در اتاق عمل و حین عمل‌ها‌ی جراحی نیز فیلم‌ها‌یی در قسمت «زنده» اینستاگرام به انتشار می‌گذارند!

پر واضح است که این پزشکان در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام دست به نمایش عمل‌های جراحی و تصویر بیماران با هدف کسب مخاطب و در‌آمد می‌زنند!

هر گونه تبلیغ در حوزه پزشکی ممنوع است

مصلحی، دبیر شورای عالی نظام پزشکی در این باره می‌گوید:« هم ازنظر قانون و هم از نظر وجهه جامعه پزشکی و شرافت انسانی، تبلیغ در حوزه پزشکی به طور کل ممنوع است. حتی تبلیغ درباره خدمات نیز طبق آئین نامه تبلیغات مصوبه شورای عالی پزشکی ممنوع است.

صرفا و تحت شرایطی که با تشکیل کمیسیون تبلیغات سازمان‌ها‌ی نظام پزشکی صورت می‌گیرد، اطلاع رسانی در خصوص خدمات در صورتی که متن اطلاع رسانی مورد توسط کمیسیون تبلیغات تائید قرار بگیرد، منعی ندارد. بنابراین به‌طور مشخص تعداد، نوع و متن اطلاع رسانی در آئین‌نامه مشخص شده و در آئین نامه این موضوع به عنوان اطلاع رسانی ذکر شده و نه تبلیغات به آن نحوی که در صنوف دیگر کاربرد دارد.

مشخصا در آئین نامه آمده است که انتشار عکس قبل و بعد از عمل ممنوع است، حتی در آئین نامه اصلاحی نیز که جدیدا منتشر و ابلاغ شد نیز این موضوع صریحا بیان شده است. بنابراین حتی برای عمل زیبایی بینی هم انتشار عکس قبل و بعد از عمل ممنوع است.

انتشار عکس اعضای بدن که با موازین شرعی و فرهنگی ما در تضاد است، به طور کلی ممنوع است و این کار مجازات سنگینی هم دارد اما سازمان نظام پزشکی طبق شرح وظایف خودش در مواردی می‌تواند دخالت داشته باشد که از آن‌ها‌ مطلع باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیز

      بروید خودتان را جم کنید کشور رادولت به گندکشیده اختلاس فراوان دزدی آقازاده ها برادران دزد و....شما به چی گیر داده اید.

    • بدون نام

      اینستاگرام مزخرفترین شبکه اجتماعی است جولانگاه فساد و خودنمایی و ...است

    • بدون نام

      تمام پزشکان باید اعدام شوند

    • بدون نام

      کسی که بقول خودتان پیکرشو ڱذاشته جلو یه نامحرم تا بتراشه چه فرق میکنه مردم هم ببینند یا نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا به پزشکان بی احترامی نکنید تمامی کسانیکه تصاویرشان در شبکه های اجتماعی گذاشته میشود با رضایت کامل خودشان است چون کارشان را تماما رایگان انجام می دهند مگر در خانواده های مسئولین این عملها انجام نمی شود چون پول دارند کسی متوجه نمی شود مگر اینکه با آن عمل بمیرند

    • وحید

      باید در تمام کارها و امورات کشور قانون ب تمام معنا برای همه یکسان اعمال شود و برای کارهای خلاف جریمه سنگین و مجازات سنگین اگه میخواهید آینده این کشور نابود نشود تنها راهش همینه این صلیقه ای رفتار کردن برای ی کشور ۸۰ میلیونی بجز نابودی چیز دیگه ای نداره وسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج