جاباما
۷۹۶۹۱۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مجوز ۵۴ آژانس هواپیمایی لغو شد

درحالی که هنوز وزارت صمت طبق دستور رییس‌جمهور به موضوع گران‌فروشی بلیت هواپیما ورود نکرده و سازمان هواپیمایی به دلیل مشکلات تامین ارز دولتی همچنان از نرخ‌گذاری ایرلاین‌ها دفاع می‌کند و مقصر گران‌فروشی خارج از عرف را بیشتر آژانس‌های مسافرتی و سامانه‌های رزرواسیون می‌داند، اعلام شد که مجوز ۵۴ شرکت خدمات مسافرت هوایی به دلیل رعایت نکردن الزامات و توصیه‌های این سازمان لغو شده است.

ایسنا: درحالی که هنوز وزارت صمت طبق دستور رییس‌جمهور به موضوع گران‌فروشی بلیت هواپیما ورود نکرده و سازمان هواپیمایی به دلیل مشکلات تامین ارز دولتی همچنان از نرخ‌گذاری ایرلاین‌ها دفاع می‌کند و مقصر گران‌فروشی خارج از عرف را بیشتر آژانس‌های مسافرتی و سامانه‌های رزرواسیون می‌داند، اعلام شد که مجوز ۵۴ شرکت خدمات مسافرت هوایی به دلیل رعایت نکردن الزامات و توصیه‌های این سازمان لغو شده است.

طبق توضیحات علی‌اصغر باریکانی ـ مدیرکل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری ـ این لغو مجوزها با گران‌فروشی ارتباط مستقیمی نداشته و علت اصلی آن تمدید نکردن ضمانت‌نامه، احراز نشدن شرایط راه‌اندازی پس از تعلیق در مدت تعیین شده و بی‌توجهی به اخطارها و دستورالعمل‌های این سازمان بوده است.

براساس اعلام این مقام مسؤول در سازمان هواپیمایی، در شش ماه نخست امسال ۵۴ مجوز دفتر خدمات مسافرت هوایی، لغو و مجوز ۱۳۷ دفتر دیگر تعیلق شده است. همچنین ۳۱۰ سایت فروش غیرمجاز بلیت با معرفی سازمان هواپیمایی کشوری به مراجع ذی‌صلاح، فیلتر شد.

به گفته او، در اربعین امسال نیز تخلفات ۵ دفتر خدمات مسافرت هوایی محرز و مجوز آن‌ها تعلیق شد.

مدیرکل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بی‌آنکه اشاره صریحی به تخلفات گران‌فروشی بلیت هواپیما داشته باشد، به مسافران توصیه کرد: برای خرید بلیت از طریق منابع معتبر اعم از دفاتر و سایت‌های دارای مجوز که فهرست آن‌ها روی پرتال سازمان هواپیمایی قابل دسترسی است، اقدام کنند و در صورت داشتن هرگونه شکایت موضوع را از طریق سامانه حقوق مسافر به این سازمان اعلام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج