۷۹۷۲۱۳
۵ نظر
۵۰۱۶
۵ نظر
۵۰۱۶
پ

بررسی حقوقی اعتراض پرسپولیس؛

برگزاری بازی در فیفادی قانونی است؟

 بعد از مسابقات سخت لیگ قهرمانان با کمبود بازیکن، بازی کردن در فیفا دی به دردسر جدیدی برای پرسپولیس تبدیل شده است.

وبسایت نود: تجربه اولین فینال آسیایی برای پرسپولیس در کنار تجربه‌ای لذت بخش، دردسرهای زیادی هم داشت. آن‌ها محمد انصاری مدافع چپ‌پای‌شان را از دست دادند و ۳ بازی عقب افتاده در لیگ و ۲ بازی عقب افتاده در جام حذفی را باید برگزار کنند. موضوعی که باعث شده سازمان لیگ، تصمیم بگیرد در میان مسابقات تیم ملی برای آن‌ها بازی لیگ برتری بگذارد.

برگزاری مسابقات رسمی باشگاهی و به صورت خاص لیگ، در روزهای فیفا امری مرسوم نیست. تقویم مسابقات باشگاهی، همیشه طوری تنظیم می‌شود که در فیفا دی تعطیل شود و مشکلی برای حضور بازیکنان در تیم ملی نباشد. در تقویم لیگ برتر ایران، تعطیلی مسابقات و اردوهای تیم ملی طولانی‌تر هم هستند.

این بار اما سازمان لیگ تصمیم گرفته یک مسابقه پرسپولیس را زمانی برگزار کند که دو بازیکن این تیم، در تیم ملی ایران و یک بازیکن در تیم ملی عراق حضور دارند.

پرسپولیس درخواست تعویق بازی با پیکان و تغییر این برنامه ریزی را داده‌اند و از طرفی، سازمان لیگ هم هنوز زیر بار نرفته و به برگزاری بازی در آن تاریخ خاص اصرار دارد. سوال اینجاست پرسپولیسی‌ها، به صورت قانونی می‌توانند زیر بار انجام ندادن این مسابقه بروند؟

هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی می‌گوید جواب این سوال منفی است: «فیفا دی، یک بازه زمانی مشخص برای ترخیص بازیکنان از بازی‌های باشگاهی برای مسابقات ملی است. یعنی اینکه چه در تورنمنت‌های رسمی و چه بازی‌های دوستانه، در بازه زمانی فیفا دی باشگاه‌ها موظفند بازیکنان را در صورت درخواست تیم‌های ملی ترخیص کنند و قانون، محدودیتی برای برگزاری بازی‌های باشگاهی در نظر نگرفته است. حتی در روزهای فیفا هم امکان برگزاری مسابقات باشگاهی وجود دارد.»

دکتر محمودی کارشناس حقوقی اتحادیه فوتبال هم این موضوع را تایید می‌کند و توضیح می‌دهد فیفا، منعی برای برگزاری بازی‌های باشگاهی در فیفا دی در نظر نگرفته است: «در اساسنامه فدراسیون فوتبال، بندی در این زمینه وجود داشت که اگر تعداد ملی‌پوشان از سقفی فراتر برود بازی‌های یک تیم خود به خود لغو می‌شود اما این موضوع ارتباطی به فیفا ندارد.

فیفا این روزها را برای تیم‌های ملی گذاشته و از آن‌ها هم حمایت کرده تا باشگاه‌ها موظف باشند بر اساس زمان و مکان بازی، بازیکنان را به تیم‌های ملی در بازه زمانی تعیین شده تحویل بدهند. از آن طرف منعی برای برگزاری بازی‌های باشگاهی در نظر نگرفته است.

کشورها در تقویم‌شان، همزمان نشدن با روزهای فیفا را رعایت می‌کنند و همکاری لازم را انجام می‌دهند اما فشار قانونی روی آن‌ها وجود ندارد. پرسپولیسی‌ها هم برای لغو این بازی، باید سراغ سازمان لیگ بروند.»

با این شرایط، به نظر می‌رسد اگر اصرار سازمان لیگ روی برگزاری این بازی ادامه داشته باشد پرسپولیسی‌ها چاره‌ای جز رویارویی با پیکان ندارند. آن هم در شرایطی که علاوه بر لیست مصدومان، حالا سه بازیکن دیگرشان هم درگیر بازی‌های ملی هستند. مگر اینکه سازمان لیگ، تصمیم بگیرد این برنامه را لغو و دوباره، زمان جدیدی برای بازی پرسپولیس و پیکان در تقویمش بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه لنگیها تافته جدا بافته هستن!!!"

    • بدون نام

      والله این فشاری که شماها به سازمان لیگ وفدراسیون میارین به نظر برگزاری این بازی شبیه شوخیه خود مدیر عامل وارکان باشگاه دزد کلاهبردار لنگ اعلام کردن آقا ما امضاء دادیم وباید حتما بازی کنیم ولی شما برترین ها رضایت نمیدین ولا این هجم حمایت یه طرفه از یه تیم باشگاهی غیر قابل باوره میگم دیگه علنی کردین حمایت هاتون از لنگ خاک بر سرتون.

    • بدون نام

      با ی لنگ لغو کند ساختمانی سازمان لیگ سرشون خراب می کنیم چرا با ی استقلال ۳صفر به نفع لنگ کردن اگر جرعت دارند بازی لنگ لغو کند

    • بدون نام

      با سلام
      زمانی که بازی پرسپولیس بین پیکان قرار بود برگزار بشه باشگاه درخواست داد به پیکان و بازی تعویق افتاذ چه بسا باشگاه نساجی موافقت کرد ۱روز زودتر با پیروزی بازی کنه چون درگیر جام باشگاهها بود حالا نقش سازمان لیگ از اسمش مشخصه سازمان بازیهای لیگ ایران اگر دو باشگاه توافق داشته باشن دیگه این وسط سازمان لیگ نمی تونه نقشی داشته باش

    • بدون نام

      انقدی ک شما پیگیر هستید بازی های لنگ رو نیم فصل دوم بندازید خودشون پیگیر نیستن؟بخدا اگه الان استقلال بجای لنگ این شرایطتو داشت این تیتر رو نمیزدید قسم میخورم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج