۷۹۷۲۵۸
۱۱ نظر
۵۰۱۳
۱۱ نظر
۵۰۱۳
پ

حضور ۲۱ هزار تبعه غیرمجاز در استان مرکزی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی با تاکید بر این‌که باید هزینه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی را بالا ببریم، گفت: براساس آمار وزارت کشور در این زمینه به خوبی عمل نشده و با کارفرمایان متخلف به خوبی برخورد نشده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی با تاکید بر این‌که باید هزینه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی را بالا ببریم، گفت: براساس آمار وزارت کشور در این زمینه به خوبی عمل نشده و با کارفرمایان متخلف به خوبی برخورد نشده است.

محمود حسنی در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه، افزود: طبق آمایش های انجام شده حدود ۸۰۰ هزار نفر اتباع مجاز و معادل همین تعداد اتباع غیرمجاز در کشور حضور دارند.

وی با بیان این‌که ۴۵۰ هزار نفر تبعه مجاز نیز به صورت گذرنامه‌ای در کشور حضور دارند که مدیریت آنها به عهده مدیریت گذرنامه و اطلاعات نیروی انتظامی است، افزود: مجموعا از تعداد اتباع حاضر در کشور ۶۰۰ هزار نفر فرصت های شغلی را در کشور ما اشغال کرده‌اند که باید در مشاغل ۴ گانه فعالیت کنند.

حسنی در حوزه اتباع خارجی شهرستان‌های دلیجان، ساوه و اراک را شهرستان‌های مجاز در استان مرکزی عنوان کرد و افزود: اتباع مجاز و غیرمجاز از خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی استان استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که اتباع خارجی خدماتی را به کشور ارائه می‌دهند که یکی از آنها در بخش مدافعان حرم است که شهدای بزرگواری را تقدیم کردند که تعداد آنها در ساوه ۱۸ نفر است و قرار است با هماهنگی سپاه در ۱۸ آذر یادواره ای برای آنها برگزار شود، گفت، در بهمن ماه نیز یک یادواره سراسری در دلیجان خواهیم داشت، اما فارغ از خدماتی که اتباع در کشور ارائه می دهند، اتباع غیرمجاز هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل می‌کنند که یکی از آنها در بخش اشتغال است.

حسنی با بیان این مطلب که یکی از سیاست‌های کلی مجموعه شورای امنیت ملی و معاونت امنیتی وزیر کشور و در کل نظام جمهوری اسلامی تسهیل در ورود اتباع است تا میزان ورود غیرمجاز اتباع خارجی به کشور کاهش پیدا کند، افزود: امکاناتی در این خصوص فراهم شده و حذف بلیط هواپیما، حذف وثیقه ۳۰۰ یورویی، افزایش مبادی ورودی کشور و افزایش ظرفیت ورود اتباع مجاز به ۵۵۰ هزار نفر از جمله این اقدامات است. این بدان معنی است که سازوکاری را ایجاد می کنیم که اتباع به صورت مجاز و با حساب و کتاب وارد کشور شوند و با اتباع غیرمجاز نیز برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: طبق آمایشی که امسال شده در استان مرکزی ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر اتباع خارجی مجاز وجود دارد که بالغ بر ۶۰ درصد آنها در ساوه استقرار دارند. بزرگترین مهمانشهر کشور در ساوه ایجاد شده و ۵۲۰۰ نفر جمعیت دارد. براساس آمایش ۱۲ که سال گذشته انجام شد ۱۲ هزار و ۵۴۷ نفر در قالب ۲۷۹۸ خانوار مجاز در استان زندگی می کنند که در آمایش ۱۳ این تعداد به ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر معادل ۲۷۸۷ خانوار کاهش یافت چراکه مجموعا ۱۱۰ نفر از اتباع مجاز استان به استان‌های دیگر مهاجرت کردند.

حسنی در خصوص چشم‌انداز امسال در این رابطه گفت: چشم انداز نیروی انتظامی دستگیری و طرد ۴۵۰۰ نفر بود که این تعداد را به ۷۵۰۰ نفر افزایش داده‌ایم. از این تعداد ۱۶۰۰ نفر مربوط به ساوه است که از این تعداد ۹۱۴ نفر توسط نیروی انتظامی، گشت اشتغال و شورای تامین شهرستان دستگیر و طرد شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات شعار امسال و دو سال گذشته مبنی بر تحقق اقتصادی مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی که به مفهوم حمایت از کارگر ایرانی است باید قویا با اتباع غیرمجاز برخورد شود.

وی با بیان این‌که ایجاد یک شغل پایدار در کشور بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای کشور هزینه در پی دارد، تعداد اتباع غیرمجاز در استان را نیز ۲۱ هزار نفر عنوان کرد و گفت: بررسی این آمارها در رابطه با هزینه‌های راه اندازی اشتغال نشانگر هزینه بسیار بالایی است که اتباع غیرمجاز به ما تحمیل کرده‌اند.

حسنی تاکید کرد: تا وقتی سیاست‌های نظام مبنی بر نگهداری اتباع مجاز باشد، آنها مهمان ما هستند ولی با توجه به شعار امسال و این‌که دغدغه اصلی مسئولان اشتغال و کارافرینی است باید روی اتباع غیرمجاز حساس باشیم. گشت‌های اشتغال با جدیت باید فعال باشند، هم‌چنین در این زمینه سازوکار تشویقی تدوین شده که ابلاغ می‌شود و موضوع برخورد با اتباع پاکستانی هم ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر این‌که باید هزینه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی را بالا ببریم، گفت: براساس آمار وزارت کشور در این زمینه به خوبی عمل نشده و با کارفرمایان متخلف به خوبی برخورد نشده است. باید هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف صورت بگیرد تا بتوانیم در جهت ایجاد فضای مناسب برای اشتغال مردم گام برداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شوتشون کنین بیرون گم بشن برن کشور خودشان

    • امید محمدی

      چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام خواهشا یکم سیاست داشته باشید بفکر جوانهای خودتون باشید

    • بدون نام

      اوه چقدر زیاد!

    • بدون نام

      با دختران ایرانی ازدواج کنند مجاز میشوند

    • سهیل

      برای ایجاد فرصت شعلی برای جوانان همه اتباع غیر مجاز را بیرون وهمچنین ورود نیروی کار مجاز را جز در موارد استثنائی که ایرانیان نتوانند آن کار را آنجام دهند محدود کنید چرا باید نیروی اجنبی در ایران کار داشته باشند وجوانان ما برای یافتن یک لقمه سر در سطل های زباله کنند در جلوی خانه ما یک سطل زباله گذاشته اند که می بینم روزانه دهها جوان برومند با کیسه ای در دست زباله هارا زیر رو می کنند آیا برای مسئولین ما ایران و ایرانی اهمیت ندارد ؟

    • مرادعلی نظری

      سلام اولین ساعت نصب اخبار هست اما با خواندن اتباع غیر مجاز ناراحت شدم درود بر کار به دستانی که به فکر بیکاری خودمان هستند

    • بدون نام

      اولا این تعدادنیست وخیلی بیشترخودتونم میدونیدضررداره میگین کم واگه این تعدادچرا نمایندگان مجلس میگفتن یعنی چی که بیش از ۳ملیون افاغنه فقط توکارساختمانی اشغال کردن وچندبرابران توشغلهای دیگه واین تعدادیعنی بودجه بالا۲۰۰سال کشور ومردم بااینکه۱تا۲نفربیکارن وبیش از۳۰درصدسرپرست خانوادههابیکارن وفقیرو

    • شهروند

      خوب بگو مملکت شهر هرته دیگه خودمون از گرسنگی هلاکیم

    • بدون نام

      همش دروغ وچندماه پیشم همین حرفهارووزیرکارزدچیشدبدترشدوگرنه۲۰ملیون افاغنه اینجاچطورکاروزندگی میکنن

    • بدون نام

      کلا نیروی انتظامی خودش درگیر جمع آوری اتباع غیر مجاز نمی کنه ، چون متولی ها مختلفی دارد . و مسولیت آن را بین یکدیگر پاسکاری می کنند .

    • بدون نام

      خلاصه چند میلیون افغانی بدون مدارک ازاین مرز امن ورود وخروج میکنند تهران رانگاه کنید برای جمع کردن انها بهرارگان ونهادوسازمان زنگ میزنی میگند به
      مامربوط نمیشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج