جاباما
۷۹۷۴۱۵
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

آیت الله نوری همدانی: با این وضع حجاب شبیه دوران طاغوت می‌شویم

آیت‌الله نوری همدانی در تشریح اهمیت امانت داری مسئولان، اظهار کرد: حکومت امانتی است که از طرف مردم به مسئولان تفویض شده است و خیانت در امانت در واقع خیانت در حق مردم است.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله نوری همدانی در تشریح اهمیت امانت داری مسئولان، اظهار کرد: حکومت امانتی است که از طرف مردم به مسئولان تفویض شده است و خیانت در امانت در واقع خیانت در حق مردم است.

آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، با تشبیه جامعه به بدن یک انسان، عنوان کرد: همانگونه که بدن از میلیون‌ها واحد حیاتی تشکیل شده که اختلال در هر یک منجر به بیماری در کلیت بدن انسان می‌شود، جامعه نیز در صورتی سالم و کامل است که در همه‌ی ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اش سالم باشد و نقصانی نداشته باشد.

وی با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن و پایبندی به آرمان‌ها و شاخصه‌های انقلاب، تصریح کرد: اسرائیل به تعبیر امام(ره) یک غده‌ی سرطانی است که پایگاه استعمار است و تا از بین نرود، منطقه روی آسایش نخواهد دید.

آیت الله نوری همدانی افزود: همایش عظیم اربعین رویداد قابل تحسینی است و مدیریت آن نیز دشوار و قابل تقدیر است اما بیایید یک همایشی هم علیه صهیونیسم و آمریکا داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه در اسلام دو مرحله‌ قانون گذاری و اجرا وجود دارد، بیان کرد: آنچه اهمیت دارد عمل کردن و اجراست و الا روی کاغذ نوشتن و در صدا و سیما گفتن که مهم نیست.

وی در نقد عملکرد صدا و سیما افزود: تازه همین گفتن در صدا و سیما هم وقتی همه جانبه نباشد بی ارزش است. ما با آمریکا و استکبار جنگ داشته و داریم ولی اینکه صرفا در صداو سیما همین بعد از آرمان و شاخصه‌ی انقلاب برجسته شود و از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم سخنی نباشد چه ارزشی دارد؟

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه در برنامه‌ و نگاه اسلام، چنین جامعیتی وجود دارد، افزود: خداوند در قرآن وعده داده است که اگر در جامعه عده‌ای خود را مجهز و آماده کنند تا امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کنند، آن جامعه به رستگاری خواهد رسید.

وی با تاکید بر اهمیت "امانت دار بودن مسئولان" از منظر پیامبر(ص) اذعان کرد: از منظر پیامبر اسلام(ص) امانت داری و راست گویی از تعدد نماز و روزه و حج مهم تر است.

وی ضمن توصیه‌ی اکید به مطالعه‌ی نهج البلاغه، افزود: وقتی امام علی(ع) در نامه‌ی پنجم این کتاب، اشعث بن قیس را به فرمانداری آذربایجان برمی‌گزیند به او می‌گوید:«وظیفه‌ی تو امرار معاش و ارتزاق نیست بلکه در گردن تو امانتی است و صاحب امانت مردمند».

آیت الله نوری همدانی در تشریح اهمیت امانت داری مسئولان، اظهار کرد: حکومت امانتی است که از طرف مردم به مسئولان تفویض شده است و خیانت در امانت در واقع خیانت در حق مردم است.

وی به بیان مشکلات معیشتی مردم پرداخت و گفت: شکی نیست که مردم در تنگنای گرانی و نبود کار دچار مشکلات شدید معیشتی هستند. این وضعیت ناشی از فساد است و برای مبارزه با این فساد نیز باید سراغ ریشه‌ها برویم.

این عالم شیعی به ذکر یکی دیگر از فساد های مهم و قابل توجه دیده بان شفافیت و عدالت پرداخت و گفت: حجاب یکی از ارزش های مهم اسلام است که جزو آرمان ها و شاخصه های انقلاب نیز هست و اگر برای آن چاره ای نشود کشور مانند دوران طاغوت خواهد شد که بایسته است این مهم از خود دولت شروع شود و از کارمندان دولتی خواسته شود تا در محیط کار حجاب را رعایت کنند.

آیت الله نوری گفت:چندین سال است که می‌گوییم و حتی در مجلس هم مطرح شده است که گرفتن پول از مردم توسط بانک ها به عنوان دیرکرد، رباخواری و حرام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی وقته حجابها مثل دوره طاغوته کاش مردم مثل اون دوره خوش باشن وارزونی شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قطعا نظرات بیشتر بوده ولی فقط همین یکی چاپ شده




        حالا که اینطوریه پس کلا بخش نظرات را حذف کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج