جاباما
۷۹۷۹۰۰
۱۵ نظر
۵۰۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
پ

قیمت طلا، سکه و ارز در روز شنبه

بازارهای پرهیاهوی طلا، سکه و ارز هفته جدید را در حالی شروع کردند که بازار ارز روند کاهشی هفته گذشته را ادامه داده و در بازار طلا نیز قیمت سکه در محدوده چهار میلیون تومانی در نوسان است.

خبرگزاری ایسنا: بازارهای پرهیاهوی طلا، سکه و ارز هفته جدید را در حالی شروع کردند که بازار ارز روند کاهشی هفته گذشته را ادامه داده و در بازار طلا نیز قیمت سکه در محدوده چهار میلیون تومانی در نوسان است.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۶۸ هزار تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر، قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار در حال حاضر معادل یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار قیمتی معادل ۳۶۸ هزار تومان دارد.

امروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید معادل چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان است و سکه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۷۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۲۲ دلار رسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به این‌که قیمت‌ها در اواخر ساعات امروز نسبت به اوایل صبح مقداری افزایشی شده است، خاطرنشان کرد: اگر قیمت طلا و سکه در همین حد نوسان داشته باشد، این نوسانات آزاردهنده نیست و باید بدانیم که قیمت‌ها نسبت به اوایل هفته گذشته و قبل‌تر از آن، کاهش چشمگیری داشته است و نوسانات این چنینی در بازار قابل انتظار است. وی خاطرنشان کرد: اگر بتوان قیمت ارز را به خوبی مدیریت کرد تا ثبات آن حفظ شود، نوسانات در بازار سکه و طلا نیز بسیار کم خواهد بود و شاهد افزایش یا کاهش یکباره قیمت‌ها نخواهیم بود.

ارز مسافرتی ۱۵۰۰ تومان ارزان شد

اما در بازار ارز امروز، نرخ یورو مسافرتی در بانک‌ها حدود ۱۳ هزار تومان است که نسبت به هفته قبل ۱۵۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

شعب ارزی بانک‌ها در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران، تا ۵۰۰ یورو برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف هزار یورو به سایر کشورها ارائه می‌کنند که قیمت این ارز نیز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۲ هزار و ۷۳۲ تومان بدون احتساب کارمزد است که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل قیمت فروش هر یوروی مسافرتی به حدود ۱۳ هزار تومان می‌رسد که این رقم نیز نسبت به هفته گذشته حدود ۱۵۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

نرخ خرید یوروی مسافرتی در بانک‌ها ۱۲۰۰ تومان کمتر از نرخ خرید آن در بازار آزاد است.

کاهش ۱۵۰۰ تومانی نرخ خرید دلار توسط بانک‌ها

همچنین تا ساعت ۱۳ امروز (۲۶ آبان) نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۵۱ تومان بوده است. از سوی دیگر، نرخ خرید یورو در شعب ارزی بانک‌ها نیز نسبت به روزهای گذشته با کاهش همراه بوده و بانک‌ها امروز هر یورو را در زمان انتشار این گزارش، ۱۲ هزار و ۶۱۲ تومان خریداری می‌کنند.

این در حالی است در هفته گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و یورو حدود ۱۴ هزار تومان بوده است. به این ترتیب می‌توان مشاهده کرد که قیمت خرید دلار در بانک‌ها در نخستین روز از هفته جاری نسبت به هفته گذشته حدود ۱۵۰۰ تومان کاهش داشته که این کاهش قیمت، متاثر از کاهش قیمت ارز در بازار آزاد است.

روز پنج‌شنبه بانک مرکزی، نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های ملی را اعلام کرد که بر این اساس قیمت خرید هر دلار ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و فروش آن ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان عنوان شده بود.

همچنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۳۰۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۴۰۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه فایده قدرت خرید مردم یک دهم قبل شده

    • ازادی

      دولت اقتدارروکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احه اینجا قیمت ارز دلایل سیاسی داره ....خخخخخ افزایش ان باعث افزایش قیمت کالا میشه وکاهش ان هم باعث افزایش بیشتر قیمت کالا میشود !!!!!

    • محمد

      دلارم که اومد پایین پس چرا همه چی روز به روز میره بالا؟!

    • بدون نام

      قیمت سکه با صعود 300000هزار تومنی هفته را آغاز کرد و به طبع آن با افزایش قیما ارز
      واقعا ثبات و آرامش کی برمیگرده!!!! فقط چند روز باید شاهدش باشیم؟؟؟!!!

    • علی

      سکه 4میلیون طلا370تومان؟شاید اوایل یہ مقدار شرم داشتن ک اینو اعلام کنند ولی حالا سکه ای ک 500تومان وطلایی ک گرمی 40تومان کاهش داشته باافتخار اعلام میکنند،این یعنی مدیریت.....

    • بدون نام

      سکه در بازار آزاد چند؟
      -----
      خبرگزاری مهر: در جریان معاملات امروز شنبه، ۲۶ آبان ماه، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید.
      هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰ هزار تومان سکه یک گرمی ۶۶۰ هزار تومان است.
      هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۲۲ دلار و ۱۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۴۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

    • بدون نام

      دلار باید برگردد به سال گذشته با این نرخها ی ساختگی دولت مردم را فریب ندهد

    • بدون نام

      اگه این کشتی آرا هم به جوری می رفت استخر فرح خیلی خوب می شد خدا همه تون و لعنت کنه ...

    • بدون نام

      مردم و حتی سرمایه داران بزرگ گنج قارون ندارند و پول چاپ نمیکنند که تا ابد سکه و دلار بخرند.به سقف رسیده.ده تحریم دیگر هم نمیتوانند دلار و سکه را بالاتر ببرند.دیگر رمقی در کالبد جامعه باقی نمانده.هر چه بود دوشیدند و به اربابان دادند.تمام شد.منبعد سقوط همه چیز شروع میشود.تورم معکوس در راه است.تورم در نهایت به ضد خودش تبدیل میشود.

    • مهدی

      چرا قبل تحریم رفت بالا بعد تحریم اومد پایین؟به خاطر اینکه با اینکار دلار گرون بدید مردم الان ارزون میخرید‌.یکبار ثروتمند شدین مردم فقیر الان دوباره همون کارو میکنید ارزون بخرید فردا گرونش کنید.خخخ

    • بدون نام

      مردم نخرن ارزانتر هم میشود.

    • غافل

      فكر كنم چيزي مثل كش هر چي بيشتر عقب بكشي بيشتر جلو تر ميره

    • بدون نام

      برای مغازه دارها که اختلاف قیمت خرید و فروش می گیرند نوسان پنج تا ده درصد سود خوبی دارد اما مردم عادی که بخرند با قیمت خرید و مالیات برارزش افزوده سودش صفر در می اید

    • بدون نام

      مردم خود دولت نقش داره اقای جهانگیری کارگردانشه در یک نصف روز قبل 16 ابان قیمت ارزض اوردن نصف کردن بدش اوضا به نفع شون شد ولش کردن دوباره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج