۷۹۸۰۱۸
۶۰ نظر
۵۰۵۸
۶۰ نظر
۵۰۵۸
پ

شعار تجمع؛ معلم بیدار، از تبعیض بیزار...

روزنامه ایران در گزارشی اعتراضات اخیر صنفی معلمان نسبت به حقوق و معیشت خود را بررسی کرده است.

روزنامه ایران در گزارشی اعتراضات اخیر صنفی معلمان نسبت به حقوق و معیشت خود را بررسی کرده است.

با اینکه فقط دو ماه از سال تحصیلی جدید گذشته اما صدای اعتراض معلمان بارها و بارها شنیده شده است.

در این مدت برخی از معلمان معترض این نارضایتی خود را به اشکال مختلف نشان دادند. برخی‌هایشان در کنار مجلس و برخی دیگر در کنار وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. برخی‌های دیگر هم به کلاس درس نرفتند و عکس‌هایشان را در شبکه اجتماعی منتشر کردند.

شعار تجمع؛ معلم بیدار، از تبعیض بیزار...

معترضان در دفاتر مدرسه با در دست گرفتن پلاکاردهای کوچک، خواستار بهبود شرایط کار و معیشت خود شدند. در پلاکاردهایی که در دست معلمان بود شعارهایی همچون «بی‌توجهی به آموزش‌وپرورش مساوی است با افزایش آسیب‌های اجتماعی»، «معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است» و «تضعیف فرهنگیان، تخریب فرهنگیان است» مطرح شد. با این حال اگر پای درد دل معلمان بنشینیم، بسیاری از آنان رضایت کافی از وضعیت حقوقی خود ندارند.

موضوعی که چندین دهه از سوی معلمان و مسئولان آموزشی کشور مطرح شده است تا جایی که به گفته بسیاری از معلمان حالا دیگر جایگاه و منزلتی در جامعه ندارند. معلمان اعلام کردند، بحران چهارگانه معیشت، منزلت، معرفت و مهارت، نظام آموزشی کشور را بشدت تهدید می‌کند.

مهدی بهلولی معلم ریاضی و فعال صنفی معلمان در این باره می‌گوید: متأسفانه در همه دولت‌ها اعتراض‌های صنفی معلمان وجود داشته است و این موضوع نشان می‌دهد اعتراض معلمان اصلاً ربطی به دولت‌ها ندارد و بیشتر صنفی است. بنابراین خواسته اصلی معلمان حقوق و مزایای آنها است.

آنها بر این باورند که تورم در سال‌جاری 40 درصد بوده است اما حقوق و مزایای آنها فقط 10 درصد رشد داشته است.وی با اشاره به اینکه کف حقوق معلمان 2 میلیون تومان و سقف حقوق آنها 3 میلیون تومان است ،می‌افزاید: «مگر می‌شود با حقوق 3 میلیون تومان یک ماه زندگی کرد و دوام آورد هر کسی که در این جامعه زندگی می‌کند، می‌داند که با این حقوق‌ها نمی‌شود خانواده را اداره کرد.

معلم‌ها خانواده دارند، زن و بچه دارند و همه این‌ها خرج دارد. باید برای زندگی کردن درآمد معقولی داشته باشند.» بهلولی با تأکید بر اینکه اکثر معلمان سه شیفت در روز کار می‌کنند، اظهار می دارد: «برخی از معلمان دو شیفت در مدرسه کار می‌کنند و برخی‌های دیگر در مؤسسات آموزشی کار می‌کنند و برخی‌ها هم دو شیفت در مدارس و آموزشگاه‌ها و یک شیفت شب هم با ماشین مشغول کار هستند.

شما فکر کنید همین معلم فردا صبحش باید در کلاس درس حاضر شود و انرژی داشته باشد مگر می‌توانند خلاقیت در کلاس درس یا صبر و حوصله داشته باشند. معلمی که ذهنش درگیر مشکلات مالی و معیشتی است، نمی‌تواند سر کلاس معلم پویایی باشد. همیشه سر کلاس به مشکلات معیشتی‌اش فکر می‌کند و اینکه اجاره خانه دهد یا به فکر اقساطش باشد.»

آن طور که فعالان صنفی معلمان می‌گویند فیش حقوقی دغدغه اصلی معلمان است.

محمد رضا نیک‌نژاد معلم فیزیک و فعال صنفی با اشاره به اینکه برخی از کارمندان ارگان‌های دیگر افزایش 40 درصدی حقوق را داشته‌اند و چرا فقط فرهنگیان باید 10 درصد افزایش داشته باشند، می‌گوید: افزایش تورم موجب شده تا سطح کیفی زندگی معلمان کاهش پیدا کند شما دقت کنید همه معلمان زیر خط فقر هستند و زندگی اکثرشان این روزها با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی جان

      دادش گل گفتی ولی کو گوش شنوا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم برای کسانی که نوشتند زیر دو تومان حقوق میگیریم

        خبرگزاری ایسنا: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش سقف و کف دریافتی فرهنگیان را اعلام و جزئیاتی از تسهیلات بانکی به آنها را ارائه کرد.

        علی الهیار ترکمن درباره سقف و کف دریافتی فرهنگیان اظهار کرد: حقوق معلمان بر اساس سابقه، مدرک و منطقه جغرافیایی تعیین می‌شود زیرا تابع قانون مدیریت خدمات هستند.

        وی افزود: دریافتی فرهنگیان از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون است؛ البته تعداد آنها که دریافتی بالا دارند، کم است؛ ولی میانگین دریافتی فرهنگیان حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

      • بدون نام

        کاربر محترم 11/22:خبرگزاری ایسنا وایرنا تلویزیون و رادیو وغیره :امروز دلار 4200تومنه .اگه باورت شد.دوباره از این کپی ها بکن.زت زیاد.

    • بدون نام

      چرا از دستگیری شون خبری ندادید پس سانسورچی

    • داود

      پس ما کارگران چی بگیم باکار سنگین وحقوق یک میلیونی. باید بریم بمیریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا دست برداریم از این دخالت کردن ها تو امور صنفی دیگران.به ما چه .شما هم عرضه داری بفرما.والله تا یه صنفی یه خواسته داره یه صنف دیگه پا برهنه میره تو قضیه و شروع می کنه به مقایسه .قربون برم فرانسه رو.

    • بدون نام

      از 12ماه سال کلا روی هم رفته 6ماه سرکار نمیرن توقع بالایی دارن اونم از وضعیت آموزش و تربیت دانش اموزهای امروزی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دانش آموز اول تو خونه تربیت میشه مشتی.خودت چی کردی که از مدرسه انتظار داری?حالا هم به جای گوشی بازی یه نگاهی به بچت بکن .ببین راست میگم یا نه.

      • ناشناس

        عزیزم جنابعالی حاضری شش ماه بیکار باشی شش ماه فقط 30نفر دانش آموز را ساکت کنی و آموزش هم نمی خواهد بدهی آن وقت 1800000حقوق بگیری؟ از طرفی خیلی از مشاغل در ایران 24 ساعت کار 48ساعت اف دارند یعنی دو سوم سال تعطیل هستند یعنی 8ماه ولی چون از معلم پشت سر هم هست رفته توی چشم شما! بنده حاضرم کوه بکنم اما حقوق درست بگیرم شرمنده خانواده نباشم از آسیب روانی که دانش آموزان به معلم وارد می کنند وحشتناکه خواستی یک روز فقط بروید پشت درب کلاس بایستیدتا ببینید

      • ناشناس

        در آمریکا چند ماه پیش مردم به حمایت از معلم ها به خیابان ریختند و معتقد بودند که حقوق پایین معلم ها باعث آسیب به کشورشان می شود آن وقت ملت ایران معترضند چرا معلم ها سه ماه تعطیل هستند!! این است تفاوت فرهنگ ها و این است اختلاف سطح پیشرفت دو کشور!!!!

      • بدون نام

        من معلم نیستم ولی به نظرم باید به فرهنگیان رسیدگی شود چون بچهامون دست اونا هستن

      • فاطیما

        تعطیلی معلم ها یه توفیق اجباری هست
        والا اگه بچه ها سه ماه تابستون بیان سر کلاس معلم ها هم حرفی ندارن برای سر کلاس اومدن
        سه ماه تعطیلی واسه معلما هیچ لذتی نداره

    • بدون نام

      همه ناراضی از این مسءو لین از خود راضی..

    • علی

      درسته معلم. ها مسئولیت زیادی دربرابر جامعه به. عهده دارن،ولی ماهیانه 3میلیون درمقابل 20 کار هم اونقدر کم پولی نیست،آقامعلمها ک باهمه. قشرهای جامعه درارتباط هستند اگر انصافے دارن باید فریاد قشر کارگری بزنند ک باکارگر روزمزد 8ساعت کاربادستمزده30هزارتومان بدون هیچ مزایای نه بیمه ن ه سبد کالا واصلا درجامعه ایران به هیچ نهادی تعلق ندارندبه گوش مسئولان برسانند،

      پاسخ ها

      • علی

        شما باید حقتون رو از کارمندان تامین اجتماعی بگیرید که حداقل هفت برابر حقوق یک کارگر حقوق می گیرندبه غیر از مزایا

      • بدون نام

        مادر من هم معلمه
        شما فکر میکنید فقط کار محدود به ساعات کلاسی هست؟
        بیشتر زمانی که توی خونه است رو مشغول نوشتن سوال و درست کردن ابزار کمک آموزشی و تکمیل پرونده آموزشی بچه هاست!
        تازه ما هم مجبوریم سوالات رو براش تایپ کنیم
        لطفا انقدر ظاهر بین نباشید

      • ناشناس

        شما فقط هفته ای 5ساعت سر کلاس تشریف ببرید و فقط کلاس را کنترل کنید و آموزش هم پیشکش، ببینم آیا با همان 5ساعت کار به دو میلیون که برای شما زیاده راضی هستید؟

      • بدون نام

        برادر من شما۳ ملیون رو‌از کجا اوردین؟ من معلم هستم و خالص دریافتیم بدون داشتن هیچ قسط یا وامی ۱۴۰۰ هستش
        واقعا دیگه موندم از مخارج خودم
        از من تربیت نسل اینده رو‌ نخوایین چون با این وضعیت همینکه‌خودمو سیر نگه‌میدارم خودش معجزست
        کارگر پارچه سبلان اردبیل میگیره ۱۸۰۰ من معلم میگیرم ۱۴۰۰

      • بدون نام

        کسی جلوی اعتراض کارگرها رو نرفته
        اونها هم حق اعتراض داند و این دو تا مسئله اصلا بهم ربطی ندارند

      • رضا

        سلام من معلمم
        حقوقم 1500 با زن و بچه
        تازه روزی 160 کیلومتر میرم تا برسم محل کارم یک قرون هم هزینه رفت و امد نمیدن.
        این یارو مزخرف گفته حقوق معلم 3 میلیونه.

    • بدون نام

      آخه معلم به چه در میخوره، همان سواد مکتبی کافی است،حکومتی که دائم درحال سروشاخ شدن وجنگ افروزی است، معلومات نیازدارد، اسلحه دست گرفتن وآدم کشتن که نیاز به سواد ومعلومات ندارد...

      پاسخ ها

      • مرگ بر مزدور

        پس سعودی و اسرائیل چرا این همه دانشگاه دارند.امریکا جون البته اسلحه رو خودش دست مردمش میده

    • نااشنا

      این از ناتوانی وزرای آ.پ.است.

    • کریمی

      مردم هم بیدار هست از تعبیض بیزار هست چقدر ناعدالتی واسه کارمندان دولت پول یارانه حمایتی واریز میکند ولی واسه مردم که محتاج نان هست نه آیا این هست عدالت شما

    • بدون نام

      معلم ها دیگه شورشو در آوردن،مدام در حال اعتراضن،بقیه کارمندان دولت هم به اندازه آونا حقوق میگیرن،شاید معلم ها کمی بشتر دریافت کنن،بخاطر اینکه ساعات کاری کمتری نسبت به بقیه کارمندان دولت دارن،از تعطیلات بیشتری برخوردارن،معلمان مقطع ابتدایی که 20 سال و بالاتر سابقه کار دارن یه روز تعطیلن،مقاطع بالاتر که ساعات کاری موظفیشون کمتر هم میشه.دیگه برای چی اعتراض میکنن.همشون رو ببرن بریزن تو دریا،از بس که بی کفایتن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا بی کفایت هستن
        اگه کفایت داشتن افرادی مثل تو رو تربیت نمیکردن

      • بدون نام

        ۸:۲۲ اول متن رو بخون بعد نظر بده
        گفته بقیه ادارات ۴۰ درصد و اموزش و پرورش ۱۰ درصد اضافه کردن
        تبعیض می فهمیییییییییییییی

      • محمد

        سلام. هیچ موقع درهیچ جای دنیا شغل تربیت نیروی انسانی رابا شغلهای دیگر مقایسه نمیکنند شما که کارگر هستید اگر پول و رفاه هم داشته باشید ولی فرزندشمادرست تربیت نشودوبی سواد باشد زندگی شما ارزشی ندارد

      • بدون نام

        8:22با این نظر دادنت معلومه که هیچی حالیت نیست .نظر دادن فکر و منطق می خواد که نداری.پس برو گوسفندت بچرون .تو رو چه به نظر.ثانیا مگه کسی از تو نظر خواسته که به زحمت اوفتادی .نخود هر آش نباش

      • بدون نام

        من که کاملا موافقم ،درست میگه،معلم ها در مقایسه با سایر کارمندان،حقوق خوبی میگیرن،اگه قرار باشه حقوقی اضافه بشه،بیاد برای همه این اتفاق بیفته،شماها که از معلم ها دفاع میکنن بخاطر اینه که خودتون معلم هستین.همیشه این معلم ها می نالیدن.

      • بدون نام

        از انسان روانی و مریض الحال انتظاری بیشتر از این نیست.اندکی تامل برای مغزی که نداری توصیه میشود.

    • بدون نام

      پولهای میلیاردی ازثبت نام دانش اموزان درجیب موسس های غیرانتفاعی وحقوق ماهانه یک میلیونی واسه معلمها. وهمه انتظارات ازمعلمها. شهر اموزش پرورش سالهاست بی کلانتره

    • بدون نام

      کاش منم ماهی سه میلیون حقوق می گرفتم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        عزیزم اونی سه میلیون به بالا میگیره مدرک ارشد با بالای بیست سال سابقه و حق مدیریت و مناطق محروم، کمتر توسعه یافتگی و...... را در حکم داره اما معلم هایی که در مراکز استان یا شه ستان تدریس می کنند به زور به 2500می رسد

    • ناشناس

      داداش بنده کارگر معدن بوده و دوسال پیش بازنشست شده و هنوز مو سفید نکرده و تمام دندان هایش سالم هستند اما بنده با 32 سال سن به دلیل شغل معلمی موهایم سفید شده و یک دندان سالم ندارم!!کسانی که می گویند معلمی کار دشواری نیست فقط یک روز سر کلاس بروند و فقط دانش آموزان را کنترل کنند و آموزش هم نمی خواهد بدهند ببینیم آیا می توانند؟! اسیبی که دانش آموز بر مغز معلم وارد می کند مواد مخدر شیشه وارد نمی کند!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشتر پیام های جانبدارانه این مطلب رو شما نوشتی خانم یا آقای معلم

      • بدون نام

        بچه های این زمونه چون توی خانواده درست تربیت نشده، مثل کابوس هستن
        باورتون میشه سر کلاس صدای سگ درمیارن؟؟ به خانواده که میگی میگن بچه است!

      • بدون نام

        آسیبی که شماها بخاطر رفتار و گفتار اشتباهی که به دانش آموزان وارد می کینن چقدر؟

      • بدون نام

        خواهر من معلمه قبلا یک جای دیگه کار می کرد می گه معلمی خیلی بهتر و آسونتر از کار قبلیشه خیلی راضیه حقوقش کم هست ولی می گه به اندازه کاری که می کنیم و تعطیلیهایی که داریم خوبه. البته خیلی هم با وجدان کار می کنه.بر عمس خیلی معلمهای عزیز

    • رضایی

      روزی دو ساعت میروید سر کلاس 8 ساعت حساب میکنید طلب کار هستید بروید خدای شکر کنید سه میلیون حقوق میگیرید کارگری سه چهار ماه حقوق نگرفته چیکار کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این دو چه ربطی به هم دارند .تو هم برو شکر کن که کار داری وبعد سه ماه حقوق میگیری من چی که الان دنبال کارم اگه ناراحتی من بیام جات ???

    • وحید33

      کارمندان بهداشت چی؟ اوناچندمیگیرن؟ پزشکاحقوقاشون خوبه بقیه حقوقاخیلی کمه

    • بدون نام

      شش ماه ازسال رو کارمیکنن که اونم نصفش تو تعطیلی برف وبارون وآلـودگی هوا ومناسبتها میگذره، این حقوق هم براشون زیاده ،کیفیت اموزش هم افتضاااااااح

    • بدون نام

      والا خیلی ار دست خودشون راضی تشریف دارن اگه مثل ی کارگر تو تابستون زیر آفتاب کار کنن چقدر میخوان. آخر سال همه که میشه کلی پول هم ازخانوادها میگیرن تا نمره بده بچه قبول بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما وقتی میگی معلم فکر میکنی با کی طرفی من دکترای ریاضی دارم ومعلمم گذشته از حقوق خاک بر سر من که توی کارگر خودتو بامن مقایسه میکنی اونوقتی که من احمق چشمم در می اومد ودرس میخوندم میدیدم امثال جنابعالی تو قهوه خونه ها میوه ای می زدید.حالا من و تو یکی هستیم ??? اگه انصاف داری خودت قضاوت کن

      • بدون نام

        خوب کارگرها هم اعتراض کنند
        معلم ها دست و پای اعتراضون رو بستند؟؟

    • بدون نام

      اه چه عجب یک مطلب در مورد اعتراضات نوشتید ،

    • محمد

      سلام. هیچ موقع درهیچ جای دنیا شغل تربیت نیروی انسانی رابا شغلهای دیگر مقایسه نمیکنند شما که کارگر هستید اگر پول و رفاه هم داشته باشید ولی فرزندشمادرست تربیت نشودوبی سواد باشد زندگی شما ارزشی ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند بار تکرار میکنی؟

    • سید

      ما مردم باید یاد بگیریم پشت هم باشیم تابتونیم اگه شد حقمون رو بگیریم نه اینکه تا یه گروه اومد مشکلشو مطرح کردگروه دیگه بیاد بگه شما نصف سال تعطیلید یا کارمفید فلان گروه نیم ساعت درروزه وغیره...تازمانیکه اینطور عمل کنیم خیالتون راحت هیچکدوم به حقمون نمیرسیم چون آقایون منتظر همین واکنشهای ماهستن تابگن دیدید حق باشما نیست تورو خدا یه کم تفکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا!

      • بدون نام

        سردسته تون کیه بعد؟ پومپئو؟؟

    • بدون نام

      یک ساعت کار معلم زحمتکش معادل ۴ یا ۵ ساعت کارمندان دیگه سختی داره و کار تدریس برای ۴۰ دانش اموز خیلی پر مشقت هست و صبر زیادی میطلبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر ناراحت هستید شغلتان را رها کنید و برید دنبال یک کار پردرآمدتر. وقتی شما معلمی را انتخاب کردید با علم به حقوق کم و کار سخت، شغل را انتخاب کردید. من با مدرک دکتری حاضرم بیام جای شما

    • بدون نام

      شبانه روزهم بیدارباشیم تااین دولت ونوبخت هستندوضعیت نه تنهاتغییرنخواهدکردبلکه بدترهم خواهدشد

    • علی

      واقعا دیگه این معلما ی عزیزم پر توقع شدن بخدا خیلی کارمندهای سازمان های دیگه اینقدر حقوق نمیگیرند من خودم با مدرک فوق لیسانس با 24 سال سابقه به زن و بچه به والله 2400000دو میلیون چهارصد هزار میگیرم و تمام ایام سالم سرکارم معلم های عزیز حداقل 4 ماه ماه بیکارند و میتوانند شغل دوم داشته باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روی دروغگو سیاه.اگه تو کارمند فوق لیسانس باشی.فکر کنم قاطی کشیدی دیگه قاطی نزن داداش .یه جنس خالص پیدا کن بعد بیا نظر بده

    • بدون نام

      خاک بر سر ما مردمی که بجای دفاع از هم برای احقاق حقمون ، به همدیگه حمله میکنیم واقعا که مردم بیسواد و بد بختی هستیم !

    • بی نام و نشان

      من معلمم، ماهی یک و چهارصد میگیرم به خدا

    • اسد

      خدا شاهده معلم می شناسم سی سال خدمت کرده ولی هنوز مستاجره اخه خ دا را خوش میاد ( البته شهرستانها را میگم نه تهران)بانکی ها خونهای انچنانی ووامهای انچنانی ولی فرهنگی خونه نداشته باشه شعار عدالت کو کجاست اگه هست برای فرهنگی هم باید باشد. ما فرهنگی ها از تبعض ناراحتیم اگه وام های خوب برای کارمندان بانکها است برای معلمان هم باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج