۷۹۸۲۸۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

۵ ویژگی برتر رابط کاربری OxygenOS

بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی، رابط کاربری اختصاصی خود را توسعه می‌دهند ولی در میان این شرکت‌ها، رابط کاربری OxygenOS که در گوشی‌های وان‌پلاس مورد استفاده قرار می‌گیرد، طرفداران پروپاقرص زیادی دارد. این رابط کاربری نه‌تنها تا حد زیادی مشابه اندروید خالص است، بلکه در مقایسه با اندروید خالص از ویژگی‌های مفید زیادی بهره می‌برد. در ادامه به ۵ ویژگی برتر رابط کاربری OxygenOS نگاهی می‌اندازیم.

مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی، رابط کاربری اختصاصی خود را توسعه می‌دهند ولی در میان این شرکت‌ها، رابط کاربری OxygenOS که در گوشی‌های وان‌پلاس مورد استفاده قرار می‌گیرد، طرفداران پروپاقرص زیادی دارد. این رابط کاربری نه‌تنها تا حد زیادی مشابه اندروید خالص است، بلکه در مقایسه با اندروید خالص از ویژگی‌های مفید زیادی بهره می‌برد. در ادامه به ۵ ویژگی برتر رابط کاربری OxygenOS نگاهی می‌اندازیم.

App locker

۵ ویژگی برتر رابط کاربری OxygenOS

App locker به شما کمک می‌کند که اپلیکیشن‌های مهم را از چشم افراد کنجکاو دور نگه دارید. این یعنی برای استفاده از هرکدام از اپلیکیشن‌های مذکور، باید از پین کد یا حسگر اثر انگشت استفاده کنید و این قابلیت را می‌توان برای تمام اپلیکیشن‌های موجود در گوشی فعال کرد.

این مشخصه رابط کاربری OxygenOS بسیار مفید است. به‌عنوان مثال می‌توانید آن را برای اپلیکیشن‌های مالی فعال کنید تا هیچ‌کس اطلاعات مربوط به آن را مشاهده نکند و این مشخصه برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و گالری عکس‌ها هم مفید واقع می‌شود. برای بهره‌گیری از این قابلیت، به Setting و سپس Security & lock screen و در نهایت App locker مراجعه کنید و پین کد مورد نظر را تایپ کنید. بعد از این کار، بر گزینه Add apps ضرب بزنید و اپلیکیشن‌های موردنظرتان را انتخاب کنید. همچنین این قابلیت می‌تواند محتوای نوتیفیکیشن‌های مربوط به اپلیکیشن‌های مذکور را مخفی کند.

ژست‌های حرکتی

۵ ویژگی برتر رابط کاربری OxygenOS

رابط کاربری OxygenOS از ژست‌های حرکتی مختلفی پشتیبانی می‌کند که هنگام روشن یا خاموش بودن نمایشگر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ژست‌های حرکتی مربوط به نمایشگر روشن، جایگزین دکمه‌های هوم، بازگشت و مولتی‌تسکینگ شده‌اند و ظاهر رابط کاربری را ساده‌تر کرده است.

هنگام فعال بودن این مشخصه، سوایپ به بالا از وسط بخش پایینی، کاربر را روانه‌ی هوم اسکرین می‌کند، برای بازگشت به محیط قبلی می‌توان از سمت راست بخش پایینی به بالا سوایپ کرد و برای مشاهده بخش مولتی‌تسکینگ، باید از مرکز بخش پایینی به سمت بالا سوایپ کنید و انگشت خود را نگه دارید. شاید چنین ژست‌هایی در ابتدا پیچیده باشند، ولی خیلی سریع می‌توان آن‌ها را یاد گرفت.

کمپانی وان‌پلاس بعد از معرفی وان‌پلاس ۶T، از ژست‌های حرکتی جدید رابط کاربری OxygenOS پرده‌برداری کرد. یکی از این ژست‌های حرکتی، حرکت بین دو اپلیکیشنی است که آخرین بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند. برای این کار، باید در ابتدا به سمت بالا سوایپ کنید و سپس انگشت خود را به سمت راست حرکت دهید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که همراه با وان‌پلاس ۶T معرفی شده، فعال‌سازی گوگل اسیستنت از طریق نگه داشتن دکمه پاور برای نیم ثانیه است. این یعنی اگر می‌خواهید منوی پاور را مشاهده کنید، باید دکمه‌ی مذکور را طولانی‌تر از حد معمول بفشارید.

ژست‌های حرکتی مربوط به نمایشگر خاموش بسیار ساده‌تر هستند ولی تا حد زیادی مثمر ثمر واقع می‌شوند. این ژست‌ها به کاربر اجازه می‌دهد که هنگام خاموش بودن نمایشگر، حروف O، V، S، M یا W را با انگشت خود بر نمایشگر رسم کنند و با این کار، اپلیکیشن‌های موردنظر اجرا می‌شود.

برای مواردی مانند چراغ‌قوه، دوربین یا اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید سریعاً اجرا شوند، این مشخصه بسیار مفید است. البته این ژست‌های حرکتی محدود به این موارد نیستند. به‌عنوان مثال هنگام پخش موسیقی برای پخش آهنگ قبلی یا بعدی می‌توانید کاراکترهای < یا > را با انگشت خود بر نمایشگر رسم کنید.

Shelf

۵ ویژگی برتر رابط کاربری OxygenOS

Shelf یک ابزار بهره‌وری است که در کنار هوم اسکرین قرار دارد. در این بخش می‌توانید مواردی مانند وضعیت فعلی آب‌وهوا را مشاهده کنید، یادداشت بنویسید و خیلی سریع به مخاطبین و اپلیکیشن‌های موردنظر دسترسی داشته باشید. همچنین حاوی بخش داشبورد است که اطلاعاتی مانند فضای آزاد حافظه داخلی، شارژ فعلی باتری و میزان حجم باقی‌مانده از بسته اینترنت موبایل را نمایش می‌دهد.

این بخش از رابط کاربری OxygenOS تا حدی قابل شخصی‌سازی است. ویجت‌های مربوط به اپلیکیشن‌های نصب شده را می‌توانید در این بخش قرار دهید و ویجت‌هایی را که به آن‌ها نیازی ندارید می‌توانید پاک کنید. البته در رابطه با نمایش مخاطبین کنترلی بر این موضوع ندارید زیرا در بخش Shelf پنج تا ده نفری که آخرین بار تماس گرفته‌اید به نمایش درمی‌آید.

روی هم رفته، Shelf یک مشخصه‌ی بسیار جذاب محسوب می‌شود. برای دستیابی به برخی از اطلاعات یا انجام برخی از کارها، به جای اینکه به بخش‌های مختلفی مراجعه کنید، در هوم اسکرین با سوایپ به راست روانه‌ی بخش Shelf می‌شوید و می‌توانید کارهای موردنظر خود را انجام دهید. اگر هم اهل استفاده از این مشخصه نیستید، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

حالت گیمینگ و Smart Boost

۵ ویژگی برتر رابط کاربری OxygenOS

یکی دیگر از قابلیت‌های رابط کاربری OxygenOS قابلیت گیمینگ آن است که هنگام انجام بازی‌ها، عوامل حواس‌پرتی را حذف می‌کند تا کاربران با تمرکز بیشتری مشغول تجربه بازی موردنظر خود شوند. این مشخصه به‌غیر از آلارم‌ها و تماس‌ها، جلوی دیگر نوتیفیکیشن‌ها را می‌گیرد و دکمه‌های خازنی را غیرفعال می‌کند تا دست کاربر تصادفاً به آن‌ها نخورد. در گوشی‌های وان‌پلاس جدیدتر، می‌توانید کاری کنید که حین انجام بازی، تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر غیرفعال شود.

برای فعال‌سازی این مشخصه، به Setting و سپس Advanced/Utilities و در نهایت Gaming mode مراجعه کنید. در این قسمت، گزینه‌های مختلفی مانند Lock buttons برای غیرفعال کردن دکمه‌ها و Block notifications برای بلاک کردن نوتیفیکیشن‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. بعد از این کار، بازی‌های موردنظر خود را که می‌خواهید از این ویژگی بهره‌مند شوند، مشخص کنید. در ضمن این مشخصه را برای اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب هم می‌توان فعال کرد تا بدون مزاحمت بتوانید ویدیوهای طولانی را تماشا کنید.

در وان‌پلاس ۶T قابلیت جدیدی به نام Smart Boost قرار دارد که فعلاً فقط با تعداد محدودی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها سازگار است. وان‌پلاس می‌گوید این مشخصه، عملکرد بازی‌های موردنظر را از ۵ تا ۲۰ درصد بهبود می‌بخشد و به‌زودی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

اپلیکیشن‌های موازی

۵ ویژگی برتر رابط کاربری OxygenOS

این مشخصه رابط کاربری OxygenOS مورد استقبال افرادی قرار می‌گیرد که برای شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و دیگر موارد از اکانت‌های مختلفی استفاده می‌کنند. به همین خاطر به جای این که مرتباً از اپلیکیشن‌های مذکور log out کنید و اکانت دیگر خود را وارد کنید، می‌توانید نسخه‌ی مشابه آن را ایجاد کنید تا بتوانید به‌صورت همزمان از هر دو اکانت خود استفاده کنید.

برای بهره‌گیری از این مشخصه، ابتدا به Setting سپس به Apps و در نهایت به Parallel Apps مراجعه کنید تا بتوانید اپلیکیشن‌هایی که از این مشخصه پشتیبانی می‌کنند، مشاهده کنید. سپس با فعال‌سازی گزینه مربوط به اپلیکیشن مذکور، نسخه‌ی جدیدی از آن ایجاد می‌شود و می‌توانید اکانت دیگر خود را در آن وارد کنید.

از جمله اپلیکیشن‌هایی که از این مشخصه پشتیبانی می‌کنند می‌توانیم به فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، مسنجر، واتس‌اپ، لینکدین، Quora و بسیاری از موارد دیگر اشاره کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عصبانی

      داداش سامسونگ همه اینا رو داره که

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج