۷۹۸۴۲۹
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

بنا: در این سال‌ها با کَلَک، کشتی دنیا را می‌بُردیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با خودم فکر کردم اگر الان نیایم یک سال دیگر هم به بطالت می‌گذرد و باز هم چند ماه مانده به المپیک مجبور می‌شوم برگردم.

گفتگوی خبرگزاری فارس با محمد بنا

*واقعاً علاقه‌ای به بازگشت نداشتم و به هیچ‌وجه فکر نمی‌کردم شرایط بازگشت به کشتی را داشته باشم

* حالا هم می‌خواهم آن خاطره تلخ المپیک ریو را از ذهن مردم پاک کنیم

* درست مبارزه کردن را فراموش کردیم، تاکتیک را فراموش کردیم، اما همه دنیا از ما یاد گرفتند و از آن علیه خودمان استفاده کردند حتی کشتی آزاد هم از آن استفاده می‌کند، اما خودمان فراموشش کردیم.

*کسی نمی‌تواند بگوید که چگونه تیمم را آماده کنم، ما براساس شیوه خودمان مبارزه می‌کنیم. ما در این سال‌ها با کَلَک کشتی دنیا را می‌بردیم اگر می‌خواستیم مانند خودشان کشتی بگیریم هیچ موقع این همه مدال نمی‌گرفتیم.

* زمانی هم که از کشتی رفتم با وجود تمام انتقاداتی که به من شد و حتی گاهی بی‌احترامی‌ها، هیچ جوابی ندادم چون برای همه احترام قائل هستم.

*افت شدیدی در کشتی فرنگی داریم که اگر ادامه یابد دیگر نمی‌توانیم صاحب مدال جهانی شویم. درست است، برای اینکه به قدرت قبل برگردیم نیازمند زمان هستیم، اما نه اینکه برخی می‌گویند ۸ سال. زمانی‌که من شروع کردم یکساله به نتیجه رسیدیم؛ این کار راه دارد و فرایند مخصوص به خودش را می‌طلبد.

* منتی هم روی سر کشتی و مردم ندارم عاشق کشتی هستم و مزد کارم را هم می‌گیرم، اما تمام سعی و تلاشم را با همکارانم انجام می‌دهم که حتی برای یک لحظه هم که شده دل مردم را شاد کنم.

*چند روز صبر کنید و به زودی همکارانم مشخص خواهد شد. البته قبل از هر چیز از بنی‌تمیم خواسته‌ام که جلسه‌ای را با حضور تمام مربیان رده‌های سنی برگزار کند تا همه به یکدیگر متصل شویم و ببینیم از کدام نفرات با دانش می‌توانیم استفاده کنیم.

* با توجه به اتفاقاتی که برای پرسپولیس افتاده بود، این نایب قهرمانی از قهرمانی هم ارزشمندتر بود. یک پنجره بسته تنها با ۱۲ - ۱۳ بازیکن، درود به غیرتشان؛ اگر مهره‌هایی که نیم فصل گرفتیم در ترکیب تیم به میدان می‌رفتند، ژاپنی‌ها را سوت می کردیم. در مجموع همه عالی بودند، درود به شرف شان، به خصوص کاپیتان پرسپولیس سید جلال. انشاالله بتوانند امسال هم این مسیر را تکرار کند.

خدا از آنهایی که به خاطر پول باعث شدند پنجره پرسپولیس بسته شود، نگذرد. دوباره قوی می‌شویم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت گرم...خوش اومدی اسطوره

    • جعفر

      متاسفانه برای یک مربی خارجی مثل کی رش این همه دلار می دهیم ولی برای یک مربی ایرانی مدال اور مثل بنا وغیره می خواهیم حق حقوقش را هم می خواهیم بدهیم یا لااقل بگذاریم خودش برای اردو یا نفرات یا تمرین تصمیم بگیرد اعتماد نمی کنیم بقول معرف چوپ لای چرخش می گذاریم امیدوارم اقای بنا وتمام مربییان دلسوز کشور به حق واقعی خودشان برسند در همه رشته ورزشی ما مربی های بزرگی داریم که می توانند ایران را در عرصه جهانی والمپیک مدل اور بکنند

    • بدون نام

      امیدوارم موفق باشی

    • بدون نام

      پهلوان بنا را عشقه

    • بدون نام

      بنای لنگی باز هم بنای ساختمون کشتی رو آوار میکنی همون قهرمانی هم مثل فینال رفتن لنگ شانسی بود آگه تو کشتی رو دوباره قهرمان کردی مردی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        همه چیز رو با نگاه کیسه ای میبینید در لیاقت بنا هیچ شکی نیست حالا قر مز ی ابی لااقل یکم کشتی رو بفهم بعد نظر بده اینجام دست از تعصب ابلهانه بر نمیدارید

    • بدون نام

      عاااااشقتم لنتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج