۷۹۸۸۳۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بنا: اول باید فکر بچه‌ها را به مسیر اصلی برگردانیم

شرایط، دغدغه‌ها و نگرانی‌های فعلی سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی با گذشته بسیار متفاوت است.

خبرورزشی: بازگشت محمد بنا به تیم ملی کشتی فرنگی، به عنوان سرمربی، دوباره کشتی فرنگی را به صدر اخبار ورزشی کشور رساند. قطعاً و بدون شک از همان لحظه‌ای که خبر بازگشت محمد بنا با صدور حکم حمید بنی‌تمیم، به عنوان سرمربی تیم ملی برای هدایت کشتی فرنگی اعلام شد، تب حمایت و مخالفت با او نیز دوباره داغ داغ شده و به بالای ۴۰ درجه رسیده است!

هنوز جوهر امضای حکم بنی‌تمیم برای بنا، خشک نشده که بعضی ساز‌ها کوک شده و مصاحبه‌های گوناگون برای حمایت یا مخالفت با او آغاز شده است. در حالی که برنامه‌ها و تفکرات محمد بنا و تعدادی از اعضای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی، همیشه محل چالش، اختلاف نظر، بعضاً حوادث و اتفاقاتی بوده که حتی منجر به کناره‌گیری و خاتمه همکاری موفق‌ترین سرمربی کشتی ایران در بازی‌های المپیک با تیم ملی را فراهم کرد.

هنوز محمد بنا رسماً کارش را شروع نکرده که شنیده می‌شود انتصاب و انتخاب او بدون مشورت شورای فنی کشتی فرنگی انجام شده است. قطعاً آن‌هایی که به این موضوع حساسیت نشان داده و می‌دهند، در آینده نزدیک نیز به زعم خود برای دفاع از همین حق‌شان، مطالب، سخنان و حرف‌هایی را مطرح می‌کنند که اگر هیچ ضرری برای تیم ملی کشتی فرنگی نداشته باشد، قطعاً حاشیه‌های آزاردهنده و نگران‌کننده‌ای را تحمیل کرده یا مثل آتش زیر خاکستر مترصد کوچک‌ترین بهانه یا جرقه خواهند ماند.

حمید بنی‌تمیم سرپرست جوان فدراسیون که تا اینجا برای کاستن از حواشی نگران‌کننده پیرامون فدراسیون خوب عمل کرده، بسیار منطقی‌تر و بهتر بود که همانند انتخاب و معرفی غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد که با گروهی از اعضای شورای فنی حتی به صورت تلفنی مشورت کرده و نظر آن‌ها را جویا شد، همین روند را برای انتخاب و معرفی محمد بنا نیز انجام می‌داد تا کشتی فرنگی، از ابتدای کار و حتی قبل از شروع به کار سرمربی جدید، منتظر حوادث و حاشیه‌های نگران‌کننده نباشد.

بعد از معرفی محمد بنا با سرمربی تیم ملی به گفتگو نشستیم که سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان به خبرورزشی چنین گفت.

* هرچند مدتی را از تیم ملی و کشتی دور بودم ولی هرگز دلم از کشتی دور نبوده و همیشه دوستدار سربلندی و افتخار کشتی ایران، به‌ویژه فرنگی‌کاران و ملی‌پوشان کشتی کشورم بوده و هستم.

* قبل از شروع به کار رسمی، همراه با آقایان حمید بنی‌تمیم سرپرست فداسیون و غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به دیدار وزیر محترم ورزش و جوانان رفتیم. خوشبختانه ایشان برخوردی بسیار خوب، صمیمی و دلگرم‌کننده داشتند.

* امیدوارم با همین رفتار صمیمانه‌ای که از جناب وزیر دیدیم، بتوانیم روز‌های خوبی پیش روی فدراسیون کشتی و تیم‌های ملی کشتی کشورمان داشته باشیم و دوباره روز‌های خوش کشتی را به نظاره بنشینیم.

* آقای وزیر خیلی محبت داشتند و ما را نسبت به شروع و ادامه کار با تیم ملی خیلی خوشحال و امیدوار کردند. ما هم تلاش می‌کنیم بتوانیم به نحو شایسته‌ای از جوّ صمیمانه حاکم به نفع تیم‌های ملی بهره بگیریم.

* وزیر تأکید داشت که تلاش می‌کند تا بازی‌های المپیک در حد توان همه امکانات را برای اجرای برنامه‌های فدراسیون و تیم‌های ملی کشتی فراهم کند و ما هم به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی و کادر فنی بدون توجه به حاشیه‌ها و... فقط به فکر آماده‌سازی روحی، جسمی، فنی و فیزیکی بچه‌ها باشیم.

* هرچند بعضی دوستان می‌گویند ما به صورت سنتی و قدیمی، آماده‌سازی و تجهیز فنی و روحی کشتی‌گیران و ملی‌پوشان را انجام می‌دهیم. به‌همین خاطر قبل از شروع به کار و حتی در خلال اجرای برنامه‌ها نیز با استفاده از نیرو‌های جوان، کاربلد و مورد وثوق و احترام جامعه کشتی، شرایطی فراهم کنیم که دیگر بهانه‌ای برای طرح چنین ادعا‌هایی نیز وجود نداشته باشد.

* قبل از هر چیز باید این موضوع را برای کشتی‌گیران مدعی تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف جا بیندازیم که از مسیر اصلی دور نشوند و راه درست را گم نکنند.

* بچه‌های ما اول باید بدانند و به این باور برسند که ابتدا به بزرگ شدن، کسب موفقیت و افتخار بیندیشند. همه چیز آن‌ها باید دلی و برای تحقق اهداف بزرگ ترسیم شود. در ذهن و قلبشان جا بیفتد و ملکه فکر شبانه‌روز آن‌ها باشد که بدانند اول نباید به مادیات و مسائل مالی فکر کنند.

* اول باید این موضوع را اصلاح کنیم و به کشتی‌گیران بباورانیم که راه کدام است و چاه کدام؟!

* حمید سوریان سال‌ها برای خوشحال کردن دل مردم زحمت کشیده، عرق ریخته و همه مشکلات را به جان خریده، حالا با کسب ۷ مدال غرورآفرین جهان و المپیک، هم رضایت و خوشحالی مردم را دارد و هم از نظر مالی زندگی و آینده اش را تأمین کرده است.

* وظیفه اصلی ما این است که ابتدا تفکرات بچه‌ها را به راه و مسیر اصلی برگردانیم تا با ادامه راه درست بتوانند به آنچه علاقه و استحقاق آن را دارند، برسند.

* قطعاً برای انتخاب همکاران سعی می‌کنم با مربیان بسیار بزرگ و کاربلدی که سال‌ها با هم کار کرده و به خوبی از قابلیت‌ها، دلسوزی‌ها و توانمندی‌های‌شان باخبرم استفاده کنم ولی باید شرایط و امکانات فدراسیون و مسائلی که با آن‌ها دست به گریبان است را نیز در نظر بگیریم.

* امروز (دیروز) ساعت ۱۵ با آقای بنی‌تمیم جلسه داریم و در همین رابطه نیز گفتگو خواهیم کرد. قطعاً برای انتخاب و معرفی همکارانم در کادر فنی نیز بدون مشورت و درنظر گرفتن همه جوانب تصمیمی نمی‌گیریم.

* اولین اردوی تیم ملی را برای هماهنگی میان تیم‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان با دعوت از اکثر نفرات موردنظر در این رده‌ها، برای حضور در اردوی تیم ملی از ۱۵ آذر شروع می‌کنیم.

* در همین اولین اردو تمام سعی و تلاش خود و همکارانم را بر این موضوع خواهیم گذاشت که بتوانیم مسیر اصلی را برای همه آن‌ها مشخص کنیم و بعد از آن روی موضوع آمادگی جسمی، فنی و... کار کنیم.

* حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، حبیب‌ا... اخلاقی، سعید عبدولی، طالب نعمت‌پور و... ابتدا برای خودشان این راه و مسیر را مشخص کردند و سپس برای موفقیت در رسیدن به آن هدف و مسیری که از قبل مشخص شده بود با جان و دل تلاش کرده و زحمت کشیدند.

* حالا هم برای ادامه همان مسیر صحیح و درست باید موضوع برای کشتی‌گیران، جوان، امید و بزرگسالان به خوبی تفهیم شود تا بدون توجه به مشکلات اقتصادی و کمبودها، انگیزه لازم را برای رسیدن به قله موفقیت داشته باشند.

* به همین دلیل سعی داریم تا اول بچه‌ها را از نظر فکری و ذهنی آماده کنیم و سپس دنبال سایر برنامه‌ها اعم از فنی، جسمی و... باشیم.

شرایط، دغدغه‌ها و نگرانی‌های فعلی سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی با گذشته بسیار متفاوت است. او دیگر نمی‌تواند در تمام طول برگزاری اردو‌های تیم ملی به صورت شبانه‌روزی و تمام ایام هفته را کنار شاگردانش در اردوی تیم ملی سپری کند. او حالا باید با حضور در منزل کارت حضور و غیاب بزند و از همسر گرامی کسب اجازه کند. به‌ویژه که در اوج کار و برنامه‌ریزی محمد بنا و همکارانش در کادر فنی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا، جام جهانی و... تقریباً اواسط اسفندماه هدیه خدای مهربان پسر کاکل زری او و همسر محترمه اش به دنیا می‌آید تا گرمای زندگی شیرین محمد بنا و بانو دوصد چندان شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج