جاباما
۷۹۸۸۸۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ایستوود و اسپیلبرگ در مراسم جوایز اسکار افتخاری

دهمین دوره جوایز سالانه هیئت‌رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برگزار شد.

هنرآنلاین: مراسم دهمین دوره جوایز سالانه هیئت‌رئیسه یکشنبه ۱۸ نوامبر (بامداد دوشنبه به وقت ایران) در ری دالبی بالروم در هالیوود اند هایلند سنتر در هالیوود، کالیفرنیا برگزار شد.

ایستوود و اسپیلبرگ در مراسم جوایز اسکار افتخاری

در این مراسم سیسیلی تایسن بازیگر، لالو شیفرین آهنگساز و ماروین لِوی مدیر تبلیغات کهنه‌کار جایزه اسکار افتخاری دریافت کردند.

همچنین جایزه اروینگ جی تالبرگ به کاتلین کندی و فرانک مارشال اعطاء شد. این جایزه به تهیه‌کنندگانی اعطاء می‌شود که مجموعه کارهای آن‌ها بازتاب کیفیت همیشه برتر تولیدات سینمایی باشد. جایزه تالبرگ آخرین در 2010 به فرانسیس فورد کوپولا اعطاء شد.

ایستوود و اسپیلبرگ در مراسم جوایز اسکار افتخاری

کلینت ایستوود، تام هنکس، استیون اسپیلبرگ، مت دیمن، کتی بیتس، کوئینسی جونز، آوا دوورنی، اسپایک لی، نیکول کیدمن، هیو جکمن، ویگو مورتنسن، لورا درن، ایتن هاوک، تایلر پری، لیدی گاگا، مگی جیلنهال و... از چهره‌های سرشناس حاضر در این مراسم بودند.

سیسیلی تایسن برای بازی در فیلم "ساندر" (۱۹۷۱) به کارگردانی مارتین ریت نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شد. " The River Niger"، "گوجه‌فرهنگی‌های سبز سرخ کرده"، "خاطرات یک زن سیاه‌پوست دیوانه"، "خدمتکار"، "الکس کراس" و "آخرین پرچم برافراشته" از دیگر فیلم‌های این بازیگر ۹۳ ساله نیویورکی است.

ایستوود و اسپیلبرگ در مراسم جوایز اسکار افتخاری

لالو شیفرین 86 ساله برای فیلم‌های "لوک خودش‌دست"، "روباه"، "سفر لعنت‌شدگان"، "وحشت آمیتی‌ویل"، "مسابقه" و"نیش 2" شش بار نامزد اسکار بوده است. او در آرژانتین به دنیا آمد و بزرگ شد. شیفرین موسیقی کلاسیک و جز را در فرانسه آموخت و در اواسط دهه 1950 در بوئنوس آیرس شروع به آهنگسازی کرد. او موسیقی بیش از 100 فیلم را ساخته است. تم معروف "مأموریت: غیرممکن" ساخته شیفرین است. "بولیت"، "هری کثیف" و "ساعت شلوغی" از دیگر ساخته‌های اوست.

ماروین لوی فعالیت حرفه‌ای خود با کار در شرکت مترو گلدوین مه‌یر در نیویورک شروع کرد و بعد به هالیوود رفت. او در هالیوود به شرکت کلمبیا پیکچرز پیوست و در فیلم‌هایی چون "ژرفنا" و "کریمر علیه کریمر" کار کرد. او اولین مدیر تبلیغات است که اسکار افتخاری دریافت می‌کند. لوی سال‌هاست نماینده استیون اسپیلبرگ است. آن‌ها اولین بار در فیلم "برخورد نزدیک از نوع سوم" (1977) همکاری کردند. لوی از آن زمان تاکنون در شرکت‌های امبلین اینترتینمنت، دریم ورکس استودیوز و امبلین پارتنرز سمت داشته و با پروژه‌هایی چون "ئی. تی"، "فهرست شیندلر"، "نجات سرباز رایان"، "زیبایی آمریکایی"، "گلادیاتور" و "لینکلن" همکاری کرده است.

ایستوود و اسپیلبرگ در مراسم جوایز اسکار افتخاری

کاتلین کندی و فرانک مارشال نیز مانند لوی همکاری طولانی با اسپیلبرگ داشته‌اند. مارشال برای "مهاجمان صندوقچه گمشده" نامزد اسکار بهترین فیلم شد، در حالی که کندی - که اولین زنی است که جایزه تالبرگ را دریافت می‌کند - برای فیلم‌های "ئی. تی"، "اسب جنگی" و "لینکلن" شانس دریافت اسکار بهترین فیلم را داشت. این دو تهیه‌کننده که زن و شوهر نیز هستند، با همکاری اسپیلبرگ شرکت امبلین پروداکشنز را تأسیس کردند و در ۱۹۹۱ کمپانی خود با عنوان کندی/مارشال را به راه انداختند که در تولید فیلم‌های نامزد اسکار چون "حس ششم"، "سیبیسکت"، "مونیخ" و "مورد عجیب بنجامین باتن" نقش داشت.

کندی اکنون رئیس شرکت لوکاس‌فیلم است و بر ساخت سری فیلم‌های "جنگ‌های ستاره‌ای" نظارت دارد، در حالی که مارشال به تازگی "دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده" همین‌طور "سمت دیگر باد" - آخرین فیلم اورسن ولز که دهه‌ها ناتمام مانده بود - را تهیه کرد.

ایستوود و اسپیلبرگ در مراسم جوایز اسکار افتخاری

آکادمی می‌تواند هر سال از چهار نفر تقدیر کند: چند جایزه اسکار افتخاری، یک جایزه انسان‌دوستانه جین هرشولت یا یک جایزه تالبرگ. در سال‌های گذشته جوایز افتخاری آکادمی در روز برگزاری مراسم اسکار اعطاء می‌شد، اما آکادمی از سال 2009 تصمیم گرفت برای این جوایز یک مراسم جداگانه در نظر بگیرد.

ژان-لوک گدار، راجر کورمن، لورن باکال، اپرا وینفری، استیو مارتین، آنجلا لنزبری، آنجلینا جولی، هایائو میازاکی، اسپایک لی، جینا رولندز، جکی چان، دانلد ساترلند و آنیس واردا از جمله کسانی هستند که هیئت رئیسه آکادمی در سال‌های گذشته از آن‌ها تقدیر کرده است.

ایستوود و اسپیلبرگ در مراسم جوایز اسکار افتخاری

ایستوود و اسپیلبرگ در مراسم جوایز اسکار افتخاری

ایستوود و اسپیلبرگ در مراسم جوایز اسکار افتخاری

ایستوود و اسپیلبرگ در مراسم جوایز اسکار افتخاری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج