۷۹۸۹۲۲
۱۹۵۵۷۰
۱۹۵۵۷۰
پ

محتوای حمایت شده

پروتز لب چیست و طی چه مراحلی انجام می شود

پروتز لب به داشتن لب‌هایی درشت و خوش فرم کمک می‌کند. امروزه از جمله مهم‌ترین فاکتور‌های زیبایی و همچنین علائم جوانی داشتن لب‌های درشت است. هزینه پروتز لب و قیمت تزریق ژل لب و چربی به لب برای افراد مختلف متفاوت است و به انتخاب‌ها و شرایط خاص بیمار، تعداد تزریق‌ها و نوع ژل بستگی دارد.

برترین ها: پروتز لب به داشتن لب هایی درشت و خوش فرم کمک می کند. امروزه از جمله مهم ترین فاکتور های زیبایی و همچنین علائم جوانی داشتن لب های درشت است. افراد بسیاری هستند که علاقمندند تا  لب های خوش فرم درشتی داشته باشند. روش های مختلفی برای درشت کردن لب ها وجود دارد که تزریق ژل و پروتز لب از جمله این روش ها است.

پروتز لب چیست؟

در جواب سوال پروتز لب چیست باید گفته شود لب کامل یکی از نشانه‌های جوانی و نشاط است. برای شناخت این واقعیت کافی است لب یک فرد بیست ساله را با لب یک فرد هفتاد ساله مقایسه کنید. با افزایش سن در کل بدن تغییراتی اتفاق می‌افتد که باعث کاهش عروق خونی و کلاژن که حجم‌ساز است می‌شود. برجسته‌سازی لب یک عمل زیبایی بوده که باعث می‌شود لب فرد برجسته‌تر، کامل‌تر، مشخص‌تر و غالباً جوان‌تر به نظر برسد. امروزه انجام این عمل ساده‌تر از هر زمان دیگری شده است.

پروتز لب چیست و طی چه مراحلی انجام می شود

برای مشاوره با دکتر کاظم محقق همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۴۲۱۹۷۷۱

امروزه تکنیک های جراحی متعددی جهت زیبایی لب وجود دارد که جراح پلاستیک صورت بسته به فرم و شکل لب شما تکنیک مناسب برای شما را انتخاب می نماید. لازم به ذکر است که هرچند پروتز لب شایعترین جراحی زیبایی لب به شمار می آید، ولی محدوده جراحی های زیبایی لب به پروتز محدود نمی شود. برخی بیماران به جای حجم دادن به لب نیاز به کاهش اندازه لبها دارند. برخی برای دستیابی به شکل ایده آل لب نیازمند جراحی بالا کشیدن (لیفت) لب بالا هستند. برخی دیگر از افتادگی گوشه های لب خود (معمولا در اثر افزایش سن) اظهار نارضایتی می کنند. طبیعتا در چنین مواردی نوع عمل جراحی متفاوت است.

3 نوع ایمپلنت مورد استفاده در پروتز لب

بر اساس تحقیقات به دست آمده، برای انجام پروتز لب از ایمپلنت‌های مخصوص استفاده می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

پروتز لب نوع GORE-TEX

این نوع از ایمپلنت در ابتدا احساس سختی و سفتی در ناحیه لب برای افراد به وجود می‌آورد اما با مرور زمان از بین می‌روند و فرم طبیعی به لب‌ها می‌دهد.

پروتز لب نرم SOFT FORM

پروتز لب نرم SOFT FORM از دیگر انواع پرووتز است که بعد از گذشت مدت زمانی جذب لب می‌شود و خالت مصنوعی لب را از بین میبرد.

ایمپلنت ALLODERM

یکی از نرم‌ترین انواع ایمپلنت ایمپلنت ALLODERM است. وجود سلول‌های انسانی در این ایمپلنت علت اصلی نرم شدن آن است.

انواع روش های برجسته کردن لب

۱) تزریق چربی

تزریق چربی در لب که به انتقال چربی نیز معروف است، ذخایر چربی با استفاده از لیپوساکشن از بدن خود بیمار برداشته می‌شود. این چربی‌های جمع‌آوری‌شده تصفیه‌شده و با سرنگ‌های کوچک به لب تزریق می‌شوند. پزشک میزان دقیق بازگرداندن بافت‌های چربی را اندازه‌گیری خواهد کرد، و به‌آرامی ژل تزریقی صورت و پرکننده را به لب تزریق کرده تا مطابق با نیازهای زیباشناختی بیمار فرم لب‌ها را تغییر دهد.

۲) تزریق ژل

تزریق ژل لب روشی رایج برای پروتز لب به شیوه غیر جراحی است. ژل‌ها از موادی ساخته‌شده‌اند که به‌طور طبیعی در بدن یافت می‌شوند ازجمله اسید هیالورونیک یا حلال‌های پایه کلاژن. ژل‌ها ظاهری زیبا در لب‌ ایجاد می‌کنند، اما نتایج کوتاه‌مدت بوده و هر ۶ ماه یک‌بار نیاز به تکرار دارد. فرآیند درمان تنها نیم ساعت طول می‌کشد. نتایج تزریق ژل لب در کمتر از ۳-۲ روز آشکار خواهد شد و ۹-۶ ماه دوام دارد.

پروتز لب چیست و طی چه مراحلی انجام می شود

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام دنبال کنید.

@dr_k_mohaghegh

بهترین روش پروتز لب

بدون شک بهترین روش پروتز لب بسته به شرایط بیمار تعیین می‌شود برای همین نمی‌توان پاسخی صحیحی برای بهترین روش پروتز لب تعیین کرد. دکتر شما باید بهترین روش پروتز لب را به شما پیشنهاد دهد که معمولا پروتز لب معمولی را پیشنهاد میدن زیرا پشیمونی آن نسبت به مدل های فانتزی کمتر است

مراحل انجام پروتز لب

تکنیک‌های پروتز لب با تزریق ژل می‌تواند به سرعت در مطب پزشک بدون نیاز به بستری شدن انجام شود. در این رابطه تزریق چربی یک استثنا محسوب می‌شود، زیرا این روش درمانی برجسته سازی لب نیازمند برداشتن بخش‌های کوچک چربی از سایر نقاط بدن (لیپوساکشن) قبل از استفاده آن برای تزریق جهت بزرگ نمایی لب‌ها می‌باشد، که مدت زمان تزریق چربی به لب اندکی بیشتر از تزریق ژل می باشد.

مرحله ۱

متخصص پوست به دقت وضعیت ظاهر لب‌ها و پوست شما را بررسی کرده و ناحیه اطراف لب‌ها را برای بزرگ کردن لب با تزریق ژل و چربی معاینه می‌کند.

مرحله ۲

معمولاً نقاط استراتژیک بر روی لب مشخص می‌شود تا به عنوان راهنما برای تزریق ژل و چربی لب در برجسته سازی لب مورد استفاده قرار گیرد.

مرحله ۳

نقاط تزریق ژل و چربی به لب با استفاده از مواد آنتی باکتری تمیز می‌شوند و معمولاً یک ماده بی حسی موضعی برای راحتی بیشتر بیماران حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی موارد، خود ژل حاوی ماده بی حسی است. اما در سایر موارد فرایند برجسته سازی لازم است ماده بی حسی در صورت نیاز در محل تزریق به طور جداگانه مورد استفاده قرار گیرد.

مرحله ۴

فرآیند برجسته سازی لب با تزریق ژل به لب مشابه فرآیند تزریق چربی در لب فقط به چند دقیقه زمان در هر محل نیاز دارد و به همین خاطر کل درمان مدت کمی طول خواهد کشید.

مرحله ۵

به دنبال برجسته سازی لب با تزریق، هر گونه علائم باقی مانده بر روی صورت پاک شده و ممکن است از یخ برای کاهش هر گونه ناراحتی موقت و ناچیز احتمالی استفاده شود.

انواع مدل های پروتز لب زیبا

 پروتز لب شتری

در این مدل از انواع پروتز لب، حجم بیشتر تزریق در لب بالایی انجام می‌شود و به همین دلیل لب بالا بزرگ‌تر از لب پایین بنظر می‌رسد.

 پروتز لب قلبی

پروتز قلبی همانطور که از نامش پیداست به لب‌ها فرم قلبی می‌دهد. در این روش گوشه‌های لب جمع‌تر می‌شوند و لب‌ها کوچک اما حجیم بنظر می‌رسد.

پروتز لب شکری

پروتز لب شکری معمولا برای افرادی به کار می‌رود که از عارضه لب شکری رنج می‌برند. در این روش تزریق فقط در ناحیه مشخصی از لب انجام می‌شود.

پروتز لب مدل روسی

این روش یکی از طبیعی‌ترین روش‌های پروتز لب به شمار می‌رود. در این روش لب بالا و پایین از حجم یکسانی برخوردار هستند.

قیمت پروتز لب

عمل پروتز لب و زیبایی تحت تقبل بیمه قرار نمی گیرد از این رو هزینه بالایی متوجه فرد مورد درمان است. موارد زیادی در میزان هزینه پروتز دخیل هستند که از جمله می توان به پزشک و محلی که در آن تحت درمان قرار خواهید گرفت اشاره کرد. البته می بایست در انتخاب پزشک نهایت دقت را به خرج داد.

هزینه پروتز لب و قیمت تزریق ژل لب و چربی به لب برای افراد مختلف متفاوت است و بستگی به انتخاب‌ها و شرایط خاص بیمار، تعداد تزریق‌های مورد نیاز برای برجسته سازی لب ها، و خواسته‌های فرد دارد. بنابراین هزینه تزریق ژل به لب برای هر فرد متفاوت خواهد بود.همچنین میزان قیمت پروتز لب و گونه براساس نوع جراح و میانگین هزینه برای پروتز متفاوت میباشد.

بخش زیادی از تفاوت ایجاد شده در ظاهر صورت پس از تزریق ژل در گونه به خاطر ورم صورت است، به همین خاطر شما باید تا سه روز برای مشاهده نتایج واقعی منتظر بمانید. شما می توانید به فعالیت عادی خود باز گشته و بلافاصله صورت خود را آرایش کنید. به هر حال پیشنهاد می شود از انجام هر گونه فعالیت غیر عادی پس از جلسه درمانی خودداری نمایید. قیمت تزریق ژل بستگی به نوع ژل مورد استفاده، میزان تزریق، ناحیه درمان و حق‌ الزحمه پزشک دارد.

قیمت ژل ها بسته به شرکت تولید کننده آن متفاوت هستند. کمترین قیمت برای تزریق ژل های مجوز دار کره ای به ازای هر سی سی از ۹۰۰,۰۰۰ تومان شروع می شود و برای ژل های معروف آمریکایی و فرانسوی قیمت هر سی سی تزریق حدود ۱،۶۰۰،۰۰۰ تومان است.

ژل های باکیفیت آلمانی و ایتالیایی و فرانسوی هم با قیمت حدود ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان به ازای هر سی سی تزریق می شوند . البته این قیمت ها وابسته به نرخ ارز است و با نوسان آن ، تغییر می کنند. شرایط اقتصادی مردمی که در یک منطقه زندگی می کنند یکی از عوامل مهم متغیر بودن قیمت محسوب می شود به عنوان مثال قیمت تزریق یک نوع ژل اگر در بالای شهر پایخت به ازای هر سی سی ۱,۱۰۰،۰۰۰ تومان باشد ، ممکن است در سایر نقاط به دلیل پایین تر بودن هزینه ها ، کمتر بودن درآمد مردم و پایین تر بودن دستمزد پزشک و تقاضای کمتر ، با نرخ ۱,۰۰۰،۰۰۰ تومان تزریق شود . در کل قدرت اقتصادی منطقه و میزان تقاضا ، یکی از تعیین کننده های نرخ خدمات است.

ماندگاری پروتز لب

ماندگاری پروتز لب تحت تاثیر عوامل مختلفی است اما در صورت انجام مراقبت‌های صحیح و مراجعه به پزشک معتبر ماندگاری پروتز لب را می‌توان 6الی18 ماه تخمین زد.

عوارض پروتز لب

  • عدم توانایی حرکت دادن لب‌ها، عفونت، جابجا شدن پروتز، بیرون‌زدگی پروتز و سفت شدن لب‌ها.
  • ممکن است برخی از بیماران به مواد بی حس کننده مانند لیدوکوئین حساسیت داشته و واکنش نشان دهند. در صورت مشاهده چنین وضعیتی از تزریق کلاژن در قسمت‌های حساسیت کلاژن بایستی اجتناب کرد.
  • همواره احتمال بروز عوارضی مانند ایجاد زخم، بروز اختلالات انعقادی، عفونت و ایجاد بافت اسکار در لب‌ها وجود دارد.
  • این عمل در بیماران دیابتی، لوپوس یا کلیه بیماری‌هایی که بافت همبند دارند نبایستی انجام گیرد.
  • بیماران دارای فشار خون شدید، عفونت‌های تبخالی و سیگاری‌ها (به دلیل ترمیم طولانی مدت زخم لب‌ها) از انجام این چنین عمل‌ها پرهیز کنند.
  • یکی از خصوصیات مهم پر کننده‌های لب، حفظ لمس و نمای طبیعی لب است اما پروتز سیلیکون نسبت به بافت طبیعی لب سفت تر است بنابراین لمس آن طبیعی نخواهد بود. علاوه براین به دلیل ایجاد کپسول و تحریکات موضعی، حرکات طبیعی لب را هم مختل می‌کند.
  • لب یک عضو بسیار متحرک است و عضلات آن باعث جابه جایی پروتز و تحریکات متقابل می‌شود. بنابراین قرار دادن پروتز در لب با پروتزهای سیلیکونی سینه، گونه، چانه و… تفاوت دارد و عوارض آن بسیار شایع تر است.

مزایای پروتز لب

۱) کنترل حجم لب

با تقبل هزینه تزریق چربی به لب مقدار ماده تزریق شده در این حالت قابل کنترل است و به این ترتیب پزشک می‌تواند مقدار کافی از این ماده را برای ایجاد ظاهر دلخواه شما به ناحیه لب تزریق کند.

۲) دوره درمان تدریجی

تزریق ژل و چربی به لب می‌تواند به صورت تدریجی و در جلسات مختلف تا زمانی انجام شود که ظاهر مطلوب مورد نظر بیمار ایجاد شود.

۳) از بین رفتن ساده چین و چروک‌ها

هر گونه چین و چروک دور لب ایجاد شده به خاطر حرکت لب‌ها با گذشت زمان و بالا رفتن سن با تزریق ژل و چربی به لب به راحتی چروک دور لب برطرف می‌شود.

۴) کبودی کمتر

در این حالت مقدار کبودی و ورم ایجاد شده و خطرات پروتز لب کمتر از حالتی است که از سایر روش‌ها برای پروتز لب‌ استفاده شود.

۵) ماندگاری تزریق ژل و چربی در لب

نتایج حاصل از این روش درمانی بلند مدت هستند، اما دائمی نمی‌باشند.

۶) عدم احتمال مشاهده واکنش آلرژیک

به خاطر اینکه ژل‌های تزریق شده از مواد طبیعی ساخته می‌شوند که شبیه موادی است که در بدن انسان یافت می‌شود، احتمال مشاهده واکنش آلرژیک به آن کم و ناچیز است. و در مواردی که بزرگ کردن و حجیم سازی لب ها با استفاده از تزریق چربی لب صورت می گیرد، به دلیل استفاده از چربی بدن بیمار امکان واکنش آلرژی به آن وجود نخواهد داشت. به هر حال در صورتی که شما از واکنش آلرژیک بدن خود به لیدوکائین مطلع هستید، قبل از شروع درمان و برجسته سازی لب با پزشک خود در این رابطه صحبت کنید

مراقبت های قبل و بعد از پروتز لب

مراقبت های قبل از پروتز لب

برای تجربه عمل بهتر، مراقبت‌های زیر می‌توانند برای شما مفید باشند:

  • از استعمال دخانیات خودداری کنید
  • نوشیدنی الکلی مصرف نکنید
  • بهتر است در دوره عادت ماهانه نباشید
  • داروهای مصرفی خود را به پزشک معرفی کنید

 مراقبت های بعد از لب پروتز شده

پس از پروتز فرد برای مدتی دوران نقاهت بیماری را طی خواهد کرد. به دلیل تزریق ژل و امکان حرکت ژل و جابجایی آنها لازم است تا پس از تزریق مواردی را رعایت کنید. رعایت این موارد باعث می شود تا لب های پروتز شده شما فرم بهتری را به خود بگیرند و هم از عوارض این عمل در امان باشید.

  • برای ۴۸ ساعت اول از بسته‌های یخ بر روی لب‌های خود استفاده کنید.
  • در طول ۴۸ ساعت اول مقدار صحبت کردن و جویدن خود را تا حد ممکن کاهش دهید.
  • برای هفته اول کمتر بخندید.
  • در حالت نیمه نشسته برای هفته اول بخوابید و بر روی شکم خود نخوابید.
  • به منظور جلوگیری از کبودی یا خون ریزی بی مورد، خم نشوید، حرکت‌های کششی انجام ندهید، ورزش نکنید یا سایر فعالیت‌هایی که ممکن است به لب‌های شما فشار وارد کند را انجام ندهید.
  • از انجام فعالیت‌های شدید در ۱ تا سه روز اول خودداری کنید.
  • لب‌های خود را برای جلوگیری از عفونت تمیز نگه دارید (به این منظور می‌توان از آنتی بیوتیک ها نیز استفاده کرد).

راهنمایی‌های بالا همگی پیشنهادات عمومی برای حفظ سلامتی شما هستند. در کنار این پیشنهادات لازم است که همواره به توصیه‌های پزشک خود توجه کنید، زیرا پزشک درباره وضعیت شما بهترین اطلاعات را داشته و می‌تواند توصیه‌های لازم را در این رابطه به شما ارائه کند. دوره ریکاوری پس از درمان و فرایند برجسته سازی و رفع چروک دور لب در حدود ۱ تا ۲ روز است. کبودی و ورم نیز ممکن است برای یک هفته ادامه داشته باشد.

پروتز لب چیست و طی چه مراحلی انجام می شود

مواد مورد استفاده در پروتز لب ها

موادی را که در برجسته سازی لب ها به کار می روند، به طور خلاصه می توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

- اتولیفن: مواد قابل تزریق که از قسمت درم پوست خود شخص تهیه می شود، خطر حساسیت ندارد و نتایج آن موقتی است، چرا که بدن به سرعت آن را جذب می کند.

- کلاژن: نیاز به تست حساسیت قبل از تزریق دارد، چرا که از بافت های گاوی استخراج می شود و حدود چهار هفته تا سه ماه دوام دارد.

- درمالوژن: از پوست بیمار تهیه می گردد و تا حدودی دوام و ماندگاری بیشتر از کلاژن گاوی دارد. این مواد ساختار سنگینی دارد و گاهی بیمار مجبور می شود که برای خارج کردن آنها مجددا تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی پروتز لب هستید؟

برخی افراد بطور طبیعی دارای لبهای نازک ، ضعیف و مسطح هستند و این امر بر زیبایی صورت آنها را تاثیر منفی گذاشته است. علاوه بر این، با افزایش سن از حجم لبها کاسته شده و خط مرطوب لب پایین می آید. اگر شما هرکدام از موارد مذکور را دارا هستید کاندید مناسبی برای این جراحی به حساب می آیید.

پروتز لب چیست و طی چه مراحلی انجام می شودپروتز لب چیست و طی چه مراحلی انجام می شود

معیار های مهم زیبایی لب ها بعد از پروتز لب

بسیاری از افراد هنوز با معیار های مهم زیبایی لب ها بعد از پروتز لب آشنا نیستند، برای همین بهتر است به این موارد به صورت مختصر بپردازیم:

 قرینه شدن لب ها

یکی از نکات مهمی که باید بعد از پروتز لب به آن توجه داشته باشید، قرینه شدن لب‌ها است. البته باید بدانید بلافاصله بعد از تزریق نباید این فاکتور را مورد بررسی قرار دهید چرا که ممکن است ورم بعد از تزریق شما را به اشتباه بیندازد.

 تناسب بافت های دور لب و لب بالا و پایین

بافت لب‌ها یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.برخی از افراد بعد از پروتز لب دچار عدم تناسب در بافت های دور لب و لب بالا و پایین می‌شوند که این عارضه لب‌ها را از حالت طبیعی خارج می‌کند.

پروتز در چه قسمت هایی از لب امکان پذیر است؟

ـ شایع ترین قسمت هایی که تحت برجسته کردن قرار می گیرد قسمت ورمیلون لب، یعنی قسمت مرزی بین حواشی لب ها و قسمت قرمز لب هاست. این کار سبب می شود تا قسمت خارجی لب ها بیشتر نمایان شود. گوشه های لب ها نیز می تواند تحت پرکردن قرارگیرد. گوشه های لب به مرور زمان و در اثر سن و نیروی جاذبه به سمت پایین جابه جا می شوند که با تزریق می توان آنها را به حالت اولیه برگرداند. می توان دو خط برجسته مابین سوراخ بینی و لب فوقانی را نیز که به مرور زمان برجستگی خود را از دست می دهند، مجددا با تزریق به حالت جوان برگرداند بنابراین تمامی قسمت های لب امکان برجسته سازی و برگرداندن به حالت جوانی را دارند.

روش مناسب برای تخلیه ژل لب چیست؟

بسیاری معتقدند که با تخلیه ژل همه چیز به روز اول بر می گردد. با این حال، این کار همیشه نتیجه خوبی به همراه ندارد. معمولا ژل در بافت لب رشد می کند و شکل طبیعی لب ها را تغییر می دهد. بنابراین از بین بردن آن، کار تقریبا بسیار پیچیده ای است.

نوعی روش خاص و منحصر به فرد وجود دارد که اجازه می دهد ژل از لب ها بیرون آمده و به طور همزمان لب ها را بازسازی کنید. اما نیاز به حذف ژل در لب تنها بخشی از مشکل است. بنابراین در طول عملیات مشابه، شکل هماهنگ لب ها احیا می شود .

یکی از روش ها، حذف بیو پلیمر از طریق برش در داخل لب ها است. این روش باعث می شود آسیبی به عضلات و رگ های خونی وارد نیامده و همچنین ظاهر لب ها حفظ شود.

دکتر کاظم محقق

دکتر کاظم محقق فارغ التحصیل رشته پزشکی سال ۱۳۷۶ از دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستند. ایشان از همان سال به طور مستمر در شهرهای تویسرکان، قم و تهران فعالیت پزشکی داشته اند. دکتر کاظم محقق دوره دیده انجمن علمی جراحان زیبایی صورت ایران در زمینه لیزر مو، بوتاکس، پی آر پی، مزوتراپی، لیفت لب با نخ، تزریق چربی و کاشت مو می باشند. فعالیت ایشان در زمینه های فوق الذکر از سال ۱۳۸۹ است.

پروتز لب چیست و طی چه مراحلی انجام می شود

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۴۲۱۹۷۷۱

پروتز لب چیست و طی چه مراحلی انجام می شود

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام دنبال کنید.

@dr_k_mohaghegh

پروتز لب چیست و طی چه مراحلی انجام می شود

برای مشاوره در واتساپ پیغام بگذارید.

۰۹۲۱۲۴۰۲۶۳۵

پروتز لب چیست و طی چه مراحلی انجام می شود

تهران، اشرفی اصفهانی، ابتدای مرزداران، پلاک ۲۲۷ ، طبقه چهارم

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج