۷۹۹۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

۸۱ سال حبس برای متهمان پرونده گندم فارس

متهمان پرونده اخلال‌گران نظام اقتصادی که از طریق اختلاط خاک با گندم، دوباره فروشی، کم فروشی و گران‌فروشی کردند؛ جمعاً به ۸۱ سال حبس و بیش از ۷۵۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

خبرگزاری مهر: متهمان پرونده اخلال‌گران نظام اقتصادی که از طریق اختلاط خاک با گندم، دوباره فروشی، کم فروشی و گران‌فروشی کردند؛ جمعاً به ۸۱ سال حبس و بیش از ۷۵۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

احکام متهمان اخلال‌گر در نظام اقتصادی کشور از طریق کم فروشی، گران‌فروشی و دوباره فروشی گندم های خریداری شده از دولت به قیمت یارانه ای و فروش مجدد به دولت در فصل خرید تضمینی به قیمت آزاد و اختلاط گندم های خریداری شده از کشاورزان با خاک، ماسه، ذرت، علوفه و سایر ناخالصی ها جهت افزایش وزن و فروش به دولت در فصل خرید تضمینی برای جبران کسری گندم های امانی دولت، در شعبه ویژه دادگاه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلاگران نظام اقتصادی مستقر در استان فارس صادر شد.

بر اساس این حکم، امیر (اشکان) کمالی سروستانی فرزند محمد حسین، مدیر سیلوی خوشه طلایی سروستان که به عنوان یکی از سیلوهای ذخیره سازی بخش خصوصی که متولی تحویل گرفتن گندم از مناطق نزدیک به سروستان بوده است به ۲۰سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل خسارت وارده به بیت المال به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۴۸۵ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۵۶ ریال، ضبط اموال ناشی از جرم، محرومیت از هرگونه خدمات دولتی و منع از اشتغال به امر سیلوداری با لغو و تعلیق پروانه کسب سیلوی خوشه طلایی سروستان و منع از اشتغال در حوزه گندم و آرد به مدت دوسال محکوم گردید.

منوچهر پورفر فرزند عبدالله، مدیرعامل کارخانه آرد نصر لامرد به ۱۰ سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل خسارت وارده به بیت المال جمعا به مبلغ ۳۱۸ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۱۹ ریال، ضبط کلیه اموال تحصیل شده از جرم و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

اسماعیل نصرالهی فرزند حمزه، مدیر داخلی کارخانه آرد نصر لامرد به ۱۰ سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل خسارت وارده به بیت المال جمعا به مبلغ ۳۱۸ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۱۹ ریال، ضبط کلیه اموال تحصیل شده از جرم و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

بر اساس این حکم حسن مزارعی فرزند شاه میرزا، کارمند سابق شرکت غله که از آن شرکت منفصل و شرکتی به نام تجارت گستر فلات فارس را تاسیس و در واردات گندم خارجی و دیگر محصولات کشاورزی فعال بوده نیز به سه سال حبس، جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارده به دولت به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۴ میلیون و۶۵۰ هزار ریال، منع از اشتغال به حرفه دلالی خرید گندم و آرد با لغو جواز کسب به مدت دوسال و محرومیت از خدمات دولتی، محکوم شد.

مهدی رضایی فرزند رمضان، عامل خرید گندم در شهرستان ممسنی به سه سال حبس، جزای نقدی معادل دوبرابر خسارت وارده به دولت به مبلغ ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، منع از اشتغال به حرفه دلالی خرید گندم و آرد با لغو جواز کسب و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد.

ناصر حبیبی نسب فرزند قمصور، از دلالان مشهور گندم در منطقه ممسنی که درآن شهرستان دارای یک انبار است و به عنوان نماینده کشاورزان آن منطقه از سوی جهاد کشاورزی معرفی نامه داشته، به یک سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل دوبرابر خسارت وارده به دولت به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال، منع از اشتغال به حرفه دلالی و خرید گندم و آرد با لغو جواز کسب به مدت دو سال محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

عسکر (افرا) براتی فرزند نادعلی، از دلالان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در منطقه فیروزآباد به پنج سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال، منع از اشتغال به حرفه دلالی خرید گندم و آرد با لغو جواز کسب و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد.

محمد ثاقب پور فرزند احمد، مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی افزر و مدیرعامل مرکز خرید مرند افزر فیروزآباد به هشت سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۳ میلیون و ۸۸۷ هزار ریال، ضبط اموال ناشی از جرم به نفع بیت المال، محرومیت از کلیه خدمات دولتی و لغو پروانه کسب و ممنوعیت از اشتغال و انجام هرگونه فعالیت در حوزه آرد و گندم به مدت دوسال محکوم شد.

حسن منصوری قیری فرزند غلامحسین، مدیرعامل شرکت تعاونی ولی عصر(عج) به هشت سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۳ میلیون و ۸۸۷ هزار ریال، ضبط اموال ناشی از جرم به نفع بیت المال، محرومیت از کلیه خدمات دولتی و لغو پروانه کسب و ممنوعیت از اشتغال و انجام هرگونه فعالیت در حوزه آرد و گندم به مدت دوسال محکوم شد.

محمود پورمند فرزند احمد ، مسئول خرید گندم در مرکز خرید سکه روان که زیر نظر شرکت تعاونی حضرت ولی عصر(عج) فعالیت داشته به هشت سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۳ میلیون و ۸۸۷ هزار ریال، ضبط اموال ناشی از جرم به نفع بیت المال، محرومیت از کلیه خدمات دولتی و لغو پروانه کسب و ممنوعیت از اشتغال و انجام هرگونه فعالیت در حوزه آرد و گندم به مدت دوسال محکوم شد.

همچنین احدی از متهمان پرونده به نام محمدهادی محمدی فرزند عباس از دلالان خرید گندم از اتهامات مربوطه، تبرئه شد.

متهمان این پرونده طی شش جلسه در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران نظام اقتصادی با حضور نامبردگان پای میز محاکمه قرار گرفتند. جلسه محاکمه متهمان پرونده گندم که مربوط به مخلوط کردن گندم با خاک، دوباره فروشی و سایر اقدامات مجرمانه این افراد به ریاست قاضی دکتر سید محمود ساداتی و مستشاری علی فرهادی پور و محسن رجایی نیا برگزار شد.

همچنین در ذیل رای صادره از شعبه ویژه دادگاه مفسدین و اخلال گران نظام اقتصادی استان فارس مستند به تبصره ۲ ماده ۲ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، بر تعقیب قضایی مدیر یا مدیران، بازرسان و به طور کلی مسئول و یا مسئولان ذی ربط که به خاطر عدم توجه به تکالیف مقرر در این تبصره برای جلوگیری از وقوع جرم، اقدام فوری و موثر انجام نداده اند، به اتهام معاونت در جرم مذکور تاکید شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حکم تعزیری یعنی چی.؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • محمد

        یعنی حکم روی هوا
        توی زنجانم این قضایا بود
        دوستم سیلوی که کار میکرد
        گزارش داده بود به اگاهی
        علنا ماسه قاطی گندم میگردن
        رسیدگی که نکردن هیچ
        رفیقمو اخراج کردن
        همچنین موقع خرید تضمینی گندم هم میرن از چین گندم وارد میکنن
        به قیمت تضمینی با سود غالب دولت میکنن
        کارشناس مربوطه هم با دریافت رشوه
        گندمو تایید میکنه
        البته اونم تقصیر ندار ه با1/5میلیون حقوق
        مجبوره دزدی کنه
        یک مورد اینه
        دولت گونی میده به سیلودارا برا بسته بندی ارد
        بعد اینا میرن از نانواها گونی غیر بهداشتی و مصرف شده رو
        دوباره میارن برا ببسته بندی
        بعد گونی های نو رو در بازار ازاد میفروشن

      • یعقوب

        یعنی زندان نمیرن اگر دیگرجرمژ م تکب شدند باید بروند ابگرم بخورند خخخخخخ

      • علی

        مجازاتهایی که درقانون تعیین شده عبارت است از 1- حدود
        2- قصاص 3- دیات (که شرعا نوع ومیزان مجات دراین بخش نوع ومیزان مجزات جرم تعیین شده قانون گذار وقاضی حق ندارند میزان آن را کم وزیاد کنند یا تبدیل به مجازات دیگر نمایند) 4- تعزیرات که بخش عظیمی از جرایم مشمول مجازات تعزیری هستند مربوط به جرایمی است که نوع ومیزان مجازات را قانونگذار تعیین کرده و غالبا حداکثر وحد اقل ویا مجازات جای گزیت دارد که بستگی به اوضاع احوال قضیه و وضعیت متهم وسوابق او ممکن است قاضی حد اقل مجازات یا حد اکثر یا بینا بین مجازات را در نظر بگیرد یا تبدیل به نوع دیگری از مجازاتهای تعزیری کند یاتخفیف بدهد وتشدید نمااید مثلا حبس را به جزای نقدی تبدیل یا جرمی که مجازات آن دوسال تا 10 سال حبس دارد برای مجرم فاقد سابقه کیفری وتنبه وپشیمانی او... 2سال
        حبس بدهدوبرای مجرم دیگر که همین جرم را مرتکب شده با توجه به شرور بودن وسوابق متعدد کیفری وعدم تنبه او 10سال حبس بدهد .

      • امین

        حکم تعزیری یعنی زندان نمیری ولی اگر دوباره خطا بکنی همون مدت تعزیری اجرایی میشه و باید بری زندان

      • بی نام

        خدا لعنتشون کنه آبروی اسلام رو بردن

      • بدون نام

        درودبرکسانیکه باعث به دام انداختن این گروه ازافرادخائن به مردم شده اند ودرودبه قضات صادرکننده حکم شایسته

    • شراره

      الهی نابود شوید کثافت ها

    • بدون نام

      پیعه دیگه دزد داریم وای بابام هی ها او او

    • علی

      اختلاط خاک باگندم،حداقل حکمش سنگسار باید باشه ن حبس تعزیری وجریمه!!!درصدی ازسودشان بعنوان جریمه می ریزن ب حساب آقازادها ،حبس تعزیری هم ک هیچی دیگه.

    • محمد رضا

      متاسفانه در خبر فوق هر چه می نگرم همه ش به برگشت بیت المال اشاره شده ولی از حقوق افرادی که با مصرف چنین گندم هایی سلامت شون به خطر افتاده هیچ خبری نیست که نیست

    • حسین

      حکم تعزیری،میتونه قابل تبدیل به جزای نقدی بشه که اگه بشه،میشه کشک،

    • بدون نام

      اقایون ایام محرم نذری هم میدادند؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج