۷۹۹۱۹۱
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

بیانی: امیدوارم کمیته فنی دنبال برکناری شفر نباشد

کاپیتان و مربی سابق استقلال اوضاع کنونی این تیم را خوب توصیف نمی‌کند و اعتقاد دارد بازیکنان خارجی که جذب این تیم شده‌اند، کیفیت لازم را برای حضور در تیم ندارند و نیم‌فصل باید نفرات جدیدی جایگزین آنها شوند.

فرهیختگان: کاپیتان و مربی سابق استقلال اوضاع کنونی این تیم را خوب توصیف نمی‌کند و اعتقاد دارد بازیکنان خارجی که جذب این تیم شده‌اند، کیفیت لازم را برای حضور در تیم ندارند و نیم‌فصل باید نفرات جدیدی جایگزین آنها شوند. او مانند خیلی دیگر از پیشکسوتان استقلال به حضور کمیته فنی اعتقاد دارد اما نگران است که این کمیته به دنبال برکناری شفر باشد. گفت‌وگو با شاهرخ بیانی را در ادامه می‌خوانید.

از شرایط استقلال راضی هستید؟

به دلیل اینکه در ایران حضور ندارم زیاد پیگیر شرایط تیم نیستم. فقط بازی‌های تیم را دنبال می‌کنم و با توجه به نتایجی که به دست آمده قطعا شرایط خوب نیست. درواقع باید بگویم تیم یکدست نیست. امید ابراهیمی، نورافکن و جباروف و تیام از تیم جدا شدند که اگر می‌ماندند تیم الان قهرمان آسیا شده بود.

باید اعتراف کنیم که مدیریت خوبی قبل از آقای فتحی در استقلال صورت نگرفت چون اگر این‌گونه بود این بازیکنان در تیم حضور داشتند. مگر می‌شود یک بازیکن به نام نورافکن را فقط با ۵۰هزار دلار ترانسفر کنیم آن هم درحالی که این بازیکن الان در تیم خودش نیمکت‌نشین است. او می‌توانست بماند و قیمتش را بالاتر ببرد.

این روزها انتقادات زیادی به خارجی‌های استقلال وارد است. شما هم این نظر را دارید؟

طارق همام بازیکن بسیار خوبی است، تکنیک بالایی دارد، از دوندگی فراوانی برخوردار است اما آن بازیکن آلمانی سنش خیلی بالاست و کارهایی که او در زمین انجام می‌دهد، بازیکنان ما راحت‌تر آن را انجام می‌دهند. گرو هم که اصلا گلزن نیست. شما نگاه کنید تیم‌های تراکتور و سپاهان مهاجمان بسیار خوبی دارند. استنلی را ببینید چقدر کمک‌حال سپاهان است.

به نظر شما این بازیکنان نیم‌فصل باید جدا شوند؟

مربی باید در این خصوص نظر بدهد اما اگر نظر من را می‌خواهید این بازیکنان نتوانستند هیچ کمکی به تیم کنند و در کل نیازی به حضورشان نیست.

شما نگاه کنید تیام فصل گذشته نیم‌فصل به استقلال آمد و چقدر هم کمک‌رسان بود.

به‌عنوان یک پیشکسوت، تشکیل کمیته فنی استقلال را چقدر مفید می‌دانید؟

بهترین اتفاقی که صورت گرفت، تشکیل کمیته فنی است. باید از نظرات این عزیزان استفاده شود. زمانی که خود ما در استقلال بودیم نیز این کمیته وجود داشت اما مهم‌ترین ایراد به آن این است که این کمیته باید از اول فصل تشکیل می‌شد و در نقل و انتقالات حضور می‌داشت. نه اینکه در نیم‌فصل تشکیل شود و همین باعث شود مربی به حرف این کمیته گوش ندهد.

خیلی‌ها می‌گویند برخی اعضای این کمیته می‌خواهند جایگزین شفر شوند!

من هم در این‌باره چیزهایی شنیده‌ام. خدا کند این‌گونه نباشد و شفر را رد نکنند. مظلومی، فریبا و نامجومطلق همگی در گذشته در استقلال مربیگری کرده‌اند. روانخواه هم که به تازگی به جرگه مربیان پیوسته است.

یعنی معتقدید شفر باید بماند؟

شفر کارایی بدی نداشته است. اما نباید همه‌چیز را دراختیارش می‌گذاشتیم. او پارسال عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست از لحاظ روحی و روانی خیلی به تیم کمک کند. اما باید خیلی چیزها را به او می‌گفتند و نباید می‌گذاشتند چنین بازیکنانی جذب تیم شوند.

استقلال بازیکن بزرگ می‌خواهد؛ بازیکنی که بتواند به اصطلاح فوتبالی‌ها کار را دربیاورد اما منظور من این نیست که از جوانان استفاده نشود. جوان باید ۱۰دقیقه بازی کند تا با شرایط هماهنگ شود. مثل زمان ما که جکیچ ما را در دقایق آخر به میدان می‌فرستاد.

شایعه حضور جباری یا فرهاد مجیدی در کادرفنی استقلال هم شنیده می‌شود.

مجتبی و فرهاد بازیکنان بزرگ و خوبی هستند ولی باید حتما دوره مربیگری را ببینند. جباری باید در کلاس‌ها شرکت کند زیرا بدون حضور در کلاس مربیگری سخت است. مربیگری فرمول دارد این نیست که هرکس فوتبالش تمام شد، بیاید و مربی شود. اگر هم قرار است مربی شود باید از تیم‌های پایین‌تر و کوچک‌تر کار را شروع کنند.

و پاسخ شما به یک کری‌خوانی؛ پرسپولیسی‌ها می‌گویــند ستــاره‌هـای استقلال قدیمی و غیرقابل‌استناد هستند!

خیلی هم قدیمی نیست، مربوط به سال ۱۳۷۰ است. در ثانی ستاره دیگر قدیم و جدید ندارد استقلال تنها تیم ایرانی است که دو بار قهرمان شده و این باعث افتخار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیدمحمدنجاتی

      همین فتحی روز اول گفت پول اضافه به تیام و جپاروف نمیدم
      الان برای گرو و نویمایر دورریزی ست
      فتحی چه کرد

    • بدون نام

      آقای بیانی پس میخاستی دنبال برکناری عباس گدا باشن؟

    • ناشناس

      الکی امیدوار نباش تو این فوتبال همه چی امکانش هست شاهرخ پرسپولیسی رفیق ناصر محمد خانی.غش غش!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خفه شوووو

      • اریا ارین

        ایولا شاهرخ خوب کیسه کشا رو فیلم میکنه بزار باشه تا دسته 3 راهی ننونده خخخخ

    • اریا ارین

      بزار باشه واقعا حیفه همچین کیس خوبی رو از دست بدیم خودم پشتتم خدا پناهت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج