جاباما
۷۹۹۳۱۴
۱۰ نظر
۵۰۵۳
۱۰ نظر
۵۰۵۳
پ

محمد سیانکی؛ پسری روی اعصاب همه!

درباره محمد سیانکی که این روز‌ها اتهام پرسپولیسی‌بودن را تحمل می‌کند؛ او در این شرایط به عباس قانع طعنه زد!

روزنامه شهروند: بیرون افتادن از جایگاه حرفه‌ای و تبدیل‌شدن به یک طرفدار دو آتشه که هیچ منطقی در رفتار و کلامش ندارد! این شاید مهمترین تحلیلی است که بشود درباره گزارش‌های محمد سیانکی به آن اشاره کرد و خیلی‌ها هم روی آن اتفاق‌نظر دارند. کاری به این مسأله نداریم که سیانکی در اصل طرفدار کدام تیم است. منتهی نحوه گزارش‌هایش ذهنیتی منفی علیه او به وجود می‌آورد که از یک تیم جانبداری می‌کند و این مسأله در کنار استفاده از جملات و استعاره‌های بی‌ربط و شاید بی‌مزه به بزرگترین پاشنه آشیل گزارشگری تبدیل شده که شاید بتوان به صراحت گفت محبوبیتی بین مردم ندارد.

محمد سیانکی؛ پسری روی اعصاب همه!

چرا جلالی به سیانکی حمله کرد؟

به این جملات توجه کنید: «برانکو اگر کتاب بنویسه چطور مربی باکلاسی باشیم قطعا پرفروش‌ترین کتاب میشه»، «با این کمبود بازیکن فقط مونده برانکو و باقری لخت شن برن وسط زمین»، «نیمکت‌نشین‌‌های پرسپولیس رو فقط بستگانشون میشناسن»، با اشاره به تصویر پخش‌شده میناوند؛ «میناوند متعصب‌ترین پیشکسوت پرسپولیسه». اینها بخشی از جملات به کار برده شده از سوی محمد سیانکی در گزارش بازی پرسپولیس مقابل پیکان است.

در زمان به ثمررسیدن گل دوم پرسپولیس توسط علیپور که فقط روی اشتباه کذایی دروازه‌بان به ثمر رسید، او گفت: «چه گل زیبایی»! جنجال اصلی اما در مصاحبه زنده بعد از بازی با مجید جلالی اتفاق افتاد که در همان ابتدا گفت در خدمت مربی بازنده هستیم. جلالی هم در جواب او گفت: «اگر شما هوادار پرسپولیس هستی، ایرادی ندارد که از پرسپولیس دفاع کنید اما وقتی بحث رسانه می‌شود، برای من عجیب است!». مجموع این اتفاقات باعث شد استقلالی‌ها بگویند او پرسپولیسی است. پرسپولیسی‌ها هم با یادآوری گزارش تاریخی بازی استقلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا که با نتیجه ٢ بر ٢ به پایان رسید، او را متهم به استقلالی‌بودن می‌کنند.

#نه_به_سیانکی

تقریبا هربار که یک مسابقه فوتبال با گزارش محمد سیانکی از شبکه سه یا شبکه ورزش پخش می‌شود، شاهد اعتراض شدید مردم به نوع گزارش و جملات انتخاب این فرد برای بیان‌کردن هستیم. به‌طور مثال در بازی معروف فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال‌مادرید و یوونتوس در فضای مجازی شایعه‌ای مطرح شد مبنی بر این‌که سیانکی به‌عنوان گزارشگر بازی انتخاب شده و همان موقع تند‌ترین واکنش‌ها به این اتفاق را شاهد بودیم. مردم در همان مقطع در فضای مجازی هشتگ نه به سیانکی را داغ کردند.

کسی که اصلا محبوب نیست

از میزان اعتراض‌ها به گزارشگران فوتبال تلویزیون می‌توان به این جمع‌بندی رسید که سیانکی با وجود این‌که از پرکارترین گزارشگران سیماست که اتفاقا شانس گزارش در شبکه ورزش و شبکه سه به صورت همزمان را دارد،‌ اصلا بین مردم محبوب نیست. میزان محبوب‌نبودن او البته خط بحران را هم رد کرده و تنها واکنش مردم به عملکرد سیانکی برای هر مسابقه اعتراض است و اعتراض. برای این اتفاق قابل تأمل می‌توانیم چند توییت منتخب را هم با هم مرور کنیم.

«خود سیانکی اگه بخواد بازیایی که خودش گزارش کرده رو نگاه کنه تلویزیونو میوت میکنه»، «الان بگردی بین هشتگ‌ها توییت پسره سیانکی رو هم میتونی پیدا کنی که تهش زده #نه_به_سیانکی»،«تنها دلخوشی ما دیدن فوتباله و صداوسیما هروقت سیانکی رو برای گزارش انتخاب می‌کنه این لذت رو تبدیل به زهرمار می‌کنه برای ما»،« بعد از کار تو معدن سخت‌ترین کار دنیا تماشای فوتبال با گزارش سیانکیه»، «سیانکی واقعا خودش فکر می‌کنه گزارشگر خوبیه؟».

محمد سیانکی؛ پسری روی اعصاب همه!

دفاعیه و طعنه به عباس قانع!

سیانکی در مصاحبه‌ روز گذشته خود با «ورزش سه» در برابر برخی اتهامات مطروحه از خود دفاع کرد و گفت: «این‌که من طرفدار پرسپولیس هستم، نظر برخی از هواداران فوتبال است و به این دیدگاه احترام می‌گذارم، اما واقعیت این است که وقتی برای استقلال هم گزارش می‌کنم، برخی می‌گویند سیانکی استقلالی است. من وقتی بازی استقلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا را هم گزارش کردم، پرسپولیسی‌ها به من اعتراض کرده و گفتند استقلالی‌ هستی.» او در جنجالی‌ترین بخش صحبت‌های خود با کنایه‌زدن به برخی از دیگر گزارشگران ازجمله عباس قانع گفته است: «با تمام احترامی که برای همه همکارانم قایل هستم اما من مثل برخی گزارشگرهایی که به تازگی به این عرصه ورود کردند و با ادبیاتی غیرمتعارف گزارش می‌کنند تا مورد توجه باشند، کار نمی‌کنم. من نه ادبیات بدی در گزارش‌هایم داشتم و نه هوچی‌گری کردم. به نظر خودم هم یکی از بهترین گزارش‌هایی بود که برای پرسپولیس و پیکان انجام دادم. هرچند که به نظر منتقدان احترام می‌گذارم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راننده تاکسی

      خیابانی یادتون رفت
      جفتشون رو مخ هستن

    • امیر جهانبین

      چرا حالا تو سوختی،بدبخت

    • اریا ارین

      دمت گرم سیانکی حرف نداره گزارشگریت خیلی هم محبوب هستی اون نویسنده عقده ای فقط نظر شخصیشو گفت بهتر بود از قول هواداراش نگه که محبوب نیست اتفاقا خیلی هم محبوبه ولی چون گزارشش باب طبع نویسنده فوق نبود سیانکی شده ادم بده واقعا عجیبه چه افراد مریضی شدن کارشناس

    • بدون نام

      کاری به محبوبیتش ندارم که از نظر من پرسپولیسی ام خوب گزارش نمی کنه اما سوال من اینه چطور تو شهرستان گزارش گرا خیلی راحت می تونن از تیماشون طرفداری کنن اما به استقلال و پرسپولیس میرسه این کار میشه بد؟

    • بدون نام

      خیلی خوبه بنظرم

    • بدون نام

      خیلی خوبه بنظرم

    • بدون نام

      کارش خوبه

    • هادی

      #نه_به_سیانکی

    • بدون نام

      مردم به جای اینکه بیان سیاست های دولت اعتراض بکنن میام میگردن به امثال سیانکی اعتراض میکنن.واقعا مردمان جالبی هستیم

    • 2424

      خوشمزه بازی برا طرفدارا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج