۷۹۹۸۵۲
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

نگاهی به برترین گلزنان آفریقایی تاریخ لیگ برتر

 اسطوره فوتبال ساحل عاج روز چهارشنبه اعلام بازنشستگی کرد.

وبسایت نود: به نقل از آاس، دیدیه دروگبا ستاره ۴۰ ساله سابق چلسی روز چهارشنبه رسما از دنیای فوتبال وداع کرد. این ستاره سابق ساحل عاج در دو مقطع حضور در جمع آبی های لندن ۹ فصل برای این تیم به میدان رفت و ۱۲ جام معتبر، از جمله ۴ لیگ برتر و لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۲ را به همراه این تیم کسب کرد.

دروگبا با ۱۰۴ گل در ۲۵۴ بازی برترین گلزن آفریقایی تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و همچنین او تنها بازیکن آفریقایی است که توانسته تعداد گل های خود در لیگ برتر را از ۱۰۰ عبور دهد.

نگاهی به برترین گلزنان آفریقایی تاریخ لیگ برتر

اما به جز دروگبا، کدام بازیکنان آفریقایی توانسته اند نام خود را با گلزنی در لیگ برتر بر سر زبان ها بیندازند؟

اومنی اسپورت با کمک اوپتا نگاهی به این افراد انداخته که در ادامه می‌بینیم:

امانوئل آدبایور (۲۴۲ بازی، ۹۷ گل)

این مهاجم توگویی با پیراهن تیم های آرسنال، منچسترسیتی، تاتنهام و کریستال پالاس گلزنی در لیگ برتر را تجربه کرد. شاید ماندگار ترین تصویر از آدبایور، تصویر خوشحالی او بعد از گلزنی با منچسترسیتی به آرسنال، تیم سابقش باشد که بعد از گل تمام طول زمین را دوید تا در مقابل هواداران توپچی ها به خوشحالی بپردازد.

یاکوبو آیگبنی (۲۵۲ بازی، ۹۵ گل)

"یاک" نام خود را به عنوان یک تمام کننده قهار در باشگاه هایی نظیر پورتسموث، میدلزبورو و اورتون بر سر زبان ها انداخت. یکی از نکات بارز این بازیکن نیجریه ای آرامش باورنکردنی او در حین زدن ضربات پنالتی بود.

یحیی توره (۲۳۰ بازی، ۶۲ گل)

با به ثمر رساندن ۲۰ گل آن هم به عنوان یک هافبک، یک تنه منچسترسیتی را به قهرمانی فصل ۱۴-۲۰۱۳ لیگ برتر رساند. توره به خاطر حمل توپ های انفرادی خود مشهور بود و در پایان فصل گذشته، از او به سان یک قهرمان در "اتحاد" تجلیل شد.

نوانکو کانو (۲۷۳ بازی، ۵۴ گل)

این بازیکن لاغراندام نیجریه ای از اعضای تیم آرسنال در جریان کسب دوگانه فصل ۰۲-۲۰۰۱ و همچنین عضو تین شکست ناپذیر توپچی ها در فصل ۰۴-۲۰۰۳ بود. صحنه ماندگار کانو، هت‌تریک او در اکتبر ۱۹۹۹ برابر چلسی در ۱۵ دقیقه پایانی بود که شکست ۲-۰ را به پیروزی ۳-۲ برای توپچی ها تبدیل کرد.

افان اکوکو (۱۶۰ بازی، ۵۲ گل)

در جریان پیروزی ۵-۱ نورویچ سیتی برابر اورتون در سپتامبر ۱۹۹۳، به نخستین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که موفق به زدن ۴ گل در یک مسابقه می‌شود.

سادیو مانه (۱۳۴ بازی، ۵۰ گل)

با به ثمر رساندن ۲ گل در جریان پیروزی ۴-۱ لیورپول مقابل کاردیف در ماه گذشته به این آمار رسید‌. او در کنار بابی فرمینو و البته نامی که در ادامه این لیست خواهید دید، مثلث هجومی مخوفی در آنفیلد ساخته اند.

دمبا با (۹۹ بازی، ۴۳ گل)

از نظر نرخ گل به تعداد بازی دومین بازیکن برتر این فهرست است. با در لیگ برتر برای وستهم، نیوکاسل و چلسی بازی کرد و در سنت جیمز پارک خط حمله ای آتشین به همراه پاپیس سیسه ساخته بود. این دو بازیکن در دو فصل ۱۲-۲۰۱۱ و ۱۳-۲۰۱۲ مجموعا ۵۰ گل برای نیوکاسل به ثمر رساندند.

فردی کانوته (۱۴۴ بازی، ۴۳ گل)

مرد سال فوتبال آفریقا در سال ۲۰۰۷، ۵ فصل را در لندن و به همراه تیم های وستهم و تاتنهام سپری کرد. البته موفقیت اصلی کانوته بعد از خروج او از لیگ برتر و پیوستن به سویا حاصل شد؛ جایی که او در دو فصل متوالی قهرمان جام یوفا شد و در هر دو فینال برای سویا گلزنی کرد.

ریاض ماهرز (۱۵۰ بازی، ۴۳ گل)

به عنوان بازیکنی گمنام از لوهاور به لسترسیتی پیوست و با ۱۷ گل و ۱۱ پاس گل، نقشی اساسی در قهرمانی روباه ها در فصل ۱۶-۲۰۱۵ لیگ برتر ایفا کرد. او هم اکنون در منچسترسیتی یکی از بهترین بازیکنان پپ گواردیولاست.

شولا آمئوبی (۲۹۸ بازی، ۴۳ گل)

تمامی بازی ها و گل های آمئوبی در لیگ برتر با پیراهن نیوکاسل رقم خورده اند. او هرگز نتوانست در یک فصل تعداد گل های خود را دو رقمی کند (بهترین آمار آمئوبی ۹ گل در فصل ۰۶-۲۰۰۵ بود) با این حال در سنت جیمز پارک همواره از آمئوبی با احترام یاد می‌شود.

محمد صلاح (۶۱ بازی، ۴۰ گل)

پادشاه مصری هرگز نتوانست خود را به ترکیب اصلی چلسی تحمیل کند اما بعد از سپری کردن دورانی خوب در رم به لیگ برتر بازگشت تا این بار پیراهن لیورپول را به تن کند. او فصل قبل ۳۲ گل در لیگ برتر به ثمر رساند تا رکورد گلزنی در فصل های ۲۰ تیمی لیگ برتر را بشکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج