۸۰۰۴۶۳
۱۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

بازار پر نوسان لوازم خانگی؛ قیمت‌ها ۳ برابر شد

بازار لوازم خانگی روزهای عجیبی را می‌گذراند؛ از بالارفتن قیمت دلار تا ممنوعیت واردات؛ ماجرایی که باعث شده قیمت لوازم خانگی به نسبت پارسال چندبرابر شود؛ جالب اینجاست که کسبه این بازار می‌گویند افزایش قیمت لوازم خانگی ایرانی بمراتب بیشتر از خارجی‌هاست.

برترین ها: اتفاقاتی که در چند ماه گذشته در اقتصاد ایران رخ داد باعث شد تا نه تنها بازار دچار تکانه و افت و خیز شود، بلکه اتفاقاتی را رقم زد که برای خیلی‌ها چندان منطقی به نظر نمی رسد؛ یکی از این اتفاقات در بازار لوازم خانگی افتاد؛ آنجایی که به گفته برخی از فروشندگان لوازم خانگی در بازار، رشد قیمتی لوازم خانگی ایرانی که قطعاً تاثیر ارز در قیمت‌گذاری آن به مراتب کمتر از لوازم خانگی خارجی وارداتی است، بیشتر از قیمت لوازم خانگی خارجی است.

اوضاع بازار لوازم خانگی به قدری خراب است که هم مشتری‌های ما به دلیل نوسانات قیمتی و هم بخاطر کاهش توان خرید، تمایلی به خرید ندارند؛ مثلا ماشین لباسشویی را در همین مدت از ۳ میلیون تومان به ۷ میلیون تومان رسید یا بفروشیم. یا ظرفشویی که تا یک ماه پیش ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود، الان ۹ میلیون قیمت خورده؛ خب در این شرایط اوضاع ما چطور باید باشد؟ بیشتر از ۱۰ روز است که ما هیچ جنسی را فاکتور نکردیم.

بازار پر نوسان لوازم خانگی؛ قیمت‌ها ۳ برابر شد

این وضعیت عذاب آور است چون 80 درصد مشتری‌های ما خانواده‌هایی هستند که برای تامین جهیزیه و لوازم اولیه زندگی‌شان به بازار آمده‌اند ولی وقتی قیمت‌ها را می‌بینند دست خالی از مغازه بیرون می‌روند.

در حالی که در بازار لوازم خانگی خارجی، عمده افزایش قیمت‌ها به دلیل ممنوعیت واردات لوازم خانگی و نبود جنس در بازار است. الان فروشنده‌ای که جنس خارجی می‌فروشد، موجودی انبارش را می‌فروشد؛ برای همین هم هست که نه تنها قیمت یک جنس از یک برند در تهران و شهرستان متفاوت است بلکه در همین بازار هم مغازه به مغازه، قیمت یک جنس متفاوت است.

نوسان قیمت لوازم خانگی داخلی اگر بیشتر از خارجی‌ها نباشد کمتر نیست؛ چون به گفته خودشان، لوازم و قطعات اجناس آن ها هم از خارج وارد می‌شود و در ایران فقط مونتاژ می‌شود.

اکثر قطعات لوازم خانگی ایرانی هم چینی است و مثلاً یخچالی که حدود یک میلیون و 100 هزار تومان بود الان بیش از 3 میلیون تومان شده.

قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار به نسبت سال گذشته تقریباً 3 برابر شده است. یک روز کارخانه می‌گوید ورق گران شده، یک روز قیمت مواد پتروشیمی بالا رفته و یک روز می‌گویند رنگ نداریم. این تازه منهای کمپروسور و ال‌ای‌دی و قطعاتی است که از خارج کشور وارد می‌شود.

اصلا هیچ نشانه‌ای از پایین آمدن قیمت در بازار نیست؛ حتی در این چند وقت که قیمت دلار پایین آمده، لوازم خانگی ایرانی برعکس عمل کرده اند و افزایش قیمت داشته‌اند و شاید در همین چند هفته 10 تا 15 درصد قیمت لوازم خانگی ایرانی گران‌تر شد.

وضعیت بازار به قدری بد است و فروش به اندازه‌ای پایین آمده که فروشندگان به جای سود 10 درصدی که مصوب اتحادیه است، مجبورند اجناسمان را با سود 2 تا 3 درصدی بفروشند چون در این شرایط، بازار کشش سود بیشتر را ندارد و مشتری‌ها همین مقدار هم توان خرید ندارند.

دو هفته پیش همه برندهای معروف ایرانی قیمتشان را 15 تا 20 درصد افزایش دادند. جالب این است که هیچ نظارتی بر شرکت‌های داخلی وجود ندارد و در برخی لوازم خانگی بزرگ مثل لباسشویی، توان قیمت جنس ایرانی و خارجی تنها 200 هزار تومان است؛

وقتی مشتری می‌بیند لباسشویی ایرانی 5 میلیون است و مشابه کره‌ای آن 5 میلیون و 200 هزار تومان، چرا باید جنس ایرانی بخرد؟ خب معلوم است این قیمت‌ها اصلا معقول نیست.

حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی می گوید: مشکلات مختلفی دامنگیر بازار لوازم خانگی شده است؛ از گرانی گرفته تا نبود جنس در بازار و وارد نشدن بسیاری از قطعات و مواد اولیه برای این صنعت، همگی باعث شده تا توان تولیدکننده کاهش یابد.

غزنوی گفته است: تحریم‌ها نه تنها برای تولید داخل فرصت نیست بلکه به منزله تهدید هم هست زیرا این محدودیت‌ها برای تولید مشکلات زیان باری به وجود آورده است، درحال حاضر تمام مسیر‌ها به سمت تولید بسته است و این گونه نیست که مسیری بسته شود و انتظار توسعه هم داشته باشیم.

عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌گوید: مطابق نیاز کشور به طور متوسط به میزان ۱ میلیون و ۵۰۰ دستگاه یخچال، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ماشین ظرفشویی، ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار اجاق گاز و ۱ میلیون ۲۰۰ هزار دستگاه ماشین ظرفشویی در طول یک سال نیاز داریم که متاسفانه این تعداد برای امسال درنظر گرفته نشد. همچنین براساس آمار وزارت صنعت در ۶ ماه اول سال شاهد بیشترین کاهش تولید داخلی بودیم؛ به طوریکه نزدیک به ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش تولید داخلی را تجربه کردیم.

او مهم‌ترین مشکل فعلی این صنعت را انتقال ارز عنوان کرد و گفت: از یک ماه پیش تاکنون به دلیل تحریم‌های اعمال شده مشکل انتقال ارز به کشور را داریم جدا از مشکلات مطرح شده ارز‌های فعلی به لوازم خانگی اختصاص داده نمی‌شود که همین مسئله مشکل را بیشتر می‌کند.

غزنوی بیان کرد: اگر به حال این بازار فکری نشود ممکن است در ماه‌های پیش رو باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم البته از یک ماه گذشته تاکنون افزایش قیمت ۱۰ درصدی را شاهد بودیم که ممکن است با ادامه روند فعلی قیمت‌ها باز هم صعودی شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      البته این کسبه که بیشتر فیلم بازی می کنن تا حرف دلشون باشه اما خوب در اینکه گرانی کاذب بیداد می کنه حرفی نیست و باید گفت چشم و دل مسوولین روشن که فقط میگن همه چی آرومه اتفاقی نیافتاده ؛ هنوزم نمی خوان به خودشون بیان و چاره ای بیاندیشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با این شرایط دیگه ما جوونا می تونیم به ازدواج فکر کنیم؟

      • بدون نام

        زنوی گفته است: تحریم‌ها نه تنها برای تولید داخل فرصت نیست بلکه به منزله تهدید هم هست

      • بدون نام

        11:06ادم برای ازدواج باید انگیزه واحساس تعهد در خودش داشته باشه داشته باشه والا شما که حتی قبل گرانی ها هم حاضر به ازدواج نیودین والان هم که بهانه دستتون افتاده

      • بدون نام

        من 11:06 نیستم قبل از این گرونی ها می خواستم ازدواج کنم ولی الان دیگه نمی خوام تصمیم گرفتم مهاجرت کنم با اون پولی که گذاشته بودم کنار

      • hassan.h

        هم وطن نخرید
        علاج غلبه بر گرانی ها در بیشتر موارد نخریدن است زیرا در این فاصله چند ماهه برخی تولید کنند از فضای کسب و کار و ساده لوحی ملت همیشه در صحنه خرید ، سوء استفاده اساسی کردند لطفا عقل ها را به کار گیرید

    • محمدازلرستان

      خدا بهمون فقط رحم کنه اوضاع زیاد خوب نیست نمیدونم اون 24میلیون که رای دادن به روحانی بفهمن چه بلای سرشون اومده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره حیف شد که ممووودی رای ندادن

      • بدون نام

        اون 24میلیون بازم نمیفهمن چو ن نادانن

      • بدون نام

        رئیسی بود همه چی درست بود؟ فکر کنید تو رو‌خدا

      • بدون نام

        مگه تقصیر روحانیه این وضعیت؟ ...

      • بدون نام

        خودتون هم می دونید مردم چرا به روحانی رای دادند؟؟ لطفا از آقای رئیسی اسطوره نسازید حالا

      • وحید

        رئیسی بود که بدتر میشد

      • سید

        ریسسی جونتون بود الان داشتیم تو تنگه هرمز میجنگیدیم
        همین آب آشامیدنی هم قحطی اش میومد

      • بدون نام

        24 ميليون به روحاني راي دادن چون نمي خواستن رئيسي رئيس جمهور بشه بفهميد اينو

      • بدون نام

        بین بد و بدتر عقل حکم میکنه بدو انتخاب کنی البته من الان به این نتیجه رسیدم اگه اصلا انتخاب نکنی یه تلنگری میشه برای سیستم که اینقدر به پشتوانه ی حضور مردم نتازونه

      • hassan.h

        باز فرصتی شد که به دیکته نانوشته ابراهیم رئیسی یه عده نمره بدهند
        نمره ندید نه خوب نه بد
        آخر عقل های کل به دیکته نوشته شده باید نمره داد

    • یوسف

      چند روز پیش رفتم یک گاز خریده ام . وقتی اون را آوردم خونه و نصب کردم فندک چند تا شعله اون که اصلا کار نمیکرد . بعد از یه روز دائما بوی گاز می اومد ، پس از بررسی مشخص شد چند جای اتصالات آن در زیر گاز نشتی داشت ، الان که به فروشنده تماس گرفتیم جوابگو نیست . تو را خدا شما بگید من خریدار چه تقصیری اینجا دارم و چه کار باید بکنم. تازه کلی با خانمم بحثم شده که حتما باید کالای ایرانی بخریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر خودت هستی کی کالای ایرانی میخره

      • هم وطن

        اگه باگارانتی گرفتی برو بندازش درمغازش .اگه هم بدون گارانتی هست وظیفشه جنس خرابشو عوض کنه.مردم بابدبختی ی جنس میخرن

      • مصطفی

        . گارانتی همه محصولات لوازم خانگی معمولا تا یک هفته گارانتی تعویض دارن. البته باید نمایندگی براتون نصب کرده باشه.

      • بدون نام

        شما اصول‌گرا هستید؟

      • بدون نام

        مگه ضمانت نامه نداشته يا خودشون نيومدن نصب كنن كه اين مشكلات پيش اومده؟

      • بی نام

        یوسف جان سلام
        عزیزم اشتباه کردی من هم چند سال پیش یک گاز ایرانی خریدم سالی حداقل دو بار سرویس می کردم آخر هم گاز نشد فروختم ده هزار تومن رفتم گاز خارجی خریدم ...

      • بدون نام

        کاری که مردم فرانسه به خاطر یه افزایش قیمت ناچیز کردن و ما با سه برابر شدن قیمتها هم عرضه ی انجامشو نداریم

    • بدون نام

      مهم اینه که امنیت داشته باشیم بقیه همش چرت و پرته

      پاسخ ها

      • گلادیاتور

        درتو بزار

    • بدون نام

      کشور نابسامان = مردم نابسامان

    • بدون نام

      خدایا به دختر دارها رحم کن مسولین مملکت ایران از یزید هم بدتر هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یزید!!!


        اینا خود شیطان هستند

      • بدون نام

        یزید به یه گروهی ظلم گرد، این ا به ۸۰ میلیون ستم کردند، انسانیت رو پایمال کردند.

      • بدون نام

        به جای اینکه کلی پول حروم کنید برای جهاز پول رو برای دخترتون سرمایه گذاری کنید.کی قراره از این فرهنگهای کپک زده دست بکشید؟

      • بدون نام

        والا باید خدا به پسر دارا رحم کنه اول و آخر چهار تا وسیله قدیمی از مد افتاده درب و داغون که از موقع تولد مادر زن خریده میاد تو خونه پسر. باید بره همه چیز رو دو مرتبه بخره.کار که نیست میشه از جیب باباش

      • بدون نام

        جهیزیه ندن خووووو ....مگه نه اینه که مهریه را هم نمیگیرن پس خدا وکیلی برای چی جهیزیه میدن ؟؟؟؟

      • بدون نام

        8:11 دمت گرم

      • بدون نام

        بدون نام 20:21از اون مادرشوهرای عتیقس...حالا باز یه عده میان میگن به مادرشوهرا توهین کردی دقت کنید من نگفتم همشون عتیقن گفتم ایشون جزو دسته ی عتیقه هاست

    • بدون نام

      جنس هاتون رو بار کامیون کنید با فروشندگان سمت مرزها هماهنگ‌کنید بفرستید واسه تون بفروشن ۲۰۰ درصد سود میکنید
      باور ندارید یک سر به شهر های مرزی بزنید
      میلیاردها میلیارد جنس فقط جلو مغازه هاشون گذاشتن بار هاشون به انبار ها نمیرسه
      مستقیم از کامیون به وانتهایی که جنس ها رو میبرن سمت مرز
      روزانه صدها ملیون هم‌فروش دارن
      بخدا دیدم که میگم حرف الکی نمی زنم

    • بدون نام

      بذاربره. بببن تاکجامی خوادبره. البته. باتدبیرمیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا چاه ویل جهنم ....بغیر از اون به کجا میخاد بره

    • بدون نام

      تحریمها هیچ تاثیری ندارند!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخ منظورشون خودشون بودن نه ملت

    • ق ج

      تولیدات داخلی ،پدر مردم دراورد ،بعد میگن از تولید داخلی حمایت کنید ،تولید داخلی بزرگترین خیانت را به ملت داره انجام میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشه حباب

      • بدون نام

        لااقل نگویید خود کفا هستیم چون مونتاژ کاریم

      • امیری .

        واقعا

      • بدون نام

        همه این گرانی وبدبختی ناشی از خود کامگی مسئولین ودرک نادرست آنها از دنیاست با دروغوفریب نمی توان مملکت را اداره کرد اینکه می گویند تحریم کار گر نیست دروغی بیش نیست و بدون بازگشت به جامعه جهانی مشکل حل نخواهد شد وبدتر هم می شود مردم کشورشون وست دارند ومشکلات بیشتر از این راهم تحمل می کنند منتها جواب درست را از مسئولین بشنوند که چرا تحریم می شویم چرا؟؟؟؟؟؟؟؟،

      • بدون نام

        اتفاقا تولیدات داخلی بعضیاشون خیلی با کیفیته مثلا پارس خزر که دولت واقعا باید ازش حمایت کنه تا کشور را تامین کنه

    • بدون نام

      ...بعدازچهل سال بیاد تولیدداخلی افتادند، همان چند کارخانه نیم بند داخلی سابق هم ازکارافتادند(مثل ارج و آزمایش) چندتایی هم که بعدازانقلاب راه افتادند، بدلیل حمایت نشدن ورشکست شدند (مثل صنام، صاایران..) البته بجای اینها کارخانه یخچال موشکی، کولر موشکی، تلویزیون موشکی.. خلاصه تادلت بخواد موشک داریم، ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا چشم آدمهای مانند تو کور شود اگر توان موشکی نبود تو الان داشتی کفشهای دشمنان کشور آریایی سربلندمان را با زبان درازت پاک میکردی پاینده ایران

      • بدون نام

        11:43 واقعا هم چشم ملت کور شده از دست امثال شما

    • بدون نام

      قیمت رو بیارین پایین، مشکل حل میشه!

    • بدون نام

      اقتصاد مملکت فلج شد رفت پی کارش وسلام

    • بدون نام

      تولیداخلی یعنی حقه بازی یعنی سرمردموگل گرفتن .یعنی جنس مزخرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما توليد داخلي نداريم قطعات از چين ميارن اينجا اسمبل ميكنند ميگن داخلي

    • هم وطن

      من خودم دارم جهیزیه واسه دخترم میخرم جنس دقیقا سه برابر گرون شده ولی خداشاهده همین مغازه دارها ازاین فرصت حسابی سو استفاده میکنن و رحم به هموطنای خودشون تو این شرایط نمیکنن هرکسی جنسشو هرچقد زورش میرسه ودلش میخواد به خلق الله میفروشه ازی مغازه تا دوتا مغازه اون طرفتر سیصد چهارصد هزارتومان اختلا ف قیمت هست .همچین فروشندگان بی انصافی امیدوارم ازاین بدتر به سرشون بیاد وجنساشون رو دستشون بمونه . و پولی که ازفروش گرون انداختن بدس میارن بی خیروبرکت براشون باشه.آمین. بهتره بجای اینکه کلاه سرهموطن خودت تو این شرایط بذاری به حق خودت قانع باشه تا این شرایطو همگی پشت سربزاریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من یه دختر ایرانیم، دیگه به طور کل قید ازدواج زدم حداقل 100 میلیون باید پول جهزیه بدم که البته 10 میلیونم ندارم

      • مریم

        انشالاه که بازارشون کساد باشه حالا حالاها

      • وحید

        ملت ما سالهاست که خودشون به خودشون رحم نمی کنن. بالاخره یه فرقی بین کشور ما با جهان پیشرفته باید باشه. نمیشه انتظار داشت که مردمی که سر همو کلاه میزارن و به حق هم احترام نمیزارن مثل امریکا و اروپاییها زندگی کنن. بالاخره باید همه چیمون به هم بیاد. اخلاقمون به اقتصادمون.

      • بدون نام

        دختر ایرانی که ازدواجش در گرو جهیزیه وچند تکه اشغال فلزی وپلاستکی باشه همون بهتر که ازدواج نکنه وفرزندان مادی مثل خودش بارنیاره

      • بدون نام

        واقعا میگم شماها وقتی که مهریه که حق قانونی وشرعی زن هیت را از داماد نمیگیرین چرا براش جهیزیه میبرین ...واقعا مغز حر حوردین یا اینکه دخترها را بادادن جهیزیه از سرسون وا میکنن ؟!!!!

      • بدون نام

        دختر ايراني والا پسر ايراني هم پول اجاره خونه و گرفتن عروسي رو نداره همه رو نابود كردند

      • بدون نام

        مردمی که تو قید مادیات نبودند دیدیم چطوری بچه ها شون رو بزرگ کردند، 8:16 لطفا شعار نده

      • Immortal

        ۹:۱۷اقا یا خانم هموطن عزیز
        در مورد گرانی اجناس بی کفایتی وابستگی محض صنایع مهمترین علت هست اما اون کاسب بدبختی هم که شما اینجوری درموردش قضاوت میکنید بی تقصیره و داره تو همین خراب شده زندگی میکنه. اگر داره جنس خرید قبلشو به قیمت جدید میفروشه بخاطر اینه که دوباره باید بجاش جنس بیاره ۳ برابر قیمت قبل اگر با قیمت قبل جنسو بده ورشکسته میشه عزیز! درک کنید کاسبهه هم.منبع درامدی جز مغازه ندارن باید بابتش کلی هزینه اجاره و اب و برق و گاز و عوارض و مالیات بدن هر وقت کاسبی کردی معنی و علت این کار رو درک میکنی!

    • گلادیاتور

      خدالعنتتون کنه ک الان ی تلویزیون میخوام بگیرم کمتر۶تومن نیست.آخه چ ارزشی داره ک من۶تومن بدم ی تلویزیکن.
      ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجا قیمت میگیری
        دیگه چاخان نکن

    • بدون نام

      افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی که ربطی به ارز ندارد ، دلیل بی کفایتی و سوء تدبیر و عدم نظارت دولت اصلاحطلب روحانی و جهانگیری است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كلا تو باغ نيستيا

    • شهروند1

      در مملکت ما اوضاع شیر تو شیر ات مسئولین کنترال بازار یا مردن ویا سرشان به آخورشان بنده مثلا کالاهای اساسی با ارز 4200 وارد میشه با ارز نیمایی بفروش میرسه یکی از اقلام برنج پاکستانی که 120هزار تومان شده

    • بدون نام

      آقای رحمانی وزیر صنعت، تازه تشریف آوردن قرار شده از 15اذر قیمت لوازم خانگی پایین بیاد. ببنیم این آقای وزیر براي مردم چه میکنه، خداکنه گند نزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقد مگه می خواد پایین تهش الان که سه برابر شده به اندازه یک دهم قیمت اولش کم میشه اونم در بهترین حالت ممکن

    • بدون نام

      چشم کاسبا کور شه
      ما کارمندا و کارگرا داریم له میشیم
      کاسبا به فکر سود چند برابری هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا كاسبا قيمت كالاشون و ضرب در 4 كردند ما كارگرا چطوري حقوق مون و ضبدر 4 كنيم

    • بدون نام

      اشکالی نداره ...

    • بدون نام

      علی برکت الله دولت روحانی

    • بدون نام

      تاوان ندانم كاري مسئولين دولتي و لشكري و مردم بدبخت بايد بدن مردمي كه تو تمام لحظه هاي حساس يار و ياور كشور بودن و هستن (جنگ,تحريم و،،،)ولي اونهايي كه از همه ما بهتر درس امام حسين ميدن موقع عمل از بني اميه در مال اندوزي بدترن

    • بدون نام

      خداقوت بازاربی سرصحاب.

    • بدون نام

      منظور اون فروشنده از 2-3 درصد سود اگه 200-300 نبوده مطمئنم کمتر لز 50 هم نیست. ما خودمون فروشنده ایم

    • بدون نام

      خدایا مهربان، به امام زمانت قسم میدیم ما را از این مملکت بی صاحب نجات بده ما را از این گرانی های کمرشکن نجات بده خدا شاهده بیش از سه ماهه گوشت به خونه ما نیومده شرمنده بچه هامونیم....

    • مهدی

      شما که میگید تحریم‌ها رو دور می زنیم .دور بزنم یا نزنم به به

    • بدون نام

      بخدا قسم پدرمان درامد تا برای جهیزیه یک یخچال ولباسشویی پیدا کردیم اون هم با چند برابر قیمت چند ماه پیش باز هم خدا خیر بده به مدیر قسمت فروش اون فروشگاه باز هم به قیمت بیرون بهمون نداد خدا هیچ پدر ومادری را شرمنده بچه نکنه این از مردم خودمون اون وقت به داد کشورهای دیگه میرسیم چراغی که به خونه رواس به مسجد حرام است

    • بدون نام

      مسوول بی عرضه به درد نخور : تحریم ها هیچ اثری نداره .. ما از تحریم ها عبور میکنیم که هیچ کل دنیا رو هم به خون و آتیش می کشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم ايران سو استفاده گرند بيش از تحريم گران كردند بايد با زور و اعدام درست بشن

    • بدون نام

      به درک به جهنم ده برابر بشه خدایا خودت به سزایشان برسان

    • بدون نام

      تازه اول راهیم یک ماه از تحریمها هم نگذشته تا دو سال دیگه تخم مرغ و نان هم گیرمان نمی آید به لطف روحانی.

    • بدون نام

      خداوند نسل کثیف ترامپ و امثالش را بردارد
      با اینکه مقصران اصلی داخلی هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سو استفاده گران داخلي بدتر از 100 تا ترامپ هستند

    • بدون نام

      حالازوده هنوز زیاد گرون نشده گرونی را وقتی میفهمید که بنزین نگون بخت دونرخی بشه اونوقته که وضع فعلی را بهش میگیم عجب ارزونی بود و نمیدونستیم فقط ناشکری میکردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود دولت دنباله گروني بود بخاطره كم بود بودجه و تورم و نقدينگي زياد تزريقي

    • فارس

      ما که قید همه چیز زدیم و زندگی ساده مون دوست داریم کاری نداریم قیمت چنده اعصابمون خرد نمیکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من دختر دم بخت هم ای کاش می تونستم

      • بدون نام

        دخترم حق داري بخدا سايد بوش 7 توماني رو كردن 27 تومان خدا لعنتشون كنه

    • بدون نام

      اینا که میگن ۲۰ درصد ارزش پول ملی رو بردیم بالا پس چی شد هیچ چیزی که ارزون نشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بايد با زور وارد كننده و توليد كننده داخلي را وادار به كاهش كنند

    • تالا

      مهم اینه که امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه .....تازه منزوی شم کردیم با تدبیر .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خ خ خ ها ها
        ولي پوست ملت ايران كنده شده فقط

    • سعید

      اینا همش کار دشمنه

    • کارمند

      اگر کاهش قیمت دلار فرمایشی ودستور ی وموقتی نبود
      باید اجناس هم کاهش پیدا میکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو ايران هر چيزي ميره بالا بايد با چماق بياد پايين
        تعزيرات و بازرسي بايد پوست وارد كننده هاي كالا هاي خارجي رو بكنه
        انبارهاي بوش پر كالاست

    • بی نام

      این فروشنده‌ای لوازم خانگی ،واقعا بیچاره شدند ،من کاسبم میدونم ،اگه مردم قدرت خرید نداشته باشن ،اونها بیشترین ضرر رو میکنند و مجبورند که کاسبی رو تعطیل کنند ،خیلی هاشون مغازه اجاره کردند و اونها نمیتوانند با این وضع گرانی اجناس دوام بیاورند و کل سرمایه شون از دست میدهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول از اين كه اينها در زمان خوب اقتصادي آنقدر ملت و چاپيدن كه برشگست نميشوند
        دوم اين كه الان از اب گل الود خوب دارن ماهي ميگيرن
        تنها 20 درصد فروششون اومده پايين اونم دارن با قيمت هاي سرسام اور جبران ميكنن

    • بدون نام

      اینا 20درصد گول ملی را بردن بالا نه پول ملی را فقط ملت بدونین این از رو نخواهن رفت حتی اگه همه ملتا فدای خوشون کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت خودش مقصر تمام این گرانیهاست بیشتر بدهی دولت با این ترفند پرداخت شده ولی دیگه الآن دولت نمیتونه جمعش کنه مونده توش وقیمتها سگ دو میزنن !!!!!!!!!

      • بدون نام

        سزای گرانی فقطوفقط نخریدنه نخرید تا به عمو عمه بیفتن

    • بدون نام

      در شرایط شعب ابیطالب هستیم، شوخی که نیست.

    • بدون نام

      مسئولین بوون معرفی فقط فیلم وسیل آشپز خونشونو نشان بدند اگر یک وسیله آشغال ایرانی توش بود خوب برای مردم نقشه کشیدند وبنجلهای توی انبارها را صد برابر کردند دروغ گوها شما به تنها چیزی که فکر نمکنید مردم هستند آیا دیگه غیر از مرفه هان بی درد کسی جرئت میکنه فرزندش را عروس یا داماد کنه انشاالله آه این جوانها دامنگیرتون بشه ومرگتون بیاد

    • بدون نام

      إإ اینها که همش میگن تحریم فرصته پس چی شد، حالا روز خوبمونه مسئولین ما هم که خودشان را زدن به خواب

    • بدون نام

      از همه هزینه های ازدواج هم که بگذریم جهیزیه رو که نمیتونیم بیخیال بشیم هر قدر هم که ساده باشه کلی پول میخواد،البته اگر بشه با این اجاره ها یه خونه پیدا کرد و البته اگر قبل از همه اینها شغل داشته باشیم...

    • بدون نام

      کاربر15:19دقیقه فکرکنم اطلاع نداری ازقیمتها من خودم چند روز

      پیش ی تلویزون ال ای دی گرفتم 8 میلیون .چرا که نه دیگه همه چی خراب شده مثل قبل نیست.

    • بدون نام

      واقعن؟ تورم که 0.2 درصد بود!

    • بدون نام

      بنده خودم نمايندگي بوش دارم قيمتها 4 برابر شده نه سه برابر ضمنا شركت مهستان و سيهاوي كه وارد كننده بوش هستند به نمايندگي هاي خودشون هم جنس نميدهند و سعي ميكنند كالاهاي احتكار شده در انبارهاي شورآباد خودشون را توسط فروشگاهاي خودشون بصورت قطره چكاني با قيمت هاي گزاف بفروشند ....
      سايد 7 توماني بوش الان 27 ميليون تومان
      ظرفشويي 3.500 توماني بوش الان 14 ميليون تومان
      جاروبرقي 800 توماني الان 3500 تومان
      دقيقا قيمت ها 4 برابر شده

    • بدون نام

      از تحريم ها و افزايش قيمت دلار وارد كننده ها و توليد كنندگان داخلي سو استفاده كردند و قيمت ها را 4 برابر افزايش دادند
      هيچ نظارتي وجود ندارد

    • بدون نام

      راه حل فوري
      وارد كننده هاي شركت هاي زير و اعدام كنيد حساب كار دستشون مياد اينها سالهاست خون ملت و تو شيشه كردن

      واردكنندهاي سامسونگ
      وارد كننده هاي ال جي
      وارد كننده بوش

    • بدون نام

      سلطان لوازم خانگي و محاكمه و اعدام كنيد

    • بدون نام

      تو هر صنفي كه به مردم اجحاف ميكنند سلطانشون و اعدام كنيد

      سلطان گوشي
      سلطان لوازم خانگي
      سلطان خودرو

    • بدون نام

      تورم لوازم خانگي 400 درصد هست

    • بدون نام

      این مردم هنوز جا دارن
      این مردم تحمل میکنن...

    • محمدهادی

      سلام بعلت مشکلات مالی تا الان نتوانستم ازدواج کنم آیا خانمی هست با من ازدواج کن و شرایط مالی من درک کن ۳۰سالمه لیسانس حسابداری دارم مدتی بیکار شدم درآمد ندارم پس اندازی ندارم و کسی ضامنم نمیشه وام بگیرم کار ازاد راه بندازم،سن خانم برام مهم نیست فقط درکم کن. ...

    • ۹

      این حرفا رو قبول ندارم من گازم و یخچالم ایرانیه ده ساله ازدواج کردم و خیلی راضیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج