۸۰۱۸۲۲
۱۹ نظر
۵۰۰۱
۱۹ نظر
۵۰۰۱
پ

دادستان: نامه ظریف فاقد دلایل و مستندات بود

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه نامه ۱۲ صفحه‌ای آقای وزیر محترم امور خارجه در پاسخ نامه بنده حاوی هیچ مستند و دلیل و مدرکی که قابل تعقیب باشد نبود، گفت: بنده منتظر هستم که از ناحیه ایشان و هر مقام اجرایی دیگری اگر مستندانی هست به ما ارسال شود و مطمئن باشند که ما تعقیب می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور درباره اظهارات وزیر امور خارجه در رابطه با وضعیت پولشویی در کشور گفت: اولا شرایط کشور از لحاظ مسایل داخلی و خارجی به گونه‌ای است که بسیاری از امور خصوصا توسط مسئولین باید رعایت شود و مراعات بیان برخی از مسایل را داشته باشند تا مورد سوء استفاده دشمن قرار نگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در بیان نکته دوم با تاکید بر اینکه وزیر امور خارجه در شرایط کنونی و با توجه به مسایل ارتباط بین المللی باید تقویت شود، ادامه داد: دیپلماسی بین المللی نظام جمهوری اسلامی از کانال وزارت امور خارجه و شخص وزیر انجام می‌شود و نباید وزیر امور خارجه تضعیف گردد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: نکته سوم اینکه بحث پولشویی یک بحث است که امروز مرتبط با مباحث خارج از کشور است، بحث FATF و چهار لایحه قانونی که دولت به مجلس داده است نیز مطرح است، ولی در این شرایطی که دشمن ما را تحریم اقتصادی کرده و برای گرفتن برخی از امتیازات فشار وارد می‌کند و می‌خواهد چهره داخلی کشور ما را ملکوب نشان دهند، اینکه از زبان وزیر امور خارجه ما این مسائل راجع به پولشویی مطرح شود خیلی موجه و حکیمانه نمی‌بینم.

وی با اشاره به اینکه آقای وزیر محترم امور خارجه نباید در این شرایط در عرصه پولشویی این حرف‌ها را می‌زد،اظهار کرد: بنده وقتی مطالب ایشان را شنیدم بر اساس وظیفه و تکلیف، نامه‌ای نوشته و خواستم که مستندات را برای پیگیری به دادستانی کل ارسال نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان داشت: یک نامه ۱۲ صفحه‌ای را چند روز قبل برای بنده فرستادند که یکسری بیانات خودشان را در آنجا باز توضیح داده بودند، همچنین حاوی مسایل دیگری بود که خیلی مرتبط با آنچه ما خواستیم نبود و درآخر هم اشاره کردند که دلیل و مستندی ندارم که بخواهم بفرستم و یکی دو مورد بوده که به آقای رییس جمهور داده‌ام.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه نامه ۱۲ صفحه‌ای آقای وزیر محترم امور خارجه در پاسخ نامه بنده حاوی هیچ مستند و دلیل و مدرکی که قابل تعقیب باشد نبود، گفت: بنده منتظر هستم که از ناحیه ایشان و هر مقام اجرایی دیگری اگر مستندانی هست به ما ارسال شود و مطمئن باشند که ما تعقیب می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظارم این است که دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر تعامل و همکاری داشته و در مورد افرادی که ضربه به اقتصاد کشور می‎زنند، مدارک و دلایل را بفرستند تا بررسی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونی که پولشویی میکنه رد مگه میذاره ادرس غلط میذاره تو جابجایی کلی تراکنش بانکی میبینی خودتون گفتین ما میگفتیم چرا دستگیر نمیشن اینا میگفتین کلی حساب و خط موبایل بدون مشخصات و ثبت نشده داریم خودتون میدونید پولشویی وجود داره

    • سربانتین

      آره اصلا در ایران پول شویی نمیشه ، پول قشنگ خشک شویی میشه ، پول شویی برای کشور های دیگه هست که می خواهند پول کثیف را تمییز کنند. در ایران پول خشک و نو که از بانک میاد بیرون بی هیچ دلیلی غیب میشه

    • بدون نام

      دست ازسرکچل ظریف برنمییدارن بجای ظریف برین یقه وزرایی روبگیرید که اقتصادایران روبه بادفنا دادند

    • بدون نام

      ظریف استعفا
      روحانی استعفا

    • بدون نام

      ظریف باید محاکمه و بازداشت شود. در برجام هم خیلی امتیاز به طرف مقابل داد و هیچ امتیازی نگرفتیم ، گرانی و تورم و بی ارزشی ریال نتیجه برجام ظریف و روحانیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صدو پنجاه میلیارد دلار نو و تازه رو ظریف از کری و اوباما گرفت تحویل داد به کی نمی دونیم رنگشو ملت ندید مقصر خودشه

    • حسن

      آقای منتظری شما راست میگویی در این بحران مملکت نباید دشمن را خوشحال کرد قبول داریم ولی خودتان بهتر از ما میدانید هروز میشنویم که ولان مسئول باک ویا فلان فرماندار و فلان مسئول اختلاس و یا پولشویی کردن دیگر این مسئله شده یک عادت وزیر خارجه نباست در عموم این حرف را میگفت حالا گفته نماینده ها چرا بخوشان میگیرند لابت به خارج نبرده

    • بدون نام

      خیلی خوب است از ادعاهای جناح مخالف دولت مانند دریافت ۲۵۰۰ تابعیت آمریکایی و خیلی ادعاهای دیگر هم درخواست مدرک و مستندات شود . که خدا نکرده عدم رعایت عدالت احساس نشود . ! !!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مستنداتش هست برا همون درخواست نمیکنند

      • بدون نام

        علاوه بر دولت ، حفاظت اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات کذب بودن ۲۵۰۰ مورد را اعلام کردند . فقط ترامپ و حضرتعالی ان را مستند و صحیح میدانید .

    • بدون نام

      ظریف درست گفته ولی خب کسی که پولشویی میکنه از خودش سند و مدرکی بجا نمیزاره که ظریف بخواد ارائه بده . اینقدر خوب کارشون را بلدن که از ظریف سند خواستند

    • بدون نام

      ضرب المثل همیشه تازگی دارد، بشکنه دستی که نمک ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه کار مهمی کرده غیر الاف کردن مملکت و به گند کشیدن مملکت

    • بدون نام

      ظریف یه جمله گفت مجلس. قوه قضایه صداوسیما همه بسیج شدن ببینن داستان چیه ولی کارگرای هفت تپه 20 روزه اعتصاب کردن یه نفر نگفت شما دردتون چیه!

    • بدون نام

      فقط بهانه تراشی برای تصویب سی اف تی بوده. آقای ظریف با عضویت ایران در کنوانسیون های بین المللی مردم ایرانو بدبخت کردی. ترامپ از معاهدات دست و پاگیر خارج میشه تو ایرانو وارد این معاهدات می کنی.خدا ازت بپرسه تو که پاسخگوی این ملت نیستی

    • بدون نام

      کاربران محترم پولشویی از طرف هیچ نهاد و ارگانی انکار نشده است وهمه اذعان دارند به اینکه پولشویی وجود دارد اما ادعای ظریف اینست که کسانی هستند که اجازه مقابله با پولشویی را نمیدهند و برای این ادعا هیچ سند و مدرکی ارائه نکرده است و این از بی درایتی یک وزیر امور خارجه است که بدون اطلاع و بدون سند و مدرک چنین بلوایی به پا کند.

      پاسخ ها

      • بی نام

        درکجای گفته آقای ظریف این حرف شمابوده ده دفعه مطلب آقای ظریف روخوندم همچین چیزی روندیدم این همه کذب گویی روازکجابه ارث برده اید

      • بدون نام

        ظریف راست گفت یک کلمه گفت همه ریختن به هم پس هستند fatfچرا مخالف

    • بی نام

      از این آقای کریمی قدوسی که هرروز ی وحی بهش نازل میشه چرا سوال نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج