۸۰۱۸۳۸
۲۸ نظر
۵۰۴۰
۲۸ نظر
۵۰۴۰
پ

کشمکش بر سر خبر ازدواج سید احمد خمینی

ازدواج سید احمد خمینی، فرزند جنجالی سید حسن خمینی با یکی از نوادگان آیت‌الله گلپایگانی و چاپ گزارشی درباره خبری شدن این پیوند در یک روزنامه دولتی، واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است!

مجله مهر: ازدواج سید احمد خمینی، فرزند جنجالی سید حسن خمینی با یکی از نوادگان آیت‌الله گلپایگانی و چاپ گزارشی درباره خبری شدن این پیوند در یک روزنامه دولتی، واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است!

تصویر یک روزنامه شهروند در روز سه‌شنبه ۶ آذرماه ۹۷ که به انتشار خبر ازدواج سید احمد خمینی فرزند سید حسن خمینی و نتیجه امام(ره) اختصاص داشت، بازتاب‌های متعددی در میان اهالی رسانه داشته است. روزنامه‌نگاران مختلفی به این نحوه اطلاع‌رسانی روزنامه وابسته به جمعیت هلال‌احمر واکنش‌های مثبت و منفی نشان دادند. در این بین روزنامه‌نگاران اصلاحطلب با شدت بیشتری از این اقدام انتقاد کردند.

کشمکش بر سر خبر ازدواج سید احمد خمینی

برخی از این واکنش‌ها که در توییتر انجام شده را می‌خوانید:

علی احمدنیا سردبیر اسبق اصلاحات‌نیوز نوشته است: «روزنامه شهروند که با پول هلال احمر درحال مدیریت است گزارش ویژه خود را به ازدواج ناگهانی یادگار یادگار امام اختصاص داده. از گزارش عالی گورخواب‌های شهروند حالا رسیدیم به ازدواج ناگهانی! کجای این ازدواج برای مردم دارای اهمیته؟ در این شرایط کجای دغدغه مردم جای داره؟»

مهدی جلیلی مدیرکل اخبار چندرسانه‌ای ایرنا نوشته است: «وقتی از روزنامه‌نگاری ونک‌به‌بالا حرف می زنم که هدفش ارضای حس مزخرف تفاوت یک قشر خاص است، دقیقا یعنی همین. عکس صفحه اول روزنامه اجتماعی کشور که با بودجه بیت المال اداره می‌شود اختصاص پیدا کرده به ازدواج ناگهانی خمینی جوان به من چه؟ به مردم چه؟ الان باید غافل گیر شویم؟»

پوریا آسترکی فعال رسانه‌ای اما نگاه متفاوتی به ماجرا داشت و علت پرداخت به این مسئله را محوریت یکی سلبریتی به‌عنوان ارزش خبری می‌داند. او نوشته است: «روزنامه شهروند ازدواج خمینی‌جوان را تیتر یک گذاشته است. جدای از اینکه به «خمینی جوان» چه نگاهی داریم از دید روزنامه‌نگاری برای یک روزنامه اجتماعی کار درستی است، به موضوعی پرداخته که با ارزش‌خبری "ارجاع به افراد مهم/مشهور" سازگاری زیادی دارد و به همین دلیل جلب توجه می‌کند.»

روح‌الله رجایی قائم مقام روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر که خودش سابقه مطبوعاتی دارد و پیش از این دبیر اجتماعی روزنامه همشهری هم بوده نوشته است: «دردِ برخی دوستانِ اصلاح‌طلبِ مثلا منتقدِ روزنامه شهروند را میدانم و شاید شما هم بدانید. اگر از عینک برخی رفقای مشترک انقلابی هم نگاه کنم، حق دارند که بگویند شهروند انقلابی نیست. چون شبیه به جوان و وطن امروز نیست. از قضا حسن خمینی سوژه خوبی هم هست؛ این همه بحث یعنی ارزش خبری شهرت.»

فهمیه طباطبایی خبرنگار اجتماعی روزنامه همشهری که ارگان رسمی شهرداری تهران است نیز در توییتر خود این اتفاق را «روند حیف کردن یک روزنامه تاثیرگذار اجتماعی به یک مجله زرد» نامگذاری کرده و استفاده از عکس سیداحمد خمینی را «تلاش برای جذب مخاطب بر روی کیوسک آن هم با عکس یک ژن خوب بور و بلوند» تلقی کرده است.

حمید بازگشا خبرنگار خبرگزاری دولتی ایرنا نیز نوشته است: «جنجال های امروز در مورد روزنامه شهروند را متوجه نمیشم! همه جای دنیا مطبوعات به اصلاح زرد وجود دارند که اتفاقا مخاطبان زیادی هم دارند؛ مثل روزنامه TheSun که در بریتانیا منتشر می شود.»

علی رجبی خبرنگار مهر هم نوشته: «شهروند ِ(۵ آذر) یکی از معدود رسانه‌هایی بود که تیتریک زلزله داشت؛ تیتریک شهروند ِ(۶آذر) هم کماکان پیگیر زلزله بود. اما عکس‌یک آنها از انجایی‌که ترویجی برای آقازادگی است، کار ناپسندی است. کارویژه رسانه‌ی هلال‌احمر پیگیری معضلات اجتماعی است؛ نه تمجید یکی از مظاهر آن. #آقازادگی»

از سوی دیگر، محمد اکبرزاده، سردبیر خبرگزاری دانشجو نیز به زبانی طنز نوشته که «کار هلال احمر پرداختن به حوادث و اتفاقات ناگهانی است، روزنامه هلال احمر هم به یه ازدواج ناگهانی پرداخته، مشکلتون چیه؟!»

احسان سالمی دبیر فرهنگی روزنامه وطن امروز هم تقریبا واکنشی طنز به موضوع داشت و نوشت: «روزنامه شهروند با اختصاص تیتر یکش به ماجرای کم اهمیت ازدواج فرزند سیدحسن خمینی، مرزهای انتشار خبر و گزارش رپورتاژی در رسانه‌ها رو به شکل چشم‌گیری جا به جا کرد. خسته نباشی دلاور خداقوت پهلوان!»

اما اسماعیل رمضانی که مدیرمسئول روزنامه شهروند است در توییتر خود پاسخی کوتاه به انتقادات داده و بی‌توجهی روزنامه هلال‌احمر به زلزله اخیر را رد کرده است. او در توییت خود، نوشته است: «تیتر یک دوروز پیاپی روزنامه شهروند زلزله بوده پس گلایه اصلی منتقدان روزنامه امروز، چیزی جز پرداختن به احمدخمینی نیست. بر اساس کدام دلیل حرفه‌ای و ژورنالیستی انتخاب چنین سوژه داغ و موضوع روز فضای مجازی را رد می‌کنید؟ آیا پرداختن به فرزند هر شخص معروفی ترویج آقازادگی است؟»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا راست گفتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو این وضعیت وقتی جوان به سن چهل سالگی میرسد امکان ازدواج ندارد و خیلی از جوانها حتی قید ازدواج را زدند چرا چنین خبری باید تیتر شود

      • bsaa

        خدمت سربازی رفتن ایشون

    • حسین

      خدایی مملکت عجیبی داری....تووی این همه بدبختی مردم که به نونه شبشون محتاجن....چه فرقی میکنه ایشون چیکار میکنن

    • بدون نام

      از این سوژه‌ها پیدا کنید برای انحراف وسرگرمی مردم بازی بازیه

    • مهدی

      حالا اینها دلشان به حال بیت المال سوخته وقتی اخباری از خارج از کشور در باره بعضی مزخرفات چاپ میشه کسی اعتراض نمیکنه ولی برای سنت حسنه ازدواج که این شخصیت آنرا با کمترین سروصدا وهزینه که باید از آن به خوبی یاد شود اعتراضمیکنند

    • کد معرف هفتاد سی>>11113

      هرکی هرچی میخاد بگه پیوندتان مبارک

    • بدون نام

      دقیقا..چیکارکنیم ما؟باهرکی دوست داره ازدواج کنه.واسه مانون واب نمیشه این حرفا

    • بدون نام

      ازدواج این جوان مبارکه انشالاه موفق باشند

    • بدون نام

      مگه‌قراراست‌ازدوج‌نکنه‌خوش‌بخت‌بشن

    • بدون نام

      این خبر به مردم چه مربوطه مردم دارند از فقر میمیرند شما این خبر را مینویسید به مردم چه مربوط که کی ازدواج میکنه کی نمیکنه از مشکلات مردم از دست این دولت بنویسید

    • وانک علا خلق عظیم

      واقعآ متأسفم براتون نه عروسیش برای ملت انقلابی وشریف ایران نان وآب میشود نه انتقادهای آقایان دوروز هست فقط انتقاد عروسی تیتروجوان جنجالی بابا ول کنید نتیجه دیگه چی هست فکری به حال ملت کنید کرده که کرده مبارکش باشه نشرنداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب از این روزگار

    • پروانه

      خدا کنه جوانان مملکت تو سن این اقا بتونن به
      سنت پیامبر عمل کنن

    • علی اکبر

      سلام، فرزند جنجالی یعنی چی، کی گفته خوش قیافه بودن جنجاله و کی گفته آدمهای مذهبی باید ژولیده و نامرتب باشن، مگه این جوان بیست ساله چه اشتباه آشکاری کرده که اینهمه بهش حمله میشه

    • تامی

      بسه بابا، ول کنید این خبرای دوزاری و بی ارزش رو، ازدواج کرد که کرد دیگه

    • یعقوب

      راست میگویند بما چه مربوطه

    • بدون نام

      بابا ازاین نمایش این خبر خسته کننده حالمون بد شد اصلا مسایل خصوصی چه ربطی به جامعه داره این خبر فاقد ارزش خبریی ونشر میباشد خجالت بکشید حداقل یک خبر خوب بدید بااین گونه خبرها دردی به درد جوانان ما اضافه میشود که با این اوضاع دردناک اقتصادی توان اداره زندگی مجردیی هم حتی ندارند

      پاسخ ها

      • حرف تو حرف

        من وخیلی از مردم ایران خانواده امام خمینی را خیلی دوست داریم وخوشحال میشیم ازشان اطلاعات داشته باشیم چون نام خمینی عشقه. عزته مردانگیه حتی با همه مشکلاتی که داریم بی همتی دولتمردان کاری به این خانواده بزرگوار نداره

    • رضا

      اینکه یک جوان 20 ساله بتواند ازدواج کند جای خوشحالی است . پسر من 30 ساله است هن.ز نتوانسته ام قدمب برای اذواج او بردارم. چون بیکار است مسکن هم ندارد. خوشا به حال اقا زاده ها

    • بدون نام

      مردم چکار کنند این آقا ازدواج کرده

    • بدون نام

      یک مشت آدم بیکار بی عار،اینهمه مردم مشکل دارند گیر دادند به ازدواج یک فرد عادی مملکت.

    • بدون نام

      وام ازدواجش بدین ببیته چقدر سخته ضامن میخواد پارتی میخواد اقساطش یک دونه عقب بیوفته آبروتو پیش ضامنت میبرن

    • احمد

      خب ازدواج اين دونفربه کسي ربطي نداره ازدواج کردند همين به کسي مربوط نيست

    • سلام

      فراد یادتان نره حتما تتر بزن این چند روز تتر ازدواج را زدی واقعا مشکلاتمان حل شد انشاءالله تا آخر عمر از این حرفها باشد

    • بدون نام

      مبارک باشه انشاالله خوشبخت بشن

    • بدون نام

      بدبخت مردم ساده ایران
      با این سوژه هم روزنامه درپیت شهروند و هم سیداحمد بزرگ شدند ولاغیر

    • بدون نام

      فدای سرمون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج