۸۰۳۴۲۲
۱۷ نظر
۵۰۰۰
۱۷ نظر
۵۰۰۰
پ

جلال حسینی، مردی در میانه‌ی آتش

سیدجلال حسینی بعد از یک فصل غرورانگیز و پرحادثه، سرانجام تصمیم گرفت تا از عرصه ملی خداحافظی کند و پیراهن تیم ملی را به صندوقچه خاطرات بسپارد.

ایران ورزشی: سیدجلال حسینی سوژه جدید فوتبال ایران است. مردی ایستاده در میانه‌ی اتمسفر دوقطبی فوتبال ایران که بدل به یکی از نمادهای حمله هواداران سرخ و به تعبیر بهتر هواداران برانکو به کارلوس کی‌روش شده است.

جلال حسینی، مدافعی با کوله باری از تجربه و یک کیفیت بی بدیل و رشک برانگیز که در روزهای پایانی دهه چهارم زندگی‌اش همانند یک جوان با طراوت و انرژیک در ترکیب پرسپولیس می‌درخشد و یک ستاره بی بدیل به شمار می آید. دستاوردهای فوتبالی صخره سرخ غیرقابل انکار است.

مردی که در کلونی بی یار و یاور پرسپولیس حکم ژنرالی را دارد که داشتنش یکی از خوشبختی های برانکو محسوب می شود. جلال حسینی، همو که با استواری‌اش در برابر مهاجمان گرسنه حریف، فریادهای تکان دهنده اش، رگ های بیرون زده اش و البته صلابت، خونسردی، تعصب و البته گل های سرنوشت سازش به راستی یک ستاره واقعی برای پرسپولیس لقب گرفته.

ابرستاره ای که چه در زمین و چه در کیفیت جلوتر از همه ستاره های ریز و درشت ایستاده و تاثیرش فوق العاده اش بر ارتش سرخ انکار شدنی نیست و ورای تعاریف و کلیشه های موجود قرار می گیرد. شاید بهترین تعریف از ستاره پرسپولیس را هنک تن کاته سرمربی الجزیره داشت، همو که با چمدانی از تجربه از بارسا گرفته تا چلسی، ستاره کهنه کار پرسپولیس را به سوپرمن تشبیه کرد که همیشه در بزنگاه های کلیدی کار را برای پرسپولیس در می‌آورد.

یک کهنه سوار خسته در لشکر بی سردار و بی سرباز سرخ که هرگز از پا نمی افتد. جلال حسینی، او که سپر نمی اندازد و تسلیم برایش واژه‌ای بی‌معناست.

جلال حسینی، مردی در میانه‌ی آتش

سیدجلال حسینی بعد از یک فصل غرورانگیز و پرحادثه، سرانجام تصمیم گرفت تا از عرصه ملی خداحافظی کند و پیراهن تیم ملی را به صندوقچه خاطرات بسپارد.

تصمیمی دشوار و سخت که بی تردید کارلوس کی‌روش در آن نقش اساسی داشت. سرمربی تیم ملی که در یک تصمیم بحث برانگیز و مجادله آور پیش از جام جهانی روی نام مدافع پرسپولیس قلم قرمز کشید و ترجیح داد تا صخره سرخ را به روسیه نبرد و جای او را به نفرات جوانتر بدهد.

تصمیمی که هرگز به مذاق هواداران سرخ خوش نیامد و به شدت شخص کی روش و تیم ملی را در آستانه جام مورد عتاب قرار دادند اما جام جهانی و مهمتر از همه نمایش جانشین سیدجلال حسینی در ترکیب تیم ملی ثابت کرد تا چه اندازه حق با کی‌روش بوده و سرمربی تیم ملی درست تصمیم گرفته.

تصمیم امروز سیدجلال برتافته از همین اتفاق بود. چه آنکه او می دانست که با حضور کی‌روش هیچ شانسی برای حضور دوباره در تیم ملی و بازی در جام ملت ها نخواهد داشت و از همین رو تصمیم گرفت تا با پیراهن تیم ملی وداعی حسرت بار داشته باشد.

جلال حسینی، مردی در میانه‌ی آتش

تصمیمی دیر و البته منطقی که پیشنهاد کی‌روش به او در آستانه جام جهانی بود تا او وداعی باشکوه‌ و سرافرازانه با تیم ملی داشته باشد اما جلال حسینی در آن مقطع با همان یکدندگی که خاص شخصیت اوست، پیشنهاد سخاوتمندانه کی‌روش را نپذیرفت تا حالا بدون هیچ ضیافتی با فوتبال ملی وداع کند.

وداعی که حالا دوباره فضای دوقطبی فوتبال ما را داغ کرده و بهانه ای برای حملات بی رحمانه و خشمگینانه هواداران سرخ به کی روش شده.

مردی که تنها جرمش خط زدن نام سیدجلال حسینی آن هم به واسطه سن و سال است و در جام جهانی ثابت کرده که این تصمیم تا چه اندازه درست بوده اما در دعوا هیچوقت حلوا خیرات نمی کنند و رقبا همیشه از کوچکترین روزنه و بهانه برای حمله و تخریب رقیب استفاده می کنند و چه بهانه های بهتر از خداحافظی سیدجلال که در تمام این سال ها ستاره و نماد پرسپولیس بوده.

جلال حسینی البته در کنفرانس خداحافظی اش هرگز کلامی در نقد کی‌روش و زیر سئوال بردن تصمیمش بر زبان نیاورد و با تشکر از سرمربی تیم ملی با رفتاری جنتلمنانه کوشید تا حاشیه ها را مهار کند. در مقابل کی‌روش نیز واکنشی جالب به این خداحافظی و رفتار مدافع سابقش داشت و با واژه‌های غرورانگیز و باشکوه از سیدجلال تقدیر و تشکر کرد اما این رفتارها برای خاموش کردن آتش دعواها کافی نبودند.

نقدهای بی رحمانه و واژه های آتشین حالا کی‌روش را هدف گرفته‌اند اما کاش در میانه آتش جدیدی که به پا شده به یاد بیاوریم که در این فوتبال تقریبا هیچ ستاره ای حتی بزرگ‌تر، شهیرتر و پرافتخارتر از جلال حسینی نیز وداعی درخور نام و افتخاراتش نداشته و غریبانه و در عزلت از تیم ملی خاحداحافظی کرده. بدرقه بد سنت دیرینه این سرزمین است؛ از سیاست گرفته تا هنر و البته فوتبال و سیدجلال حسینی قطعا آخرین نفر در این معرکه نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      بابا توهم که کیروشی پور هستی داداش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا کیروشی پور خودش نوشته

    • شهرام

      این ایران ورزشی خودش داره دستی دستی خودشو روبروی ملت قرار میده . جانشین سیدجلال کیه ؟؟؟؟؟ اگه منظورت پژمان منتظریه که کل جام نیمکت نشین بود . بقیه هم که معلومه وضعشون . چرا حق رو به کیروش دادی الان . دفاع تیم کیروش چه موفقیتی داشت که بدون سید حاصل شده . آقای نویسنده . تیمی که در مرحله اول حذف میشه چه با صفر امتیاز چه با ۲۰۰ امتیاز ، یعنی حذف شده . معنی حذف با خود کلمه همراهه . حذف . حذف . یعنی بازیکنها نتونستن . یعنی مربی نتونسته . یعنی همشون نتونستن بواسطه تاکتیک و علم فوتبال از مرحله صعود کنن و تشریفشونو بردن مملکت خودشون . ایران ورزشی ، الان افتاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوباره مطلب نری برای کیروش ؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      باز هم مواجب بگیران سر سپرده دلال لمپن موزامبیکی در هیبت نوکر جلوه کردند و از دلال روزی رسانشان وطن فروشی و قلم فروشی کردند ای ننگ بر شما قلم فروشان بی صفت باد

    • بدون نام

      ننگ ابدی بر قلم فروشان این سرزمین باد

    • بدون نام

      لایک نویسنده اما واسه کی میگی ؟ متاسفانه اکثریت اونها که فحش میدند از طبقات پایین جامعه هستند که درست تربیت نشدند و تعدادشون هم کم نیست و چون تفریحی غیر از این ندارند واسشون این مسائلی که باید در زندگی در رده د سوم و چهارم باشه و یه تفریح و ورزش بیشتر نیست شده اولویت اول اونها ..تعجبی نداره که این افراد با این مشخصات چرت و پرت زیادی بگن .ادبیات شون مشخصه فهم درستی از فوتبال نداند درواقع اینطور بار اومدند مثل همین بابایی که اولین نفر نظر که چه عرض کند چرت گفت

      پاسخ ها

      • شهرام

        اتفاقا کیروش روی سادگی قشر شما باتربیت ها و فوتبال فهم ها و با فرهنگها و ....... حساب کرده که سوارتون شده .

      • بدون نام

        کاربر 9:21دقیقه ادبیاتت معلومه که از کدوم دسته هستی پس سکوت کن

    • مهدی جلولی

      سلام،شمایی که این مطلب و نوشتی یا خیلی احمقی یا جیره خور دلال موزامبیکی هستی
      در مورد سن و سال حرف میزنی که منتظری و شجاعی و..... دوستان هم 18 ساله نبودنا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا تو هنوز نمیدونی توپ فوتبال مثلثیه یا گرد چرت نگو

    • حسین

      معنی سخاوت رو هم فهمیدیم
      بهترین دفاع ازنظر فرنس فوتبال میتونست تو2018باشه که فقط وفقط بخاطر لجبازی سرمربی بد دهن تیم ملی خط خورد

    • محمد

      یعنی به اندازه خانزاده هم نمی تونست رو نیمکت دوام بیاره؟ مشخص بود که سن بهانه بود، چطور چند ماه پیش کسی حرفی از سنش نمی زد؟

    • محمد

      یعنی به اندازه خانزاده هم نمی تونست رو نیمکت دوام بیاره؟ مشخص بود که سن بهانه بود، چطور چند ماه پیش کسی حرفی از سنش نمی زد؟

    • بدون نام

      دلال موزامبیکی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تربیتت همینه وقتی مربیتون شانساکو باشه كه میلیاردها از پول ملت و بگیره و با شانس برسه فینال باشگاههای اسیا و اونجا ابروی فوتبال ایران و ببره طرفدارهاش میشن یکی مثل تو

    • پژمان

      لعنت به کیروش آشغال که دل کاپیتان باغیرت رو شکوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببند دهنتو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج