جاباما
۸۰۴۷۱۰
۷ نظر
۵۰۹۲
۷ نظر
۵۰۹۲
پ

بیوگرافی لوکا مودریچ؛ پایان بخش عصر مسینالدو

هزاران نفر در دنیا به صورت حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کنند، اما در این تعداد زیاد تنها فوتبالیست‌های انگشت‌شماری وجود دارند که پدیده می‌شوند و یک سر و گردن از سایر فوتبالیست‌ها بالاتر قرار می‌گیرند. در این پدیده‌های فوتبال روز دنیا بدون شک نام لوکا مودریچ را شنیده‌اید. این فوتبالیست کرواسی‌تبار در تیم‌های مختلفی بازی کرد تا اینکه در نهایت راه خود را به رئال مادرید باز کرد و توانست اسم و رسم خوبی برای خودش دست و پا کند.

برترین‌ها - ترجمه از محمد کاملان: هزاران نفر در دنیا به صورت حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کنند اما در این تعداد زیاد تنها فوتبالیست‌های انگشت‌شماری وجود دارند که پدیده می‌شوند و یک سر و گردن از سایر فوتبالیست‌ها بالاتر قرار می‌گیرند.

در این پدیده‌های فوتبال روز دنیا بدون شک نام لوکا مودریچ را شنیده‌اید. این فوتبالیست کرواسی‌تبار در تیمهای مختلفی بازی کرد تا اینکه در نهایت راه خود را به رئال مادرید باز کرد و توانست اسم و رسم خوبی برای خودش دست و پا کند. لوکا در تیم ملی کرواسی نیز سابقه درخشانی دارد و چیزی حدود ۱۱۳ بازی ملی انجام داده است. اگر جام‌جهانی ۲۰۱۸ را دیده و تیم کرواسی را دنبال کرده باشید حتماً به خوبی می‌دانید که لوکا مودریچ نقش مهمی برای راهیابی تیم کرواسی به فینال جام‌جهانی داشت.

بیوگرافی لوکا مودریچ؛ پایان بخش عصر مسینالدو

با توجه به محبوبیت این فوتبالیست موفق و خوش‌تیپ، در ادامه با هم نگاهی به فعالیت‌های ورزشی و زندگی شخصی لوکا مودریچ خواهیم داشت.

کودکی و جوانی لوکا مودریچ

لوکا زاده شهر زادار کرواسی است و در تاریخ ۱۸ شهریور سال ۱‍۳۶۴ دیده به جهان گشود. این فوتبالیست خوش‌‌آتیه پدری نظامی و مادری خیاط دارد و به دلیل شغل پدرش در سال ۱۳۶۹ در حالی که سن و سال زیادی نداشت مجبور به ترک دیار خود شد و به شهر توریستی زاتون نقل مکان کردند. در آن زمان خانواده مودریچ وضع خوبی نداشتند و با اِسکان در یک هتل قدیمی به زندگی ادامه دادند.

خانواده مودریچ تلاش زیادی کردند تا او متوجه نشود که خانه و کاشانه‌اش در اثر جنگ ویران شده و پدربزرگش در این نبرد جان خود را از دست داده است. پس از اینکه پدر لوکا از ارتش بازگشت، لوکا فرصتی پیدا کرد تا استعداد فوتبالش را نمایان کند، در نتیجه پدر و مادرش به سرعت متوجه استعداد این پسربچه در فوتبال شدند و به‌رغم اینکه دارایی چندانی نداشتند باز هم چیزی را از پسر خود دریغ نکردند و پدرش تمامی هزینه‌های آموزش فوتبال لوکا را قبول کرد.

بیوگرافی لوکا مودریچ؛ پایان بخش عصر مسینالدو

لوکا در یکی از مصاحبه‌هایش اشاره کرده است که اولین مربی او، فردی با نام تیمیسلاو باسیچ بود و همین مربی به سرعت متوجه توانایی‌های لوکا در فوتبال شد. جالب است بدانید از قرار معلوم استعداد در فوتبال در خانواده لوکا موروثی است و لوکا مودریچ پسر عموی مارک ویدکوکا است که او نیز که یکی از فوتبالیست‌های تراز اول به‌حساب می‌آید.

فوتبال حرفه‌ای مودریچ

لوکا اولین قرار داد حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۸۱ زمانی که تنها ۱۶ سال داشت با تیم دینامو زاگرب بست. او به مدت یک فصل برای تیم جوانان بازی کرد و سپس به تیم زرینسکی موستار قرض داده شد. او توانست در این تیم حسابی بدرخشد و ثابت کرد که یکی از بااستعدادترین فوتبالیست‌های جوان بوسنیایی است.

مدتی بعد نیز باشگاه فوتبال اینتر زاپرشیچ مودریچ را قرض گرفت، لوکا در این تیم باز هم به درخشش خود ادامه داد و توانست تیم اینتر زاپرشیچ را به مدال نقره جام این کشور برساند. درنهایت مودریچ دوباره به تیم دینامو زاگرب بازگشت. وی در همین سنین جوانی به اندازه‌ای در فوتبال خوش درخشیده بود که از جانب هواداران با عنوان امید کرواسی خطاب می‌شد.

بیوگرافی لوکا مودریچ؛ پایان بخش عصر مسینالدو

لوکا قرار داد ۱۰ ساله‌ای با دیمانو بست و به عنوان یک بازی‌ساز که در جناب چپ بازی‌ می‌کند به مدت ۶ سال در این تیم باقی ماند، حضور وی در دینامو زاگرب باعث شد این تیم محبوب به مقام قهرمانی باشگاه‌های کشور برسد و چندین مقام دیگر را نیز بدست بیاورد. لوکا مودریچ به دینامو زاگرب کمک کرد تا به لیگ UEFA باشگاه‌های اروپا راه پیدا کند و این موارد باعث شد مودریچ به‌عنوان بازیکن برتر سال در کرواسی شناخته شود.

سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ برای مودریچ سال‌های بسیار درخشانی بود و معتبرترین باشگاه‌های فوتبال دنیا مانند منچستر یونایتد، منچستر سیتی، بارسلونا، و تاتنهام به دنبال عقد قرارداد با مودویچ بودند. در این بین لوکا مودویچ باشگاه تاتنهام را انتخاب کرد و با مبلغ گزاف ۱۶.۵ میلیون دلار راهی این باشگاه لندنی شد.

در این باشگاه مربی موقعیت بازی لوکا را به وسط میدان تغییر داد، از آنجایی که لوکا تاکنون در میان میدان بازی نکرده بود اصلاً نتوانست پاسخگوی توقع هواداران و مربی تاتنهام باشد و بازی‌های بسیار ضعیفی را عرضه کرد تا اینکه رفته‌رفته صدای طرفداران درآمد و مدعی شدند هزینه‌ای که تاتنهام برای خرید لوکا مودویچ انجام داده کاملاً به هدر رفته است.

هواداران وزن کم لوکا را مسخره می‌کردند و معتقد بودند او نمی‌خواهد بازی کند. البته چنین گفته‌ای اصلاً صحت نداشت چرا که لوکا از ناحیه زانو آسیب شدید دیده بود و عملاً نمی‌توانست تمام توان خود را به نمایش بگذارد.

روزگار به همین ترتیب برای لوکا پیش رفت تا اینکه نهایتاً مربی تاتنهام عوض شد و هری ردکَپ، به‌عنوان مربی جدید این تیم، لوکا را در موقعیت میدانی بهتری برای بازی قرار داد تغییر موقعیت لوکا باعث شکفتن استعداد او شد و توانست ثابت کند که فوتبالیست توانایی است.

لوکا با مدیریت مربی جدید، گل‌های زیادی برای تاتنهام زد و اولین گل خود را در برابر اسپارتاک مسکو برای تاتنهام زد. در نهایت روزگار با لوکا یار شد و در سال ۱۳۹۰ توانست به باشگاه پرافتخار رئال مادرید ملحق شود. وی در این باشگاه پیراهن شماره ۱۰ را به تن کرد و بازی‌های درخشان او توانست هواداران مشکل‌پسند رئال مادرید را راضی نگه دارد. لوکا به اندازه‌ای در رئال مادرید خوش درخشید که به‌عنوان یکی از معروف‌ترین فوتبالیست‌های این تیم شناخته شد.

بیوگرافی لوکا مودریچ؛ پایان بخش عصر مسینالدو

وی هرگز نتوانست از کریستیانو رونالدو بالاتر قرار بگیرد اما حمله‌ها و دفاع‌های خوب او و گل‌هایی که در رئال مادرید زده است هرگز از ذهن هواداران پاک نخواهد شد. لوکا مودریچ فوتبالیست پرتلاشی است و همیشه در تمرین‌ها جدیت نشان می‌دهد. در نتیجه بازی لوکا در رئال مادرید هر فصل نسبت به فصل دیگر بهتر میشد و آمار از افزایش دقت پاس‌ها و تکل‌های موفق او حکایت داشتند. لوکا توانایی بسیار بالایی در حفظ توپ نیز دارد و این موارد دقیقاً همان چیزی است که از بازیکن میانه میدان انتظار می‌رود.

علاقه‌مندان فوتبال همیشه لقب‌های مختلفی برای فوتبالیست‌های مورد علاقه خود می‌گذارند و لوکا مودریچ نیز در اسپانیا با نام «لاکی لوکا» شناخته می‌شود، بعضی از فوتبال‌دوست‌های اسپانیایی‌ نیز لوکا را «پونی» به معنای اسب کوتاه قد خطاب می‌کنند و منظورشان از این لقب وزن کم و قد کوتاه لوکا است که این امر باعث شده تا در میدان فوتبال نسبت به سایر فوتبالیست‌های سنگین وزن‌تر چابکی بیشتری داشته باشد.

لوکا مودریچ ۱۷۲ سانتی‌متر قد و ۶۶ کیلو وزن دارد و فوتبال‌نویس‌های اسپانیایی او را به عنوان فوتبالیست کرواتی می‌شناسند که تازگی و نشاط را به تیم رئال مادرید آورده است.

یکی دیگر از لقب‌های مودریچ، «یوهان کرواسی» است. این لقب به دلیل شباهت بازی مودریچ به فوتبالیست سابق آلمانی تبار، یوهان کرایف به مودریچ داده شده است. جالب اینجاست که لوکا مودریچ و یوهان کرایف تنها به لحاظ سبک بازی با هم شباهت ندارند و تصاویر زیادی از مقایسه ظاهری و بصری این دو فوتبالیست را می‌توانید در اینترنت پیدا کنید.

لوکا مودریچ بازی‌های خوبی ارائه داده و و انصافاً درآمد خوبی هم دارد اما از قرار معلوم در آخرین فصل دستمزد وی کاهش پیدا کرده است. در همین زمینه رسانه‌های اروپایی گزارش دادند که حق انتقال لوکا از ۴۵ میلیون دلار به ۴۰ میلیون کاهش پیدا کرده است و با این حساب می‌توان گفت بازی در رئال مادرید برای لوکا مودریچ به‌صورت میانگین سالانه چیزی حدود ۱۰.۵ میلیون دلار درآمد دارد.

لوکا در سال ۲۰۱۷ در کنار هری کین، انگولو کانته، کیلیان امباپه، سرجیو راموس و جیان‌لوییجی بوفون به عنوان نامزد بهترین فوتبالیست‌ها معرفی شدند. البته همان‌گونه که می‌دانید در این سال کریستیانو رونالدو جایزه بهترین فوتبالیست دنیا را از آن خود کرد. اما این امر چیزی از شایستگی‌های لوکا مودریچ کم نمی‌کند و این فوتبالیست در سال ۲۰۱۷ در بین فهرست بیست بازیکن برتر فیفا قرار گرفت.

بازی درخشان لوکا مودریچ از دید مدیران تیم ملی کرواسی پنهان نماند و در سال ۱۳۸۵ این بازیکن خوش‌اخلاق و حرفه‌ای به تیم ملی کرواسی دعوت شد و برای اولین بار در برابر تیم آرژانتین قرار گرفت و توانست اولین گل ملی خودش را در برابر تیم قدرتمندی مثل آرژانتین ثبت کند. بازی بی‌عیب و نقص لوکا وی را به یکی از پایه‌های اصلی تیم ملی کرواسی تبدیل کرد.

موفقیت‌های ملی لوکا مودریچ در یورو ۲۰۰۸ تکرار شد و توانست رکورد جدیدی ثبت کند. گل او به تیم اتریش به‌عنوان سریع‌ترین گل در تاریخ مسابقات فوتبال اروپا شناخته شد. در این مسابقات کرواسی به کمک لوکا مودریچ توانست بر اتریش و آلمان غلبه کند و مفسرین فوتبال لوکا را مغز تیم کرواسی نامیدند.

داستان موفقیت‌های لوکا ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۸ توانست جایزه بهترین بازیکن سال اروپا را دریافت کند. این فوتبالیست ۳۳ ساله در سال ۲۰۱۸ جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا را نیز به خود اختصاص داد تا در تالار افتخاراتش چیزی کم و کسر نداشته باشد.

زندگی شخصی لوکا مودریچ

لوکا در کنار اینکه فوتبالیست حرفه‌ای و محبوبی است، مرد خوش‌تیپ و خوش‌اخلاقی نیز شناخته می‌شود و در سن ۲۵ سالگی با هماهنگ‌کننده برنامه‌هایش ازدواج کرد، همسر لوکا پس از ازدواج به مدت چهار سال همچنان کارهای حرفه‌ای فوتبال لوکا را مدیریت می‌کرد تا اینکه درنهایت تسلیم کارهای خانه شد و از دنیای حرفه‌ای فوتبال کناره‌گیری کرد.

مودریچ سه فرزند دارد و یک ماه قبل از ازدواج او، پسرش ایوانو به دنیا آمده است. سه سال بعد همسرش برای لوکا دختری زیبا با نام اما به دنیا آمد و در نهایت شاهد تولد سوفیا، آخرین دختر لوکا مودریچ بودیم.

بیوگرافی لوکا مودریچ؛ پایان بخش عصر مسینالدو

با اولین نگاه به چهره مودریچ متوجه خواهید شد که با مردی خانواده‌دوست و مهربان طرف هستیم. انصافاً هم باید گفت برخلاف بسیاری از فوتبالیست‌ها که اهمیت زیادی به خانواده نمی‌دهند و دائم اهل مهمانی و خوشگذارنی هستند، مودویچ مرد زندگی است و از مهمانی‌ها و شب‌نشینی‌ها پرهیز می‌کند و ترجیح می‌دهد کنار همسر و فرزندانش باشد.

جالب است بدانید مودریچ تاکنون در باشگاه‌های شبانه حضور پیدا نکرده است و آخر هفته‌ها، زمانی که فرصت بیشتری دارد خانواده‌اش را به باغ‌وحش و مکان‌های تفریحی می‌گذرد و ایام خوبی را برای زن و فرزندانش مهیا می‌کند. خانواده‌دوستی لوکا مودریچ در صفحه اینستاگرام این فوتبالیست کاملاً مشخص است و در کنار عکس‌های زیادی که از فوتبال و حواشی آن منتشر می‌کند، شاهد تصاویر زیادی از خانواده او هستیم.

وضعیت فعلی لوکا در دنیای فوتبال

لوکا مودریچ در فصل ۲۰۱۷ - ۲۰۱۸ به‌عنوان بهترین فوتبالیست کروات شناخته شد و در زمستان و بهار همین فصل افتخارهای زیادی را به همراه رئال مادرید کسب کرد. ناگفته نماند در اوایل بهار سال جاری لوکا درگیر تهمت و افترا برای تحقیقات ضدفساد در فوتبال کرواسی شد. این افترا بیشتر به زدراوکو مامیچ، مدیر سابق باشگاه دینامو زاگرب وارد شده بود و از قرار معلوم مامیچ بابت انتقال لوکا از تیم دینامو زاگرب به تاتنهام، مبلغ هنگفتی به جیب زده است.

در این بین مقاماتی که این پرونده را بررسی می‌کنند بر این باور هستند که مودریچ اطلاعات شفافی در خصوص مبلغ این نقل و انتقال در اختیار مقامات نگذاشته است. این اتهام هنوز ثابت نشده اما کاملاً جدی است و اگر ثابت شود احتمال دارد لوکا مودویچ تا ۵ سال راهی زندان شود.

از طرف دیگر تابستان امسال در خبرهای ورزشی داشتیم که احتمال جایگزین شدن لوکا مودویچ در تیم رئال مادرید وجود دارد و کریستین اریکسن، پیوتر زیلینسکی، مارکو وراتی و پل پوگبا، گزینه‌هایی هستند که احتمال دارد جایگزین لوکا مودویچ شوند. در این بین خبرهایی نیز از احتمال جایگزین شدن میرالم پیانیچ، بازیکن تیم یوونتوس با لوکا مودویچ به گوش می‌رسد.

بیوگرافی لوکا مودریچ؛ پایان بخش عصر مسینالدو

البته همان‌گونه که حتماً در جریان هستید لوکا تا سال ۲۰۲۰ با رئال مادرید قرارداد دارد و به احتمال زیاد با توجه به سن و سال مودویچ در آن زمان وی پس از اتمام قرارداد، فوتبال حرفه‌ای را کنار خواهد گذاشت. با این حساب باید گفت بدون شک در یکی دو سال آینده باز هم خبرهای خوبی از لوکا مودویچ و موفقیت‌های او در دنیای فوتبال شاهد خواهیم بود.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از علاقه‌مندان این فوتبالیست با استعداد و خنده‌رو هستید و نکته جالبی از فوتبال حرفه‌ای و زندگی شخصی او می‌دانید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این موارد قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مودریچ اگه بازیکن خوبی بود نمیذاشت رئال از بارسا 5 تا بخوره یا از اسپانیا 6 تا!
      فوتبال به مسی و رونالدو خلاصه میشه

      پاسخ ها

      • محمد بارسایی

        با کمال احترام تابلوئه که چیزی از فوتبال سرت نمیشه

    • بدون نام

      افرین بهش. جاش در هردو عالم بهشته

    • بدون نام

      یادت رفت بگی شاگرد برانکو بوده،

    • بدون نام

      چه نويسنده ي احمقي! چرا مي گي همسرش تسليم كارهاي خانه شد؟ خب چون پولداره ديگه نيازي نداره كار كنه

    • بدون نام

      عجب زنی داره من هم دیگه سکینه بهم پا نمیده
      چقدر بد بختم

    • صبا

      خوش ب حال زنش ک اینجور شوهری داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج