۸۰۴۷۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بارش‌ها در البرز اسیدی نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه آلاینده‌های هوا در استان البرز طی چند روز اخیر ذرات ۲.۵ میکرون بود گفت: این ذرات در ترکیب با قطرات باران تشکیل اسید نمی‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه آلاینده‌های هوا در استان البرز طی چند روز اخیر ذرات ۲.۵ میکرون بود گفت: این ذرات در ترکیب با قطرات باران تشکیل اسید نمی‌دهد.

فردین حکیمی با اشاره به آغاز بارندگی از صبح امروز پنجشنبه ۱۵ آذرماه پس از چند روز آلودگی هوا در استان البرز به طرح موضوع اسیدی بودن این بارش‌ها واکنش نشان داد و گفت: آلاینده‌هایی، چون گوگرد دی‌اکسید، منوکسیدکربن و نیتروژن‌دی‌اکسید در ترکیب با قطرات باران تشکیل اسید می‌دهند، اما طی مدت اخیر آلاینده‌های شاخص در استان البرز این ترکیبات نبوده است.

حکیمی افزود: در روز‌های اخیر آن چیزی که منجر به آلودگی هوا شد ذرات ۲.۵ میکرون همچون گرد و غبار بود و با توجه به اینکه این ذرات در ترکیب با قطرات باران، اسید تولید نمی‌کند پس نمی‌توان گفت: بارش‌های استان اسیدی است.

وی افزود: اگرچه خودرو‌های عبوری در استان آلاینده‌هایی، چون گوگرد دی‌اکسید، منوکسیدکربن و نیتروژن‌دی‌اکسید را تولید می‌کنند، اما آلایندگی شاخص استان از این ترکیبات نیست و حساسیتی در این زمینه وجود ندارد.

حکیمی در پایان اعلام کرد: براساس نمونه‌برداری و سنجشی که توسط بخش آزمایشگاه محیط زیست البرز از بارندگی امروز انجام شد، میزان اسیدیته باران در رنج خنثی قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج