جاباما
۸۰۵۹۰۰
۲ نظر
۵۰۲۴
۲ نظر
۵۰۲۴
پ

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ و حدس و گمان‌هایی در مورد آن

رسماً، ما هیچ چیز قطعی در مورد گلکسی اس ۱۰ نمی‌دانیم. برخلاف گوشی تاشو سامسونگ که مدتی قبل نمونه اولیه آن نمایش داده شد، سامسونگ هنوز وجود گلکسی اس ۱۰ را تایید نکرده است. اما بعد از عرضه ۹ نسل مختلف از سری گوشی‌های گلکسی اس، مطمئناً در سالگرد ۱۰ سالگی آن، سامسونگ این سری گوشی‌ها را رها نمی‌کند.

مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: رسماً، ما هیچ چیز قطعی در مورد گلکسی اس ۱۰ نمی‌دانیم. برخلاف گوشی تاشو سامسونگ که مدتی قبل نمونه اولیه آن نمایش داده شد، سامسونگ هنوز وجود گلکسی اس ۱۰ را تایید نکرده است. اما بعد از عرضه ۹ نسل مختلف از سری گوشی‌های گلکسی اس، مطمئناً در سالگرد ۱۰ سالگی آن، سامسونگ این سری گوشی‌ها را رها نمی‌کند.

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ و حدس و گمان‌هایی در مورد آن

هرچند سامسونگ همچنان بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان است، ولی آمار فروش گوشی‌های این شرکت رو به کاهش است و هواوی بعد از گرفتن جایگاه اپل، حالا برای گرفتن مقام سامسونگ خیز برداشته. اگرچه دولت آمریکا شمشیر را برای هواوی از رو بسته و نمی‌گذارد گوشی‌های این شرکت در آمریکا فروخته شود، ولی این شرکت توانسته به رشد شگفت‌انگیز خود همچنان ادامه دهد. با توجه به این قضایا، سامسونگ باید نوآوری‌های زیادی را عملی کند تا بتواند توجه کاربران را بار دیگر جلب کند.

خوشبختانه در رابطه با گلکسی اس ۱۰ خبرهای زیادی منتشر شده که به لطف آن‌ها، می‌توانیم به بخش زیادی از مشخصه‌های نسل دهم گلکسی اس اشاره کنیم. در ادامه به همه آنچه که در مورد گلکسی اس ۱۰ می‌دانیم، نگاهی می‌اندازیم.

عرضه گلکسی اس ۱۰ در مدل‌های ۵G، پلاس و مقرون‌به‌صرفه

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ و حدس و گمان‌هایی در مورد آن

بر اساس شایعات، سه مدل مختلف از گلکسی اس ۱۰ معرفی می‌شود:

  • یک مدل استاندارد که نمایشگر آن تقریباً هم‌اندازه‌ی گلکسی اس ۹ است ولی از حاشیه‌های کمتری بهره می‌برد.
  • یک مدل بزرگ‌تر تحت عنوان پلاس.
  • یک مدل نسبتاً مقرون‌به‌صرفه مانند آیفون XR که نسبت به مدل‌های گران‌تر از امکانات کمتری بهره می‌برد؛ از بین آن‌ها می‌توانیم به بهره‌گیری از نمایشگر تخت و عدم تعبیه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کنیم. همچنین احتمالاً این مدل فاقد جک هدفون است.

طبق شایعات، مدل پلاس (که اسم رمز آن Beyond X) است، احتمالاً از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند. این مشخصه باعث می‌شود که در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود، ویژگی‌های متمایز بیشتری داشته باشد.

البته باید خاطرنشان کنیم که گلکسی اس ۱۰ اولین گوشی ۵G سامسونگ نخواهد بود؛ زیرا مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ مدتی قبل گفته که در ماه مارس، این شرکت در کره جنوبی اولین گوشی ۵G خود را عرضه می‌کند.

۶ دوربین در بدنه گلکسی اس ۱۰؟

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ و حدس و گمان‌هایی در مورد آن

طبق برخی از گزارش‌ها، در پنل پشتی مدل پلاس ۴ دوربین و در جلوی آن هم دو دوربین قرار دارد. تعبیه‌ی چندین دوربین دست کاربران را برای قابلیت‌های مربوط به زوم بازتر می‌کند و می‌تواند عکس‌های پرتره را با دقت بیشتری ثبت کند و دیگر مزایایی که با بهره‌گیری از این تعداد دوربین امکان‌پذیر می‌شود. طبق تعدادی از شایعات، سامسونگ پس از بهره‌گیری از دوربین چهارگانه در گلکسی A9، می‌خواهد نسخه‌ی بهبود یافته‌ی آن را در مدل پلاس اس ۱۰ تعبیه کند. البته به گفته‌ی یکی از مشهورترین افشاکنندگان دنیای تکنولوژی، Evan Blass، به نظر می‌رسد در نهایت شاهد تعبیه‌ی سه دوربین اصلی در پنل پشتی مدل پلاس این گوشی باشیم.

نمایشگر ۶.۷ اینچی مدل پلاس و طرح بریدگی نمایشگر

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ و حدس و گمان‌هایی در مورد آن

بر اساس شایعات مختلف، مدل پلاس از نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برد. سامسونگ برای اینکه بتواند از این نمایشگر بزرگ بدون افزایش اندازه کلی گوشی استفاده کند، باید حاشیه‌های آن را تا حد زیادی کاهش دهد.

مدتی قبل، سامسونگ از نسل جدید نمایشگرهای Infinity پرده‌برداری کرد. در این مراسم، شکل و شمایل کلی نمایشگرهای Infinity-U (بریدگی نمایشگر U شکل)، Infinity-V (بریدگی نمایشگر V شکل) و در نهایت Infinity-O نشان داده شد که مورد آخری، به جای بریدگی از یک حفره در گوشه‌ی بخش فوقانی نمایشگر بهره می‌برد.

تعبیه‌ی دوربین سلفی در حفره

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ و حدس و گمان‌هایی در مورد آن

با توجه به موارد ذکر شده، گلکسی اس ۱۰ از چه نوع بریدگی نمایشگر استفاده می‌کند؟ به گفته Evan Blass، گلکسی اس ۱۰ از نمایشگر Infinity-O بهره می‌برد که در گوشه‌ی فوقانی آن یک حفره تعبیه شده است. علاوه بر او، Ice Universe هم اعلام کرده که نسل دهم گلکسی اس ۱۰ مجهز به نمایشگر Infinity-O است.

گلکسی اس ۱۰ به جای اسکنر عنبیه از سیستم تشخیص چهره بهره می‌برد؟

بعد از اینکه اپل سیستم فیس آی‌دی را معرفی کرد، بسیاری از کاربران امیدوار بودند چنین سیستمی به گلکسی اس ۹ راه پیدا کند که البته چنین اتفاقی رخ نداد. در عوض، سامسونگ ترجیح داد که همچنان برای این گوشی از اسکنر عنبیه استفاده کند. حالا طبق تعدادی از شایعات، سامسونگ احتمالاً برای نسل دهم گلکسی اس می‌خواهد اسکنر عنبیه را کنار بگذارد و در عوض از سیستم تشخیص چهره استفاده کند.

علاوه بر اینکه چنین سیستمی می‌تواند دقت و امنیت این مشخصه را افزایش دهد، بلکه سیستم تشخیص عمق در مواردی مانند اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده و مشخصه AR Emoji هم مثمر ثمر واقع می‌شود.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع فراصوت

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ و حدس و گمان‌هایی در مورد آن

قبل از عرضه گلکسی اس ۹، شایعاتی مبنی بر بهره‌گیری این گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر منتشر شد که در نهایت عملی نشد. اما طبق جدیدترین خبرها، گلکسی اس ۱۰ نه‌تنها از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد، بلکه سامسونگ برای این کار از فناوری فراصوت استفاده می‌کند که دقت و سرعت بسیار بهتری را امکان‌پذیر می‌کند.

بهره‌گیری از رابط کاربری One UI قرار گرفته بر روی اندروید پای

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ بیش از حد شلوغ شده و حالا سامسونگ برای حل این موضوع، رابط کاربری One UI را معرفی کرده است. این رابط کاربری در مقایسه با Samsung Experience از ظاهر ساده‌تری بهره می‌برد و سبک‌تر است. علاوه بر این، باید خاطرنشان کنیم که One UI با اندروید پای سازگار است و بر روی نسخه‌های قدیمی اندروید اجرا نمی‌شود.

تاریخ احتمالی معرفی و عرضه

سامسونگ معمولاً سری گوشی‌های گلکسی اس را در اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند) در نمایشگاه MWC معرفی می‌کند. همچنین خبرهایی در رابطه با احتمال معرفی گلکسی X در همین نمایشگاه منتشر شده است. به احتمال زیاد، سامسونگ هر دوی این گوشی‌ها را در یک تاریخ معرفی نمی‌کند، زیرا با این کار، این گجت‌ها زیر سایه‌ی یکدیگر قرار می‌گیرند. احتمالاً در نمایشگاه MWC ۲۰۱۹ شاهد معرفی گلکسی اس ۱۰ خواهیم بود و سپس چند هفته بعد، سامسونگ نخستین گوشی تاشو خود را رسماً معرفی خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بسیجی

      شرکت اپل به زودی ورشکسته می شود.

    • بی نام

      من که از دوربین گوشیم راضی نیستم. زیادی به جزئیات توجه می کنه و نقایص رو بزرگ تر جلوه می ده، در نتیجه یه منظره زیبا رو زشت می ندازه. مدلشم S7 Edgeهستش:(((

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج