جاباما
۸۰۶۱۱۷
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

قیمت طلا، سکه و ارز در روز یکشنبه

با وجود افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای گذشته، بازار امروز آن‌ها آرام است و قیمت طلا و سکه دوباره روند کاهشی خود را از سرگرفته و هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی سه میلیون ۷۸۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: با وجود افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای گذشته، بازار امروز آن‌ها آرام است و قیمت طلا و سکه دوباره روند کاهشی خود را از سرگرفته و هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی سه میلیون ۷۸۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

چند روز گذشته بازار طلا و سکه دوباره روند افزایشی به خود گرفته بود و نوسان داشت، اما امروز این روند دوباره مانند هفته‌های اخیر برعکس شد و شاهد کاهش قیمت سکه و طلا در بازار بودیم.

بر این اساس، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید و طرح قدیم به ترتیب سه میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

نیم‌سکه، یک میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، ربع سکه، یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی، ۶۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۴۲ هزار تومان هم‌چنین هر انس طلای جهانی نیز ۱۲۴۸ دلار قیمت دارد.

درباره دلیل این کاهش قیمت در بازار داخلی، با وجود افزایش قیمت‌های جهانی، ابراهیم محمدولی - رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران - می‌گوید یکی از دلایل کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز این است که دلار در بازار به اندازه نیاز تامین شده و افزایش قیمت نداشته است و موضوع دیگر به مسائل جهانی پیرامونش برمی‌گردد و احتمالا خرید چین و روسیه از بازار طلا و سکه کم یا قطع شده است.

به گفته کارشناسان، مسلما انتظار کاهش قیمت در بازار هم‌چنان وجود دارد و همین مساله سبب می‌شود تا تقاضا برای خرید سکه و طلا نیز در حالت انتظار باقی بماند و کاهش پیدا کند؛ با این وضعیت، هم‌چنان انتظار می‌رود روند ارزانی سکه تا واقعی شدن بازار و قیمت ادامه داشته باشد.

بانک‌ها ارز مسافرتی را چند می‌فروشند؟

بانک‌ها امروز (۱۸ آذر) هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۳ تومان از مردم می‌خرند و در مقابل ۱۲ هزار و ۹۲۴ تومان می‌فروشند که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل حدود ۱۳ هزار و ۳۴۰ تومان به عنوان ارز مسافرتی به فروش می‌رسد.

بانک‌ها هم‌چنین تا ساعت ۱۴ امروز هر دلار آمریکا را با نرخ ۱۱ هزار و ۲۴۷ تومان از مردم خریدند و این در حالی است که نرخ خرید دلار در بانک‌ها نسبت به روز گذشته حدود ۵۰ تومان کاهش یافته است.

ارز مسافرتی نیز در روز گذشته، با احتساب کارمزد، ۱۳ هزار و ۳۹۱ تومان بود. این در حالی است که نرخ امروز یورو در بازار غیررسمی بر اساس اعلام صرافی بانک ملی ۱۳ هزار و ۲۲۵ تومان بوده است؛ موضوعی که از هفته گذشته پیش آمده و نرخ ارز مسافرتی بالاتر از فروش یورو در بازار آزاد است. هم‌چنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۲۸۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۱۴۷ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۴ هزار و ۶۷۰ تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت با سنگ اندازی ، مانع کاهش دلار می شود !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بانک‌ها امروز (۱۸ آذر) هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۳ تومان از مردم می‌خرند و در مقابل ۱۲ هزار و ۹۲۴ تومان می‌فروشند که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل حدود ۱۳ هزار و ۳۴۰ تومان به عنوان ارز مسافرتی به فروش می‌رسد..............خخخخ یکبار میفروشه ویکبار دیگه هم میفروشه واسمش میشه کارمزد!!!

    • آخوند

      هر ساله در ایران به خاطر کریسمس افزایش نرخ دلار داریم جهت سود زیاد در زمان اندک

    • بدون نام

      سکه مانند ارزیک قیمت گذاری گردد ازسوی دولت ومطالبا ن براستناد قیمت مطالبه مانند مهریه یادیگر ارقام پول آن رادریافت نمایند دیگردلالان ومفسدان اقتصادی قدرعرض اندام پیدا نمکنند درحق دیگران ظلمی صورت گیرد مانند پرداخت کنندهای مهریه

    • بدون نام

      قیمت کالاها کی پایین میاد؟؟؟؟

    • حسین

      بازار. داخلی کشش دلار. را بیش تر از 8500 نداره
      ولی البته بعید میدونم این کاهش قیمت از 8500 تومان در هفته یا ماه های آینده پایین تر بیاد اقتصاد با این که حساس به جو روانیه اما نمیتونه مدت زیادی به شکل کاذب بالا بمونه ولی احتمالش خیلی کمه از 8500 بیاد پایین تر، مگر اینکه دولت.دخالت زیادتری کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر دولت با دخالت میتونست دلارو بیارهپایین الان تا 8 کشیده بودش!!!! ولی میبینین که نمیتونه .... ودلار مجددا بطور افسار گسیخته ای بالا خواهد رفت

    • رضا

      ننگ به این مسئولین. با اینکه قیمت دلار پایین اومده ولی قیمت کالاهای مصرفی مردم هیچ فرقی نکرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج