۸۰۶۲۰۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

کلاهبرداری با اینترنت رایگان شبانه در اصفهان

رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع اینترنت رایگان شبانه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.

خبرآنلاین: سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی بیان داشت: شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با عنوان ارائه اینترنت رایگان شبانه مبلغ ۲۵ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که فرزندم با آگهی دریافت اینترنت رایگان شبانه در یک کانال تبلیغاتی مواجه می شود که جهت فعال سازی این بسته اینترنت جعلی مبلغ ۱۰ هزار ریال از طریق کارت بانکی اینجانب پرداخت می کند که متوجه می شود علاوه بر این که تراکنش ناموفق صورت گرفته، کل موجودی حساب که ۲۵ میلیون ریال بوده است نیز برداشت شده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.

مرتضوی در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که با تبلیغات فریبنده و اغوا کننده ترغیب به پرداخت مبالغ معمولاٌ اندک می کنند، همچنین بیشتر این لینک ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش آمار جرائم برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی، شهروندان در اسرع وقت نسبت به فعال سازی رمز دوم پویا (رمز یکبار مصرف اینترنتی) از طریق بانک مربوطه اقدام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرساش ایرانی

      ابن بلا یکبارم سر من اومد، البته برای خرید پک آپدیت اندروید گوشیم ۱۰۰۰تومن دادم تا پارسال هم از حسابم خورد خورد کم میشد که رمزم رو که عوض کردم طرف هی رمز قبلی رو میزد و رمز دوم کارتم هی قفل میشد،تا فهمیدم قضیه چیه....

    • مهدی

      به بهانه فروش موتورسیکلت دارن حساب مردم رو خالی میکنن میگن دو هزار تومن هزینه ثبت نام بده از طریق لینک جعلی حساب رو خالی میکنن داخل سایت دیوار تبلیغ میکنن....

    • بدون نام

      اره دیگه ما ایرانی ها همیشه دنبال چیز مفت هستیم برا همین هول میشیم

    • sajjad_rs

      شما که اینهمه ادعای فیلترینگتون مبشه, چرا اینا رو فیلتر نمی کنین چطور سایتای شرط بندیو میتونین یه ساعت به یه ساعت فیلتر کنین ولی اینا رو نمی تونین, حتمن وایتون نفعی داره شک نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج