۸۰۶۳۶۸
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

نبود جوجه، مرغ را گران کرد

رییس اتحادیه مرغ و ماهی با بیان این‌که اگر مشکلات پرورش و تولید مرغ حل نشود روند افزایشی قیمت آن ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: به واسطه افزایش قیمت نهاده‌های دامی جوجه یک روزه و هزینه‌ حمل و نقل، قیمت مرغ روند افزایشی به خود گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه مرغ و ماهی با بیان این‌که اگر مشکلات پرورش و تولید مرغ حل نشود روند افزایشی قیمت آن ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: به واسطه افزایش قیمت نهاده‌های دامی جوجه یک روزه و هزینه‌ حمل و نقل، قیمت مرغ روند افزایشی به خود گرفته است.

مهدی یوسف‌خانی در رابطه با افزایش قیمت ۱۰۰۰ تومانی گوشت مرغ گفت: در حال حاضر قیمت مرغ و افزایش آن برای جامعه حساس شده، زیرا این محصول ارزان‌ترین خوراک جامعه است.

رییس اتحادیه مرغ و ماهی ادامه داد: در چند روز گذشته تولید و پرورش مرغ به شدت کاهش یافته و این موضوع منجر به کاهش عرضه و افزایش قیمت مرغ شده است که از دلایل افت پرورش مرغ می‌توان به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، افزایش قیمت جوجه یک روزه و افزایش هزینه حمل و نقل تا ۳۰۰ درصد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در این شرایط برخی از تولیدکنندگان که نگران عدم تامین خوراک دام و شرایط نگهداری جوجه بودند، جوجه‌ریزی نکردند.

یوسف‌خانی با بیان این‌که مشکلات تولیدکنندگان مرغ از دو ماه گذشته آغاز شد و آن‌ها درگیر انتقال نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) بوده‌اند، یادآور شد: مشکلات تامین و عرضه نهاده‌های دامی با وجود آن‌که از دو ماه گذشته آغاز شده است در حال حاضر در بازار عرضه خود را نشان داده و احتمال می‌رود اگر مشکلات حمل و نقل بار و هزینه‌های جانبی تولید و پرورش جوجه یک روزه رفع نشود، روند افزایشی مرغ برای روزهای آینده ادامه داشته باشد.

رییس اتحادیه مرغ و ماهی خاطرنشان کرد: هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری به قیمت ۷۹۰۰ تومان عرضه شده که این قیمت در کشتارگاه‌ها ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان و تحویل به واحدهای صنفی ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان بوده و واحدهای صنفی با ۱۰۰۰ تومان سود هر کیلو مرغ را به قیمت ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان به مشتریان عرضه می‌کنند.

در هفته‌های گذشته برخی از صنوف به ویژه صنف عرضه‌کنندگان مرغ مدعی شده بودند که قیمت حمل و نقل کالا و بار تا حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، اما رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل و نقل بار برون‌شهری این موضوع را رد کرده و مدعی شد که هزینه حمل و نقل در سال جاری نسبت به مدت مشابه تنها ۳۰ درصد افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاوشگر فضایی

      گشایش پسابرجامی ...

    • بدون نام

      این هم فیلمشونه برای گران کردن مرغ خدا اعنت کنه باعث وبانی این همه نابسامانی وگرانی را

    • بدون نام

      ایندفعه هم جوجه بهانه شد شما خیلی کثافتید .. فقط گرونی گرونی ...

    • بدون نام

      نبود خروس وهورمون مرغ وگرون کرده تولید کننده ودلال بازی مرغ وگرون نکرده؟ بابا...

    • کامران

      نبود عرضه ولیاقت مرغ راگران کرد!؟
      خدا از سرتون نگذره که این راآورده سرکار(دولت تدبیر وامید)!

    • و

      بله حتما گرانی مرغ را خواهیم داشت سیاست غلط دولت واقتصاد دانان که گوشت مرغ وتخم مرغ را انحصار دادند به یک عده از افراد خاص وکار روستائیان را تعطیل کردند خوب که تولید مرغ وتخم مرغ در دست رویتائیان باشد

    • بی نام

      ها جون خودتون یه روز جوجه نیست مرغ گرون میشه
      یه روز مرغ نیست تخم مرغ گرون میشه
      یه روز دوباره میگن اصلا تخم مرغی نیست که جوجه ومرغ گرون بشه
      فقط بهانه پشت هم بهانه

    • بدون نام

      چرادارین دروغ میگین بگوییدداریم صادرمیکنیم ازخدانترس ها

    • بدون نام

      چرا دارین دروغ میگید بگوئیدداریم صادرمیکنیم شما که عرضه نداریدمملکت اداره کنید ومردم دارین زجرکش میکنیدچندتا بمب یا موشک بندازید توایران همه مردم بکشیدیه ان واحددیگه نمیخاداینهمه هرروزبه مردم استرس بدهیدهرروز خیرگرانی هارابدهیدومردن مثل شمع اب کنیدوبسوزونید.علی برکت الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج