جاباما
۸۰۷۰۵۱
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

نه سناریوی قهرمانی، نه فدراسیون اصفهانی

تنها یک لجبازی ساده و یک بنیان غلط است در رویه کاری کمیته داوران و دپارتمان داوری که بعد از سال ها به چنین جنجالی ختم می‌شود.

ایران ورزشی: تغییر داور بازی سپاهان - پرسپولیس از محمدحسین زاهدی‌فرد به علیرضا فغانی، در حالی سوژه رسانه‌ها شده که در کمیته داوران سابقه‌ای طولانی دارد. بعد از سال‌ها تغییرهای مکرر داوران و وتوی تصمیم دپارتمان از سوی کمیته، حالا حساسیت بازی سپاهان - پرسپولیس این اختلاف ریشه‌ای در بخش داوری فدراسیون فوتبال را رسانه‌ای کرده است.

این بار هم البته عده‌ای اصرار دارند که تغییر داور بازی را یا به حساب صحبت‌های برانکو پیش از بازی سپاهان - پرسپولیس بگذارند یا صحبت‌های مدیرعامل باشگاه سپاهان. عده‌ای هم عامل اصلی این تغییر را جوسازی‌هایی می‌دانند که عده‌ای از هواداران پیش از این بازی در فضای مجازی به راه انداخته بودند.

دلیل اصلی تغییر داور اما ماجرای دیگری است. مشکلی ریشه‌ای که از زمان حضور مسعود عنایت در دپارتمان داوری با فریدون اصفهانیان وجود داشت و بعدها این مشکل بین کامرانی‌فر و حسین عسگری با اصفهانیان ادامه پیدا کرد. حالا هم داوود رفعتی همان مشکل را دارد.

نه سناریوی قهرمانی، نه فدراسیون اصفهانی

مشکل خیلی ساده است اما حل نشدنی. داورانی که از سوی دپارتمان داوری برای بازی‌ها انتخاب می‌شوند، حتی بعد از ابلاغ شدن به هیأت فوتبال استان‌ها و رسیدن به شخص داور، احتمال وتو شدن از سوی رییس کمیته داوران را دارند.

بارها و بارها اتفاق افتاده که در زمان ریاست افراد مختلف در دپارتمان داوری، داورانی که برای بازی‌های مختلف انتخاب شده‌اند، بعد از ابلاغ با تصمیم اصفهانیان تغییر کرده‌اند. شاید بیراه نباشد که یکی از اصلی‌ترین دلایل اختلاف بین دپارتمان و کمیته را هم همین موضوع بدانیم. اختلافی که سال‌هاست وجود دارد و به جای حل شدن مشکل اصلی، در مقاطع مختلف روسای دپارتمان تغییر کرده‌اند.

همین اختلاف‌های کهنه هم باعث شده که هیچ تصمیم درستی برای تأیید نهایی لیست داوران از سوی اصفهانیان، پیش از ابلاغ گرفته نشود. این اشتباه سال‌هاست تکرار می‌شود و داوری ها بارها و بارها دستخوش تغییرات می‌شود.

حالا اما تغییر داور بازی سپاهان - پرسپولیس بعد از ابلاغ به محمدحسین زاهدی‌فرد، به جنجالی اساسی برای کمیته داوران تبدیل شده است. همه به دنبال دلیلی برای این تغییرات هستند.

از نوشته شدن سناریوی قهرمانی پرسپولیس تا جانبداری فدراسیون از تیم‌های اصفهانی، همه حدس و گمان‌هایی است که در این راستا مطرح می‌شود. واقعیت اما تنها یک لجبازی ساده و یک بنیان غلط است در رویه کاری کمیته داوران و دپارتمان داوری که بعد از سال ها به چنین جنجالی ختم می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدحسینی از تایباد.کاریز

      این ها همه دروغ هایی هست برای سرپوش گذاشتن وانحراف کشیدن ذهنیت ها..شمارسانه های سوگلی وجیره خوار هستید...واضح مشخصه نیم حکومتی وغش کردن داوران ...مدیرعامل سپاهان حقیقت رو گفت

      پاسخ ها

      • H.E

        میتونیم .میتونید بسم الله

      • بدون نام

        اصفهانی ها ذات شون بر لابی گری و زیر اب زنی عجین شده

      • بينام

        مدير عامل سپاهان غلط زيادى كرده با تو الدنگ همين چند وقت پيش بود تاج تو برنام تلويزيونى گفت در زمان مسئوليتش در سپاهان بداوران بازى تيمش تو اصفهان جعبه گز ميدادن كه بعدا فهميدن توجعبه ها سكه هم بوده ، قضييه قهرمانى رو هم كه يادت نرفته ؟

    • نجیب زاده

      شما مطمئن باشید تیمی که پیشینه اش تاج است توی این دوران هرگز نباید قد الم کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج