جاباما
۸۰۷۰۶۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چطور مارادونا به مسی کمک کرد تا کاشته‌زن شود؟

مارادونا کسی بوده که تاثیر زیادی در مهارت مسی در نواختن ضربات آزاد داشته است.

وبسایت نود: لیونل مسی در لاماسیا به کمک مارادونا بود که توانایی اش را در نواختن ضربات آزاد بالا برد و حالا در سطح اول قاره سبز، یک متخصص ضربه آزاد به حساب می آید.

در دیدار روز شنبه اسپانیول، بارسلونا، لیونل مسی کاری کرد که تاکنون موفق به انجامش نشده بود. با وجود تمام رکوردهای مختلفی که او در این سالها به ثبت رسانده بود، هیچگاه نتوانسته بود در یک مسابقه دو بار از روی ضربه آزاد گلزنی کند که این اتفاق در دیدار با اسپانیول رقم خورد.

چطور مارادونا به مسی کمک کرد تا کاشته‌زن شود؟

مسی در زدن ضربات آزاد تخصص بالایی دارد و جزو قهارترین بازیکنان در این زمینه به حساب می آید. در واقع در میان پنج لیگ معتبر اروپایی و در طی ده سال گذشته، هیچ کسی به اندازه مسی از روی ضربات آزاد موفق به گلزنی نشده است. مسی در مجموع 27 گل زده که بیش از رونالدو با 20 و پیانیچ با 15 گل است.

اما این تخصص و مهارت، بر حسب اتفاق بدست نیامده است. سال 2005، بارسلونا طی اقدامی جالب، تصمیم گرفت ویدیویی را از جوانان تیم در لاماسیا تهیه کند. در این ویدیو، بخشی از مهارت های بازیکنان به نمایش در می آمد و سپس آن ها رو به دوربین کرده و در مقابل لنز دوربین، این جمله را به زبان می آوردند: "نام من را به خاطر بسپارید."

چطور مارادونا به مسی کمک کرد تا کاشته‌زن شود؟

در آن ویدیو، برخی بازیکنان با اعتماد به نفس بیشتری این جمله را به زبان آوردند و مسی یکی از آن بازیکنان بود. مسی که به تازگی توانسته بود خود را به عنوان یک ستاره جوان مستعد نشان دهد، هنوز به عنوان یک کاشته زن حرفه ای، شناخته نمی شد، ولی در همان ویدیو، ضربه آزادش را به شکلی دیدنی به گوشه دروازه فرستاد.

راجر گریبت، هم تیمی سابق مسی در لاماسیا، در مورد آن دوران چنین می گوید: « تا پیش از آن موقعیت، مسی خیلی عادت نداشت ضربه آزاد را بزند. ویکتور واسکز در زدن کاشته تخصص داشت و خوانخو کلاوزی هم که چپ پا بود، ضربات را می نواختند. مسی تقریباً ضربه آزاد نمی زد.»

چطور مارادونا به مسی کمک کرد تا کاشته‌زن شود؟

آلبرت بناخس مدیر سابق لاماسیا در مورد آموزش های آن دوران چنین می گوید: «به طور کلی، در بارسلونا به طور خاص خیلی روی ضربات آزاد تمرین نمی کردیم، اگر هم تمرینی بود مقابل دیوار مصنوعی انجام می شد. مربیان توصیه هایی می کردند و ضربات را می زدیم ولی به طور خاص، زمانی برای این کار اختصاص داده نمی شد تا سخت روی آن کار کنیم.»

گریبت اضافه می کند: «بعدتر پیش آمد که گیرمو هویوس (مربی وقت بارسلونای بی) توصیه هایی در مورد نحوه کاشتن توپ در هنگام زدن کاشته به مسی ارائه کرد.»

در عین حال بناخس اعتراف می کند که مسی در لاماسیا نبود که مهارتش را در زدن ضربات آزاد کسب کرد: «اکنون مسی نسبت به زمان آغاز به کارش در بارسلونا، ضربات آزاد را به نحو متفاوتی می زند، اما این چیزی نیست که ما به او در لاماسیا آموخته باشیم. این یک مهارت ذاتی درون اوست که خودش بدست آورده و روی آن تمرین کرده است. حالا هم تجربه اش به او کمک زیادی کرده است.»

چطور مارادونا به مسی کمک کرد تا کاشته‌زن شود؟

اما جالب است بدانید که مارادونا کسی بود که باعث شد مهارت مسی در نواختن کاشته به سطحی بالاتر ارتقاء یابد، فوریه ۲۰۰۹ مارادونا چیزهای زیادی را در زدن ضربات آزاد به مسی آموخت. فرناندو سیگنورینی، مربی وقت آرژانتین که دستیار مارادونا در تیم ملی بود، در مورد آن موقعیت چنین می گوید:

«بعد از یک جلسه تمرینی بود که مسی چند ضربه آزاد نواخت ولی آمار خوبی در زدن گل به ثبت نرساند و در حال ترک زمین با چهره ای ناامید بود. دیدم که مارادونا به سمت مسی آمد و گفت: "لئو، لئو بیا اینجا پسر. بیا بازم امتحان کنیم." مثل صحبت های یک معلم و شاگردش بود. مارادونا ادامه داد: "توپ را اینجا قرار بده، پایت را سریع از توپ جدا نکن، زیرا در غیر این صورت معلوم نیست هدفت چیست." در ادامه مارادونا ضربه اش را نواخت و توپ هم به گوشه دروازه رفت که باعث تحسین مسی شد.»

چطور مارادونا به مسی کمک کرد تا کاشته‌زن شود؟

سیزده سال بعد از آن ضربه آزاد در لاماسیا و حالا نه سال بعد از ان توصیه توسط مارادونا، مسی کیفیتش را در زدن ضربات آزاد بهبود بخشیده و به بازیکنی قهار در این مهارت بدل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج