۸۰۷۰۸۳
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

مجیدی: همه می‌گفتند «بچه‌های آسمان» را رها کنم

مجید مجیدی در جشنواره فیلم «کرالا» جایزه یک عمر دستاورد را دریافت کرد؛ جشنواره‌ای که هر ساله در شهر تریواندروم ایالت کرالا کشور هند برگزار می‌شود و بیست و سومین دوره آن چند روز پیش به کار خود پایان داد.

روزنامه ایران: مجید مجیدی در جشنواره فیلم «کرالا» جایزه یک عمر دستاورد را دریافت کرد؛ جشنواره‌ای که هر ساله در شهر تریواندروم ایالت کرالا کشور هند برگزار می‌شود و بیست و سومین دوره آن چند روز پیش به کار خود پایان داد.

مجیدی: همه می‌گفتند «بچه‌های آسمان» را رها کنم

او که ریاست هیأت داوران بخش بین‌الملل این جشنواره را برعهده داشت، دیروز در نشستی از شباهت‌های فرهنگی میان کشورهای هند و ایران و تجربیاتش به‌عنوان یک فیلمساز سخن گفت.

او درباره فیلم «بچه‌های آسمان»، فیلمی که مجیدی با آن شهره و به خاطر این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد، افزود: «پروژه این فیلم توسط چندین شرکت فیلمسازی رد شده بود و آنها می‌گفتند قصه‌ای فقط با یک برادر و خواهر و یک کفش! قابلیت چندانی ندارد و هیچ‌کس آن را تماشا نمی‌کند.

از سوی دیگر، دوستانم به من توصیه کردند این پروژه را رها کنم اما من هرگز تسلیم نشدم. تهیه‌کننده‌ای پیدا کردم که پذیرفت این کار را هرچند با بودجه‌ای مختصر انجام دهد و پس از اینکه فیلم ساخته شد صدها جایزه در سراسر دنیا دریافت کرد. «بچه‌های آسمان» به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شد و تمام دنیا آن را تماشا کردند. داستان فیلم حتی توانست وارد کتب درسی مدارس و دانشگاه‌های چندین کشور شود و درنهایت موفقیتی کم نظیر به ارمغان بیاورد.»

مجیدی افزود: «فیلم‌های خوب همیشه مخاطب خود را پیدا می‌کنند، چنین فیلم‌هایی را هرگز نباید به‌عنوان فیلم‌های جشنواره‌ای نامید و به جشنواره‌ها محدودشان کرد.»

کارگردان فیلم محمد رسول‌الله همچنین در طول ۲۵ سال فعالیتش در عرصه فیلمسازی با فیلم‌های دیگری مانند، «رنگ خدا» و «آواز گنجشک‌ها» تحسین‌های بین‌المللی را برانگیخته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای مجیدی کارش درسته

    • بدون نام

      فیلم ایشان در مورد پیامبر فیلم موفقی نیست طولانی وخسته کننده است انهم باصرف هزینه صدمیلیاردی برای این فیلم از بودجه مملکت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج