جاباما
۸۰۸۱۴۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

طرح کنگره برای تحریم بیشتر علیه نظام بانکی ایران

گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا طرحی را به سنا و مجلس نمایندگان برده‌اند که هدف آن قطع نظام بانکی ایران از شبکه بین‌المللی و فشار به پول ملی ایران است.

خبرگزاری فارس: نشریه دست راستی «واشنگتن فری‌بیکن» روز جمعه به نقل از منابع آگاه از طرح گروهی از سناتورهای ضدایرانی آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه نظام بانکی ایران خبر داده است.

این نشریه به نقل از منابع مطلع نوشته هدف از این طرح که به رهبری «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به سنا و مجلس نمایندگان ارائه شده، قطع دسترسی بانک‌های ایرانی به سیستم مالی بین‌المللی به بهانه حمایت آن‌ها از «تروریسم» است.

این طرح که به رؤیت خبرنگار فری‌بیکن رسیده، تمام بانک‌های ایرانی را حامی تروریسم و عامل پولشویی معرفی می‌کند و تحریم آن‌ها را خواستار می‌شود. بنا بر این گزارش، نمایندگان حامی این طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به اجرای کند تحریم‌های مالی علیه ایران با هدف جلب رضایت کشورهای اروپایی همکار با ایران متهم کرده‌اند.

طرح پیشنهادی این نمایندگان، علاوه بر نظام بانکی، نظام مالی و روش‌هایی مانند استفاده از ارزهای رمزنگاری شده (کریپتو کارنسی‌ها) برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و ادامه تجارت میان ایران و اروپا را نیز هدف قرار می‌دهد. مقابله با تلاش ایران برای حفظ ارزش ریال هم یکی دیگر از اهداف این طرح عنوان شده است.

کروز بامداد شنبه (به وقت تهران) با طرح دوباره این ادعا که توافق هسته‌ای منابع مالی لازم برای فعالیت‌های منطقه‌ای را در اختیار ایران قرار داد، در مورد طرحی که به سنا برده، در توییتر نوشت: «جبران این خسارت نیازمند اعمال فشار حداکثری به رژیم ایران است. اقدام رئیس‌جمهور ترامپ در آغاز روند خروج از توافق هسته‌ای، کاملا درست بود. قطع موثر [دسترسی] ایران به نظام مالی جهانی، که کارکرد این طرح است، یک گام بعدی لازم است.»

دولت ترامپ آبان ماه امسال تحریم‌های مالی و بانکی رفع‌شده ذیل توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را احیا کرد، اما برای فروش نفت ایران و همچنین ارتباط ایران با سامانه پیام‌رسان مالی «سوئیفت» معافیت‌هایی صادر کرد. متحدان ترامپ در کنگره آمریکا صدور این معافیت‌ها را مورد انتقاد قرار داده و معتقدند که او برای راضی کردن اروپایی‌ها، تحریم‌ها را با سرعت کافی اجرا نکرده است.

همزمان با طرح کروز در سنا، در مجلس نمایندگان آمریکا هم «مایک گالاگر» نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین طرح مشابهی را ارائه کرده است که تاکنون با حمایت ۶ نماینده جمهوری‌خواه دیگر همراه شده است.

فری‌بیکن مدعی شده است که برخی از مقام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعمال حداکثری تحریم‌ها علیه ایران مخالف هستند و با سیاست مد نظر ترامپ مخالفت می‌کنند. به همین دلیل این نمایندگان قصد دارند عملکرد خزانه‌داری آمریکا در ارتباط با ایران را هدف قرار دهند.

یک منبع در کنگره آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، به این پایگاه گفته است: «وزارت خزانه‌داری در برابر اروپایی‌ها کوتاه آمد و اتصال ایران به نظام مالی جهانی را حفظ کرد.»

«مارکو روبیو»، «تام کاتن»، «تام تیلیس»، «کوری گاردنر»، «سندی هاید اسمیث» و «تاد یانگ» که همگی جمهوری‌خواه هستند، تاکنون از طرح کروز حمایت کرده‌اند. هنوز زمان رأی‌گیری در مورد این طرح مشخص نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا تو رو خدا مردم ایران نابود شدن کوتاه بیا

    • جعفرآقا

      آمریکا هیج غلطی نمی تواندبکند

    • راستگو

      سلام تا وقتی که بانکها ربوی هستند همواره ربا نابود شدنی است وفشار اگر میخواهیم کم شود ربا باید از نظام بانکی حذف شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج