۸۰۸۷
۹ نظر
۵۰۸۹
۹ نظر
۵۰۸۹
پ

انتقادات حمیدرضا کاتوزیان

صدا و سیما مردم را افسرده کرده است

رسانه ملی به عنوان تنها منبع رسانه تصویری مردم باید اصل تنوع را به خوبی رعایت کند در حالی که امسال هم‌چون سال‌های گذشته شاهد کپی‌برداری پررنگ بعضی از سریال‌های صدا و سیما از برخی نمونه‌های غربی فیلم‌ها و سریال‌ها هستیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان با انتقاد از فرم کلیشه‌ای سریال‌های ماه رمضان مضامین اکثر این سریال‌ها را غمگین و سرشار از غصه و یاس دانست.

به گزارش خانه ملت،"حمیدرضا کاتوزیان" در خصوص کیفیت و تاثیرگذاری سریال‌های ماه رمضان با تاکید بر اینکه سریال‌های صدا و سیما در ماه رمضان فاقد کیفیت لازم برای جذب مخاطب و تاثیرگذاری بر باورهای دینی و مذهبی مردم است، از کپی برداری مفهوم و قالب کلی سریال‌ها از نسخه‌های سال‌های قبل و یا مضامین برخی از سریال‌های خارجی انتقاد کرد وافزود: رسانه ملی به عنوان تنها منبع رسانه تصویری مردم باید اصل تنوع را به خوبی رعایت کند در حالی که امسال هم‌چون سال‌های گذشته شاهد کپی‌برداری پررنگ بعضی از سریال‌های صدا و سیما از برخی نمونه‌های غربی فیلم‌ها و سریال‌ها هستیم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس کیفیت برنامه‌های رسانه ملی را در گرایش مردم به ماهواره موثر توصیف و تصریح کرد: زمانی که کیفیت برنامه‌های صدا و سیما در خور ذائقه مخاطبان و پوشش دهنده سلایق مردم نیست گرایش مخاطبان صدا و سیما به تماشای کانال‌های ماهواره‌ای امری عادی تلقی می‌شود.

کاتوزیان با انتقاد از روند غمناک و سوژه‌های متاثر کننده سریال‌های ماه رمضان تاکید کرد: این تفکر نادرست که در ماه رمضان اکثریت سریال‌ها باید با اشک و ناله همراه باشد باید تغییر کند.

وی افزود: این ماه باید مملو از شادی و تجدید باورهای مذهبی باشد و جز در ایام کوتاه عزاداری آن دلیل برای تزریق افسردگی به جامعه وجود ندارد در حالی که متاسفانه رسانه ملی در ماه رمضان به ساخت و پخش سریال‌هایی می‌پردازد که روحیه شادی را از جامعه دریغ می‌کند و گویا برای افزایش افسردگی عمومی جامعه طراحی شده است.

کاتوزیان با تاکید بر نقش مهم رسانه ملی در وضعیت فکری و روحی مردم، خاطر نشان کرد: رسانه ملی باید همت والاتری در ارائه برنامه از خود نشان دهد؛ چرا که در کشور ما در حال حاضر رسانه خصوصی که فعالیت نمی‌کند پس تنها گزینه مردم برای تماشای تلویزیون داخلی برنامه‌های صدا و سیما است که اگر قرار بر حرکت بر مدار روش و کیفیت برنامه‌های تولیدی فعلی باشد گرایش مردم به ماهواره حتمی است.

وی با انتقاد از تفکر مغایرت خنده و شادی با عبادت و مفاهیم دینی تاکید کرد: ماه رمضان ماه عبادت و توجه بیشتر به شعائر مذهبی است اما این به معنی ضرورت حذف برنامه‌های شاد و مفرح از زندگی مردم نیست.

منبع : عصر ایران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

صدا و سیما مردم را افسرده کرده است


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مائورين

      خدارو شكر بالاخره يكي فهميد

    • وحید

      خوب راست میگه دیگه

    • رز

      خدایا شکرت! بالاخره اون روز رسید که جمله ای رو که مدت هاست توی دلمه تو رسانه ها گفته بشه.

    • baha

      راست گفته دیگه در ضمن ماههای دیگه هم برنامه ها همینتورین دیگه واقعا ادم افسردگی میگیره

    • x

      ahan afarin b in raEs e komiCyune energie majles

    • ناشناس

      البته مردم خوب عادت کردن

    • vida

      دقیقا موافقم

    • لولوئ گرانبها

      آي قربون دهنت

    • بدون نام

      حالا با ایجاد شبکه های دیجیتال واقعا" مردم را دیوانه احساس کردن اول آمدند و شبکه استانی گذاشتن خیلی خوب بود بعد تبدیل به شبکه شما شد بعد تنها شبکه خوب و پر طرفدار جام جم را حذف کردن و آی فیلم و اینقدر تکراری پخش می کند که حالت تهوع به آدم دست میدهد و از آن بدتر شبکه نمایش که آشغالترین شبکه بعد از بازارشان است و در شبکه بازار واقعا" صرف هزینه و اَلکی ترین شبکه مسخره گرفتن تا چه حد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج