adexo3
۸۱۳۶۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

ظریف: در شرایط اضطرار با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره تحلیل یک تحلیلگر چینی مبنی بر اینکه بعد از شش ماه ایران چاره‌ای جز مذاکره با آمریکا ندارد، پاسخ داد: فکر می‌کنم آنها بعد از شش ماه تحلیل خود را عوض خواهند کرد. ما هیچ وقت در شرایط اضطرار با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم.

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه فونیکس چین در پاسخ به سؤالی درباره بازگشت به سه سال قبل از برجام و اینکه ایران چه اقدامی را صورت می‌داد؟ خاطرنشان کرد: اینکه ما به سه سال قبل برمی‌گشتیم و امروز می‌خواستیم کار سه سال قبل را انجام می‌دادیم چه اقداماتی را صورت می‌دادیم، حتما سخت‌گیری بیشتری انجام می‌دادیم.

ظریف بیان کرد: اما این طور نیست که سه سال قبل ما پیش بینی و احتمال امروز را نداشتیم، بلکه اینکه می‌شد به یک توافقی بهتر از این رسید، به نظرم دشوار بود.

وی گفت: امروز اگر بخواهیم توافق را دوباره بنویسیم، اولا من بعید می‌دانم امکان رسیدن به توافق وجود داشته باشد و اگر بتوانیم به توافقی برسیم، یک چیزی شبیه همین که الان هست، خواهد بود.

*ما حتما دنبال درگیری نیستیم

وی درباره آینده روابط ایران و آمریکا و چالش‌های موجود نیز گفت: شرایط روابط با همین شکل چالشی ادامه خواهد یافت. بعید می‌دانم آمریکایی‌ها علیرغم همه تصمیم‌گیری‌های نابخردانه‌ای که داشتند، تصمیمی بر تشدید روابط با ایران بگیرند، البته ما برای همه شرایط آماده‌ایم و مردم ایران نشان دادند از کشور خودشان با جدیت دفاع می‌کنند، اما ما حتما دنبال درگیری نیستیم و بعید می‌دانیم کس دیگری دنبال درگیری باشد.

*ما هیچ وقت در شرایط اضطرار با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره تحلیل یک تحلیلگر چینی مبنی بر اینکه بعد از شش ماه ایران چاره‌ای جز مذاکره با آمریکا ندارد، پاسخ داد: فکر می‌کنم آنها بعد از شش ماه تحلیل خود را عوض خواهند کرد. ما هیچ وقت در شرایط اضطرار با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، آن کسی که از مذاکره خارج شده ما نبودیم، ما تا آوریل گذشته (هشت ماه قبل) آمریکایی‌ها در برجام حضور داشتند و با ما مذاکره می‌کردند، آنها خارج شدند، آنها مذاکره را ترک کردند و خودشان باید به مذاکره برگردند و معتقدم تحلیلگران چینی به این نتیجه خواهند رسید که آمریکا چاره‌ای ندارد جز اینکه تصمیمش را عوض کند.

*آمریکا با این سیاست‌ها نمی‌تواند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد

به گزارش فارس، ظریف درباره هشدار روحانی در خصوص فروش نفت ایران نیز بیان کرد: اگر آن اگر محقق شود شرایط دنیا خیلی فرق کرده، حتما آمریکا برای اینکه بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، مجبور است وارد حوزه‌هایی شود که آن وقت آن شرایط کاملا تغییر می‌کند، این یک تهدید از سوی ایران نیست، بلکه اعلام یک واقعیت است که آمریکا با این سیاست‌ها نمی‌تواند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد جلوی صادرات نفت ما را بگیرد، حتما مجبور است وارد سیاست‌هایی‌ شود که دنیا را با آشوب می‌کشد.

*مهمترین طرف تجاری ما چین، همسایگان و روسیه هستند/هیچ وقت منتظر اروپا نبودیم الان هم نیستیم

وزیر خارجه درباره SPV (کانال ویژه مالی اروپا) نیز گفت: سیاست خارجی ما سیاست واکنش به اروپا نیست و اروپا هم مهمترین طرف تجاری ما نیست، مهمترین طرف تجاری ما چین، همسایگان و روسیه هستند و ما با اینها مکانیسم‌های خود را ایجاد کرده‌ایم؛ البته دنبال این نیستیم که با اروپا ارتباط نداشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد:‌معتقدیم کشورهای اروپایی مثل چین و روسیه به عنوان طرف‌های برجام موظفند که وظایفی را انجام دهند. اگر آنها نتوانند وظایف خودشان را انجام دهند، نشانگر آن است که اروپا نمی‌تواند یک طرف معامله قابل اعتمادی برای دنیا باشد، ولی این نشان نمی‌دهد که ما باید روابطمان را با دیگران به هم بزنیم، ما روابط را با چین، روسیه و کشورهای همسایه و با کشورهایی که مایلند روابط را ادامه دهند، ادامه خواهیم داد.

ظریف گفت: البته اروپایی‌ها به ما گفتند علیرغم همه مخالفت‌های آمریکا مشغول کار هستند، ولی ما هیچ وقت منتظر اروپا نبودیم و الان هم منتظر اروپا نیستیم.

* خوشحالم که فرزندان من در ایران هستند

وی درباره درخواست مطرح شده از دولت آمریکا برای اینکه به فرزندان مقامات ایرانی روادید برای حضور در آمریکا داده نشود، نیز گفت: فرزندان تعداد زیادی از مقامات ایرانی در آمریکا نیستند، تعداد کمی از افراد در آمریکا تحصیل یا زندگی می‌کنند و تصمیمی است که شخصا اتخاذ کردند یا شرایط تحصیلی آنها یا ماموریت سابق پدرانشان این وضعیت را برای آنها ایجاد کرده است.

ظریف بیان کرد: من خوشحالم که فرزندان من در ایران هستند، دوری از خانواده شرایط خوبی نیست. من در جوانی مجبور بودم به خاطر شرایط قبل از انقلاب دور از خانواده‌ باشم، کاملا احساس می‌‌کنم همه دوست دارند فرزندانشان در کنار خودشان باشند و فکر نمی‌کنم کسی از این اقدام آمریکایی‌ها خیلی نگران باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس کانال اروپا هم قرار شدتصویب بشه که نشد اف آی تی هم که کنارگذاشته شد حیف اون پولهایی که رفتید برای مذاکره بگا دادید ازجیب مردم دارید خرج میکنید نمونه ش همین قیمت پایین آوردن الکی دلار

      پاسخ ها

      • MMIISSSEEE

        یعنی شرایط از این خم اضطراری تر هم مگه داریم.

      • بدون نام

        چرا تو این شرایط رفتید درباره دریای خزر مذاکره و سند امضا کردید

      • بدون نام

        چرا تو این شرایط رفتید درباره دریای خزر مذاکره و سند امضا کردید

    • بدون نام

      امیدوارم فرزندانتون رو از کشور دشمن بزررگ بیرون کنند و پولهایی که در این ۴۰ سال تو بانک های دشمن، ذخیره کردین ، بلوکه بشه

    • بدون نام

      با پول پهلوی رفتی امریکا و درس خوندی !!

    • وانک علا خلق عظیم

      اولش چیکار کردی که الان مذاکره بکنی یانکنی آقای ظریف بنظرحقیردیگرحتا توخواب هم فکرنکن کاندید ریس جمهور بشی کسی به برجامیها رای نمیدهد

    • بدون نام

      سی سال راس کاری سه تاکارخوب براایران نکردی توکه پشت پرده همه کاری مبکنی براغرب مرغی براخودمان خروسی ای آقای ظررررریف

    • بدون نام

      ظریف تو یک بار با آمریکا مذاکره کردی و برجام شکست خورده را بوجود آوردی، لطفأ ...

    • بدون نام

      بیچاره ها بچه مسئولین!!! مجبورن آمریکا و اروپا توی بهترین شرایط زندگی کنند
      آقا دکتر! خجالت چیزیه که شما اصلا نمی دونید چی هست

    • سیمرغ

      کشور را نابود کردید .

    • سیمرغ

      دروغگو.

    • بدون نام

      کلید رمرز نفوذی ها به آمریکا یی ها ..... وضع مان اضطراری ایست، ولی مذاکره نمی کنند!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی بابا رو دارید کشور و مردم به لجن کشوندی بازم حرف از امریکا میزنی

    • میر

      مرحبا بر تو دلاور عرصه دیپلماسی کشور . خوب است در آینده شرایط سخت فرزندان رجال سیاسی ما در کشور باشند تا مردم ما فکر نکنند که آنها در سختی ولی دردانه وزن خوبهای؟! آقایان در خارج کیف میکنند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر جناب ظریف ..محبوبترین چهره سیاسی ایران بعد از جناب محمد خاتمین

    • بدون نام

      ایناهمش مصرف داخلی دار هرکاری میکنیدبه ضررایران وایرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج