اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۱۴۱۷۷
۱۷ نظر
۵۰۱۲
۱۷ نظر
۵۰۱۲
پ

نوبخت: یک ریال از یارانه استان‌ها به تهران نمی‌رسد

رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: یک ریال از هر آنچه که از یارانه نقدی حذف می‌شود به تهران بازنمی‌گردد و برای همان استان خرج شده و استان ها به افرادی که نیاز بیشتری دارند یارانه بیشتری پرداخت می کنند.

خانه ملت: رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: یک ریال از هر آنچه که از یارانه نقدی حذف می‌شود به تهران بازنمی‌گردد و برای همان استان خرج شده و استان ها به افرادی که نیاز بیشتری دارند یارانه بیشتری پرداخت می کنند.

محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه در تقسیم‌بندی ۴۰۷ هزار میلیارد تومانی بزرگترین سهم در حد ۱۱۰ هزار میلیارد تومان امور رفاه اجتماعی دارد که بیمه تکمیلی جانبازان در این مقوله پیش بینی شده است، گفت: در امور سلامت بالغ بر ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع برای آن در نظر گرفته شده است که در ۱۰ اموری که برای تقسیم منابع وجود داشته پس از امور رفاه اجتماعی، آموزش و پژوهش، دفاع و امنیت، امور سلامت قرار می گیرد و رشد آن نسبت به سال گذشته حداقل ۱۰ درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای عادلانه توزیع شدن افزایش حقوق در سال آینده پیشنهاد تسهیم پلکانی مطرح می‌شود، افزود: سال جاری بر همین اساس حقوق‌ها افزایش یافت اما آنچه که از سوی دولت باید برای افزایش حقوق‌ها دیده می‌شد ۲۰ درصد بوده که حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان است اما مجلس می‌تواند درباره هر آنچه که به عدالت نزدیکتر بوده تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته بیش از ۴.۵ میلیون خانوار از دریافت یارانه نقدی حذف شدند اما با توجه به مدارکی که ارائه کردند یارانه بخش بزرگی از آنها برقرار شد که این موضوع نشان می‌دهد تصمیم‌گیری در تهران کار دشواری بوده و اگر قرار است حذفی بر اساس عدالت انجام شود در استان‌ها در این خصوص اقدام شود.

نوبخت با بیان اینکه استان‌ها و شورای برنامه‌ریزی استان یک مرجع قانونی در بودجه و قانون برنامه است، تأکید کرد: ما برای همسانی و یکنواختی کار یک دستورالعمل و فرمول واحد به همه ارائه می‌دهیم اما استان‌ها می‌توانند بر اساس شناخت عمل کرده و برای هر آنچه که حذف می‌شود انگیزه دارند چرا که یک ریال از حذفیات به تهران بازنمی‌گردد و برای همان استان خرج شده و به افرادی که نیاز بیشتری دارند یارانه بیشتری پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش فقر مطلق ۷ هزار میلیارد تومان در ردیف ملی دیده شده است، افزود: استان‌ها می‌توانند یارانه حذف شده دهک‌های بالای درآمدی برای کاهش فقر مطلق، طرح‌های اشتغال و عمرانی در داخل استان استفاده کنند که این اقدام به مراتب از آنچه که در تهران برای تمام روستاها و سایر نقاط کشور تصمیم گرفته می‌شود بهتر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مقررشده صرفه‌جویی از محل حذف دهک‌های بالای درآمدی در استان‌ها صرف هزینه‌های عمرانی شود، تصریح کرد: بر این اساس بودجه پروژه‌های استان‌ها کم برخوردار در سطح ملی بیشتر می‌شود به گونه‌ای که در حال حاضر خوزستان بیشترین سهم و سیستان و بلوچستان در رتبه سوم و یا چهارم دریافت بودجه پروژه‌ها قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چوپان دروغگو

    • بدون نام

      پدر سوخته ای

    • بدون نام

      خاک تو سرت

    • بدون نام

      حقوقها باید دو برابر بشه با این مخارج کمر شکن و حقوق ها ی کم.. چاپ کنید محض رضای خدا

    • بدون نام

      باز این چوپان دروغگوی دولت پیداش شد

    • بدون نام

      یا اختلاس میشه یا در خرج آقازاده های شماها میشه

    • راننده تریلی

      دروغ

    • بدون نام

      مردم عزیز این نوبخت هرچی گفت صحیح می باشد و یکی از مسولان دلسوز و شهید پرور می باشد انشاله سال 1400 ریس جمهموری نصیبش بشه رای ما وشما مردم شهید پرور نوبخت دلسوزی برای مردم

    • علی

      آقاى نوبخت بلبل دولت،اولا این چندرغاز که بیشتر شبیه صدقه دولت به مردم است تا یارانه کہ کشوری بااینهمه ذخایر زیرزمینی روزمینی حداقل هرایرانی 3میلیون از این ذخایر خدادادی سهم می بره!!!حال این 45تومان الانه چی میشه باهاش خرید ؟بعد ما ندیدیم که یک نفر از طبقه محروم بگوید من این ماه50تومان دریافت کردم پس اینکه می فرمایید از بی نیازان حذف شده به اونی که نیاز شدید تر داره واریز شده به کدام نیازمند رسیده؟ بعد شما واقعن معنی نداری وبدبختی،خجالت در برابر زن وبچه میدونید یعنی چی اصلا درک می کنید؟به خدا قسم محلہ ما بیشتر قاچاقچیان و بی نیازان زیرپوشش کمیته امام خمینی هستند،دلیلش هم پول دارند وخادمین مردم هم دنبال دمه چرب می گردند نه پوست واستخون

    • میلاد م

      ایشان درست میگویند به تومان‌وارد تهران میشه به ریال وارد نمیشه

    • اسد

      ای دروغگو با اعداد بازی میکنی

    • بدون نام

      خوزستان داره نون در میاره برای ایران

    • MMIISSSEEE

      یارارانه شهرستانی به مردم تهران نمی رسد درست
      ولی آن بودجه هایی که قرار است در شهرستانها هزینه شود و بین وزرا و خانواده آنها واریز میشود منظور ما بود بختیاری شما اینقدر سر این مردم کلاه گذاشته اید که دیگر مردم راحت دست شما را میخوانند.

    • بدون نام

      نوبخت باند باز

    • بی نام

      ببینیم دیگه

    • احمد

      درسته چوپان دروغگو.بودجه ودرآمد تهران برای پر کردن جیب تووامثالتان کفایت میکنه خوش باشیدوبخندیدبه ریش این مردم گرفتار،بخندید..

    • بدون نام

      داغ بچه هاتا ببینی نوبخت قطع کن بابا دو ریال به مردم میدی پول یک قبض هم نمیشه ملتا بیچاره کردی اگه پات ب اصفهان بخوره می بینی ملت چقد میخانت ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج