۸۱۴۸۷۲
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

گل محمدی پا جای پای آقا فیروز گذاشت!

یحیی گل‌محمدی موفق شد همچون فیروز کریمی با تاثیرگذاری خود یکی از مشکلات بزرگ روز فوتبال خراسان را حل کند.

ورزش سه: برون رفت از مشکلات بزرگ برای تیم‌های فوتبال استان خراسان رضوی غالبا با تاثیرگذاری مربیان غیربومی نمایندگان فوتبال این استان حل شده است؛ مشکلاتی که در طول تاریخ فوتبال مشهد علیرغم اعتراض پیشکسوتان و مربیان بومی مدت‌ها حل نشده ماند اما بیان آن از سوی مربیان غیربومی، انگار حرف‌شنوی مسئولان استانی را بیشتر کرد تا قفل‌هایی در فوتبال خراسان باز شود که پیش از این غیرقابل حل می‌نمود.

اسفند ۱۳۸۳ بود که استقلال تهران در ورزشگاه تختی مشهد ابومسلم را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و عصبانیت فیروز کریمی از باخت در وضعیت نامطلوب زمین چمن تختی و آماده نشدن ورزشگاه ثامن‌الائمه به عنوان دغدغه آن روزهای فوتبال خراسان منجر به مصاحبه‌ای تاریخی شد که طنز تلخ آن هم برای فوتبال خراسان سرانجام راهگشا شد.

فیروز کریمی در آن مصاحبه معروف هنگامی که روبروی دوربین تلویزیون قرار گرفت، چند میخ طویله مربوط به نصب ادوات مواد دوومیدانی در زمین چمن تختی، از جیبش درآورد و گفت :«من تصور می‌کنم که اینجا اول فصل به جای تخم چمن، سوزن ته گرد کاشتند و با کود و آب به موقع تبدیل به میخ طویله شده است. این تکنولوژی ما را در زمین‌داری می‌رساند که سوزن فرفره می‌کاریم و میخ طویله تحویل می‌گیریم.»

وی اعتراض خود به آماده نشدن ورزشگاه ثامن‌الائمه را هم این‌گونه نشان داد :«چند سال پیش به ثامن رفتم و دیدم که فقط یک کارگر افغانی با یک بیل در حال کندن زمین است دوباره چند سال بعد آنجا رفتم و دیدم همان کارگر پیر شده و سر بیلش هم شکسته است اما باز یک نفری در حال کار کردن است.»

حمله فیروز کریمی با تاکتیک طعنه سرانجام کار خودش را کرد و باعث شد تا ورزشگاه ثامن‌الائمه برای فصل بعد حاضر و آماده در اختیار ابومسلمی باشد که سکان آن در اختیار اکبر میثاقیان قرار گرفته بود و نتیجه آن هم پیروزی یک بر صفر این تیم برابر پرسپولیس در دیدار حذفی سال۱۳۸۴ بود که افتتاحیه باشکوه آن روز را برای مشهدی‌ها به یادماندنی‌تر کرد.

اما در دی ماه۱۳۹۷ اتفاقی رقم خورد که برون رفت از یک مشکل اساسی دیگر در فوتبال خراسان بود که باز هم با اثرگذاری واضح یک مربی غیربومی در تاریخ فوتبال خراسان رقم خورد. در حالی که سال‌ها پس از اتفاقات سهامداران شرکت پدیده، این شرکت دست و پا شکسته به حمایت از تیم فوتبال خود می‌پرداخت و در سال جاری عملا کار را در حمایت از باشگاه زمین گذاشته بود، باز هم قفل کار با اثرگذاری یک مربی غیربومی و این بار یحیی گل‌محمدی باز شد.

سرمربی ماخوذ به حیای پدیده که زبان اعتراض طنز فیروز کریمی نداشت، با زبان قهر و عدم حضور در تمرینات پس از مصاحبه‌هایی آتشین، کار را به جایی کشاند که شرکت پدیده مادری که در عین بدهی به سهامداران و هزینه‌های گزاف خود، بودجه‌ای برای فوتبالش نداشت راضی به انتقال تیم بدهکار خود شد تا هم خودش نفسی بکشد و هم اما و اگرها و استرس‌های ادامه روند این تیم با شرایط رو به زوال را برای هواداران به طور کامل مرتفع کند.

گرچه که حمایت بی‌نظیر هواداران پدیده از یحیی گل‌محمدی و پر شدن کامل ورزشگاهی به بزرگی ورزشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به واسطه نتایج بی‌سابقه تیم در دیدارهایی غیر از تقابل با سرخابی‌ها در تاریخ فوتبال خراسان بی‌سابقه بوده و خرق عادت با این مربی غیربومی‌ محسوب می‌شود اما تمجید امام جمعه سیاسی مشهد از تیم شهر و حمایت او از سر و سامان گرفتنش این تیم با انتقال از جمله رخدادهایی است که در دوران سرمربیگری یحیی در مشهد رخ داده و اگر کسی حرف‌های روز گذشته علم‌الهدی را نخوانده یا نشنیده باشد باور نمی‌کند.

انتخاب حساب شده سرمربی از سوی مدیران باشگاه پدیده که متناسب با پیش‌بینی هوشمندانه از شرایط، جوانی تیم و بی‌پولی‌های این روزهای تیم صورت گرفته بود و حتی با انتقاداتی در مورد خانه‌نشینی آن روزهای یحیی مواجه گردید، امروز باعث خوشحالی هواداران فوتبال در خراسان شده چراکه این مربی غیربومی هم در زمین و هم بیرون زمین کار را برای پدیده درآورده است.

یحیی با اثرگذاری واضح در گشایش جدید فوتبال خراسان، روز گذشته پا جای پای آقا فیروز گذاشت تا یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال خراسان مرتفع شود بلکه نماینده این استان بتواند پس از سال‌ها، سری میان سرها در جمع بالانشینان جدول درآورده و به سمت آسیایی شدن حرکت کند؛ رویدادی که همه در آن سهیم بوده و حتی شرکت پدیده مادر هم با تصمیم‌گیری دیروزش در آن سهم خواهد داشت اما نام یحیی گل‌محمدی در مهمترین اتفاقات تاریخ فوتبال خراسان ثبت شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      #پدیده_خراسان . درود ب یحیی مربی با ادب پدیده و مسئولین محترم استان و ب خصوص آقای علم الهدی ک باعث انتقال تیم و حل مشکلات مالی شدند #یک تیم_یک استان_یک هدف #هواداران_باغیرت

    • بی سرزمین تر از باد

      چون لنگیه گل محمدی شده ماخذ به حیا. اگه حیا داشت به لنگ در هر تیمی بود وا نمی داد

      پاسخ ها

      • لطفا بچاپ

        برو بی سرزمین بی وطن تو رو چه به این حرفها

    • حسن خرمدل

      درود به اقای گل محمدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج