جاباما
۸۲۰۶۶۹
۱۱ نظر
۵۰۱۹
۱۱ نظر
۵۰۱۹
پ

حسین محب اهری؛ خاطره سازی که خاطره شد

بیمارستان لاله تهران، سکانس پایانی زندگی حسین محب اهری، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون شد. حسین محب‌اهری متولد سال ۱۳۳۰ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی بود.

وب‌سایت روزیاتو - علی زمانی: یبمارستان لاله تهران، سکانس پایانی زندگی حسین محب اهری، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون شد. حسین محب‌اهری متولد سال ۱۳۳۰ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی بود. از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و بازی در تئاتر پرداخت؛ در سال ۱۳۵۴ یک دوره آموزش بازیگری را در کارگاه نمایش زیر نظر آربی اوانسیان گذراند و با ایفای نقش کوچکی در فیلم «رابطه» به کارگردانی پوران درخشنده وارد سینما شد. مدتی پیش، دیدار محمود احمدی نژاد و رحیم مشایی از حسین محب اهری در منزلش، بازتاب های بسیاری پیدا کرده بود.

حسین محب اهری؛ خاطره سازی که خاطره شد

ما ایشان را در فیلم‌های زیادی به مشاهده کردیم که از آن جمله می‌توان به «محموله»، «سفر جادویی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «همسر»، «من زمین را دوست دارم»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «کاکادو»، «وقتی همه خوابیم»، «خوابم می‌آد»، «فرزند چهارم»، «ساکن طبقه وسط»، «قشنگ و فرنگ»، «سه بیگانه» و… اشاره کرد.

محب اهری همچین در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی همچون «محله برو بیا»، «سربداران»، «محله بهداشت»، «بوعلی سینا»، «باجناق‌ها»، «مختارنامه»، «تبریز در مه»، «پایتخت ۲»، «خوب، بد، زشت»، «دردسرهای عظیم ۲»، «معمای شاه»، «بیمار استاندارد»، «علی‌البدل»، «شب عید» و… به ایفای نقش پرداخته است. شب عید ،علی‌البدل ،دوردست‌ها، خوب، بد، زشت ، پایتخت ۲، تبریز در مه،سه بیگانه،قشنگ و فرنگ، ساکن طبقه وسط،فرزند چهارم، خوابم می‌آد، پسرآدم دختر حوا، وقتی همه خوابیم، اسپاگتی در هشت دقیقه،عروس کاغذی‌، بخشی از آثار هنری حسین محب اهری است.

او این روزها برای ایفای نقش در نمایش «ساعت هشت در کشتی» به کارگردانی مریم کاظمی برای گروه سنی کودک و نوجوان بود. کودکان دهه شصتی، خاطرات زیادی با حسین محب اهری دارند. محب اهری را بیشتر با نقش های خاطره انگیز و به یاد ماندنی او در برنامه های کودک و نوجوان مثل «مبصر چهارساله کلاس»، «محله بهداشت» و «چاق و لاغر» یا در فیلم های دیگری مثل «سربداران»، «باجناق ها»، «شاخه طوبی» و «تبریز مه آلود» هر چه هست او نقش پررنگی در خاطرات خوب همه ی ما دارد. برای شناخت بیشتر این هنرمند با ما همراه باشید.

حسین محب اهری؛ خاطره سازی که خاطره شد

آخرین سلفی هدایت هاشمی با مرحوم حسین محب اهری

محب اهری بازیگری را از سال ۱۳۵۰ در تئاتر شروع کرد، اما به طور رسمی در ۱۳۶۵ با ایفای نقش کوچکی در فیلم سینمایی «رابطه» به کارگردانی پوران درخشنده شناخته شد. او در زمینه عکاسی و گویندگی رادیو نیز فعالیت داشته است. سری جدید برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» از فعالیت‌های اخیر محب اهری در سال ۱۳۹۷ است.

حسین محب اهری؛ خاطره سازی که خاطره شد

سرطان حسین محب اهری

در سال ۷۹ حسین محب اهری با احساس تورم شدید و درد در ناحیه گلویش مواجه می‌شود که بر اثر تشخیص اشتباه به عفونت گلو، درمان با آنتی بیوتیک را شروع می‌کند و از مسیر درست درمان دور می‌شود. اواخر سال بعد با وخیم‌تر شدن وضعیت جسمانی اش به چندین پزشک مراجعه می‌کند و «سرطان غدد لنفاوی» تشخیص داده می‌شود

نوروز سال ۱۳۸۱ تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و به قول خودش در این عمل از زیر گوش تا زیر گردن یک غده بزرگ را درآورده بودند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید .

حسین محب اهری؛ خاطره سازی که خاطره شد

سپس شیمی درمانی می‌شود و بهبود می‌یابد. او این بیماری را در تغییر دیدگاهش به زندگی موثر می‌داند و می‌گوید: لحظات برایم باارزش شد و فهمیدم زمان عمر کوتاه است و نگاهم طور دیگری به زندگی شد. فهمیدم که من تا به حال خیلی نگاهم سطحی‌تر بوده و از همه چیز راحت رد می‌شدم. پس از آن دیدم به زندگی و کار عمیق شد.۹ سال بعد غدد سرطانی دوباره در بدنش ریشه دواندند و تومور این بار در ریه ها، گردن و پا دیده شد.

حسین محب اهری؛ خاطره سازی که خاطره شد

روزهای آخر مرحوم حسین محب اهری

تصویری از حضور مشایی و محمود احمدی نژاد در منزل حسین محب اهری در تهران که در زیر مشاهده میکنید بازتاب های زیادی پیدا کرد. او درباره این اتفاق گفته بود: من نمی توانم به رئیس جمهور مملکت بگویم که چرا به خانه من برای عیادت آمدی؟ اگر کسی حرفی را هم می زند باید شرایط را بسنجد و بعد اظهارنظر کند، اصلا نه رئیس جمهور هر کس دیگر هم ممکن است به عیادت یک مریض برود. من باید با روی باز با چنین کسی برخورد کنم، آن وقتی کسی به عنوان رئیس جمهور این مملکت آمده. برای من باعث افتخار است که رئیس جمهور به عیادتم آمده است.

حسین محب اهری؛ خاطره سازی که خاطره شد

با عمل جراحی مجدد تومور را از کشاله رانش خارج کردند و دوباره تحت شیمی درمانی قرار گرفت و بهبود یافت. او زمانی گفته بود که به عنوان یک هنرمند پرسابقه از لحاظ مالی حمایت نشده، برای درمان سرطانش در هزینه ها دچار مشکل است و حتی پول آمپول هایش را ندارد. در تمام این مدت حسین محب اهری روحیه اش را نباخته و به فعالیت‌های هنری خود ادامه داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      خدابیامرزش مظلومانه این هنرمندم از دست دادیم

    • بدون نام

      خواهشا درگذشت خدابیامرز رو زیادتکرار نکنید کاری از دست ما بر نمیاد پس هی مدام تکرارش نکنید

    • بدون نام

      چه دنیاییه. یکی که همه آرزو مرگشو دارن روز به روز جونتر و چاقتر میشه، یه آدم بی آزارم مثل محب اهری که بقیه دوسش دارن سرطان میگیره و میمیره. روحش شاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه برداشت پوچ و مسخره ای !!!

    • رضا

      روحش شاد

    • خلیل

      خداوند رحمت کند ایشان را و بااولیا و انبیا محشور شوند...

    • بدون نام

      خدا رحتمش کنه خییییلی دلم سوخت چه قدر درد کشید

    • ناشناس

      هیچوقت تو تشخیص بیماری به یک زشک بسنده نکنید...فامیل ما دو ساله قرص پروستات بهش دادن....الان پزشک تشخیص داده سرطان پیشرفته روده داره و به کبدشم زده...

    • شایان

      روحت شاد...

    • مهران ناصری

      روحت شاد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رحش شاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج