۸۲۱۵۲۶
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

روایت میرسلیم از فوت آیت الله هاشمی در استخر

مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از کاندیداهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری میهمان این هفته برنامه دست خط بود او از روزهای قبل از انقلاب تا انتخابات ریاست جمهوری روایت‌ها جالبی به زبان آورد .

خبرگزاری ایسنا: مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از کاندیداهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری میهمان این هفته برنامه دست خط بود او از روزهای قبل از انقلاب تا انتخابات ریاست جمهوری روایت‌ها جالبی به زبان آورد .

بخش های مهم این گفتگو را در ادامه می خوانید:

* کسی که دلش برای کشور بسوزد هیچگاه طفره نمی‌رود از اینکه به مشکلات رسیدگی کند و چاره‌جویی کند. آدم متاثر می‌شود از اینکه این شرایط ایجاد شده و ناراحت می‌شود. اما اینکه خوشحال شود از اینکه من نیستم، بهتر که این شرایط گردن من نیفتاد قدری خودخواهی است.

همه کسانی که ایرانی هستند و خود را یکی از اعضای جمهوری اسلامی می‌دانند، باید مسابقه در کار خیر بدهند. رقیب هم بودن به معنی دشمن هم بودن نیست.

* معمولاً خودمان می‌گوییم اگر در حد معقولی ارز گران‌تر شود، این به نفع صادرات است، یعنی ما مشتری‌های بهتری پیدا می‌کنیم برای اینکه کالای ما از نظر اقتصادی رقابتی‌تر ‌شود، یعنی اگر کیفیت مناسب را داشته باشد در مقابل کالایی که به دیگر کشورها عرضه می‌شود قیمت ارزان‌تری خواهد داشت و در نتیجه مشتری‌های بیشتری خواهد داشت.

اما در اینجا بحث این نیست که یک‌دفعه ارزش دلار ۳۰۰ درصد افزایش یابد. چیزی که اتفاق افتاد این است؛ الان ۲۹۰۰ تومان را عملا در بازار ده هزار تومان داریم.

* آمدن من در انتخابات ۹۶ تصمیم شخصی نبود. نه اینکه اعتقاد داشتم دولت و رئیس‌جمهور موفق بوده است؛ نه، من نظرات خودم را بیان کردم و منعکس هم شده بود و چاپ شده بود و همه می دانستند نظر من این نیست که ادامه وضعی که از سال ۹۲ پدید آمد به نفع کشور است اما اینکه من شخصا نامزد ریاست جمهوری شوم، این نبود و این تصمیمی نبود که من گرفته باشم.

* آقای روحانی بعد از مناظره‌ دوم هیچ وقت گله نکردند ولی فکر نمی‌کنم دل‌شان با من صاف باشد، ولی ایشان گله نکردند. من بعد انتخابات به ایشان گفتم کار اداره کشور کار مشکلی است و باید دست به دست هم دهیم و کار را پیش ببریم.

* من شناسنامه زمان رژیم پهلوی ام را تحویل ندادم، چون در آن مهرهای انقلاب خورده بود و گفتم این سند بسیار ارزشمندی برای من است و در خانه نگه داشتم. آن روز که خواستم برای رای‌گیری بیایم، به یاد نداشتم شناسنامه ام را کجا گذاشتم و در کشوی میزم گشتم و این شناسنامه بود و بدون اینکه توجه کنم شناسنامه قبلی است آوردم و نه نیت خاصی داشتم و نه برنامه داشتم.

* روز آخر حیات آقای هاشمی رفسنجانی با ایشان جلسه داشتیم. ایشان خیلی احساس مسئولیت می‌کرد و فقط رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود و خودش ریاست کمیسیون امور زیربنایی را هم برعهده داشت و شخصا شرکت و اداره می‌کرد. روز یکشنبه کمیسیون زیربنایی برای مسئله انرژی تشکیل شد.

وزیر نیرو بود و در جلسه حضور داشتند و بحث‌های مختلف انجام گرفت و جلسه طولانی شد و نزدیک ظهر شد. ایشان به فکر فرو رفت و بالاخره ما منتظر بودیم، ایشان جمع‌بندی خودش را اعلام کند.

بعد از این که مسائل کارشناسی مطرح شد ایشان فرمودند مسائل و مشکلات کشور را نخواهیم نتوانست به سامان برسانیم، مگر اینکه یک تفاهمی بین رهبری، ریاست جمهوری، سپاه و صداوسیما برقرار شود، مانند دورانی که من رئیس جمهور بودم. باید چنین تفاهمی باشد تا کارها به سامان برسد.

* به نظر من می‌رسد با توجه به تجربه‌ای که ایشان در دوران ریاست جمهوری خودش داشت و مجموعه مسائلی که بعد از آن اتفاق افتاد یعنی از سال ۷۶ تا زمان درگذشت ایشان، به نظر من یک جمع‌بندی بسیار دقیق و هوشمندانه و درستی بود.

* یک قاعده‌ای در نجات غریق داریم که ابدا اجازه نمی‌دهیم کسی تنها در آب برود. این قاعده ما است و کسی حق ندارد، این کار را کند. خلاف است و حتما باید یا یکی از دوستان با او باشد و یا حضور منجی غریق باشد. به ما گفتند حاج آقا به ما اجازه نداده است. گفتم شما چه کاره هستید و باید به من می‌گفتید. من خودم می‌دانستم اگر به حاج آقا می‌گفتم ایشان قبول می‌کرد. حرف من را رد نمی‌کرد، چون برای این امر منطق دارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای میرسلیم من خندم مباد وقتی شما حرف میرنید به نظر من شما نه ار سیاست و نه ار اقتصاد هیچ تجربی ندارید فقط حرف میزنید یعنی من هم هستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت،دقیقا برداشت من از صحبت ها و مصاحبه هاش همینه.

      • بدون نام

        من نمیدونم چرا هر وقت قیافه میر سلیم رو میبینن یاد انسانهایه نخستین میوفتم ...

    • بدون نام

      این همه وراجی ، اخرم سر و ته نداشت

    • بدون نام

      کاش نفرات آخری که در استخر بودند ماجرا را تعریف می کردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نفر آخر آقای هاشمی بود که فرمودند:
        قل قل قل قل قل قل

      • محمد

        کاربر 10.46
        کاربر 2.14 گفتن نفرات !!! آخری، نگفتن که نفر آخر!
        حالا فهمیدی؟
        یه کم فکر کن.

    • م

      لباس پوشیدن به سبک هندی چه معنی داره؟

    • علی

      آقای میرسیلم به حرفهای شما کاری ندارم،ولی یک سوال دارم،آلان نزدیک به چهل سال است که شناسنامه ها عوض شده،وشما دراین سالها با شناسنامه رژیم شاه درانتخابات شرکت میکردید؟؟؟؟!!!!!واقعا چه هدفی داشتید؟؟؟؟؟ازسند مهرهای انتخابات آنهم درشناسنامه رژیم بدنبال چه هدفی هستید؟؟؟؟؟؟اگرهمه مردم مثل شما می توانستند شناسنامه خودراتحویل ندهندچه اتفاقی پیش می آمد؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • فرزند ایران

        شما همه دارید مغلطه میکنید ،آقای میرسلیم خیلی کار درست و کار بلده ،نفهمیدیم باید تو لباس پوشیدن همدیگر دخالت کنیم ،نکنیم ،این آقا دوست داره اینطور لباس بپوشم، بعد چطور به خودتون اجازه میدید با این لحن در مورد یک انسان اینطور صحبت کنید ؟ قیافتو میبینم یاد آدمهای قرون وسطی و انسانهای اولیه ،قیافه و طرز لباس پوشیدن مشکلات رو حل میکنه یا معلومات و علم و تخصص ؟ کامرون شده فقط توهین و تمسخر ،مطمئن باشید تا این رویه رو در پیش داریم نه تنها کاری درست نمیشه بلکه بدتر هم میشه و آقایون هم خیالشان راحت که نهایتش ۲ تا متلک و توهین میکنن و تمام . درست اظهار نظر کنید راهکار بدید اگر تخصصی دارید استفاده کنید نه توهین و تمسخر .خدا همه ی ما را عاقبت بخیر کنه ...آمین...

    • بدون نام

      یادم میاد سوال هایی که میکرد خودش جواب نداشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج