جاباما
۸۲۱۶۰۵
۱ نظر
۵۳۰۹۹
۱ نظر
۵۳۰۹۹
پ

کاربرد‌های جالب ویکس؛ تسکین سرفه و رفع سردرد

شاید شما هم جزو افرادی باشید که بوی ویکس شما را به گذشته‌ها ببرد؛ زمانی که کودک بودید و مریض می‌شدید و مادر کمی ویکس روی سینه یا گلوی‌تان می‌زد و شما هم فورا احساس می‌کردید بهتر شده‌اید.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: شاید شما هم جزو افرادی باشید که بوی ویکس شما را به گذشته‌ها ببرد؛ زمانی که کودک بودید و مریض می‌شدید و مادر کمی ویکس روی سینه یا گلوی‌تان می‌زد و شما هم فورا احساس می‌کردید بهتر شده‌اید. ویکس پمادی قدیمی و منتول دار است که برای تسکین سر درد، گلو درد و گرفتگی سینه استفاده می‌شود.

کاربرد‌های جالب ویکس؛ تسکین سرفه و رفع سردرد

در این پماد از منتول برای بروز واکنش از گیرنده‌های موجود در بینی و سینه استفاده شده و به همین دلیل برای کودکانی که دچار سرماخوردگی یا برونشیت مزمن می‌شوند مناسب است. پماد ویکس صد سال است که وجود دارد و یکی از پرمصرف‌ترین ضداحتقان‌های موجود روی پیشخوان داروخانه‌هاست.

این پماد بودار کاربردهای جالبی دارد که خوب است بدانید:

رفع گرفتگی سینه

متداول‌ترین کاربرد ویکس برای رفع گرفتگی سینه و ناحیه حلق است. اگر ویکس را به قسمت بالای سینه بزنید، علائم گرفتگی‌تان خیلی بهتر خواهد شد.

کاربرد‌های جالب ویکس؛ تسکین سرفه و رفع سردرد

تسکین سرفه

زدن ویکس به پاها می‌تواند سرفه‌های شبانه‌تان را آرام کند. ویکس را به طور کامل به پاهای‌تان بزنید و جوراب بپوشید. بعد از چند دقیقه سرفه‌های‌تان برطرف شده و صبح با احساس خیلی بهتری از خواب بیدار خواهید شد.

تسکین درد عضلانی

ویکس، بدن درد و عضلات دردناکی را که زیاد تمرین و فعالیت کرده‌اند را تسکین می‌دهد زیرا جریان خون را افزایش می‌دهد. ویکس را به قسمت‌های دردناک بدن‌تان بمالید و آن قسمت را گرم نگه دارید.

برطرف کردن قارچ ناخن

اگر تردید دارید ناخن‌های پای‌تان دچار عفونت قارچی شده باشند، به آنها ویکس بمالید. در عرض چند روز، رنگ ناخن‌ها تیره خواهد شد که نشان می‌دهد ویکس، در حال کشتن قارچ‌هاست. با رشد ناخن، قسمت تیره هم رشد کرده و با کوتاه کردن آنها، از شر قارچ خلاص خواهید شد. دو هفته از ویکس استفاده کنید تا بستر ناخن کاملا از باکتریها پاکسازی شود.

پیشگیری از ناخن کشیدن گربه

کاربرد‌های جالب ویکس؛ تسکین سرفه و رفع سردرد

گربه‌ها معروفند به اینکه روی هر سطح سفتی را چنگ می‌زنند و ناخن می‌کشند. برای اینکه جلوی این کار گربه‌ی ملوس‌تان را بگیرید، مقداری ویکس روی سطوح بزنید. گربه از بوی ویکس متنفر است و سمت این سطوح نخواهد رفت تا آنها را بخراشد. همچنین می‌توانید روی دستها و پاهای‌تان هم ویکس بزنید تا گربه چنگ‌تان نزند.

رفع سر درد

مقدار کمی ویکس به شقیقه‌ها و پیشانی‌تان بزنید تا سر دردتان تسکین پیدا کند. بوی منتول باعث کاهش احساس فشار در سر شده و فورا درد را تسکین می‌دهد.

کاربرد‌های جالب ویکس؛ تسکین سرفه و رفع سردرد

مرطوب کردن فضای اتاق خواب

ویکس را می‌توانید در انواع بخصوصی از دستگاههای بخور و رطوبت ساز به کار ببرید. قبل از استفاده مطمئن شوید که دستگاه بخور شما محفظه‌ی آروماتراپی دارد. دستگاه بخور، ویکس را در هوای اتاق پخش می‌کند و می‌توانید تمام طول شب، رایحه‌ی آن را استشمام کنید به راحتی نفس بکشید.

ضدعفونی کردن جای بریدگی

برای جلوگیری از عفونت زخم و تسریع التیام، مقدار کمی ویکس روی جای بریدگی بزنید.

کنه و ساس

اگر کنه یا ساس شما را گزیده فورا ویکس بزنید. بوی تند ویکس باعث می‌شود این موجود شما را رها کند و دیگر خون‌تان را نمکد.

بالا بردن تمرکز اسب‌های مسابقه

کاربرد‌های جالب ویکس؛ تسکین سرفه و رفع سردرد

سوارکاران حرفه‌ای در روز مسابقه، زیر سوراخ بینی اسب خود ویکس می‌زنند تا این بوی تند مانع می‌شود که اسب نر، جذب بوی مادیون شده و تمام حواسش را به مسابقه بدهد!

دور کردن پشه‌ها

ویکس، پشه‌ها را دور می‌کند. مقدار کمی ویکس روی پوست و لباس‌تان بزنید تا پشه‌ها سراغ‌تان نیایند. اگر هم پشه نیش‌تان زد، روی محل گزیدگی ویکس بزنید و روی آن را با یک چسب بپوشانید تا خارش تسکین پیدا کند.

توصیه

درمورد استفاده از ویکس برای بچه‌ها باید بیشتر احتیاط کنید. بعضی از بچه‌ها ممکن است نسبت به ویکس، واکنش منفی و آلرژیک نشان دهند و اگر مستقیما زیر بینی کودک زده شود حتی نیاز به اقدامات اورژانسی پیدا کنند. هرچند این اتفاق بسیار نادر است و فقط برای کسانی روی می‌دهد که نسبت به ویکس حساسند اما به هر حال هنگام استفاده روی صورت و یا برای کودکان باید طبق توصیه‌ها عمل کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آریا

      خیلی مفید بود ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج