۸۲۱۶۵۷
۲۰ نظر
۵۰۱۴
۲۰ نظر
۵۰۱۴
پ

اکرمی: اگر مذاکره نمی‌کردیم، امروز شرایط بدتر بود

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: امروز دنیا صحبت‌های ما را پذیرفته و جز رژیم صهیونیستی و آمریکا باقی کشورها حرف ما را قبول کرده‌اند؛ بنابراین سیاست خارجی تا آنجا که در شرایط خاص تصمیم‌گیری کرده درست عمل کرده است و اگر طرف مقابل بد عمل کرده، مشکل آنها است.

ایلنا نوشت: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: امروز دنیا صحبت‌های ما را پذیرفته و جز رژیم صهیونیستی و آمریکا باقی کشورها حرف ما را قبول کرده‌اند؛ بنابراین سیاست خارجی تا آنجا که در شرایط خاص تصمیم‌گیری کرده درست عمل کرده است و اگر طرف مقابل بد عمل کرده، مشکل آنها است.

حجت الاسلام رضا اکرمی در واکنش به ادامه روند اتهام‌زنی‌ها به دستگاه دیپلماسی که گاهی شخص وزیر امور خارجه را هدف می‌گیرد، گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران که در آستانه ورود به چهلمین سال خود قرار گرفته است آزمایش، امتحان و آموزش است. ما در طول این چهل سال، اندیشه‌ها و صاحبان اندیشه‌ها را شناخته‌ایم و تجربیات ارزنده‌ای پیدا کرده‌ایم و بالاخره بعد از چهل سال همراه با همین آموزش و آزمایش است که توانسته‌ایم خود را سربلند و سرفراز به این نقطه برسانیم.

وی ادامه داد: دیکته نانوشته غلط ندارد و سخنرانی انجام نشده بدون اشتباه است. بسیاری از ایده‌ها، اندیشه‌ها و عملکردهای ما در این دنیای امتحان، آزمون و آزمایش قطعا مثل شعارهای «استقلال،‌ آزادی و جمهوری اسلامی» و «نه شرقی، ‌نه غربی» که داده‌ایم و می‌دهیم قطعا صحیح است. این شعارها هم مستند و مستدل است و هم صحت آنها تاکنون روشن شده است. یعنی می‌خواهیم کشوری مستقل، مسلمان و متعهد باشیم تا بتوانیم روی پای خود بایستیم و در عین حال هم با دنیا ارتباط داشته باشیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این موضوع که در مذاکرات خارجی ما تنها یک طرف مذاکره هستیم، گفت: می‌گوییم می‌خواهیم با شما تعامل و داد و ستد داشته باشیم؛ در این شرایط برخی به تعهدات خود عمل می‌کنند و برخی مانند آمریکای جنایتکار در برخی موارد، در عمل صداقت خود را نشان نمی‌دهند و این مشکل متوجه آنها است.

وی افزود: درست نیست ما که بنای صداقت و تعامل گذاشتیم، زیر سوال برویم که چرا آمریکا از برجام خارج شد... همین کشور در زمان اوباما تا پایان ایستاد و بالاخره همین ایستادگی هم به قطعنامه ۲۲۳۱ منتهی شد و پنج قطعنامه که پیش‌تر علیه ما صادر شد بود از همین طریق ابطال شد. دولت ترامپ که روی کار آمد گفت من این توافق را قبول ندارم و بعد از مدتی هم از برجام خارج شد. این اشکال مربوط به دستگاه دیپلماسی ما نیست.

رئیس پیشین شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: اینکه اتحادیه اروپا قاطع در برابر ایالات متحده نمی‌ایستد و نمی‌گوید این توافق یک معاهده بین‌المللی است و هفت کشور با هم معاهده بستند و شورای امنیت هم آن را پذیرفته است، مشکل این کشورها است. البته این درحالی است که کشورهایی مثل روسیه و چین این قطعنامه را پذیرفته‌اند و ایستادگی می‌کنند.

وی ادامه داد: حالا اینکه آقایی بگوید شما می‌دانستید که برجام با مشکل مواجه می‌شود قطعا درست نیست. دنیا، دنیای آزمایش است. حضرت مجتبی (ع) هم با معاویه به صلح و مصالحه نشست؛ حالا کسی بگوید حضرت مجتبی(ع) مگر نمی‌دانست معاویه به وعده خود عمل نمی‌کند؟! باید امتحان پیش بیاید؛ دنیا آزمایشگاه بزرگی است که افراد خود را در آن نشان می‌دهند. ما هم با همه اشکالات و ایراداتی که مذاکره وجود داشت، این مسیر را انتخاب کردیم. البته در عین حال ما در انتخاب بین بد و بدتر قرار داشتیم؛ چراکه آنها ما را متهم به فعالیت‌هایی برای ساخت بمب اتم می‌کردند. در این زمان بود که نرمش قهرمانانه نشان دادیم تا این اتهام بین‌المللی از ما برداشته شود و برداشته شد.

دبیر سابق جامعه وعاظ تهران گفت: امروز دنیا صحبت‌های ما را پذیرفته و جز رژیم صهیونیستی و آمریکا باقی کشورها حرف ما را قبول کرده‌اند؛ بنابراین سیاست خارجی تا آنجا که در شرایط خاص تصمیم‌گیری کرده درست عمل کرده است و اگر طرف مقابل بد عمل کرده، مشکل آنها است. اگر ما مذاکره را قبول نمی‌کردیم شرایط بدتر گذشته همچون تحریم، فشار و اتهام همچنان وجود داشت و در فصل هفتم منشور سازمان ملل شاید با جنگ مواجه می‌شدیم.

وی افزود: ما انتخاب اخلاقی کردیم و دنیا کار ما را پذیرفت. بدانیم که ما بین بد و خوب و خوب و خوبتر انتخاب نکردیم و گاهی انسان در تعامل به این نقطه می‌رسد، اما آنها که خیلی در مسائل بین‌الملل اهل مطالعه و تجربه نیستند، حرف‌های دیگری می‌زنند که درست نیست. امروز ببینید ترامپ می‌گوید ما نیروهای آمریکا را از سوریه خارج می‌کنیم و سوریه فقط شن دارد. این حرف‌ها را سایر کشورها هم می‌زنند و می‌گویند اشتباه کردیم ولی ما به تناسب شرایط کار شایسته‌ای انجام داده‌ایم.

اکرمی همچنین در خصوص اظهارات یکی از نماینده‌های مجلس که ادعا می‌کند از مباحث مطرح شده در جلسات خصوصی مسئولان اطلاع دارد که همین مساله هم شائبه وجود شنود را در دفتر مسئولان نظام در جامعه مطرح می‌کند، گفت: این هم آزمایشی است که افراد خود را در آن نشان می‌دهند. من تا صحبت نکنم شما متوجه اندیشه و حرف‌های اشتباه من نمی‌شوید. هر نماینده و دولتمردی خودش را نشان می‌دهد و گاهی این نشان دادن با اقدامات خلاف قانون است همانطور که در ایمان و اعتقاد مردم هم قانون‌گریزی و قانون‌پذیری وجود دارد و ما در طول این چهل سال این مسائل را بسیار دیده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حاجی بیخیال بالاتر از سیاهی رنگی نیست نیست الان مملکت گل بلبل. است

      پاسخ ها

      • بی نام

        اگه انقد مرگ بر اسرائیل و آمریکا نمی کردید الان با اونام مشکلی نداشتیم

    • بدون نام

      راست میگه خودشون از شرایط راضی هستن...اونوقت مردم توی شرایط شدید بحرانی هستن...عامو الان وقت این حرف دروغکی توی روز روشن نبود

    • بدون نام

      نادان را از هر طرف بخوانی نادان است .
      بر اشتباه ماندن بدتر از اشتباه است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر اکرمی روشنفکر

      • ابی

        احسنت

    • بدون نام

      ازین دگه بدتر نمیشه جناب.

    • بدون نام

      درود بر شرفت واقعا راستگو و شجاع هستی و حرف حق جواب ندارد ولی بعضی ابله نمی فهمند یا خود را به نفهمی زده اند

    • محمد

      تنها کاسبان تحریم مخالف برجام هستند

    • محمد

      تنها کاسبان تحریم مخالف برجام هستند

    • بدون نام

      حالا مذاکره کردین چی نصیبتون شد خودتون خرید یامردم روخرفرض میکنید مگه ازاین بدتر هم میشه خیلی پررو تشریف دارین

    • بدون نام

      دست بردار تورو خدا .این همه خنگی

    • بدون نام

      حرفهایش درسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت ! حرف حق تلخه .کسی مشکلات اقتصادی را انکار نکرده ونمی کنه ،متاسفانه بعضی از افراد نادان ویافرصت طلب از هر موقعیتی سوء استفاده می کنند و با عینک بدبینی به همه خلایق می تازند این شیوه .منصفانه و عاقلانه ای نیست .

    • بدون نام

      توجیه این آقا جاهلانه است.

    • بدون نام

      مگه وضع بده! خیلی هم خوبه به لطف شما

    • علی

      آقای کرمی بفرمایید کدام کارخانه در کشور راه اندازی کردید که خودرا سرافراز می دانید؟شاید ویلاهای سربه فلک کشیده لواسان کہ از جیب مردم دزدید همانند کاخ سفید مشہور شده مدنظر جنابعالی می باشد

    • بدون نام

      سبحان الله خودشون رو به نفهمی زدن بابا کسی نگفت چرا برجام رو امضا کردید ایراد به متن ضعیف و بدون تعهد سفت اونه که الان ما هیچی دستمون نیست فقط التماس

    • بدون نام

      روکه نیست ...

    • غلامرضا

      عجب !
      یعنی بدتراز این پس اگر اینطوره ما هیچ هستیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج