adexo3
۸۲۳۰۷۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خرید رکوردشکنی که شاید هیچ‌گاه به میدان نرود!

امیلیانو سالا ۳ روز قبل رسما از نانت به کاردیف سیتی پیوسته بود.

وبسایت نود: صبح امروز خبری باورنکردنی دنیای فوتبال را تکان داد. شایعه شد امیلیانو سالا، مهاجم ۲۸ ساله آرژانتینی که ۳ روز قبل با امضای قراردادی ۱۵ میلیون پوندی به کاردیف سیتی پیوسته، یکی از مسافران هواپیمای پایپر مالیبویی بوده که شب گذشته در نزدیکی های جزیره آلدرنی از رادار محو شده است.

این هواپیمای کوچک از نانت به مقصد کاردیف در حال پرواز بوده و همین امر، نگرانی های بیشتری را درباره حضور سالا در این پرواز به وجود آورد. اما آخرین اخیار این شایعات را تایید کرده است. میرر در تازه ترین اخبار گزارش داده که سالا یکی از مسافران این پرواز بوده و جستجوها برای یافتن این هواپیما در کانال انگلیس ادامه دارد. هرچند که گروه تفحص کانال و گارد ساحلی پیش بینی کرده که تمامی نفرات حاضر در این پرواز جان خود را از دست داده اند.

خرید رکوردشکنی که شاید هیچ‌گاه به میدان نرود!

اما امیلیانو سالا کیست؟ این مهاجم 28 ساله در روز 19 ژانویه و بعد از چندین روز بحث و گمانه زنی، بالاخره با قراردادی 3 سال و نیمه به ارزش 15 میلیون پوند به کاردیف سیتی پیوست تا با شکستن رکورد انتقال 11 میلیون پوندی گری مدل در سال 2013، به گرانترین بازیکن تاریخ باشگاه کاردیف سیتی تبدیل شود. سالا در نیم فصل نخست فوتبال فرانسه در 19 بازی 12 گل برای نانت به ثمر رسانده بود تا در کنار وهبی خضری (سن اتین) پنجمین گلزن برتر لیگ یک فرانسه لقب گیرد.

سالا در سال 1990 در سانتافه آرژانتین به دنیا آمد و تا 15 سالگی در آکادمی فوتبال سن مارتین رشد کرد. او در این سن به کوردوبا سفر کرد تا به مدرسه فوتبال پرویستو کرسر ملحق شود؛ باشگاهی که ارتباط تنگاتنگی با دو باشگاه اروپایی مایورکا و بوردو داشت و عاقبت، پای سالا را به یکی از این دو باشگاه باز کرد.

سالا در 20 سالگی به بوردو پیوست و در همان زمان وارد تیم جوانان بوردو شد. عدم الحاق سالا به تیم بزرگسالان موجب سرخوردگی او شده بود و حتی پیشنهاد شدن او به باشگاه های ایتالیایی از سوی مدیربرنامه هایش، با جواب رد این باشگاه ها همراه شد.

سالا در روز 8 فوریه 2012 بالاخره نخستین بازی خود را برای تیم بزرگسالان بوردو انجام داد. او در جریان باخت 3-1 بوردو برابر لیون در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فرانسه در دقیقه 105 به جای ژوسیه به میدان آمد و حضور در یک مسابقه حرفه ای را تجربه کرد.

دو فصل حضور قرضی در اورلئان (سطح سوم) و نیور (سطح دوم) که با موفقیت همراه بود، موجب بازگشت سالا به بوردو در تابستان 2014 شد. اما بعد از تنها یک نیم فصل، سالا به کان قرض داده شد.

سالا در جولای 2015 با عقد قراردادی 5 ساله به ارزش یک میلیون یورو به شکل دائمی به نانت پیوست. او در سه فصل حضور کامل در نانت به ترتیب 6، 12 و 12 گل در لیگ یک به ثمر رسانده بود و تا نیم فصل 19-2018، با آمار بهترین فصول خود برابری کرده بود. با هت‌تریک در جریان پیروزی 4-0 نانت برابر تولوز در اکتبر 2018، سالا به نخستین بازیکن نانت در 12 سال گذشته تبدیل شد که موفق به ثبت هت‌تریک در یک مسابقه لیگ یک می‌شود. قرارداد سالا با نانت در تابستان 2020 به پایان می‌رسید.

با قامت 187 سانتی‌متری، سالا بهترین گزینه برای بازی مستقیم محسوب می‌شد. اما به رغم این قامت بلند، سالا تسلط خوبی در کار با توپ دارد. ویژگی مخصوص سالا، گرفتن توپ و حرکت به قلب دفاع حریف است و سرعت مناسب، او را قادر به انجام این کار می‌سازد.

تقریبا 3 هفته طول کشید تا بالاخره خبر انتقال سالا به کاردیف سیتی نهایی شود، آن هم در حالی که این انتقال در لحظات پایانی تا آستانه شکست هم رفته بود. بنابه گزارش های رسیده از فرانسه، سالا دو روز پیش از امضای قرارداد با کاردیف، پیشنهادی نجومی از سوپرلیگ چین دریافت کرده بود اما ترجیح داد پای قرارداد باشگاه لیگ برتری بنشیند و به کاردیف سیتی بپیوندد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج