اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۲۳۱۵۱
۳۳ نظر
۵۰۰۲
۳۳ نظر
۵۰۰۲
پ

آقای شفر، استقلال، عابر بانک نیست

جذب گرو و نویمایر و هزینه‌های اضافی که استقلال بابت تمدید قرارداد شفر داد و البته دستمزدی که برای ساشا شفر در نظرگرفته شده درحال و روز اسفبار مالی کنونی استقلال بی‌اثر نیست.

ایران ورزشی: حتی اگرمدیران باشگاه استقلال به هر دلیل موفق به جذب بازیکن جدید در نیم فصل نشوند، جای هیچ گله و شکایتی از سوی وینفرد شفر باقی نیست. سرمربی استقلال بعد از پایان اردوی ترکیه نوشته‌ای معنی دار را روی صفحه شخصی اش منتشر کرده که نشانه هایی از نارضایتی او از وضعیت موجود است.

آقای سرمربی می‌خواهد با رسانه‌ها درباره کمی‌ها وکاستی های موجود حرف بزند. او به دنبال طرح گلایه‌هایی درباره جذب نشدن بازیکن جدید است تا با این پیش زمینه فکری هواداران را آماده ناکامی‌های احتمالی یا جایگاه متوسطی که احتمالا در پایان فصل به دست خواهد آمد، کند.

البته شفر از طریق رسانه‌های نزدیک به خود بارها این جمله را گفته بود و از زبانش نقل شده که با این شرایط هیچ کس منتظر نتایج مطلوب نباشد. شفر اما با این حربه ره به جایی نخواهد برد و طرح گلایه های احتمالی درباره ناکامی درجذب بازیکنان جدید جزآنکه عیارمربیگری اش را لگد مال کند، وبه اعتیارمربیگری اش خدشه وارد سازد، محصول دیگری درپی نخواهد داشت.

آقای شفر، استقلال، عابر بانک نیست

نگاه بیرحمانه ای نیست اگر ادعا کنیم شفرخود یکی ازمسببان اصلی وضعیت اسفبارمالی کنونی است. چنانچه سرمربی استقلال پیش ازشروع لیگ هجدهم با اصرارهایش سران باشگاه را مجبور به جذب بازیکن بی کیفیت خارجی نمی‌کرد مشکلات امروز به حداقل می رسید وباشگاه می‌توانست درنیم فصل با دست بازتربه سراغ جذب بازیکنان خارجی برود.

هزینه ای که برای جذب گرو نویمایرشد درواقع تمام داشته های اقتصادی وذخایردلاری باشگاه استقلال را که برآمده ازحضورملی پوشان درجام جهانی بود، برای نیم فصل دوم نیز برباد داد. پروژه ناموفق گرو ونویمایر درحقیقت یکی از تلخ ترین تجربیات مالی باشگاه استقلال درهمکاری با بازیکنان خارجی بود.

شاید اگر این دو بازیکن به لحاظ فنی عملکرد مطلوبی دراستقلال داشتند هزینه های دلاری صرف شده برای آن ها چندان به چشم نمی‌آمد اما بیلان کاری آن ها به حدی نازل بود که باشگاه استقلال به دلیل اقداماتی که درجذب جذب آن ها داشت بارها مورد نقد قرارگرفته است.

نقدی هایی که البته باید وینفردشفررا هم نشانه می‌گرفت اما سرمربی استقلال که خود خواسته این بازیکنان را تایید کرده بوده، پشت انتقادها پنهان ماند و بسیاری فقط مدیریت باشگاه استقلال را درجذب گرو ونویمایرمقصر دانستند که نگاه منصفانه ای به ماجرا نیست.

شفرپیش ازلیگ هجدهم با فشارحداکثری برمدیران باشگاه استقلال آن ها را ناچارکرد تا هزینه گزافی را برای الحاجی گرو و مارکوس نویمایربپردازند. بازیکنانی که نه ازلحاظ فنی درجایگاه مناسبی قرارداشتند ونه اینکه به بازیکنان محبوبی بدل شدند.

سرمربی استقلال با این کارنامه ضعیف در تایید بازیکنان خارجی اما نباید دیگرتوقعی داشته باشد که تصمیم گیران باشگاه اجازه دهد او یک تنه به دنبال خرید بازیکن جدید باشد. گرچه اوضاع مالی باشگاه استقلال آن قدرآشفته هست که جایی برای تکرارخریدهای خارجی وآن اشتباه های مهلک باقی نماند واگرامروزمی‌بینیم که باشگاه استقلال تمایلی به حضوربازیکنان خارجی ازخود نشان نمی‌دهد بزرگ ترین دلیلش حساب خالی باشگاه است.

شفرنه تنها درماجرای جذب گرو ونویمایرکمر استقلال را شکست بلکه خود نیز با نادیده گرفتن قول وقرارهایی که دربدو ورود به باشگاه استقلال داشت، مشکلات مالی باشگاه را فزونی بخشید. حال اگر شفر با استقلال درکورس قهرمانی لیگ هجدهم قرارداشت می‌شد این هزینه ها را توجیه کرد اما شفرفصل هجدهم را بسیارنا امید کننده آغازکرد و درجایگاه پنجمی به تعطیلات نیم فصل رفته و جام حذفی را هم از دست داده است.

تصورمی‌شد آن مردی که یک روزقبل ازفینال جام حذفی فصل قبل مقابل خونه به خونه بابل با کلی خواهش و تمنا قراردادش را با ارقام جدید تمدید کرد تیم متفاوت تری را ولو با ازدست دادن برخی ستاره ها راهی لیگ هجدهم کند. مربی ای که ابتدا با مدیران سابق باشگاه استقلال روی دستمزد 600هزاردلاری برای فصل هجدهم توافق می‌کند، امضاء می دهد وبعد با کسب نتایج خوب که البته بخشی ازآن حاصل حضورستاره های همچون تیام، جبارف و امید ابراهیمی بود، راضی نمی‌شود با رقمی کمتر850هزاردلار با استقلال قرارداد ببندد وزیرتعهدش می‌زند حتما باید امروز پاسخگوی آنچه براوضاع فنی ومالی استقلال گذشته باشد اما شفر هرگزپاسخگو نبوده است.

درعین حال آقای سرمربی باشگاه استقلال را مجبورکرد تا برای پسرش ساشا شفر درازای هیچ کارمثبتی دستمزد 150هزاردلاری را لحاظ کند. این درخواست نیزبارمالی کمی روی دوش استقلال نگذاشت و حالا حتما فرهاد مجیدی با آن همه سابقه و محبوبیت دراستقلال حق دارد که ازمدیران باشگاه دستمزد 2میلیاردی طلب کند که البته چنین هم نکرده است.

گرچه پیش ازفصل هجدهم انتظار آن چنانی ازاو نبود و آن روزها را به حساب آشنایی اش با فوتبال ایران گذاشتند که البته این هم دردنیای امروزکه ارتباطات بسیارنزدیک و شانه به شانه شده بیشتربه یک تعارف می‌ماند تا حقیقت. اما انتظاربود که سرمربی استقلال لیگ هجدهم را با صرب آهنگی محکم تر آغازکند که با خریدهای اشتباه چنین نکرد وحالا نیز با گاردی گلایه آمیزچشم به نیم فصل دوم دوخته است و قصد دارد درنشست خبری که احتمالا برگزارهم نخواهد شد، گلایه هایش ازوضعیت موجود را بیان کند.

استقلال امروزکه نمی‌تواند حقوق بازیکنانش را بپردازد، استقلال امروز که اردوی قطررا لغو می‌کند و راهی ترکیه می‌شود، نتیجه رفتارهای وینفرد شفر هم هست و هرگزنباید سهم او ازاتفاقات امروزرا نادیده گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لاکی لوچیانو

      پول بیت المالو چجوری حروم میشه ، اقا ما اصلا فوتبال دولتی نمیخوایم

    • hamed

      حرف مفت نزن

    • کاردوک

      عیب نداره هفتاد میلیارد که چیزی نیست ،وزیر هست و میرسونه
      فقط اول فصل بشمارید چند تا بازیکن گرفتن و چقدر خرج کردن

    • بدون نام

      هر کی پاشو می‌ذاره تو این مملکت اولین چیزی که یاد میگیره چاپیدنه و مسئولینی که واقعاً هیچگونه شعور مدیریتی ندارند،درود به شرفت برانکو که بغیر از تو همه دلال از اب دراومدن

    • بدون نام

      کیسه کشا فکر میکنن شوفرم پروفسوره؟خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام تلاش رسانه میلی و وزارتخونه و رسانه های جهت دار بر اینه که استقلال رو ببرن توی حاشیه.وگرنه مگه پرسپولیس تخم دو زرده گذاشته که با گندی که توی خرید منشا داشته و با انجام 42 بازی فقط 5 گل زده و الانم نمیخوادش و مجبوره کل مبلغ 600 هزار دلار رو بهش بپردازه مشکل مالی نداره و به راحتی توی قطر توی گرون ترین کمپ که بزرگترین باشگاههای جهان اردو میزنن، اردو داشته باشه.

      • مهدی آبی

        زر نزن لنگی

    • بدون نام

      شفر گم شو برو

    • بدون نام

      آقای محترم لنگ که بیشتر خرج کرده وبدهمار تراز استقلال هستش بازیکنان کروات رو چرا نمیگی بازی نکردن میلیارد بردند چرا حاشیه درست میکنی قبول داریم که گرو ونیومایر بد بودن ولی لنگ هم بازیکن آورده بود که توپ به پاش نخورد اردو قطر پول ندادن به لنگ دادن ده میلیارد بازیکن جدید لنگ چی

    • بدون نام

      برو جمعش کنا!!!! تیمهای حرفه ای صدتا بازبکن خوب دارن صدتای دیگه خرید میکنن!!! اگر نیومایر و گرو هم جواب میدادن بازم واسه تقویت تیم باید خریدهای بهتری نیز انجام میشد. چرا از بازیکنان کروات لنگ نمیگید که یه دقیقه هم بازی نکردن و رفتن به سلامت. لنگ عابر بانک که هیچ خود بانک بود.

    • تبعیض تا کی دیگه؟

      توجه داشته باشید. اگر دو بازیکن خارجی استقلال جواب داده بودن بازم تیم با توجه به گروه سختی که تو آسیا داره باید تقویت میشد. چرا از کرواتهای لنگ نمیگید که لنگ عابر بانک که هیچ خود بانک مرکزی بود.

    • بدون نام

      لطفا حاشیه سازی نکنید. نخواستید تیم یه بازیکن جدید بگیره و یک اردوی راست و درست برگزار کنه. حالا اینا تقصیر شفر شد؟؟؟؟؟؟ شما گفتید ما هم باور کردیم!
      همه اینها نگاه مغرضانه به تیم استقلال هست و بس.

    • استفلال

      دلال کثیف گورتو گم کن لجن نابود کردی تاج کبیررا نگاه برانکوبکن یادبگیر فقط درامدداردبرالنگ .حیاکن وگورتوگم کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لنگی دروغگو

    • بدون نام

      فقط سوت زدن بلده که اونم علی کچل میتونست بزنه دلال ارزکشوررابه راحتی داره میبره اونوراب

    • محسن

      مربی فقط امیرخان امیرخان تاج تورامی خواند.این پیردلال رابزنیدبیرون تاامیرخان برگردد

    • مجتبی

      مچکریم ازشماروزنامه نگارا که حواثتون به همه چی است خداقوت این دلال هم باید گورش گم کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یادت رفته برانکو از ترس مالیات و باند بازی هاش به ایران برنگشت حتی وسایلش رو ببره

    • بدون نام

      آقا حرف حق جواب نداره تا وقتی شفر و پسر دلالش هست و ندیریت بسیار ضعیف فتحی ما نتیجه نمیگیریم.دیگه نتایج نیم فصل خود گویاست آقا مربی باید عوض شه

    • بدون نام

      هیچ ربطی به شفر ندارد.وزارت ورزش دشمن استقلاله.با گذاشتن فتحی برا استقلال فقط قصد ضربه زدن به تیم داره

    • y] yyyy

      واقعا شماها خبرنگارین یا خبر نهار؟ وقتی پرسپولیس قرارداد گادوین منشا رو فسخ میکنه میگین تدبیر برانکو وقتی مدیریت ننیتونه تیام و جبارف رو نگهداره میشه بی لیاقتی شفر همه میدونن اگه خودشونو ب خواب نزده باشن بهترین مربی حال حاضر اسیا شفر هستش بنا ب هزار دلیل برانکو چندتا از سهمیه زیر 23 سالشو استفاده کرده؟ شفر چند نفرو استفاده کرده؟

    • بدون نام

      آخه شل مغز تو اون منطقت چون دو تا بازیکن اول فصل گرفته الان نباید بازیکن بخواد

    • بی نام

      شمابه یک کیسه کش واقعی احتیاج دارین که ازنسل کیسه تنان باشه

    • بدون نام

      تو خفه شو از استقلال چیزی ننویس

    • بدون نام

      تعجبی نداره ... همه به نحوی به دولت وصل هستن و فعلا باید به خاطر منافع خودشون از استقلال بد بگن تا جایگاهشون رو از دست ندن . تمام اختلاس ها و باند بازیا و سند سازی های پرسپولیس به چشم هیچکس نمیاد چون از خودشون هستن ... این نیز بگذرد چون استقلال قدمتش از جمع همتون بیشتره .

    • javad persian

      زرت، هنوز لیگ شروع نشده ترسیدید. ما با مافیای کثیف فوتبال که راه انداختید مخالفیم و گردن شما رو میشکونیم چطور برای تیم درپیت لنگ همه چیز میشه واسه استقلال نمیشه. بتمرگین سر جاتون. فکر کردید میتونید هر کاری دوست دارید بکنید؟ خواهید دید

    • رضا

      برا این مو قشنگ.هست رفته پیجشو.بسته تا ما اعتراض نکنیم ..اتفاقا باید به همین تو اعتراض کنیم که اونجایی صدات در نمیاد یعنی همه چیز خوبه پس فردا میای نتایج ضعیف میگیری

    • ali

      عجب بخور بخوریه تو کیسه

    • بدون نام

      چرا اون موقع که لنگپولیس ۲ تا بازیکن بی کیفیت اوکراینی آورد و یک دقیقه هم واسه لنگ بازی نکردن و ۶ میلیارد واسه تسویه حساب پول کرفتن کسی حرف نزد،چرا سر قرار داد ۵ میلیاری منشا کسی حرفی نزد،دست بردارین از این مظلوم نمایی،یه جور میخوایین اون دلال کرواتو تبرئه کنین،لااقل به اون تعهدی که نسبت به نگارش مطالب خوردین که همون بی طرفیه پایبند باشین

    • بدون نام

      شفر مربی باهوش و کاربلدی هست ولیکن مثل بعضی ها دلال نیست و ناهار به اصحاب رسانه نمیده.
      البته ناگفته نماند تحلیل آقای نویسنده کامل درسته. استقلال عابر بانک نیست.
      کاش یکی از فرزندان دیگر وزیر استقلالی بود.

    • amir

      چقدر بوی تعفن میده این نوشته... روزنامه دولت بایدم حامی پرسپولیس باشه اصلا اگه این مطالب تو روزنامه دیگه ای بود باید تعجب می‌کرد... بیاید صادق باشید و اسم روزنامه رو بزارید پیروزی.. مشکلی نیست

    • بی نام

      اخه نویسنده ابن متن به توچه نه که برانکو وداداشه کچلش ماچ می گیرن اخه لنگی هر چی فساده همش تولنگه نمونه اش هدایتی کاویانپور پیروانی ناصر محمد خانی محرمی و خیلیای دیگر

    • محمد

      این کیسه کشا خودشونو زدن به خرییت .ولش کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج