جاباما
۸۲۳۳۹۵
۹۱۹۰
۹۱۹۰
پ

پاستیل مولتی ویتامین؛ فواید و عوارض آن

پاستیل مولتی ویتامین از جمله فرآورده‌های دارویی است که با استفاده از طعم و شکل و رنگ‌های متنوعی که به آن‌ها داده شده است به صورت پاستیل‌های معمولی درآمده‌اند و به عنوان مکمل‌های غذایی به فروش می‌رسند.

وب‌سایت ستاره: آیا تاکنون در مورد پاستیل مولتی ویتامین چیزی شنیده‌اید؟ آیا این نوع پاستیل گزینه مناسبی برای کودکان است؟ پاستیل از خوراکی‌های محبوب مردم به ویژه کودکان است. پاستیل‌ها در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف عرضه می‌گردند و همین باعث شده است طرفداران زیادی به ویژه در رده سنی کودکان داشته باشند.

پاستیل مولتی ویتامین؛ فواید و عوارض آن

در میان پاستیل‌هایی که دیده‌ و طعم آن‌ها را تجربه کرده‌اید، نوعی پاستیل نیز وجود دارد که حاوی ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. در این مقاله قصد داریم شما را با پاستیل مولتی ویتامین و فواید و عوارض آن آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

پاستیل مولتی ویتامین چیست؟

بدن انسان‌ به ویژه بدن کودکان به مصرف مواد مغذی مفید، میوه‌ها و سبزیجات تازه و همچنین به میزان کافی قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیاز دارد تا بتواند مواد مفید و ویتامینهای لازم برای تقویت، رشد و مقابله در برابر بیماری‌ها را تأمین نماید. اگر چنانچه از این روش‌ها برای رساندن مواد مغذی به بدن استفاده گردد، نیازی به مکمل‌های تغذیه‌ای نیست. با این وجود با توجه به مشکلات سلامتی و یا تغذیه‌ای که در برخی کودکان وجود دارد، مصرف مکمل برای آن‌ها توصیه می‌شود. مکمل‌ها به اشکال گوناگونی در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند. مکمل‌ها به صورت مایع، جامد، تزریقی و پاستیل‌های خوراکی موجود هستند.

پاستیل مولتی ویتامین؛ فواید و عوارض آن

پاستیل مولتی ویتامین یکی از فرآورده‌های دارویی است که با استفاده از رنگ‌های مختلف و طعم دهنده‌های شیرینی که در آن به کار برده شده است، ظاهری شبیه به پاستیل‌های معمولی خوراکی پیدا کرده است. این پاستیل‌ها حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را به استثنای آهن هستند. کودکان به سبب شکل و رنگ خاص این مکمل و همچنین طعم خاصی که دارد به میزان زیادی به مصرف آن علاقه نشان می‌دهند.

فواید پاستیل مولتی ویتامین

  • به رشد و نمو کودکان کمک می‌کند.
  • از کم خونی پیشگیری می‌کند.
  • استخوان‌ها و دندان‌ها را محکم می‌کند.
  • باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.
  • باعث تقویت حافظه و بالا بردن قدرت یادگیری در کودکان می‌شود.
  • باعث سلامت، زیبایی و شادابی پوست و مو می‌شود.

پاستیل مولتی ویتامین؛ فواید و عوارض آن

عوارض مصرف پاستیل مولتی ویتامین

به گفته کارشناسان مصرف مکمل‌ها به صورت پاستیل عوارضی هم دارند و افراد به ویژه کودکان بایستی در مصرف آن‌ها دقت بیشتری داشته باشند. در زیر به عوارض پاستیل مولتی ویتامین اشاره می‌کنیم.

در این پاستیل‌ها از طعم دهنده‌های شیرین استفاده شده است و وجود این طعم دهنده‌ها باعث افزایش وزن و چاقی و همچنین بالا رفتن قند خون به ویژه در کودکان می‌شوند.

کارشناسان دندان‌های کودکانی را که از مکمل‌های غذایی به شکل پاستیل مولتی ویتامین استفاده کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند. طبق بررسی‌های انجام شده نتیجه گرفتند که میزان پوسیدگی، خرابی و کرم خوردگی دندان‌های این دسته از کودکان بسیار بالاتر از سایر کودکان است. ساختار چسبنده پاستیل باعث می‌شود به لثه‌ها و دندان‌های کودکان چسبیده و آسیب بالایی به دندان‌ها وارد کند. این مورد به ویژه در کودکانی که قادر به مراقبت از دندان‌های خود نباشند بیشتر دیده می‌شود.

در مکمل‌هایی که به صورت پاستیل مولتی ویتامین عرضه می‌شوند، حجم بالایی از مواد معدنی و ویتامین‌ها موجود است. از جمله مواد مغذی موجود در آنها نیاسین، کلسیم، ویتامین A و ویتامین D است. مصرف افراطی و بیش از حد پاستیل مولتی ویتامین در کودکان می‌تواند مسمومیت دارویی به همراه داشته باشد.

پاستیل مولتی ویتامین؛ فواید و عوارض آن

پاستیل‌ها دارای شکل‌های متنوع و ظاهر و رنگ‌های جذاب و زیبایی است که کودکان را به خود جذب کرده و کودکان علاقه و اشتیاق زیادی برای مصرف آن دارند. به این ترتیب احتمال مصرف افراطی این نوع مکمل در کودکان بالاست. از این رو والدین باید با نظارت دقیق بر میزان مصرف آن فرزندان خود را از عوارض شیمیایی این مکمل‌ها حفظ نمایند. این مکمل‌ها بایستی از دسترس کودکان دور نگه داشته شوند و به میزان مجاز مصرف روزانه به کودک داده شود.

حرف آخر

طبق گفته دانشمندان و نتایج گرفته شده از پژوهش‌ها، نیاز بدن افراد بخصوص کودکان به رشد و تکامل بهتر است از طریق مصرف مواد مغذی طبیعی رفع گرددو مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر مواد موردنیاز بدن از طریق تغذیه مناسب تامین شود. با این حال اگر لازم شد از این پاستیل‌ها به عنوان مکمل غذایی برای کودکان استفاده کنید، با توجه به چسبندگی و ترکیبات آن، در صورت صلاحدید و تجویز پزشک، بهترین زمان مصرف این مکمل‌ها قبل از صرف وعده غذایی است. به این ترتیب چسبندگی پاستیل به دندان‌ها و لثه و در نتیجه آسیب آن‌ها کمتر می‌شود.

آیا شما تاکنون از پاستیل مولتی ویتامین استفاده نموده‌اید؟ شما هم می‌توانید با ارسال نظرات و تجربیات خود در قسمت "ارسال نظر" ما و مخاطبان ستاره را در تجربیات خود سهیم و از نظرات خود مطلع گردانید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج